Elovauvat 2014 <3 *helmikuussa*

Ultrien määrä riippuu aika paljon oman terveyskeskuksen/neuvolan resursseista. Joka paikassa täytyy tarjota ne kaksi ultraa ja sitten neuvolalääkärikäyntien yhteydessä saatetaan ultrata jos kone vaan on käytössä. Ja joissain neuvoloissa on ihan terveydenhoitajallakin ultra käytössä, mutta se taitaa olla melko harvinaista. Meillä tulee yhteensä 5 ultraa, seulonnat keskussairaalassa ja sitten kaksi ultrauskertaa lääkärikäyntien yhteydessä. Lisäksi mulla tulee yksi loppuraskauden ylimääräinen käynti keskussairaalaan synnytystapa-arvioon, koska edellinen synnytys oli imukuppiavusteinen.

Saatiin aika nt-ultraan ja se on 21.2.

Huonot olot alkaa olla taaksemennyttä aikaa, nyt pitäisi vaan tarkkailla mitä suuhunsa laittaa, ettei paino pääsisi liikaa nousemaan. Tänään kävin seulontoja + veriryhmä jne. näytteitä varten verikokeissa.

Kaisa-Tuulikki 10+4
 
Piti muuten lisätä tähän osastolla olemiseen/synnyttämiseen ylipäänsä, että mua pelottaa aivan hirveästi että saan huonoa kohtelua :( Ajatuskin jo itkettää...Sain ensisynnyttäjänä ihan hyvää kohtelua, hoitajat vastasivat kaikkiin kysymyksiini, eikä kukaan ollut töykeä. Lähdin vaan AIVAN liian nopeasti kotiin (esikoinen syntyi pe-la yönä klo 23.33 ja ulos kirjauduttiin su iltapäivällä). En ollut saanut nukuttua pätkääkään kolmeen yöhön, olin aivan paskassa kunnossa ja itkin. Nyt sitten pelkään että mut potkitaan ulos ennenku oon valmis lähtemään. Tahdon olla ainakin kaksi yötä synnytyksen jälkeen koska nyt ymmärrän, että se lepääminen onnistuu NIMENOMAAN siellä. Pelkään että mua kohdellaan jotenkin huonosti, koska en ole ensisynnyttäjä.

//muoks. Meidän neuvolantädillä on aina käytössä ultra, olen kyllä onnekas :) Ei me silti sinne kurkita, ellei mulla ole jotain oiretta, mikä huolettaa.
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille minunkin puolesta. :)

Mie tulin vaihteeksi poksumaan, kun tuli vihdoin se 12+0. Mutta en kyllä osaa vielä ajatella olevani raskaana ennen kuin puolen toista viikon päästä näen omin silmin. Vaikka paljon tulee juteltua siskon ja miehen kanssa tulevaisuudesta kahden lapsen kanssa, niin silti taustalla on pelko, että se ei toteudukaan.

Tänään aamupäivällä huomasin, että vasemmalla puolen alavatsassa turvotti aika paljon. Minulla on oikealla puolen iso arpi lapsena tehdyn umpisuolen leukkauksen takia ja se muokkaa vähän tuota vatsan ulkonäköä ja sen takia kait se isompi turvotus tulee näin alussa tuonne vasemmalle puolen. Onneksi kuitenkin ekassa raskaudessa vatsa kasvoi tasaisesti, mutta tietysti raskausarpia tuli ensin oikealle puolen arven luo. Muuten olen huomannut viime viikkoina, että nämä kotihousut ovat alkaneet puristamaan vatsan alueelta, joten varmaan on pakko kohta vaihtaa kokonaan hameisiin. Nyt olen yrittänyt pitää kotona näitä housuja ja säästellyt sitten hametta kyläilyyn, mutta olen kyllä huomannut, että vatsa ei oikein pidä näistä housuista.

Paha olo vaihtelee nykyisin, yleensä se tulee ihan yhtäkkiä ja katoaakin yhtä yllättäen. Muuten tuntuu nipistelyjä ja joskus pientä menkkamaista jomotusta vatsassa. Rintojankin nipistelee samalla tavalla kuin imettämisen aikaan. Eli ihan normaaleja oireita pukkaa. Toivottavasti pahoinvointi helpottaa pian, koska sokerirasitustesti on varmaan jonkin viikon kuluttua, enkä halua silloin enää voida huonosti. Pelottaa oikeasti paljon se rasitustesti, koska en halua taas narahtaa. Pitäisi yrittää syödä terveellisesti, mutta huonon olon takia tulee vieläkin välillä naposteltua.

