Emättimen bakteeritulehdus

  • Viestiketjun aloittaja mä vain
  • Ensimmäinen viesti
lääke:
Alkuperäinen kirjoittaja yksi monista:
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Monella naisella jonka kanssa olen ollut yhdynnässä on haissut alapää todella pahalle. Aika yleistä naisilla, ette te ehkä ite haista, mutta peskää paremmin.
Ehkä kaikki ei haista itse. Minä haistan yleensä. Ja likaisuudesta se ei johdu. Suoraan suihkusta naimapuuhiin ja silti haisee.
Mutta ei haise enää kun löyty sopiva lääke.
Kerro mikä on lääkkeen nimi?
Gynophilus.
 
mahu
moikka, onko kukaan kokeillut boorihappohoitokuuria tuohon bakteeritulehdukseen? mulla on syksystä lähtien uusiutunut vähän väliä bakteeritulehdus ja käyttäny lahinnä zidovalia. Mutta nyt lääkäri antoi reseptin boorihappokuuriin, jota saa vain yliopiston apteekista. en vaan löydä siitä mitään infoa edes apteekin omilta sivuilta ja mietin, että olisikohan joku mahdollisesti sitä kokeillut? se on sellainen 3 vkon kuuri, mutta jos siitä olis apua niin sen ajan olis kyllä valmis jo uhraamaan....
 
-nosto-
Alkuperäinen kirjoittaja mahu:
moikka, onko kukaan kokeillut boorihappohoitokuuria tuohon bakteeritulehdukseen? mulla on syksystä lähtien uusiutunut vähän väliä bakteeritulehdus ja käyttäny lahinnä zidovalia. Mutta nyt lääkäri antoi reseptin boorihappokuuriin, jota saa vain yliopiston apteekista. en vaan löydä siitä mitään infoa edes apteekin omilta sivuilta ja mietin, että olisikohan joku mahdollisesti sitä kokeillut? se on sellainen 3 vkon kuuri, mutta jos siitä olis apua niin sen ajan olis kyllä valmis jo uhraamaan....
nosto
 
heidi_^^
oon 17 ja poikkis valittanu ku haisee...ehkäsy pilsui syöny 4 kk...ja haisee vanha silli..kai se on sitä tulehdusta..hommaan tänään vagi-c emätin puikkoi jos se sillä lähtis.. ku kuolee siihen hajuun ja nytte pimppa kutiaa ja haisee hirveelle..
 
Sillin haju
saattaa selittyä myös emättimeen jääneellä vanhalla spermalla. Varsinkin, jos seksielämä on tiuhaa. Ja jos vasta nyt ongelma on ilmennyt kuten edellisellä? Nostelkaa välillä navalle niin loppuu hajutkin :)
 
akkeli77
Tossa aikasemmin lactalia ylistin, mutta toi vagi c on kyllä kans toiminu melkeimpä paremmin. Starogyn on lopetettu ja vastaava on kuulema tuo vagi c. On kyllä sata kertaa miellyttävämpi käyttää.
 
Valuva elli
Minulla alkoi ongelmat pari vuotta sitten,kävin labrassakin kokeissa mutta siitä ei löytynyt mitään tulehdukseen viittaavaakaan.Olen antanut asian olla ja aina kun ulos lähden niin laitan tamponin,valkovuoto niin runsasta että tulee läpi.Se tulee yhtenä valuvana klimppinä,tuntuu että se puristuu ulos aina.Olen käyttänyt maitohappa bakteeri tuotteita mutta ei ole auttanut.....voi vitalis
 
sama vaiva
vagi-c auttaa mulla. se vie aina 2 viikko- 2kuukauden ajaksi vaivan pois. mutta useinhan sitä pitää silti käyttää.....

ja hintakin viiden puikon kuurille on lähes 20e. kalista touhua =/

ajattelin vagi-c .n lisäksi käyttää piimä/jogurtti tamponeja.

