Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

Vielä täällä porskutellan, ja luen teidän juttuja edelleen, itsellä jäänyt feispuukin puolelle samasta syystä kuin muillakin... Ja unohdin salasananikin jo enkä laiskuuttani jaksanut tilata uutta :D

Meillä oli viikko sitten NP-ultra ja siellä vierähtikin tovi. Vauva ei meinannut suostua makoilemaan selälleen ja venytteli niskaansa pitkäksi niin ettei kätilö saanut mitattua. Sillä olikin jotain salattavaa, melkoinen ketku! Turvotus oli ensin 3,2, sitten 2,5 ja kolmannen mitan tuli ottamaanntoinen kätilö, joka sai mitaksi 2,7. Tällä lukemalla kuulutaan niihin 5% joilla riskiluku on ylempi kuin 250, nyt en ihan tarkkaa lukua muista mutta 3,2 olisi antanut luvun 226 tms. Eihän me miehen kanssa oltu puhuttu etukäteen mistään jatkotutkimuksista, mutta itse kieltäydyin heti. Siihen sitten mies biopsian riskit kuultuaan oli samaa mieltä. En pystyisi keskeytystä tekemään kuitenkaan varsinkin kun kaikki raajat näytti olevan oikeilla paikoillaan ja muutenkin vilkas ja viikkojensa puolesta hyvin kehittynyt. Joi lapsivettä, hikkaili ja imeskeli peukaloaan.... Puolentoista tunnin aikana ehti nähdä yhtä sun toista! <3 kyllähän asia tietenkin on pyörinyt mielessä kuluneen viikon ajan paljonkin.

Sikiö vastasi 2 päivää vanhempaa, mutta pidetään nyt sama LA rakenneultraan. Rakenneultra-aika tuli eilen postissa ja se on 31.3.

Mainittiin muuten kätilölle dopplerista ja sanoi, ettei he suosittele ennen viikkoa 15 käytettäväksi. En kysellyt syitä sen enempää, mutta veikkaisin turhaa huolta jos ääniä ei kuulukaan?

Pinsulille kiitos babyfit.fi- vinkistä! Rekisteröidyin eilen ja iha hyvältä vaikuttaa, ainakin pyrin yhden treenin päivässä tehdä vaikka kuinka väsyttää :) ja jännityksellä olen seurannut lima-asian ratkaisua tässä kun itsellä on ihan tismalleen samat oireet :D

Mulla on alkanut jalkojen turvotus jo :( nivusiin on ilmestynyt uusi iso suonikohju, vasemman jalan jalkapöytää ja kantapäätä särkee. Pelkään saavani jonkun tukoksen ja sydänkohtauksen. Siis ihan oikeasti. Aamuisin sivelen hirudoid fortea ja pidän tukisukkia, mutta en tiedä auttaako kamalasti. Ajattelin huomenna soittaa tai meilata kätilölle asiasta.

Onko muilla vaikeuksia nukkua? Herään aina puolen yön aikaan vessaan ja sen jälkeen tuntuu ettei mikään asento ole hyvä enkä saa unta moneen tuntiin.

Nimistä.... Mulla on mielessä muutamia vaihtoehtoja, kaikki ovat jonkin luovan alan edustajia... Yksi taidemaalari, yksi tanssikoreografikko ja yksi laulaja :)

Milkei + ~<3 13+5
 
Kiitos kaikille tsempeistä :) !

Me ei olla varsinaisesti mietitty nimiä ollenkaan, kun esikoisen kohdalla odotusaikana päätetty (oikein miettimällä mietitty) nimi ei sitten sopinutkaan lainkaan hänelle, niin jouduttiin kuitenkin keksimään uusi nimi :D Mutta toi yks tytön nimi vaan yhtäkkiä ponnahti mieleen, vaikken nimiä edes ajatellutkaan! Toisesta ja kolmannesta nimestä ei vielä mitään hajua. Esikoisen toinen nimi on veljeni etunimi ja kolmas nimi miehen toinen nimi. Etunimi ei pyöri suvussa.

Nukkumisesta joo. Uni tuntuisi maistuvan, on väsy, mutta jos yöllä herään niin en kyllä hevillä nukahda. TOSI inhottava vaiva, varsinkin kun nyt on alkaneet yöt helpottaa esikoisen kanssa, hän ei heräile enää niin usein. Tiedän vielä kokemuksesta, ettei nää unenlahjat tästä ainakaan synnytystä kohti mentäessä parane... :(

Suosittelen muuten jos jollain muulla on tuollaista keltaista limavuotoa (eikä ole ollut sitä edellisissä raskauksissa, tai se on yhtäkkiä ilmestynyt), että käy lääkärissä tarkistuttamassa ettei ole tulehdus. Vuodon ei tarvitse edes haista, riittää että se on keltaista, niin tulehduksen mahdollisuus kannattaa sulkea pois. Ihan vaan varmuuden vuoksi :)

Nyt ei varmaan enempää ehdi jutustelemaan, tavaroiden purkaminen loppuun odottaa! Parin tunnin päästä tulee vieraitakin, apua :D

Pinsuli ja himpula 17+6 <3

ps. Lähdetään ens yönä talvilomareissulle loppuviikoksi, joten teen maaliskuun ketjun tänään jossain vaiheessa!
 