En nyt muista oliko täällä kaksi ilmaista ultraa, vain oliko se kolmaskin kokoarvio-ultra ilmainen. Tuo kokoarvio-ultra tulee vissiin sen diabeteksen takia.

Peppi1981 12+0
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :flower:

Pinsuli kiitos uudesta pinosta!

Pinsuli: Ainakin mä sain hyvää kohtelua tokallakin synnytyskerralla. Ehdottivat varovaisesti kotiutumista synnytyksen jälkeisenä päivänä ( poika syntyi 23:14), mutta sanoin, että haluan nukkua edes yhden yön ennen kotiutumista, ja näin tapahtui. Tai nukkua ja nukkua... Lähinnä se oli tissittelyä, mutta kuitnekin. Esikoinen oli miehen kanssa kotona, kävivät toki katsomassa meitä.

napa: Kävin lääkärissä ja sain sairaslomaa ja pahoinvointilääkkeet kehiin. Nyt alkaa olo hieman helpottamaan. Vaikkakin väsymys painaa edelleenkin. Ja en edelleenkään saa tehtyä mitään, mutta ehkä se energisyys vielä kumpuaa jossain vaiheessa. Nt-ultran jälkeen kerrottiin lapsille uudesta tulokkaasta ja molemmat ottivat uutisen hyvin vastaan. Katseltiin ultrakuvia ja esikoinen nimesi tulokkaan Anniinaksi. Pikkusiskoa kovasti toivoisi. Nyt sitten on muutenkin kerrottu ystäville ja perheelle, kun raskaudesta on varmuus. Tänään tuli seulan tulokset eikä kohonnutta riskiä ole. Pieni helpotuksen huokaus. Mikään ei ole varmaa ennenkuin saa oman pienen syliin asti. Joka päivä tavoite lähenee ja kohta elokuu jo koittaa. Neuvola 13.2. ja RU 25.3. voisi päivittää.

Voikaa paksusti!

Sammi ja Anniina 12+4
 
Tuo sairaalalistaus on kyllä niin masentavaa luettavaa :( Missä on kaikki EKKS:ssa synnyttävät? Minäkin tahdon kokemuksia sieltä kun kaikki muutkin niitä täällä jakaa! Jännittää kyllä uudessa paikassa synnyttää, mutta onneksi sinne pääsee vielä tutustumaan. Jotenkin olisi vaan niin paljon tutumpi tilanne jos menisi samaan kuin viime kerralla. Ja minä taas toivon, ettei kovin kauan tarvitsisi osastolla olla kun siellä en saanut juuri yhtään nukutuksi. Tosin nyt vähän eri tilanne kotonakin kun on esikoinen vaatimassa huomiota. Viime kerralla sai vaan löhötä ja nukkua.

Onnea taas ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille :)

Meillä on vaan ne np-ultra ja rakenneultra. Olen kyllä niin kateellinen niille, jotka pääsee neuvolassa samalla ultraan. Vaikka onneksi on tuo doppleri niin sillä pääsee tarkastamaan tilannetta aina kun siltä tuntuu. Liikkeitä odotan kovasti jo. Toivottavasti alkaisi pian tuntua.

Maha on tällä hetkellä justiinsa sellainen että näytän lähinnä lihoneelta. Tosi hemaisevaa. Jospa se tässä muutaman viikon sisällä alkaisi paremmin näyttää vauvamahalta.

mariet ja pieni 14+3
 
Kiitos pikku-uikku tiedosta. täytynee vissiin kans harkita jos ei kerran mitään vahinkoa kerran oo, niin ei ota jos ei anna. Tosin canesten kuuri nyt käytetty et tehoaa taas hetkeksi mutta tiedä sitten kuinka kauan oireet pysyy poissa.
auto käytiin eilen hakemas uusi. Farmari mallisen niin mahtuu koirat,rutku ja rattaat. Tuolla saa nyt ajella jonkun aikaa. =)
oloista ei oikeen mitään erikoista. Harmittelen kun ei tiedä minkälaisia nuo supistukset on tai että miltä tuntuu. Kun ajoittain aaltoilevana, ei niinkään kipeä mutta erittäin epämielyttävä tuntemus tuola vattan seurulla.vaikka pinsuli oot sitä kuvaillu tosi hyvin niin sitä vaan ei tiedä kun ei oo kokenu ennemmin. Pari viikkoa pitäs odottaa lääkäriä jos muistaa ottaa puheeksi. Mulla on pää niinkun seula nykyään. Ilmeisesti asiat pyörii niin paljon oman navan ympärillä että muut asiat unohtuu. välillä kyllä se oma napakin. :D