muutenkin c vitamiini ja happamat tuotteet auttavat. kannattaa syödä särkyihin burana c.tä ja juoda foolihappoisia juomia kuten greippi,puolukka, karpalomehuja
 
minullakin
Itselläni myös kummallista pahaa hajua. En usko sen olevan hiiva (kerran oli ja oireet oli erilaiset, nyt ei ole ku haju). Kysymykseni onkin, että jos minulla on joku bakteeri- tai ph-tasapaino pielessä ja saan sen korjattua gynophilus tms. tuotteilla, niin täytyykö poikaystänikin käyttää jotain?? Vai onko tuo vaan naisten vaiva, ei mikään tarttuva??
 
Jollei syynä
ole muuta kuin haju, ehkä kysymys sinulla onkin siitä, että spermaa jää emättimeen ja se tulee ulos tunkkaisen hajuisena = se on orgaania ainetta ja hajoaa? Pelkkä mainitsemasi epätasapaino korjautuu kyllä silä, että itse käytät gynophilusta.
 
Minttula
Hei lueskelin näitä juttuja täällä ja mietiskelin että kun itselläni on ollut raivostuttavaa kutinaa neljä päiuvää ja tänään kävin lekurissa ja hain kaverin suosittelemana lactal-maitohappovalmistetta apteekista. Ottivat hiiva ja virtsatietulehdustestit, mutta kuin oireet eivät täsmää mielestäni. Ei siis muuta ongelmaa kuin hirveä kutina. Auttaako tuo Lactali siihen ja jos se nyt on kuin onkinh virtsatietulehdus tai hiiva, kannattaako silti käyttää Lactal kuuri loppuun (7vrk) mahd. muiden lääkkeiden ohella, helpottaako se?
 
hmmhlkl
Hei lueskelin näitä juttuja täällä ja mietiskelin että kun itselläni on ollut raivostuttavaa kutinaa neljä päiuvää ja tänään kävin lekurissa ja hain kaverin suosittelemana lactal-maitohappovalmistetta apteekista. Ottivat hiiva ja virtsatietulehdustestit, mutta kuin oireet eivät täsmää mielestäni. Ei siis muuta ongelmaa kuin hirveä kutina. Auttaako tuo Lactali siihen ja jos se nyt on kuin onkinh virtsatietulehdus tai hiiva, kannattaako silti käyttää Lactal kuuri loppuun (7vrk) mahd. muiden lääkkeiden ohella, helpottaako se?

Jos hiivaa on, niin kannattaahan se kokeilla jos lähtisi lactalilla. Aina parempi kuin lääkkeet, jotka tappavat turhankin tehokkaasti hiivaa ja saattavat vaan edesauttaa vaivan uusimista.
 
Viimeksi muokattu:
nainen 42
Itse löysin ratkaisun emättimen bakteeritulehdukseen kärsittyäni siitä reilusti yli vuoden. Nyt olen ollut 1½ kk terve.
Kävin läpi kaikki reseptilääkkeet Flagylit ja Dalacinit (antibiootteja). Dalacinia käytin pitkänä estokuurinakin 7 vrk:n hoidon jatkeena 1 krt/vko, elokuusta lokakuun loppuun, mutta jo muutaman päivän jälkeen alkoivat vanhat oireet.

Sitten sain tutulta OTSONOITUA OLIIVIÖLJYÄ (Suomen Otsoniterapia valmistaa), joka pelasti minut.
Olin säästänyt Dalacin paketista yhden KULJETTIMEN, jolla sain vietyä täyden kuljettimellisen otsonoitua oliiviöljyä (normaali vahvuus) nukkumaan mennessä emättimeen. Pese kuljetin. Vedä liikkuva osa pois, niin saat sen pestyä kunnolla. Kuljettimen täyttäminen vaatii vaivannäköä, mutta se onnistuu kun välillä työntää ja vetää "ruiskun" liikkuvaa osaa, niin ilmakuplat häviävät.

