Hei jumppapumppa.
En millään jaksa uskoa, että ne neljä lääkäriä, joilla kävin, olisivat valehdelleet minulle. Yksi lääkäreistä kyllä koitti kovasti puhua, ettei leikattaisi, ja tiedän kyllä, että leikkausta koitetaan pitkittää mahdollisimman kauan. Kysyin syytä, ja syyksi kerrottiin, että siksi, kun kuitenkin yleensä joudutaan leikkaamaan vanhemmalla iällä uudestaan. Tämä siksi, että jos kudokset ovat joustavat, niin ne tulevat tod. näk. antamaan periksi uudestaan. Nimenomaan minulle kerrottiin näiden neljän lääkärin toimesta, että laskeuma ei parane jumppaamalla tai itsestään. Kysyin sitä erikseen, kun lääkäri ehdotti fysioterapiaa virtsankarkailun vuoksi. Kysyin siis, että auttaako se fysioterapia siis laskeumaankin ja lääkäri sanoi, että ei. Kysyin, että paraneeko vaiva itsestään. Lääkäri sanoi, että ei, vaan pahenee iän myötä. Lantionpohjan lihas on lihas, mitä voi treenata, mutta jos kudokset ovat veltot, niin ne ovat veltot. Tätäkin kysyin lääkäriltä, että mitä se tarkoittaa ja hän selitti, että esim. sitä, kun joillakin ihmisillä on joustvampi ja löysempi iho (vaikkapa kasvoissa) ja toisilla kireämpi. Ne asiat ovat geeneistä kiinni, eikä kukaan sitä ihoaankaan jumppaamalla saa kireämmäksi.
Leikkauksessa on aina riskinsä ja tottakai sitä vältetään viimeiseen asti. Sama juttu kuin TOT (virtsankarkailu) leikkausten suhteen. Samaan aikaan heräämössä oli eräs 55 vuotias rouva, joka kertoi, että on kärsinyt 20 vuotta virtsankarkailusta. Pääsääntöisesti vaivan takia leikataan vanhoja ihmisiä. Itse henkilökohtaisesti en ymmärrä, miksi minun pitäisi kärsiä vaivasta 20 vuotta ja saada sen jälkee helpotus jos voin saada sen aiemminkin. Sillä vanhoille ihmisillehän kyseisiä leikkauksia tehdään helposti. Nuori joutuu tosissaan taistelemaan saadakseen apua. Eräällenikin ystävälle sanottiin vain, että laihduta. No, mulle eivät voineet sanoa niin
Jokainen luojan kiitos saa päättää itse hakeeko apua vai kärsiikö vaivasta. Minä en voinut pyyhkiä vessassakäynnin yhteydessä alapäätäni normaalisti, kun paperi hankasi ja satutti sisuskaluja. Tämän lisäksi hölkällä käynti oli tuskaa, kun laskeuma paukutti virtsarakkoon ja pissaa valui ulos, vaikka en edes tiennyt, että on pissahätä. En siis voinut edes pidättää, kun ei ollut hädän tunnetta ja olin juuri käynyt pissalla ennen lenkkiä. Sitä vaan tuli ja tuli. Uskon, että ainakin minun elämänlaatuni tästä paranee
Edelleen tsemppiä kaikille!