althema & rutku 13+3
 
mariet, mun mielestä taas olisi aivan lohduttavaa jos olisin ainut tai yksi harvoista jotka synnyttää Taysissa (siis tän listan mukaan)! En osaa ajatella mitään muuta, kuin että joudun kuitenkin käytävälle, tuskin pääsen edes synnytyssaliin synnyttään. Itseasiassa jo se on mulle hirveä paniikki, jos en pääse osastolla ikkunapaikalle. Se pimeys mikä siellä vallitsee jos olet verhojen ympäröimä... :( Esikoisen kanssa olin sentään ikkunan vieressä osastolla, ah. Voithan hakea netistä kokemuksia EKKSistä :)

Päivittelen :)
 
Viime viikon tiistaina oli np-ultra. Kaikki oli niin hyvin kuin voi tässä vaiheessa olla :) niskapoimun tulos 0,9mm. Verikoetta ei otettu tässäkään raskaudessa.
Synnytystapa-arvioon joudun mäkin kun edellinen raskaus meni sit lopulta sektioon. Tavallaan toivoisin, et tässä raskaudessa saisin itse valita sektion.

Musta on tainut tulla iltapahoinvoiva.. viime viikon perjantaista tähän päivään mennessä oon käyny kolmena iltana oksentamassa. Ja siis ihan on ruokaa tullut ylös, aamuisin kuin yleensä vaan oksennan ns. tyhjää vatsaa..

Huomenna alkais taas arki, kun täytyisi loman jälkeen palata töihin. Saa nähdä kuinka sujuu, vai joudunko saikulle :/ ..mulla siis ei oo tietoakaan siitä et ois pahoinvoiti vähenemässä.. melkeinpä päinvastoin.

btw, laskeskelin et 5 kuukautta olisi töitä jäljellä ja sit kesäloma.. :cool:
 
Hiljaista on myös pkks:sa.. No jospa ei olis sitten ruuhkaa. :)

Mullakin on ollut päänsärkyjä, varsinkin viime viikolla. Mies sitten perjantaina hieroi hartioita ja kappas, joka aamuinen päänsärky ei tullutkaan lauantaina vieraaksi! :)

alaselkä on tohjona myös. Veikkaan että joku nivel on jo edellisistä valmiiksi löysä ja nyt kun löystyy edelleen niin aiheuttaa selkäsärkyjä. Alaselkä myös rutisee kävellessä. Pitäis se tukivyö hakea lainaan, mut jotenkin hävettää, kun viikkoja on vasta näin vähän. :ashamed:

Kohtu tuntuu selvästi jo, mutta silti näytän edelleen vain lihoneelta. Paljon lihoneelta. Vaikka kiloja on tullut max 1kg tämän vuoden puolella. Sekin riippuu ihan päivästä. Ja herkuttelun määrästä. :ashamed:

Kuten viestistä voi huomata, niin fiilis ei oo kovin korkealla tällä hetkellä. Eilis aamu meni itkeskellessä syystä joka on edelleen pimennossa. Mies sitten piristi ja vei miut kirpparille. Sieltä tarttui mukaan ekat ostokset: kaksi bodya ja yöpuku! :heart: kuopus 4v tokaisi: "nuo ei kyllä mahu mulle, et osta niitä. Ei ne mahu koko perheelle, paitsi jos meille kasvais vauva niin sille ne mahtuis. Mut sit jos meille tulis vauva niin tarvittais paljon enemmän vauvatavaraa.." :D sain silti ostaa ne. ;) lapsille kerrotaan vasta ultran jälkeen jos eivät sitä ennen suoraan kysy!

mammuttisi ja Heikki 10+4
 
Noniin eli tänää tuli käytyä nt ultrassa. Pikkusella oli kaikki hyvin ja kovasti se lällätteli ja heilutteli kättään meille. <3 :) Siirryttiin nyt tosin viikolla taaksepäin eli nyt LA on 22.8. Katottiin myös turvotus, joka oli 0,7mm. Mutta kaikki oli hyvin, oli niin hellyyttävää katsella kun toinen pomppi ja heilui siellä kohdussa.
Sovittiin myös että olisi rakenneultra 2.4. Nyt on jotenkin niin huojentunut olo kun näki masukin jolla oli kaikki kunnossa. <3

Monski ja masukki 11+3
 
Mulla on kaksi erittäinkin onnistunutta synnytystä ja suhteellisen positiivista sairaalakokemusta taustalla, mutta synnytys ahdistaa niin etten voi ajatellakkaan.

