Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

Ohoh Maria, aikamoinen kokemus sulla :s Ihanaa et nyt on kaikki hyvin :)

ekulainen, tsemppiä huomiseen käynnistykseen!!

Ei oo kyllä hirveen moni lähtenyt vielä itsestään syntymään. Minä täällä hyvin kärsimättömästi odottelen...

Hei oottehan etenki Tampereen seudulla asuvat seuranneet uutisia? Älkäähän hirveesti käykö uimassa, kun näkyy jotain vatsatautia aiheuttavan ainakin Tohloppi, Tesomajärvi, Suolijärvi ja Kaukajärvi. Pirkkalassakin oli joku perhe sairastunut. Ei varmaan kukaan kaipaa tähän loppuun mitään vatsabakteeria/virusta :s

Pistäkäähän rohkeasti viestiä mulle, että pääsette uuteen FB-ryhmään! Meitä on vasta viisi :D

Pinsuli ja Himpula (tulejoulos) 39+5 <3
 
Huh, vähiin käy odottelu. Tänä aamuna oltiin vielä miehen ja esikoisen kanssa rannalla. Taisi olla viimeinen kerta tänä kesänä. Uimaan en ole kyllä uskaltautunut kun vesi on niin lämmintä ja tuntuu jotenkin epähygieeniseltä.

Paketoin esikoiselle sairaalakassiin isoveli-lahjaksi dvd:n ja samaan pakettiin aarrekartan. Kotoa löytyy sitten aarrekartan mukaan vauvan vaunuista lego-paketti. Toivottavasti tykkää :).

Vähän olen huolestuneena seuraillut säätiedotuksia ja niitä mahdollisia ensi viikon superhelteitä. Itselläni ei ole helteiden kanssa ongelmaa mutta miten sitä oikein osaa vastasyntyneen kanssa olla. Muutenkin niin hankala arvioida lämpötiloja ja sopivaa vaatetusta. Vähän kyllä myös huolettaa että mahtaako tuolla sairaalassa olla minkälainen ilmastointi. Ne muovilakanat kun nyt ei oikein kutsu...

-tiiti-
 
Tuntuupas jo jotenkin kaukaiselta lukea noista teidän raskaudenaikaisista tuntemuksistanne ;) Tsemppiä kaikille loppumetreihin ja kestämisiä helteiden kanssa!

ONNEA Pink:heart:

Mmaria
Huh, kun sun synnytys kuulosti rankalta!! Onpas sullakin jo paino lähtenyt. Samoin mulla. Maha ja kilot jäi laitokselle ja nyt on kauhee ruokakuuri menossa, ettei ihan kuihtuis.

Tsemppiä ekulainen!!

Synnytyskertomus:
- Edeltävänä iltana soitettiin, että aamulla kahdeksaksi saataisiin mennä laitokselle.
- Ensin vauva ultrattiin ja tsekattiin, että vielä perätilassa. Painoarvioksi annettiin se vajaat 3kg.
- Sitten mentiin synnytysosastolle odottelemaan koska päästään leikattavaksi. Synnärillä oli vähän ruuhkaa ja sektioita paljon joten odottelussa vierähti muutama tunti. Mut valmisteltiin sillä aikaa laittamalla katetri ja leikkausvaatteet.
- Vähän ennen 12 tultiin hakemaan, että nyt mennään sali on meille valmiina.
- Mies vaihtamaan leikkausvaatteet ja mut puudutettiin ja laitettiin tippa.
- Puudutus meni hyvin, tärisin ku haavanlehti jännityksestä, mutta hoitohenkilöstö oli aivan ihanaa eikä mikään sattunut yhtään missään vaiheessa.
- Kun olin puutunut leikkaus aloitettiin ja vauva oli ulkona kymmenessä minuutissa.
- Ihana, täydellinen iso tyttö. Kaikki olivat ihmeissään kun niin ''iso'' tyttö masusta tuli, vaikka päälle päin masu oli niin pieni.
- Mut kursittiin kasaan ja mies meni vauvan kanssa pesulle, mittaukseen ja punnintaan jne.
- Mä pääsin heräämöön ja siellä tuore isi ja tytär odottivat mua.
- Heräämössä oltiin tunti - 2, en muista tarkkaan kun oltiin niin ihastuksissamme vauvasta.
- Sitten osastolle ja jo parissa tunnissa pääsin ylös sängystä ja pesulle.
- Kaikki kilot ja masu jäi sairaalaan ja kuten arvasin niin paino tippui reilusti. Nyt menossa kauhee ruokakuuri, että sais kerättyä vähän rasvakerrosta takasin.
- Kotona ollaan nyt oltu ja vointi on suoraan sanottuna loistava (toivottavasti ei tuu takapakkia). Haava on siisti ja lähes olematon eikä jälkivuotoakaan enää oo juuri nimeksikään. Ainoastaan rinnat on kipeet, kauheet silarit kasvateltu tässä synnytyksen jälkeen, mikä ei tunnu kauheen miellyttävältä.
- Vauva on maailman ihanin. :heart:
 
