kokelas
Tulin sitten tänään kosituksi, emännän paikkaa tarjottiin. Olen työasioissa tavannut erään (itseäni pari vuotta nuoremman) miehen, meillä ei ole suhdetta, kerrottakoon se nyt heti alkuunsa. Olemme keskustelleet asioista maan ja taivaan väliltä, nykyisistä elämästämme, toiveistamme jne. Mukava mies, ja ihan kivan näköinenkin, en ole koskaan sen enempää hänestä ajatellut. Tänään sitten yllätti kun rupattelun lopuksi hän toi varsin selvästi julki, että emännän paikka olisi minulle varattu, minun vaan pitäisi tehdä päätös. Herttaista tähän asti, mutta mutta. Olen naimisissa (ja mies tietää sen), pienen lapsen äiti. Lapsi on kuulemma ok, ja lisääkin hän toivoisi. Olen ollut lapseni isän kanssa suhteessa jo pidempään, meillä on ihan hyvä suhde ja elämä menossa. Villein huuma on laantunut, mutta tasaisen turvallinen suhde. Uuden miehen kanssa ei tulisi olemaan mitään miettimistä taloudellisesssa tilanteessa, hän on erittäin varakas ja haluaisi että jäisin kotiin emännöimään. Talonpaikka on maista katsottuna jo, emäntä saa sitten päättää millaisen talon haluaa... Mahdollistaisi minulle lähes rajattomat harrastusmahdollisuudet. Velvollisuuksiakin on, pitäisi asettua ns. maalaisemännän muottiin, ja elää melko lähellä appivanhempia, jotka ovat ns hienompaa ja vanhoillisempaa väkeä. (Voin vain kuvitella mitä mieltä olisivat jos poika ottaisi eronneen naisen, jolla lapsikin valmiina...)
Miksiköhän mä tätä edes mietin?!

Miksiköhän mä tätä edes mietin?!