Ensimmäinen syntyi 5h vesienmenosta ja kaikki meni kivasti putkeen, eihän tuollaisen synnytyksen jälkeen oikein kehtaa mistään valittaa. Minä ja vauva voitiin hyvin eikä sotavammojakaan syntynyt. Toinen syntyi 1h 45min vesienmenosta täysin yllättäen. Naps, meni vedet ja siitä 20min alkoi supistukset. Lähdettiin aikalailla viivyttelemättä sairaalaan vaikka ei toki millään tulipalokiireellä sillä kestin supistukset hyvin eikä ne tuntuneet vielä mitenkään "lopun alulta", vaikka toki selvää oli, että synnytys on käynnissä. Ehdin olla sairaalassa 21min ja salissa 6min ennen kun poika syntyi. No, taas kaikki meni suht hyvin - selvittiin molemmat rytäkästä ilman vauroita ja mieskin oli tyytyväinen kun pääsi vielä ennen aamun valkenemista nukkumaan. Mutta. Mua pelottaa. Kuinka paljon nopeammin seuraava voi tulla? Ehdinkö sairaalaan? Mitä jos en ehdi? Mun mies ei ole shokkitilanteissa mitenkään käypä toimimaan ja voi huonosti esimerkiksi verestä eli tosi tilanteessa hänestä tuskin olisi hyötyä. Sairaalaan ajaa noin 35min. Ambulanssilla haluan mennä, näen sen itse ainoana vaihtoehtona, mutta asutaan niin "maalla", että lähin lanssi tulee tuolta sairaalaan naapurista eli onko siitäkin loppuen lopuksi enemmän haittaa kun hyötyä? Ajatus kotiin synnyttämisestä ilman ammattiapua on karmaiseva. Jos uskaltaisin luottaa edes siihen, että lanssarit ehtii tänne niin eipä siinä - kyllä mä sitten synnytän vaikka kotona, mutta yksin, miehen kanssa... Ehei.

Hyrr, alkoi vähän ahdistaa ajatuskin!

No, neuvola lähettää synnärille synnytystapa-arvioon syöksysynnytys perusteella, että katsotaan mitä neuvoja sieltä tulee..

11+0 :)
 
Täällä kovasti jännitellään torstain ensimmäistä ultraa. Nyt kovasti tarttis sen vahvistuksen, että siellä pieni sydän sykkii. Ainoina oireina enään on öisin vessaan heräily ja satunnainen lyhytkestoinen pahoinvointi. Kahvia en voi juoda lähes ollenkaan vieläkään ja ennen raskautta join sitä enemmän kuin laki sallii.

Painoa ei ole tullut lisää, mutta masu näyttäisi kasvaneen kauheasti. Tai sitten se on vain toiveajattelua :ashamed: Se selvinnee torstaina. Tilannepäivitystä odotellessa.

Futuretar & öttiäinen 11+2
 
Kiitos hyvästä linkistä Pinsuli :) En ole tuosta ennen kuullutkaan!

Jaahas, ruuhkaa taysissa siis! Sama kai tuo, kiva kuitenkin jos sairaalan seinien sisällä pääsee ponnistamaan :) Nukutaan käytävällä jos tarvis on, kunpa vain kaikki muuten menisi hyvin... Onhan se hieno juttu että on sairaala jossa synnyttää, ja muutamat auttavat kädet, vaikka monta kertaa oonkin nyky-yhteiskunnan kironnu ja toivonu että oltais vielä jotain metsästäjä-keräilijöitä. :)

Onneksi perjantai tulee pian ja päästään katsomaan miten kohdussa menee. Onnea kaikille jotka ovat jo piskuisensa ultrassa nähneet! :)

Se tässä alkuajassa on ollut outoa, että rinnat eivät ole aristaneet missään vaiheessa. Ovat nuo lapaset sentään kokoa saaneet mukavasti, mutta raskaustuntemukset ovat puuttuneet täysin.
 