Onnea Pink pikku prinssistä! :)

Minä sitten pääsinkin sinne kokoarvioultraan, vaikka jo hetken luulin, että sitä ei olekaan. Eilen siis soitti ja tänään oli sitten nyt iltapäivällä aika. Tällä hetkellä pikkuinen painaa n.2825g ja heittoa +/-400g. Eli melkein samankokoinen lapsukainen olisi tulossa kuin esikoinen, joka painoi n.3,5kg. Tunnusteli lantion alueen ja kuulemma isompikin lapsi kyllä mahtuisi tulemaan, jos painoa nyt kertyisikin enemmän. Kohdun suu oli pehmeä ja sormelle auki, mutta pituutta on vielä se 3cm eli ei ole ihan heti syntymässä. Sitäkin lääkäri sanoi, että on todella harvinasta, että toinenkin lapsi syntyisi käsi poskella kuten esikoinen, joten sekin vähän antoi uskoa, että ehkä sitä seuraavasta synnytyksestä selviää helpommalla kuin esikoisen kohdalla.

Streptokokki-testi oli yhdellä plussalla, joten jos tällä kertaa lapsivedet menevät ensin, niin pitänee mennä sairaalaan vähän aikaisemmin kuin normaalisti olisi tarve. Nyt kyllä huolestuttaa tuon esikoisen hoito, jos siskoni ei kerkiä tänne paikkakunnalle ennen sitä. Viime yönä aloinkin miettimään, että toivottavasti synnytykseni alkaa selvillä merkeillä, että voidaan kutsua miehen vanhemmat heti, koska heillä tosiaan menee kolmisen tuntia jo siihen, kun ajavat tänne.

Nyt kyllä helpotti tuon koon kanssa, vaikka ultra ei koko totuutta kerrokaan. Ei ole tainnut pahemmin jäätelön syöntini onneksi vaikuttaa lapsen kokoon, vaikka niitä olen koko kesän syönnyt. Kyllä se viime raskauden radikin tuolla taustalla on kokoajan vaikuttanut siihen, että on tuo napostelut ja karkkien syöminen jäänyt vähälle. :)

Huomenna olisikin sitten normaali neuvola. Saa nähä paljonko tällä kertaa on painoa, se on oikeastaan ainoa mikä huolestuttaa huomisessa. Verenpaineet ja muuta jutut ovat olleet joka kerta hyvä, joten en usko, että niissä olisi mitään huolehdittavaa.

Peppi1981 ja Vilperi 37+1
 
Onnittelut kaikille vauvan jo saaneille! Jännittävää, että näitä alkaa nyt putkahdellut kiihtyvällä tahdilla maailmaan :)

Itsekin alan vihdoin uskoa, että eiköhän tässä joskus synnytetä. Mullahan on ollut oikeastaan unelmaraskaus, eikä alun pahoinvoinnin jälkeen ole ollut oikeastaan mitäön vaivoja, ei supistuksia, ei liitoskipuja ei mitään. Turvotustakin on näillä helteillä ollut aivan minimaalisesti ja enemmän vain kisoja järjestellessä lauantaina ja sunnuntaina, kun vietin jaloillani sen lähes vuorokauden. Mutta onneksi nyt on pikkuhiljaa alkanut tulla myös supistuksia ja muutenkin tuntemuksia, että synnytys oikeasti lähenee. Mun puolesta saisi tulla ennemmin kuin myöhemmin :D

Eilen kävin neuvolassa ja kaikki sielläkin ookoo, painoa koko raskauden aikana on tullut se noin 13 kiloa, verenpaine on edelleen hyvä (vaikka sitä pari kuukautta tarkkaan ja minusta turhaan syynättiinkin), hemoglobiini on sen 114. Sintti on raivotarjonnassa niinkuin on jo pari kuukautta ollutkin ja pää on kiinnittynyt.

