emätintulehdus

• Viestiketjun aloittaja oireeton
  • Ensimmäinen viesti
oireeton
Mulla todettiin vuosittaisen rutiini-PAPAn yhteydessä sivulöydöksenä tulehdusta, josta sain lääkäriltä kirjeen vasta nyt kolmen viikon jälkeen. Mukana oli myös viikon antibiottikuuri-resepti. Pitääkö tosiaan oireettomaan tulehdukseenkin hommata lääkkeet? Pelkään vaan sen emätinvoiteen muita sivuvaikutuksia, hiivaa ym.
Klamydiasta tuskin on kyse minun tapauksessa.

Yritän vielä soitella lääkärille.

Kokemuksia?

Ei hätää
Oliko siinä resepti myös kumppanille? Itse sain n puoltoista vuotta sitten kans reseptin ja kirjeen. Tosin siinä oli laitettu,että yhtä yleinen kuin hiiva ja johtuu bakteeritasapainon heikkenemisestä tai jotain vastaavaa. Miehen piti syödä sama kuuri. Tosin muistaakseni meillä oli yhden päivän kuuri,5tablettia kerrallaan. Mut ei ole sukupuolitauti! Ja tottahan voit ostaa apteekista varuilta hiivalääkkeen jos saat sen helposti antibioottikuurista.

oireeton
Ei siis ollut kumppanille reseptiä. Ja minullekin tarjottiin paikallishoitoa, eräänlaista antibioottivoidetta. Kumppanilla ei ole ollut mitään oireita, eikä siis minullakaan mitään sellaista, minkä olisin itse huomannut viittaavan emätintulehdukseen. Sukupuolitaudista ei kyse.

Mutta kysymys kuuluu, onko siis todellakin myös oireettomia tulehduksia? Entäs jos en olisi tuohon rutiinitsekkaukseen edes mennyt?

Yhteistyössä