Emättimen vihlonta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jahvetti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Jahvetti

Aktiivinen jäsen
09.02.2007
19 398
0
36
Eli nelosta tässä odotellaan ja minulle ihan outoja juttuja ilmennyt. Koskaan ei ole paikat edes kypsymään lähteneet ilman käynnistystä yms.

Viikkoja nyt 29+ ja jo usean viikon ajan tuntunut todella ilkeelle kun emättimestä vihloo. Varmaan jostain kohdunsuun kieppeiltä, en ihan tarkasti osaa kohtaa hahmottaa.

28+0 oli lääkärineuvola, muttei lääkäri asiaan juuri puuttunut, mutta kohdunsuu oli pehmennyt, kaula lyhentynyt 1,5 senttiin ja sentin oli kohdunsuu auki, voiskohan liittyä tähän? :/
Supistuksia on jonkin verran.

Tää vihlominen (ja toisinaan painontunne) pahenee pitkään pystyssä ollessa/kävellessä...
Vauva oli viikko sitten poikkitilassa, joten ei ainakaan taida päällään tuonne kanavaan painaa... :/

Mietin et pitskö ottaa uudelleen lekuriin yhteyttä vai mitä. Ens viikolla on kyllä neuvolakin :/

Onko muilla ollut vihlomisia?? :wave:

Jahvetti ja pikkunelonen 29+1

Mulla oli esikoisen kohdalla tosi pahoja vihlaisuja viimeisellä kolmanneksella ja mulla kyllä kohdunsuukin aukes todennäköisesti niiden voimasta. Ne vihlaisut tuntu kyllä tosi inhottavilta, aivan kuin olis puukolla viiltänyt :(

Eli siis luulisin, että ihan normaalia sullakin. Kyllähän se lääkäri olis siihen tarttunu jos se olis ollu epänormaalia. Mulle lääkärit ei myöskään sanonu muuta kuin että vauva varmaan työntää itseään alaspäin. Voihan ne vihlaisut tulla siitä kohdunsuun aukeamisestakin.

Kakkosta kun oottelin niin alusta asti tuntui kismittävää painon tunnetta myös esikoisen synnytyksestä tulleissa repeämä arvissa. myös loppumetreillä kipuilua ja "jomotusta" tuntui todellakin emättimessä. Nyt oottelen kolmosta n rv 13 ja emättimen vihlontaa/jomotusta on jo kertaalleen ollut. myös kannatinlihakset on olleet jo kovilla... Joten uskoisin että ihan normaalia. Tietty kurjan tuntusta ja eihän sitä haluu paikkojen aukeevan ennenaikojaan, mutta onhan noita monia jotka jo muutaman sentin auki vaikka viikkoja pitäisi synnytykseen olla vielä useita kaveripiirissäni. Niin ne paikat vaan pehmii raskauksien myötä....

Minulla kans oli ekaa ootellessa sellasia vihlasuja et ihan kuin sukkapuikolla olis tökätty tonne jonnekin sisälle. Nytkin tässä odotuksessa niitä on tullu muutamia... Kaippa ne ihan normaalia ovat.

Täällä myös ollut tota vihlontaa. Kipu on just sellasta kuin sukkapuikolla tökittäisi tonne alas. Välillä ottaa tosi kipeää että joutuu ihan säpsähtelemään. Seuraava lääkäri on parin viikon päästä, mua kans mietityttää että avaako noi viiltelyt paikkoja vai onko noi kivut sitä kun vauva heiluttaa päätää tuolla alhaalla, mulla ollut raivotarjonnassa useamman viikon. Nyt mulla viikkoja 34+2.
Mä oon ollut supistelujen takia jo saikulla, paikat ollut pehmentyneet jo viikosta 28 lähtien...Nyt tullut myös kipeitä supisteluja, mut olleet vielä yksittäisiä. Mietityttää vain että jokohan synnytys alkaa olla lähellä vai onko ihan normaalia tuo kipuilu

Yhteistyössä