Seuraava neuvola mulla on sitten vasta ensi viikon torstaina, koska olen näin hyvävointinen. Toki toivon, että synnytettäisiin ennen sitä :)

Tsemppiä kaikille, etenkin teille joilla h-hetket alkaa olla käsillä! Loppukuun odottajista on varmaan tuskastuttavaa lueskella toisten jo saavan vauvoja, kun omaan synnytykseen on vielä hyvä tovi aikaa. Aika kyllä kuluu nopeammin kuin uskottekaan! :)

TatjanaL+Sintti 38+4
 
Onnea kaikille vauvautuneille!

Tuntuu vielä tosi kaukaiselta ajatukselta että tää syntyykin joskus.

Musta tuntuu, että olen ollut raskaana ikuisuuden, mutta toisaalta, olenhan mä ollutkin on/off kaikkien keskenmenojen kanssa nyt jo 1,5 vuotta raskaana. Nyt en jaksais yhtään enää. 6 viikkoa olis vielä samaan päivään jolloin esikoinen syntyi, krääääh!

Esikoisen kanssa oleminenkin alkaa olla niin hankalaa tän jättivatsan kanssa, että sääliksi käy toista.

Kaisa 35+6
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Pink!!

Fiiniksellä ja Marialla hiukan erilaiset synnytyskokemukset.. Tosi paljon teille jaksuja siihen vauva-arkeen, Marialle tuplasti ;)

TatjanaL kuulostaa tutulta, mulla on myös ollut ihana raskaus supisteluista huolimatta. Ja vaikka mä kovasti ootankin sitä nyyttiä syliini, oon mä silti samalla onnellinen siitä että saan hyvässä lykyssä jatkaa raskaana oloakin vielä muutaman viikon :)

Täällä ei ole vielä havaittavissa laskeutumista, mutta nivuset alkaa mennä pienestäkin hurjan kipeiksi. Kävellä mä silti aion niin pitkään kun jalat vaan kantaa :)

Amuniina & mukula 36+3 :heart:
 
Oliko tämä elovauvojen ketju? :) Niin paljon on jo vauvoja saatu maailmaan heinäkuun puolella! Onnea kaikille vauvansa jo saaneille, aivan ihanaa vauva-arkea teille :) Mukava kuulla noita synnytyskertomuksia, nopean synnytyksen toivossa täälläkin edetään, mutta toisaalta nuo kaikenlaiset tapahtumat antavat toivoa, että itsekin selviää sitten varmasti, vaikka kaikki ei menisi oppikirjan mukaisesti.

TatjanaL Minulla on myös ollut melko helppo raskaus! Ihan uskomatonta siis, mutta hyvä juttu tietenkin. Ainoat oireet oli keskiraskaudessa, kun kohtu kasvoi ja vatsaan sattui tosi kovaa. Nyttemmin on sitten kaikki tällaiset oireet jääneet ja vain hyvin lievä turvotus tullut jalkoihin tilalle.

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin siellä. SF-mitta ei ollut kasvanut, mutta painoa oli tullut taas yli 1kg! Nyt on siis tullut yhteensä sen n. 11kg alusta. Toivottavasti ei tule enää paljon lisää tuota painoa, koska nyt ollaan vielä ihan normaalissa tilanteessa.. Uskon, ja th uskoi myös, että kyse on turvotuksesta suurelta osin. Varsinkin sunnuntai-iltana jalat turposi tosi paljon. Nyt on turvotus vähän laskenut, mutta kuitenkin sellainen pieni turvotus varpaisiin jäi, että melkein mitkään kengät ei mene enää nätisti jalkaan. Osansa turvotukseen tekee varmasti tämä hellekin. Toivottavasti tuo SF-mitan pysyminen samana kertoo, että Juniori ei ole liikoja kasvanut viikon aikana, vaikka paino nyt nousikin.

Hemoglobiini oli viikko sitten 133, joten sitä ei edes mitattu ja verenpaine on pysynyt melko samana tässä kaiken aikaa ja pissakin on ollut aivan puhdas, joten odottelu etenee rauhallisin mielin.