Moi "elokuun" odottajat,
ja paljon onnea kaikille!
Kirjoittelen koska haluaisin hieman apuanne. Kirjoitin myös syyskuun ryhmään, mutta siellä tämä taitaa olla hieman aikainen kysymys.
Itselläni oli laskettu aika 1.9.2014 ja eilisen np-ultran jälkeen se siirrettiin 17.9.
Eli eilen siis piti olla tasan 13 viikkoa, mutta se olikin vasta 10+5 sikiön pienen koon takia. Pää-peppu koko oli siis väliltä 39,1-40,5 mm.
Mitä teillä muilla on ollut esim. viikon (10, 11,) 12 tai 13 ultrassa? Lisäksi kohtu näytti todella isolta, mutta siitä ei varmaankaan tarvitse huolestua. Olen ihan hermoraunio koska minusta ei voi olla että hedelmöittyminen olisi tapahtunut lähes 2,5 vkoa myöhemmin (vikojen kuukautisten ensimmäinen vuotopvä 26. marraskuuta). Asun ulkomailla ja lueskelin suomalaisia sivustoja joissa esim. 41 mm olisi 12 viikon alussa, eli tietääkö joku, voiko tässä koko-asiassa olla kulttuurieroja? Kiitos paljon! Kirjoitelkaahan ihmeessä muitakin kuulumisianne! Terv. Nana
 
Nana H toivottavasti ollut vain joku stressi tms mikä on viivästyttänyt ovulaatiota ja pieniä heittojahan noissa mitoissa tulee kun mitat vielä niin pieniä. Ja jos kovasti jää mietityttään niin voisitko kysyä pääsisitkö ylimääräiseen ultraan missä tarkastettaisiin että kasvu jatkunut normaalisti verrattuna tuohon ultrakertaan.

milkei kovasti tsemppiä mietityksiin, jospa pikkuinen ei halunnut näyttää niskaansa koska kaikki on hyvin ja eikä halunnut että turhia huolestuisitte, toivottavasti! :)

(.) Sain tänään sokerirasituksen tulokset
0h: 4.7 (<5.3)
1h: 3.8 (<10)
2h: 4.2 (<8.6)
Hoitaja sanoi että arvot ovat loistavat. Itseä vähän ihmetyttää että arvot ovat pienentyneet litkun juomisen jälkeen mutta hyvä että arvot ovat hyvät:)

luna ja pallero 15+2
 
  • Tykkää
Reactions: Nana H
Nana H ootko käynyt varhaisultrassa vai onko tuo NP-ultra ensimmäinen? Voihan hedelmöitys teoriassa tapahtua myöhemmin - meillä esikoinen jätätti (jo varhaisultrassa) viikolla ja kasvoi sillä käyrällä np-ultraan. RU:ssa kasvu oli taas hidastunut ja loppu onkin surullista historiaa.
Mutta pointtini on, että naistenklinikan erikoislääkärit tuolloin varhaisultrassa rauhottelivat että hedelmöitys voi tapahtua oletettua myöhemmin. Tuo esikko sai alkunsa pistoshoidoilla, joten ovulaation ajankohta on hyvinkin tarkka.

Epäsäännöllisellä/pitkällä kierrolla välttämättä kotikonsteilla ei ihan varmaa päivää saa tietoon.
Tsemppiä sinne!!


Ja tänne pakko kuiskustella, että tein positiivisen raskaustestin! Alussa olin tässä ryhmässä (la 4.8, mutta nyt on uutta ilmeisesti kyydissä ja la neuvolan mukaan 3.11 :).
 
Kiitos kannustavista viesteistä!! Se oli siis eka ultra jonka piti olla samalla myös np joka sit ei onnistunutkaan. Ensi viikolla uudestaan yrittämään sitä np:tä ja toivottotavasti ruipelo kirisi nyt oikein kunnolla.
 
Itse liputtaisin sen puolesta jos kasvaa vaan omalla käyrällään!
Jos oikeasti huolettaa, niin suosittelen lv-punktiota/istukkabiopsiaa vaikka turvotusta ei olisikaan ja olet kohtuu varma siitä koska hedelmöitys on tapahtunut.
On toki hieman kohonnut keskenmenon riski, mutta suomessa ainakin kohonnut riski on sen parin päivän ajan 0,5% luokkaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Nana H
Moro kaikille!

