Elukoiden oudot tavat

Kissaa voi vain toinen samanlainen ymmärtää?

Meidän kissa on onnistunut piiloittelemaan putkimiehen vikaansa. Parisen kuukautta sitten se päätti ottaa taitonsa käyttöön ja joka aamu meillä on tehty kissamaista yötyötä vessassa.

Meillä menee ammeesta poistovedenputki lattian kautta lattiakaivoon. Kissa nostaa tassullansa lattiakaivosta putkenpään irti ja vetää putken irti ammeesta. Jotta työ olisi hyvin tehty, vetää kissa koko putken esiin ammeen alta. Kun putki on lattialla, työnnetään tassu vielä viemärin kannessa olevaan reikään ja hyvällä tuurilla lähtee kansi myös irti. Kun työ on tehty, poistutaan vessasta hyvässä järjestyksessä. Jos joku laittaa illalla putken paikoilleen on putkimies tehnyt työnsä aamuun mennessä.

Näin meillä, miten teillä?

Ja mistä me tiedetään kuinka putkimies työnsä hoitaa... Se on jäänyt rysän päältä kiinni.

----
meillä on pitkäkarvainen koira joka elää turkinsa mukaan.
Eli jos aamulla on märkää tai muuten huono ilma aamulenkki suoritetaan kiertämällä talo katoksen alla. Ja kesäisin jos nurmikko on märkä niin neiti istuu kyllä tuolilla. Eipä kastu turkki tai tule turhaa pestävää..

harmaa miljoonakala
Tuttua toimintaa tuo viemäreitten ropelointi. Meillä otetaan öisin lattiakaivon kansi irti ja kaivoon vieritään kaikki mahdolliset lattialla sillä hetkellä kylpyhuoneessa olevat esineet. Saippuat, sampoopullot, jne..myös vaatteita mitkä ei ole kulkeutuneet pyykkikoriin asti, olen tonkinut kaivosta. Myös oman vessansa kippasivat kerran kaivoon..yäk..
Mutta hyvä taito tuo lattiakaivon avaus on..itse en saa sitä ikinä auki, on kovin tiukka. Huhuilen vaan kissat apuun niin kyllä aukee.. :D

iidajohanna
Meikäläisellä on kohta 4 vuotias Newfoundlandinkoira tyttö. Hänellä on aikuiseksi tultuaan tullut kaikenlaisia omia kotkotuksia. Tässä niistä muutamia.

Päivällä hän nukkuu olohuoneessa tai eteisessä, mutta yöunet on nukuttava makuuhuoneessa. Jos makuuhuoneen portti on kiinni (jos vain ovi, hän avaa sen itse) hän alkaa itkeä, että portti auki. Kun käy portin avaamassa hän tallustelee nukkumaan. Usein hän käy kärttämässä myös meidät nukkumaan. Täytyyhän jonkun pitää huoli siitä, että minä ja mieheni käymme ajoissa nukkumaan!

Nyt olen äitiyslomalla joten olen sekoittanut hänen päivärytminsä, mutta aikaisemmin... Neidillä oli varsin vankka mielipide mihin aikaan on hyväksyttävää tulla töistä kotiin. Jos tulit kotiin ennen n. klo 15 hän ei tullut ovelle vastaan vaan nosti vain päätän ja vilkaisi. Kun tulit kotiin klo 15 jälkeen hän tuli häntä heiluen ovelle vastaan.

noutaja
Kaverillani on kissa joka tykkää paperipalloista. Rutista paperi palloksi, heitä menemään niin kissa noutaa sen ja tuo sinulle takaisin suussaan uudelleenheitettäväksi. Luulin että vain koirat leikkivät näin... Oma kissa taas tykkää katsella tv:stä varsinkin luonto-ohjelmia. Istuu hievahtamatta ruudun edessä. Pakko uskoa että jotain näkee kun kerran näytettiin elefantteja ja kissan pää nyökytteli jalkojen tahtiin.

Ei meidän koirilla mitään kovin outoja tapoja ole...Toinen (pyrri) ei voi sietää vesilätäköitä,jos ei jostain syystä voi kiertää niin ilme on melkoinen kun siihen joutuu astumaan... :LOL: Lisäksi kyttää aina vauvan tuttia kun luulee et hän saa jotain syötävää,sattuu olemaan astetta ahneempaa sorttia.
Toinen taas (sakemanni) ei vielä neljävuotiaanakaan ole oppinut menemään keppi suussa sisälle (tosin on kiellettyäkin).Juoksee täysillä ovelle ja KLANG keppi jää poikittain oveen kiinni...Ei muutenkaan ole mikään järjen jättiläinen :whistle:

Meidän Dopperi-poika istuu surkeena keittiössä jääkaapin edessä, vinkuu kuin olisi isompikin hätä. On se sellanen herkkuperse, juustoa tai lauantaimakkaraa se sieltä kaapista kyttää.
Ja joka ikinen kerta kun on yksin kotona, se ottaa mun toppahousut alas naulakosta. Ei revi niitä, eikä koskekkaan muihin vaatteisiin.
Kun tulen kotiin, koira nappaa suuhunsa ensimmäisen tavaran mikä tulee vastaan (Joskus se on sattunut olemaan sen oma patja) ja juoksee tuhatta ja sataa ympäri kämppää. :)

suurperheellinen
Meidän yksi koirista on juuri noitten lasten tuttien perään.Ei lelujen tai muitten tavaroitten mutta auta armias jos löytyy tutti jostain niin heti se on suussa ja sitten kulkee ympäriinsä kuin se olisi suurikin aarre.Ainoa onkelma on että semmosenhan helpolla isompi koira nielaseekin,joten saa aika silmä tarkkana olla(eikä muksukaan oikeen tykkää jakaa karvakorvan kanssa tuttejansa..) :/

meilläkin
Meillä koira heittäytyy kylellee alamäkeen ja potkii jaloilla lisää vauhtia. Ja sit sitä pitää vetää perässä kun vauhti loppuu. Mut kun hää meinaa et kesällä voi tehdä saman, onneksi nurmikolla joskus jopa asfaltilla.

Yhteistyössä