Nyt on muuten saatu täällä kotona tehtyä ramontit ja purettua laatikot, alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan kodilta tämä paikka. Vielä pitäisi tietenkin vähän järjestellä paikkoja, mutta tämä helle ei kyllä ole paras kaveri sisällä tekemiseen tai toisaalta ulkonakaan... ei oikein jaksaisi mitään tehdä. En tosin valita, Suomessa on niin harvoin tällaisia helteitä! Mutta ottaisin mielelläni vaikka yhden sadepäivän tähän väliin. Ukkosia ei ole täällä meillä näkynyt.. Olen voinut uskomattoman hyvin näillä helteillä, kaikkia kyselee jaksamistani, mutta mitään erityistä ahdistusta ei ole ollut. Nukkuminen nyt on vähän huonompaa, mutta siitäkin selviää, kun on vapaalla vain.

Toistaiseksi itsellä ei ole juurikaan viitteitä siitä, että synnytys lähestyisi. Hieman on ollut painetta aivan alavatsalla varsinkin kävellessä ja pissalla on saanut vaihteeksi ravata useammin, mutta noin muuten tuntuu, että Juniori vain potkuttelee masussa menemään. Jotenkin melko vahvasti uskon, että yli menee, vaikka tottahan se on, että kaikki voi sitten lähteä käyntiin nopeastikin.

Niin ja joku puhui sairaalakassin pakkaamisesta.. Meilläkään ei vielä ole kassia pakattu. Lauantaina ystävät järjestivät minulle Baby Showerit, ja sain lahjaksi "hoitolaukun", jota olinkin harkinnut ostavani tähän tarkoitukseen. Nyt sitten voisi siihen pakkailla sairaalaa varten edes jotain tarvikkeita.. :) Josko se saisi olossa aikaan vähän viitteitä synnytykseenkin ;)

Pitkästä aikaa näin pitkästi kirjoittelinkin, ja Pinsuli minä vielä harkitsen tuota Facebookin ryhmää, mutta onneksi et asettanutkaan siihen takarajaa.. :)

Hyviä vointeja vielä kaikille odottaville helteistä huolimatta! Elokuukin on jo kohta ja sittenhän niitä vauvoja vasta alkaa putkahdellakin :)

Elythia ja Juniori 38 + 1
 
Hyvää ja luonnikasta vauva-arkea jo pikku tuhijiansa saaneille!

Jotenkin alkaa päivä päivältä tuo odottaminen ottaa kupoliin :) Isommatkin lapset on niin nuutuneita tähän helteeseen, rannalla pitäis olla mutta kun tää äiti ei pysty uimavahdin virkaa oikein toteuttaa enää. Tuntuu että pyörtyy siinä tulikuumalla filtillä ja rantavedessäkään ei varjoa pahemmin löydy, huh huh. Uimaan en halua enää mennä.
Eilen sitten illalla laittelin viimeiset jutut kuntoon ja mukavasti supisteli muutaman tunnin. Sänkyyn käydessäni kaikki supistukset loppui ja aamulla kun heräilin niin oli sellanen olo ettei raskaana oliskaan. Ei sattunut mihinkään ja jopa pienin juoksuaskelin hain lehden postilaatikosta :) ihme hommaa tää oireiden kyttäys, pitäis varmaan lopettaa ja lunkisti vaan odottaa! Plääh....
 
Nyt alkaa sitten olemaan enää loppuhuipennusta vailla tämä homma! Huomenaamulla menemme klo 10 sairaalaan. Esikoinen vietiin päivällä mummulaan ja tulee sieltä alustavien suunnitelmien mukaan lauantaina kotiin. Kassi on pakattu ja iltapala syöty. Toivottavasti vielä uni tulisi ensi yönä. Vähän voi olla heikkoa, sen verran jännittää.

Olen tässä pari päivää harrastanut jonkinlaista tietoista tylsistymistä ja kieltämättä olenkin aika hyvin onnistunut psyykkaan itseni että on kiva päästä tästä mahasta jo eroon ;). Vaikka tosi nopeasti on tämä raskaus kyllä mennyt.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille elomahoille! Minä palaan kertomaan uutiset kun olen taas sen verran voimissani!

-tiiti-38+6
 
tiiti85 onnea matkaan!! :) koeta saada nukuttua, vaikka onkin varmaan helpommin sanottu kuin tehty..!

