EML-sektio

Onko kenelläkään tietoa mistä kannattaisi täällä Tampereella lähteä ottamaan asiasta selvää? Olenko ylipäätään ymmärtänyt oikein, että ensin pitää löytää itselleen lääkäri, jolla on eml-oikeudet ja joka on suostuvainen leikkaamaan?

Jotenkin tuntuu, etten ole oikein onnistunut löytämään tietoa koko asiasta, vaikka olen yrittänyt etsiä. Tiedättekö jos käykin niin, että en Tampereelta lääkäriä löydä, niin voiko eml-sektion tehdä jollain muulla paikkakunnalla?

moiks
siis mikä on eml-sektio?
siis kuin ennaltasuunniteltu?

Mulle tehty 3 kertaa sekstio!
Olin niin paniikissa, kun alettiin puhumaankaan synnytyksestä, että hui,,,
mulla oli todettu ahdas lantion sisäväli ennen synnytystä, joka ei onnistunutkaan sitten (vauva ei sopinut tulemaan)
joten vietiin hätäsektioon..onneksi saimme terveen vauvan, ettei kerennyt tulemaan happivajausta..
No, kun odotin seuraavaa vauvaa, taas sairaalalta äitipolilta sanottiin, että alakautta vaan..EN OLLUT SAMAA IELTÄ, ja kieltäydyin jyrkästi!

Minä sanoin että VAADIN SEKTION, ja ellei siihen suostuta, ja vauvalle tulee jotain synnytyksessä, veän sairaalan oikeuteen, kuka uskaltaa allekirjoittaa sellaisen paperin, että kieltäytyy ÄIDIN VAATIMUKSESTA JA TOIVEESTA??

sen jälkeen onnistui sektio, ja kolmannella kerralla jo ihan suosiolla suostuivat, ilman tappelua!
Mutta itse on pidettävä puolensa, soitettava äitiyspolille sairaalaan, ja potilasasiamieheltä siellä voi myös kysyä lisätieoja, elleivät suostu toivettasi ottamaan todesta..
tietenkin jotkin omat sairaudet saattavat olla esteenä sektiolle kai, mutta ellei niitä ole, ei pitäs olla sektioajatus mahdoton!!

Hei,

luulisin että haluat sektion synnytyspelon takia ? Itselläni on erittäin rankka vuosi takana, lisäksi edellinen synnytys oli aivan hallitsematon + iso lapsi ja nytkin tulossa iso lapsi.

Puhu pelostasi neuvolassa tai äitiyspolilla ja hakeudu jommankumman kautta pelkovastaanotolle TAYSiin selvittämään asiaa. Lääkärit ovat kyllä myöntäneet että pelon vuoksi sektion voi saada.

Minulla se tilanne, että jos ei seuraavalla äitiyspolikäynnillä saada asiaan selvyyttä, niin minuakin kiinnostaisi miten sen saan muuten järjestettyä Tampereen alueella ? jos jollakin kokemusta niin kertokaa.

eml
En tiedä tampereen tilanteesta.

Minulle on tehty eml-sektio turussa. En tahtonut alkaa taistella sektion puolesta, enkä halunnut mennä pelkopolille. Siksi valitsin eml. EN tahtonut jutella kenenkään ylinmääräisen kanssa sektioni syistä. Leikkaava lääkäri tiesi syyt. Hintaa operaatiolle tuli n.250? ja se oli koko rahasta hintansa väärti. Oli ihanaa kun ei tarvinnut elää epävarmuudessa.

Laita mailia vaikka mehiläiseen ja kysy onko ketään naistentautien erikoislääkäriä, jolla on eml-oikeudet! Niin minä tein ja sain lääkärini :)

Yhteistyössä