Mun sairaala on muuten väärin; se on LS ei JS! :)

Ja pari lyhennettäkin pistää silmään, LS on oikeasti Lohjan aluesairaala eli LAS ja kät on Kätilöopiston sairaala eli KOP. ;) Näin mun neuvolakorteista bongattuna! Pilkunviilaaja kuittaa...
 
Heip, kiva kun mä pyörin täällä aina yöllä, kun muut nukkuu. Päivisin vaan ei oikein ehdi.
Joku kyseli närästyksestä..olen käyttänyt rennietä ja yrittänyt välttää närästäviä ruokia. Mitään erityistä muuta keinoa en ole keksinyt.
Meillä on neuvolassa niin aataminaikainen doppleri, että se vaan rätisee ja paukkuu. Kyllä ne sykkeet sieltä kuului, mutta se oli kovan työn takana. Kuului vaan oma syke. Ja meillä on kans vaan 2 ultraa. Ennen ei ollu, ku 1. Niskaturvotusultrassa jouduttiin. käydä omakustanteisesti yksityisellä. Nyt on siis muuttunut.. Onko joku ollu 3D tai 4D ultrassa? Onko hieno kokemus?
Just muuten puhuin ettei iskias ole vaivannut, ni tänään sitten toinen jalka jotenkin ihan jumissa. Ei pysty kunnolla kävelee, kun tuntuu et jalka menee alta.
Me mietittiin lapsille vauvasta kertomisen ajankohtaa..rakenneultran jälkeen vois olla hyvä. Tyttö (keskimmäinen) on kyl puhellu alusta asti, et äiti sun mahassa on vauva. Hän on tienny sen jo ennen meitä.
Nyt on ollu kauheet jutut äitiyspakkauksista, koska uutta pakettia ei ole julkistettu edes vielä ja vanhat 2013 paketit jaetaan ensin loppuun vaikka vauvasi syntyy 2014. Eli et saa välttämättä oikean vuoden pakettia.. Me meinataan ottaa nyt tälläkertaa paketti. Esikoisesta saatiin paketti, mutta muista ei otettu pakettia. Eli mitä ootte äitiyspaketista mieltä?
 
Tarantellah, kyllä sä vielä ne äänet kuulet. Mustakin oli tosi hankala löytää ne enkä mä vieläkään saa niitä kuuluviin kun ehkä joka seitsemäs tai kahdeksas kerta. Sen yhden kerran ne sykkeet kuului miehen kotona ollessa ja sen jälkeen mä oon kuullu ne vaan yksin.

Hoxa, me ainakin otetaan äitiyspakkaus kun ei meillä oo mitään valmiina ja sillä rahalla ei sais likimainkaan sitä vaatemäärää minkä pakkauksesta saa. Ja se laatikko on hyvä säilytysboksi, siihen voi kerätä niitä vauvan pieniä vaatteita ja muita tavaroita joita tahtoo sille sitten säilyttää muistona :) Mä aloin kirjottaan heti raskauden alusta sellasta raskauspäiväkirjaa johon mä laitan ylös oireita ja tapahtumia ja ihmisiä. Voi sitten vuosikymmenten jälkeen muistella lapsen kanssa niitä aikoja kun hän oli vielä vatsassa.

Onkos muilla hengitystiet tukossa? Mä aivastelen ja yskin ja nenä on AINA tukossa. Ottaa vähän päähän jos tätä jatkuu raskauden loppuun asti.. plääh.

Amuniina & mukula 10+3 :heart:

E: Ai niin, mä tunsin aamulla kohdun ihan selkeesti! Makoilin selälläni sängyssä ja se oli navan ja häpyluun välissä oikealla puolella ja tuntui tosi hyvin, vasemmalta puolelta ei tuntumaa saanutkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Seerumia, ainakin omien kokemusten perusteella Kätilöopisto on KOS eikä kop :D Siellä siis olen esikoisen synnyttänyt, veljen tyttö samoiten syntyi siellä ja niin myös minäkin sisaruksineni ;)

Tohon mun piti aiemmin jo synnytyssairaalaan tokaista, mutta olin unohtanut kokonaan; mä todennäköisesti joudun synnyttämään Naistenklinikalla. Toivomushan olisi kättäri juurikin noista aiemmista syistä, kun itsekin siellä olen syntynyt ja esikoisenkin siellä olen ulos pusannut, mutta nyt tän diabeteksen takia(jota minulla ei ollut esikoisen raskausaikana vielä sillä todettiin vasta 1/2013) mä joudun käydä äitipolilla seurannassa ja naikkarillehan mulle lähete pistettiin.. Tosiasiassahan se on mulle yks ja sama kummassa synnytän kun molemmissa on pätevää henkilökuntaa, mutta tietysti olisi kiva saada molemmat ipanat samassa paikkaa ulos.. Tiedä sit miksi.