Täällä kanssa yksi uneton pyöriskelee. Pari viimeistä viikkoa on unen saanti ollut ihan mahdotonta. Ei ole mitään vaivoja, uni ei vaan tule. Olisiko jotain hormooneista johtuvaa. Vieläkään ei ihmeemmin supistele, mutta tuntee että vauva on jo tosi alhaalla. Koko ajan saa ravata vessassa ja välillä viiltelee esim. reisiin niin että tuntuu kuin jalat lähtisi alta. Viime yönä oli myös tosi kipeä alamaha jonkun aikaa, mutta meni ohi. Selkeästi rauhallisempi ollut tänään kuin aikaisemmin (tosin koko ajan ollut rauhallinen tapaus) ja mietin olisiko voinut kiinnittyä, koska tuntuu ettei enää pyöritä päätään ja on ollut kuitenkin laskeutuneena kohta pari viikkoa. Hassua kun toisaalta tarkkailee oireita koko ajan ja odottaakin että jotain tapahtuisi ja toisaalta taas nautin vielä siitä, että vauva on masussa ja saan keskittyä esikoiseen ja kesään :) tämä saattaa olla myös viimeinen raskauteni, koska tällä hetkellä 2 tuntuu meistä sopivalta lapsiluvulta, joten yritän myös siksi nauttia näistä viime hetkistä. Viimeksi ainakin nimittäin ikävöin ajoittain raskausmahaani ja vauvan liikkeitä! <3

Mabirris ja Kirppu (vartin päästä) 37+1
 
Tsemppiä tälle päivälle tiiti! Niiiiiin jännää! :)

Mabirris, täälläkin on viimeinen raskaus (ainakin piiiiitkään aikaan, kun nää kaks ekaa on olleet 10kk:n tauolla...), mutta en osaa nauttia tästä jostain syystä. Tiedän kyllä ikävöiväni potkuja ja masua, mut...äh! On se palkinto vaan tietysti niin paljon iihanampi <3

suklaarusina, mullaki on ollu pari kertaa tuota että herää kun ei raskaana olisikaan! Pikkusen se on ärsytttävää! :D

Mun mielestä taas heinäkuussa on syntynyt jopa jotenkin vähän vauvoja :eek: Oletin että olis syntynyt paljon enemmän...

Amuniina, kyllä ne kivut ehtii vielä sullekin tulla, odota vaan... ;)

Tsemppiä oikeesti kaikille kärvistelijöille. Me KAIKKI ollaan jo ihan loppusuoralla, muistakaa se! :) <3

Pinsuli ja Himpula 40+0 !!! *POKSSS* <33 Now, where's my baby? Odottelu alkakoon, tai jatkukoon, miten vaan :D
 
Viimeksi muokattu:
Tsemppiä tiitille tähän päivään :popcorn:

Mabirris mulla on ollut kans nyt vähän unettomuutta. Tai tuntuu että se on tullut takaisin, oli poissa tuossa jonkin aikaa. Esim. nyt viime yönä heräsin kolmelta ja oli ihan pirteä olo. Joskus puoli kuuden aikaan katsoin kelloa, sitten vielä nukahdin. Mutta turhauttavaa tuo on kun ajatukset sitten pyörivät kehää ja sitä yrittää rentoutua ja nukahtaa mutta ei.

Pinsulille onnea lasketun ajan johdosta :) Voimia odotteluun!

Mä meen tänään käymään vyöhyketerapiassa ( kätilön tekemänä), yks ystävä suositteli. Vyöhyketerapiasta voinee olla hyötyä jos raskaus menee yliajalle, jolloin synnytyksen käynnistymistä voidaan houkutella. Tänään ei toki vielä sellaista ole tarkoituksena, vaan jos olisi ihan hemmottelua ja rentouttavaa:)

luna 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Eilen syntyi tyttö 2960 g ja 49 cm. Paikkoja kypsyteltiin ensin pari päivää kunnes kalvot voitiin puhkaista ja sen jälkeen menikin vajaa 4 tuntia kun 10 pisteen tyttö syntyi. Tässä näin pikaisesti kuulumiset. Turhauttavia päiviä nuo maanantai ja tiistai kun vaan odoteltiin tapahtuuko mitään...
 
Onnittelut kivitaskulle pienestä tytöstä, loppu sujuikin sitten nopsaan!

Ja tiiti, onnea koitokseen, jännää on!

