Elovauvat 2014 <3 *heinäkuussa*

Täällä ihan ketjun ulkopuolinen kirjoittelija verestää muistoja:) Tasan vuosi sitten olin samassa tilanteesakuin te, lyllersin valtavan maha pallon kans ja odotin kuumeisesti saavani oman pienen syliin. Viikonhan se yli meni monen viikon ennakoivista supistuksista huolimatta ja ei kyl sit mistään ässistäkään apua ollu. Et ottakaahan rennosti ja keretkää voimia, kyllä siellä salissa sit saa rehkiä ni ei kannata itteä tyhjää väsyttää ennakkoon:)

Imetystä oli täällä useampi miettinyt ja itsekin sitä jännitin kun esikon kans meni ihan plörinäksi. Muistakaaahan synnärillä pyytää paljon apua ja kysykää ne muka tyhmätkin kysymykset. Itse pyysin kätilön katsomaan alkuun joka kerta syötön alotuksen että ote oli oikea ja korjas asentoa. Ja vauvaa kannattaa pitää paljon vieressä ja syödä riityäbästi särkylääkettä ettei maidon nousu kipujen takia hidastu. Ja jos kotona vielä mietityttää niin neuvolasta saa apua ja jos se ei riitä imetystukiryhmät auttaa. Itsellä kävi imetystukihenkilä kotona katsomassa tilanteen kun imetys tuntui itsestä vaikelta kun maitoa tulvi ihan liikaa ja auttoi kyllä oikeasti kun asian tunteva ihminen kannusti vaan jatkamaan:) kertaakaan ei oo pullosta maitoa annettu ja ikää nyt jo reilu 10kk pojalla.. Lisämaitoa ei etenkään alussa kannata antaa niin vauvan maitotilaus menee kokonaan tisseille. Ja muistakaahan ne tiheänimun kaudet, maito ei oo loppumassa vaan vauva tilailee isompia annoksia.! Syöttää vaan kun vauva haluaa nii maitoakin tulee yleensä riittävästi..Niin ja sitä lanoliini rasvaa ei alkuun kannata säästellä, reilusti vaan aina syötön jälkeen sitä laittaa kunnolla sormissa lämmitettynä ni ehkäsee ja hoitaa haavaumia


Kovasti kärsivälllisyyttä loppuodotukseen ja tsempit synnytykseen kaikille:)
 
Kiitos Pinsulille uudesta pinosta taas :flower:

Onnittelut jo vauvan saaneille vielä, kun en muista olenko jo onnitellut. Toivottavasti on mennyt asiat hyvin, vaikka näin etuajassa putkahtivatkin maailmaan.

Päivitettäväksi muutamia juttuja: ikä nyt jo 29v., LA 12.8, synnäri Jorvi, Seuraava lääkäri 16.7 ja neuvolat loppuun saakka 22.7, 29.7, 6.8 ja 13.8.

Kävin tänään siis neuvolassa. Ensimmäinen neuvola täällä Espoossa ja aivan eri fiilis kuin aiemmassa. Neuvolantäti kyseli paljon enemmän ja oli jotenkin kiinnostuneempi voinnista. Hyvä näin! Loppua kohden voi kysymyksetkin lisääntyä. Neuvolassa muuten kertoi mielenkiintoisen seikan, että kuulemma on tulossa uusi ohjeistus, että sykkeitä ei enää kerrota äideille tulevaisuudessa. Sykkeet merkitään vain + merkinnällä kuuntelun jälkeen. Ilmeisesti sykkeiden normaalit vaihtelut on aiheuttaneet turhaa stressiä toisissa odottajissa. Tosi hassua ja toisaalta ikävää, kun minusta on ollut kiva kyllä tietääkin sykkeet.

Viikot 34+ 2 (31+1)
Paino 88,4kg (88,7kg)
Turvotus ei ole
RR 111/74 (122/68)
B-Hb - (132)
Sf 32 (30)
Tarjonta ei merkintää, mutta käsikopelolla pää alaspäin
Syke +145 (+135)

Paino on siis hieman laskenut, mutta ei mitään ihmeellistä noin muuten. On se hullua, kun neuvolalääkärissa viikoilla 26+2 lääkäri oli huolissaan, että en syö liikaa ja nyt neuvolan täti kyseli, että syöthän tarpeeksi :) Kuitenkin kokonaispainon nousu on ihan ok n. 5,2kg ensimmäisestä neuvolasta, ainahan paino voi heitellä päivästä riippuen. Ainakin minulla on ilman raskauttakin hyvin vaihteleva paino.