Jos olet kärsinyt emättimen bakteerituleduksesta PITKÄÄN, suosittelen, että lähestyt ongelman hoitoa seuraavasti:

Käy lääkärissä varmistumassa siitä, että ongelmasi on emättimen bakteeritulehdus

1. REPADINA-emätinpuikot. Usein limakalvot ovat sen verran ohuet ja rikki, että kannattaa ensiksi hoitaa ne kuntoon 5-7päivän kuurina iltaisin Repadina-emätinpuikoilla. (Osta heti 3 pkt:n säästöpakkaus). Limakalvojen tilanne paranee.

2. Käytä 2 viikkoa OTSONOITUA OLIIVIÖLJYÄ yhteen putkeen iltaisin syvälle emättimeen. Laita sängyssä pyyhe kaksinkerroin pepun alle, koska öljyä valuu heti vähän ulos ja yön aikana lisää. Älä käytä mitään suojia eikä pikkuhousuja vaan anna emättimen hengittää vapaasti. Pitää olla sitkeä!! Päivällä haiset öljylle, mutta anna haista. Pääasia, että paranet.

3. Kun olet käyttänyt 2 viikkoa otsonoitua oliiviöljyä, jatka sen jälkeen LACTAL BALANCE maitohappo bakteereilla emättimeen joko emätinpuikkoina tai tuubista geelimäisenä ja sen jälkeen seuraavana yönä REPADINAA korjaamaan limakalvoja. Tämän jälkeen vuorottele Repadinaa ja Lactal balancia. Käytä kuitenkin kaikki 7 emätinpuikkoa Lactal balancia tasapainottamaan bakteeritilanne. Älä käytä mitään pikkuhousun suojia koko aikana.

4. Jos vaiva uusii käy uudelleen sama ruljanssi läpi.

Hoitoni alusta loppuun:
Itse tein näin 10 vrk Otsonoitu oliiviöljy, sen jälkeen 10 vrk Lactal Balance + Repadina vuorotellen. Vaiva uusi. Heti perään ilman välejä uutena kuurina käytin 7 vrk otsonoitua oliiviöljyä, jonka jälkeen 7 vrk Lactal Balancia + Repadinaa. Vieläkin vaiva uusi ja sitten käytin 2 viikkoa otsonoitua oliiviöljyä, jonka jälkeen 10 vrk Lactal Balancia + Repadinaa. Tähän kului n. 2 kk ja kaikki kuurit olivat putkeen ilman taukoja ja sitten kävin 10 vrk kuurin lopetettuani Papassa ja puhdas oli. Nyt olen täysin terve.
Kaikkien hoitojen ajan en käyttänyt pikkuhousun suojia, koska se on usein ongelmien osasyy. Vaihdoin pikkuhousuja riittävän usein, päivänkin aikana. Käytin ilmavia hameita. Öisin täysin ilman housuja ja levitin jalkani aluksi nukkumaan mennessä, että emätin saa ainakin sängyssä happea.

Paranemisiin!


QUOTE=mä vain;6761641]Luin jo aiemmista viesteistä, etten näköjään ole ainut, joka kärsii tästä emättimen bakteeritulehduksesta (bakteerivaginoosi, epäspesifinen tulehdus tai mikä nyt onkaan...) oireina pahan, kaanhajuinen vuoto, kutina ja kirvey ehkä myös mutta jäi vielä epäselväksi että miten siitä pääsee eroon! Itse olen käynyt vaivan takia jo 3 kertaa ääkärissä ja saanut 2 trikozol kuuria. vaiva ppalaa kuitenkin aina takaisin . mikä siis on muila auttanut?[/QUOTE]
 
ritu
Vannon myös otsonoidun oliiviöljyn nimeen. Olen sairastanut koko aikuisikäni emätintulehduksia ja syönyt Flagyliä ja käyttänyt emätinpuikkoja. Otsonoitu oliiviöljy pelasti minutkin. Ei ole ollut lääkekuureja moneen vuoteen.
 

Yhteistyössä