Pinsuli: taidat ollakkin eka jolla 40 paukkuu! :)

Täällä oli eilen ohjelmassa siivousta, nurtsin leikkaus ja saunaa! Sillä seurauksella että klo 21-02 supisteli mukavasti. Heitin särkylääkkeen naamariin puoliltaöin ja lämmitin kaurapussin selkään. Yllätys yllätys herään taas uuteen aamuun niinkuin raskaana ei oliskaan :/

Mä kyllä salaa toivon ettei menis yöaikaan lähtö, olis lastenhoito kivempi järjestää päivä aikaan. Aina sitä voi suunnitella ;)

Nyt kirjoitin kilometrin pituisen kauppalapun ittelleni, jos suorittais sen pois alta.

Jaksamista kaikille vatsakkaille!!

SR 38+6
 
Kivitasku: Onneksi olkoon pikku prinsessasta! :)

Eilen oli normaali neuvola. Rv. 37+2.

Paino 200g/vko (yht.70,7kg)
Pissa puhdas
Verenpaine 113/69
Hem. 124
Sf-mitta 31,5cm (viim. 32cm)
Syke keskimäärin 135

Huomasin alkuviikosta, että helteen aiheuttama turvotus laski, kun maanantaina aamupaino oli 70,6 ja eilen se näyttikin enää 70kg. Hemoglobiinitkin tarkistettiin, kun olen välillä ollut väsynyt, mutta koska tulos oli noin hyvä, niin väsymys johtuu vain huonosti nukutuista öistä.

Sf-mitan kohdalla oli eri mittaaja, mutta nyt tipahdettiin sitten keskikäyrän alapuolelle. Ei onneksi ole huolta, kun vasta tiistaina nähtiin, että pikkuisella on kaikki hyvin.

Kun kävelin neuvolaan, tuntui melkein kokoajan sellainen niin kuin alavatsassa oli pallo, mutta sitten kun hoitaja kokeili, pää oli vielä vähän ylempänä. Epäili, että pääsee vielä hyvin liikkumaan ja on välillä kyllä alempana, josta tulee tuo pallo-tunne, mutta sitten liikkuu myös ylöspäin. Sanoi, että jos tulee olo, että heittää voltin ja menee perätilaan, niin pitää ottaa yhteyttä. Mutta aika epätodennäistä enää näillä viikoilla.

Jotain vasta-ainetta oli löytynyt vähän verestä sen Anti-D-piikin aiheuttaman lisäksi, mutta ei ole kuulemma mitenkään huolestuttavaa eli ei aiheuta tarkempaa seurantaa. Nyt olisi sitten kaikki labra- ja ultra-käynnit takana ja nyt vain odotellaan, että koska pikkuinen päättää syntyä. Seuraava neuvola onkin jo 11.8 ja uskon, että ei tämä pikkuinen ennen sitä synny tai olis parempi olla syntymättä, kun miehellä alkaa silloin vasta loma. :)

Meillä ei ole lyöty lukkoon tulisiko joskus vielä kolmas lapsi, mutta nyt ainakin aiotaan pitää huoli, että ei ihan näin lyhyellä aikavälillä tulisi seuraavaa. Saisi nämä kaksi lasta kasvaa vähän isommiksi ja minun olisi hyvä saada työpaikka ja ehkä kouluttautua uuteen ammattiin. Mieskin sanoi, että aikoo ainakin seuraavat nelja vuotta ajaa tuolla nykyisellä autolla, joten senkin voi käsittää, että ihan heti ei ole kolmatta tulossa. Tietty ei tässä uskalla ihan kovin pitkään viivytellä, jos kolmannen haluaa, kun ikäkin tulee vastaan. Yritän nyt nauttia tästä raskaudesta, vaikka välillä tiukkaa tekeekin, koska ei tiedä kokeeko tätä enää. Itsellekin tulee varmaan taas ikävä raskausmahaa ja pikkuisen potkuja, kuten esikoisen kohdalla.

Peppi1981 ja Vilperi 37+3
 
Viimeksi muokattu:
tiiti85; tsemppiä ja onnea tähän päivään:)!

kivitasku; lämpimät onnittelut tytöstä! Nopeastipa loppu osa synnytyksestä sujui!

Pinsuli; voimia loppumetreille, kyllä sieltä vielä synnytään;)!