Äääääääää mä en kestä tätä! Vatsakin on ollut koko aamun nyt ihan sekaisin kun jännitän kokoaika! Meillä on tänään aika siis sinne Naistenklinikan äitipolille ja koska nyt on kriittiset viikot ja ultraan ei ole tullut lähetettä niin jos eivät automaattisesti ultraamaan lähde niin aion vaatia sen ;) Hah jotenkin tosin tiedän sen ultran olevan tänään, mutta ikinähän en voi tietää täysin oikein.. JÄNNITTÄÄ! Mieskin on tulossa intopiukeana mukaan, välittämättä siitä onko sitä ultraa vai ei.. Itse vaan ajattelin et onko se kiva sit kuunnella jotain liibalaabaa asiasta josta ei tiedä mitään(verensokerit yms) jos ei vauvaa pääse näkemään.

Ajatukset juoksee kovaa ja oon kirjoittanut varmaan sekavasti, mut olkoon. Jännittää niin paljon etten oikeasti kestä! Nyt aamupala huiviin ja pesen vielä koneellisen pyykkiä.. Äitini on lapsenlikkana mut en mä sitä käske kotihommia hoitamaan.
Se aikahan meillä on kello 12.30 ja saa nähä pysynkö pöksyissäni sinne asti :D


ekulainen & alien 12+4
 
Viimeksi muokattu:
Heippa!

Alusta asti ketjua seuranneenna aattelin itsekin nyt vihdoin kirjoittaa ja liittyä mukaan. Elikkä ensimäinen lapsi, yksi kkm takana 2013. Viikoista en ole ihan perillä, kun en ole niin uskaltanu seurailla, päivä kerrallaan vaan menty. Neuvolassa ultrattu pariin kertaan ja sydämen syke nähty. Elokuun loppuun menee laskettu aika. 12.2 np-ultra, jännittää niin, että en tiedä uskallanko mennä. Viimeksi juuri siellä huonot uutiset kuultiin, pienen kehitys oli pysähtynyt viikolle 10. Toivotaan nyt, että kaikki olisi hyvin. Ensiviikolla siis laskettu aika toivon mukaan varmistuu :) Synnytys olisi Keski-Suomen keskus-sairaalassa. Olisi kiva päästä myös facebookin ryhmään, mikäli kaikki menee nyt niinkuin pitää. Onnea kaikille keillä pienet kasvaa ja kehittyy ja voimia surun kohdanneille!

T. Danskuu ja pieni
 
  • Tykkää
Reactions: Fiinaliina
Tervetuloa Danskuu! :flower: Eiköhän siellä pienellä kaikki hyvin ole <3 Päivittelen sut tuota pikaa listalle.

Mää nyt laitoin tuon Kättärin lyhenteellä KOS, koska sitä olen itsekin kuullut eniten. Itsehän en ole siis noita lyhenteitä selvittänyt/keksinyt, vaan raa'asti kopsannut sen toisesta ketjusta :D Eli hyvä kun korjaatte, jos löydätte virheitä! Ja muutenkin, tuossa listassa on aina niin paljon päivitettävää, että saa rohkeesti mainita jos joku on väärin :)

Seerumia huh huh, kuulostaa pelottavalta noi syöksysynnytykset :s Onneks pääset ees jonkunnäköiseen keskusteluun siitä. Mulla esikoisen synnytys kesti ensimmäisestä kipeästä supistuksesta noin 30h, ja neukkutäti lupasi, että tämän synnyttäminen lyhenisi ainakin puolella. Toivotaan!! :D

Oon taas yrittänyt etsiä koko aamun tietoa tuosta kohdun aristamisesta, mutta mitään ei tunnu löytyvän. Mulla kun toi kohtu on aristanut oikeastaan alusta asti päivittäin, mutta ei kokoajan (esimerkiksi ei nyt, mutta aamulla aristi). En oikein keksi sille mitään syytä, kun mitään tulehduksia ei pitäis olla. Ehkä se on kuitenkin jonkunlaista kohdun kasvukipua? Neuvolassakaan siitä ei sanottu mitään! Ihmeteltiin vaan, että "no mitäköhän se sitten voisi olla". Höh.

