Emättimen bakteeritulehdus

  • Viestiketjun aloittaja mä vain
  • Ensimmäinen viesti
mä vain
Luin jo aiemmista viesteistä, etten näköjään ole ainut, joka kärsii tästä emättimen bakteeritulehduksesta (bakteerivaginoosi, epäspesifinen tulehdus tai mikä nyt onkaan...) oireina pahan, kaanhajuinen vuoto, kutina ja kirvey ehkä myös mutta jäi vielä epäselväksi että miten siitä pääsee eroon! Itse olen käynyt vaivan takia jo 3 kertaa ääkärissä ja saanut 2 trikozol kuuria. vaiva ppalaa kuitenkin aina takaisin . mikä siis on muila auttanut?
 
him
heippa! kärsin itse samasta vaivasta säännöllisen epäsäännölllisesti. Kaikki testit on aina tehty ja papa koekin näytti aina parasta luokkaa, koskaan ei ole ollu mitää suk.p. tautia. Lääkärini totesi olevansa myöskin ihmeissään jatkuvasta vaivasta. Kannattaa käyttää ainakin laktofiilus tuotteita, ite kasstan puhtaa tampoonin piimään tai jukurttiin ja laitan paikoilleen. Se korvaa hyvin apteekin kalliit ko. tuotteet. Nyt nuo tulehdukset on jo harvemmin päällä. Kantsii kokeilla...
 
him
ei se nyt kuolemaksikaan ole...Mutta kyllähän se rassaa... Tosi kivaa sanoa miehelle, että alapää se taas reistailee. No, meillä sillekkin osataan jo nauraa. Toi Flagyl emätin puikko on kyllä oiva apu, siinä kun se lääke on paikallinen niin ei mene muut suoliston hyvät pakteerit ""kuolioon""
 
him'lle
Laitat siis piimään tai jugurttiin kastetun tamponin emättimeesi, kuinka kauan pidät sitä siellä? Onko siitä ollut apua? Ja kuinka usein pitää, joka päiväkö?
Onko eroa laktofilus ja gefilus-tuotteilla..olen kuullut gefilus-tuotteista että olisivat hyviä käyttää päivittäin?
Kerroit että korvaa apteekin tuotteet, olen kuullut Gynophilus-lääkkeestä - ja olen aikeissa mennä ostamaan ko. lääkettä, mutta ajattelin jos kokeilisin ensi sitä piimätamponia..
Vaivani on haiskahtava alapää..ei kutinaa eikä kirvelyä, ei mitään paitsi ikävä haju - mies 'valittaa' että haisee - vaikka olisin just käynyt suihkussa. Ja itsekin huomaan hajun. Tämä masentaa.
 
-e-
nostampas tätä ketjua...!
oletteko päässeet vaivastanne ja miten?
mulla todettiin taas tulehdus.. enkä aijo enää huolia sitä flagylia.. onko muita lääkkeitä mitkä auttaa...?
 
siiruli
Kiva kun voin olla avuksi. Tuolta löydät ko lääkkeiden tuoteselosteet. Itse on käyttänyt niitä molempia, välillä toimii toinen, välillä toinen. Joskus olen aloittanut toisella, mutta on vaan kirvellyt lisää ja sitten lääkäri on kehottanut vaihtamaan. Yksi gyne sanoi, että näitäkin voi käyttää estolääkityksenä kerran viikossa (jos tulehdus tulee aina esim kuukautisten jälkeen tms)!

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_teos=far
 
vaivainen myös
Täällä myös kärsitään tuosta ilmeisesti samasta tulehduksesta.. Olen nyt itse huomannut pahan hajun tässä ihan lähipäivinä.. Sitä ei ole ollut ennemmin ja välillä kutisee, mutta ei niin paljon kuin esim. hiivatulehduksessa. Mikä ois joku hyvä lääke, jonka sais ilman reseptiä vai onko semmosta?

Ja tosiaan haju ei poistu vaikka alapään pesee ja vaihtaa housut.. tympeetä!!!
 
-e-
ei siihen auta mikään muu kun käynti lääkärillä.
mulla taas poistui haju jo parissa päivässä flagylillä... mutta kuinka kauan pysyy pois sitä ei tiedä?????????????
 
muumunduu
Itse sain tulehduksen pois pesemällä alapäätä aina vessassa käynnin yhteydessä (ihan vain huljuttelin vedellä pahimmat hajut pois). Ja aamulla ennen kuin laitoin puhtaat pikkarit pesin miedolla saippualla alapään. Samoin illalla kun otin pikkarit pois. Lisäksi join paljon nestettä, kun luulin alkuun, että virtsis oli kytemässä. Ja taisin käyttää Gynophilusta myös. Vai mikä se on, mitä saa apteekista ilman reseptiä? En tiedä mikä näistä auttoi, mutta parissa viikossa pääsin pahimmista oireista eroon.
 
akkeli 77
Kokeileppa sitä Lactalia mitä on mainostettu tv:ssäkin. Saa apteekista ilman reseptiä. Mulla itellä oli jatkuvasti tota pahanhajuisuutta, kirvelyä ym ym ja varsinkin kuukautisten jälkeen huomasin että aina alko samanlaiset oireet. Nyt kun oon kuukautisten loputtua laittanu muutaman puikon lactalia niin eipä enää vaivaa mikään! En olis ees ite uskonu että näin "vittumaiset" vaivat tuolla tuotteella hävis!! Jostakin luin tai olikohan niissä lactalin käyttöohjeissa, että monilla bakteeritasapaino häiriintyy kuukautisten aikana ja tämä tuote blaaa blaaa on siihen hyvä. Ja niin olikin!
 
akkeli 77
Aikaisempaan piti vielä lisätä, että flagyliä ja starogyniä tuli syötyä/laitettua vähän väliä, mutta eipä ole enää tarvinnut. Kaikkihan me ollaan erinlaisia - toisille auttaa tuo ja toisille tämä, mutta ite tämmösenä "en usko kaikkeen mitä mainostetaan" jouduin kyllä nöyrtymään ja tekisi kyllä mieli polvistua lactal laatikon edessä...:)
 
ggg:lle
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Monella naisella jonka kanssa olen ollut yhdynnässä on haissut alapää todella pahalle. Aika yleistä naisilla, ette te ehkä ite haista, mutta peskää paremmin.
Ehkä kaikki ei haista itse. Minä haistan yleensä. Ja likaisuudesta se ei johdu. Suoraan suihkusta naimapuuhiin ja silti haisee.
Mutta ei haise enää kun löyty sopiva lääke.
 
yksi monista
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:lle:
Alkuperäinen kirjoittaja ggg:
Monella naisella jonka kanssa olen ollut yhdynnässä on haissut alapää todella pahalle. Aika yleistä naisilla, ette te ehkä ite haista, mutta peskää paremmin.
Ehkä kaikki ei haista itse. Minä haistan yleensä. Ja likaisuudesta se ei johdu. Suoraan suihkusta naimapuuhiin ja silti haisee.
Mutta ei haise enää kun löyty sopiva lääke.
Kerro mikä on lääkkeen nimi?
 

Yhteistyössä