Täällä ilmottautuisi uusi odottaja vielä joukkoon, laskettu aika oli alunperin syyskuun korvilla. Eilen kävin seinäjoella niskaturvotusultrassa ja LA muuttuikin 22.8.
Eli tietoja Hanipöö85/22.8/3.lapsi/Seks

Minulla on ennestään poika joka on syntynyt 2009 ja tyttö joka on syntynyt 2011. Mies ja kaksi koiraakin löytyy:D Minulla on iltaväsymystä ja yöt ovat ikäviä välillä. Monesti, jos herään vessaan, en saakaan enää nukuttua. Saattaa se tunti ainakin mennä myhkytessä ja aamulla sitten maistuisi uni:|

Liikuntaa olen ennen raskautta tykännyt harrastaa, mutta nyt jo kävelylle lähtö tekee tiukkaa. Olen ajatellut, että en ressaa asian kanssa, mutta helpommin sanottu kuin tehty.

Hanipöö85 ja kuperkeikkailija 14+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Tervetuloa uusille! :)

Me varmaan otetaan se uusi äitiyspaketti, jos niitä vain jaetaan jo siinä vaiheessa, kun me sitä haetaan. Meillä on esikoisella se 2012-13 paketti, joten sitä emme enää halua. Ajattelin, että voisin sitten säästään kummallekin lapselle oman paketin, kunhan vain muistan merkitä sitten mitkä vaatteet olivat kummassakin paketissa.

Liikkeitä en ole tuntenut, mutta sentään on tuntunut, että alavatsa on vähän kasvanut. Onneksi ensi viikolla on neuvola, niin pääsee kuuntelemaan sykettä ja taas saa vähän varmuutta. Iltaisin yritän kyllä keskittyä jos tuntisin jotain, mutta mitään en ole vielä huomannut.

Nimiä emme ole vielä edes miettineet. Pitää odotella rakenneultraan, niin saa ainakin sukupuolen tietää ja se vähän auttaa mitä nimiä kannattee edes miettiä. Viimeksi meillä kyllä meni uusiksi kaksi nimeä kun lapsi syntyi, koska hän ei yhtään muistuttanut noita nimiä, joten en ota hirveästi etukäteen stressiä niistä.

Peppi1981 15+2
 
Mulla on juuri tuo suunnitelma, että säästän pakkaukset sisältöineen lapsille (no ehkä miinus siteet ja kortsut ;)), eli otan nytkin pakkauksen. Esikoisella on 2008 pakkaus ja värimaailma on aika sama kuin nytkin, silloinkin oli oranssia ja turkoosia.

Muuten mulle ei oikein kuulu mitään erikoista. Töissä oon nyt kertonut, joten ei tarvi pömppöä enää salailla, samoin on kerrottu kaikille läheisille ja kavereille. Olo on melko normaali, jos ei tätä kasvavaa kumpua lasketa. Huomenna alkais taas uudet täydet viikot ja maanantaina toinen neuvolakäynti.

Mä en aio liittyä facebook ryhmään, juttelen siellä jo muutenkin erään pitkän linjan mammaporukan kanssa sekä muiden kavereiden, niin ei ehdi joka paikkaan. :) Pitäydyn siis täällä palstan puolella.

Nimiä ei aiota miettiä ennen kun vauva syntyy, hyvin ehdittiin viimeksikin sitten, kun oltiin nähty minkänäköinen tyyppi sieltä tulee. Itseasiassa lopullinen päätös nimestä tehtiin vasta vajaata viikkoa ennen ristiäisiä.

Kaisa-Tuulikki 13+6
 
Paljon onnea ambrosia ! Toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa viimein hyvin :)

Meillä ei ole vielä nimiä mietitty. Vasta sitten kun tiedetään kumpi on tulossa. Kyllähän sitä tietysti painaa niitä kivoja mieleen kun jossain näkee tai kuulee mutta tarkemmin ei olla pohdittu.

Liikkeet on alkaneet tuntua enemmän mutta ei mitenkään kovin terävinä edelleenkään vaan sellaisena muljuntana enemmänkin. Esikoinen kuunteli mahaa yksi ilta ja vauva kuulemma potkaisi häntä poskeen :D ihana kun tällä hetkellä poika on tosi hyvillä mielin tästä vauvajutusta. Toivottavasti säilyy sellaisena eikä ainakaan mitään pahaa mustasukkaisuutta tule.

Maha on jo kasvanut niin että töissä raskaudesta tietämätön työkaveri tuli onnittelemaan. Kuulemma jo puolitoista kuukautta sitten oli sanonut toiselle työkaverille että olenkohan raskaana mutta silloin ei vielä viitsinyt tulla kysymään. Nyt ei kuulemma ole enää epäilyksiä kun on niin selvä.

Me ei olla vielä päätetty otetaanko äitiyspakkaus. Todennäköisesti ei oteta. Ainakaan jos on tyttö tulossa koska minustakin on enemmän poikamaisia vaatteita.

mariet 17+5
 

Yhteistyössä