( . ) Kai tässä enää max. 3vkoa on raskaus aikaa jäljellä,jos ja kun kerran käynnistävät lask.aikana, ellei sitä ennen itsestään rupea syntymään. Vointi ok,lievää turvotusta koivissa ja närästää hillittömästi.


pikku-uikku ja kyytiläinen 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Tänään rv 38+0 syntyi kovalla kiireellä "pieni" mies kello 6.33 aamulla. Kokoa hällä on 4010g ja 53cm sekä pipo 34,5cm.

Kirjoitan sitten paremmalla ajalla paremmin ja tarkemmin mitä tapahtui, koska edes itse en ole ehtinyt tiedostaa kaikkia tapahtumia. Nyt ollaan onnellisia ja ihan helvetin väsyneitä, kohta käydään syöttämässä pientä poikaa ja sit pitäis tuoreen isosiskon tulla käymään mumminsa kanssa. <3

ekulainen ja jättijätkä :)
 
Onnea kivitasku ja ekulainen! <3

(.) Sattuu. Alavatsaa on jomottanut/vihlonut aamu viidestä asti, varsinaista aaltoilevaa kipua ei ole. Oon ihan pihalla mitä tää on. Lantion keinuttelu tuntuis helpottavan, ja oonkin asunut jumppapallolla tänään. En nyt kyllä käsitä, pitääkö tässä kysyä synnäriltä mitä tää tällanen jatkuva kipu on?
 
ekulainen; Onneksi olkoon pojusta! Nopea toimitus kai siis teilläkin!


Pinsuli; mulla samantyylistä kipua ihan tuossa kohdun alla, häpyluun päällä ja myös ihan pepun päälle sattuu,meni melk. kolme tuntia kaupoissa alennusmyynneissä..nyt saa vaappua ankka tyylillä ja irvistää kun yhtäkkiä vihlasee,mutta en usko tämän mihinkään johtavan ja jotenkin en vielä haluakaan..
En kyllä osaa sanoa mitä sun kohalla tekisin,sulla kuitenkin viikot täynnä;) kyllähän nuo jomotukset kuuluu asiaan,jospa noista tuntemuksista hyötyä olisi, eli kohdunkaula lyhenee ja paikat pehmenee ja siittähän synnytys käynnistyy ! Tsemppiä jos " lähtö" tulee!
 
pikku-uikku, mullahan onkin kohdunsuu jo valmiiks 2 sormelle auki ja pituutta kaulalla 2cm (tai siis oli puoltoista viikkoo sitten), eli ehkä se käy sit nopeesti :D Voi että kun haluisinkin jo lähtee...

HEPS muuten! Meidän kuun ketjun väsään än yy tee nyt! ;)
 
Onnea vaan vauvan saaneille taas =)
Pinsuli kuulostaa siltä että pian lähtö tulee ;)

ON: huomenna kans poksuu 40 vko täyteen!! pari päivää ollu menkkajomotusta, ei-kipeitä suppareita, vatsa löysällä, päänsärkyä ja megaväsymystä....mutta missä se vauva luuraa?? viimeksi bongasin limatulpan laskettuna päivänä, katotaan miten tällä kertaa käynnistyy...

Olin neuvolassa tänään: 39+6
verenpaineet 113/89 ja 104/80 (mittas 2 kertaa)
turvotus 2 plussaa ;)
Sf-mitta 34,5 (esikoisen aikana oli 31!) käyrillä mennään kuiteski.
pissa puhdas
painoa LIIKAA

mulla on toi pääkipu nyt tosi kova, ei meinannut että olis kuitenkaan raskausmyrkytystä, varmaan tästä ilmanpaineista johtuvaa ja niska-selkäkivusta johtuvaa...

SAIS nyt tapahtua jo jotakin!! eniten ressaan että toivottavasti esikoinen 4v ei näe että sattuu supparit ja mummo pääsis ajoissa meille :(

Oon nyt yrittäny henkisesti ja fyysisesti valmentautua synnytykseen, mutta silti jännitän vaan enemmän!! iik. pitäis vaan yrittää rentoutua, liikkua ja antaa ajan tulla itekseen...mut helppoo se ei oo :D
harmitti muuten se että ei ollu nyt lääkäriä joka ois kattonu onko se kohdunsuu vieläki 3cm.

eilen tosiaan tunsin alapäässä että sinne se nyt runnoo päätään ja olikin kai alempana ku viimeksi.
no, huomenna alkaa meidän kuukausi!!!!!! =) <3
 

Yhteistyössä