Näin muuten viimeyönä ensimmäisen vauvaunen! Imetin siinä vastasyntynyttä synnytyssalissa. <3

Pinsuli ja himpula 14+5 <3
 
Viimeksi muokattu:
Heippa,



teitä on täällä reilusti kirjoittelemassa kuulumisia, olen joulukuulta asti seuraillut kirjotuksianne ja nyt uskallan vihdoin liittyä mukaan. Eli LA 8.8./HYS/1.lapsi/ 23v. Perheeseeni kuuluu mies ja kaksi koiraa, asumme omakotitalossa joten tulokkaalle riittää tilaa mukavasti.
Alun oloista on selvitty, ja nyt vaivoina on selkäkipua iltaisin sekä väsymystä, jonka luulen johtuvan tästä flunssasta jonka kourissa neljättä viikkoa olen.

Kamalasti tekee mieli salaatteja ja hedelmiä, sitten taas toisena hetkenä hampurilaista. Ja oi miksi telkkarissa pyörii iltaisin hampparimainokset.

Kiinnostaisi tietää onko teistä joku menossa 3d tai 4d ultraan? :)
 
Voi miten epäreilua, että joillain on ultrausmahdollisuus aina neuvolalääkärin yhteydessä! Meidän neuvolasta ei ultraushienouksia löydy. Höh.

Sairaalapelkoa on mullakin täällä sen osalta kun tuo TYKS on remontissa ja jos kauheet ruuhkat on sitten loppukesästä synnärillä. Senpä takia oonkin miettinyt, että jos menis Saloon synnyttämään. Toi käytävälle joutuminen olis kyl ihan hirveetä!!

Äitiyspakkauksesta, mun mielestä se edellinenkin paketti on aivan hyvä. Eli ei väliä kumman vuoden paketti sieltä sit tulee. Pääasia on mun mielestä, ettei ne sit jää jonnekin lojumaan, kun äidit ei huoli ''vanhaa'' pakkausta.

Seerumia, pelottavalta tosiaan kuulostaa toi syöksysynnyttäminen. Toivottavasti tää vauva malttaa masussa sairaalaan asti olla! Tsemppiä!

Jennii-- mä kyllä haluaisin 4D ultraukseen mennä. Mutta taidan odottaa sinne rakenneultraan asti, koska siellä se 4D-ultraus monesti yhdistetään siihen perusultraan, että tarviiko sit enää mennä erikseen siihen 4D:hen, mutta ehdottomasti haluan kyllä nähdä vauvan 4D:nä :)

Mulle vois myös päivittää Rakenneultran 11.3. Ja sen sokerirasituksen 3.3 voi ottaa pois, mun ei tarttekaan mennä siihen.
 
Tinttu85, ainakin just nyt olen parhaillaan sinne matkalla et en tiedä onko sieltä sit suljettu jotain osia mut äitipoli on ainakin käytössä.. No kohta kuulen sit varmaan jatkosta, et minne on meno kun h-hetki tulee. En oo googletellut asiaa tai lukenut mitään juttuja mut luulis ainakin riskiraskaudet siellä hoidettavan kun on paremmat resurssit siihen :)
 
Mä oon kans sitä mieltä että Kätilöopisto on KOS, ainakin mulla aina ollut. Siellä siis yhden synnyttänyt. Ja kyllä Naistenklinikka hoitaa edelleen kaikki riskit, ns. normaaleille se on kiinni. Näin oli jo viine kesänä kun minä siellä makoilin, normaalit synnytykset keskitettiin Jorviin ja Kättärille.

Tänä aamuna kun heräsin niin en päässy sängystä ylös kun pyörrytti niin paljon. Kuin ihmeen kaupalla selvisin aamutoimista ja nyt ei kyllä voi muuta kun maata. Tosi masentavaa kun olin suunnitellut tälle päivälle metsälenkkiä,heinäverkkojen täyttöä, pihaton siivousta ym.
No, onneks mies jäi tänään kotiin niin on apu lähellä jos tässä vaikka taju lähtee... :(

Mirka J. & Elma 13+3
 

Yhteistyössä