Nyt en osaakaan taas kommentoida muiden juttuja, muuta kuin, että lueskellut olen kyllä ja ihana kuulla muidenkin kuulumisia! Kyllä se kesäkin kohta tulee ja viimeisetkin elomasut pääsee lomailemaan. Itsellä on vielä niin hyvä olla, että olisin voinut olla töissäkin vielä. Mutta en valita tästä lomailustakaan :D Ensi viikolla alkaa sitten virallinen äitiysloma, heti kesäloman perään.

Uuden kodin remontteja on aloiteltu ja siinähän sitä on, kun en oikein mitään meinaa voida tehdä. Kyllä on touhukkaalla ihmisellä vaikeuksia olla tekemättä. Se vähä mitä teen vetää sitten energiat aivan tappiin, kun aivan hurja väsymys on aina iltapäivällä ja illalla. Että kyllä sitä saa opetella ottamaan rauhassa. Nyt kun uuteen kotiin on päässyt katselemaan olen jo miettinyt vauvan huoneen sisustustakin aivan eritavalla. Ihania sisustusjuttuja löytyy netti pullollaan! Miten sitä ikinä osaa päättää mitä kaikkea hänelle hankkii.. Onneksi ei ole kiirettä, koska kuitenkin ensimmäiset kuukaudet menee meidän makuuhuoneessa.. Tietenkin seinäpinnat ym. suuret linjat olisi hyvä saada nyt kerralla kuntoon.

Imetyksestä on ollut puhetta. Minulla tipottaa maitoa jonkin verran, ei kuitenkaan niin paljon, että pitäisi suojia pitää. Riittävän usein kun vaihtaa vaan liivejä, niin hyvä on. En osaa näin esikoista odottaessa edes jännittää imetyksen onnistumista. Eiköhän se hyvin mene, kun itsellä on siihen tahtotila. Toivottavasti ei mitään suurempaa estettä tule matkalle. Mitäs tuo lanoliini rasva on? Onko se sitä, mikä tuli äitiyspakkauksessa vai jotain muuta? Voisi varautua tuollaisella tuubilla, kun tuntuu, että nyt jo on nännit ja nännipihat olleet kuivan puoleisia. Imetysliivejä en vieläkään ole hankkinut... ei nämä tissit ihan niin paljon ole kasvaneet, että edes uusia liivejä olisi pitänyt käydä hakemassa. Ehkä nyt heinäkuun lopulla pitää yhdet imetysliivit ainakin ostaa valmiiksi, vai suositteleeko kokeneemmat kaksia jo suoraan, vaikka tissien koko ei ole juurikaan muuttunut vielä?

Mukavaa tulevaa, ennusteiden mukaan kesäistä, viikonloppua kaikille! Yritän kirjoitella ahkerasti, mutta tämä remontti/muutto ym. härdelli vie kyllä nyt vähän näitä voimia.

Elythia ja juniori 34+2
 
Viimeksi muokattu:
Elythia, mun mielestä äitiyspakkauksessa ei ollut lanoliinia. Löytyy eri nimillä eri merkkistä, Lansinoh taitaa olla yleisin. Se on sellasta tosi paksua kellertävää, jota ei tarvi pestä pois ennen imetystä. Itse käytin sitä viimeksi ekat viikot ahkerasti. Ostin itse tänään tuubin ihan meidän S-marketista, eli isommissa kaupoissa sitä ainakin on apteekin lisäksi. Se on sellainen tosi pieni tuubi, koska määrällisesti sitä kuluu tosi vähän, yksi tuubi riittää helposti, varsinkin kun harvoin sitä viikkotolkulla tarvii käyttää. Mulla ainakin alkoi rinnanpäät kestää ihan ilman rasvaustakin jo parin viikon jälkeen.
 
Pikapikaa tulin kirjoittamaan imetysliivisuosituksen: Mun mielestä ihan parhaimmat liivit olivat Cake Lingerien Toffeet, Imetysliivit Toffee - Bebes .
Tilasin Bebes-nettikaupasta ja tuurilla osui oikea koko kohdalle. Nää liivit ovat nyt mun siskolla lainassa ja hänkin pitää parhaimpina ikinä!
Vähän kun on toppausta, niin ei liivinsuojat loista läpi. Sisäpinta on nättiä kuviollista kukkapintaa = mukava piriste.
 
Vieläköhän niitä Libero-laukkuja saa synnäriltä? Esikoisen aikana siellä oli pieni näyte tuota Lansinoh-rasvaa ja se oli kyllä sen laukun paras osuun! Tuli käytettyä viimeistä pisaraa myöten. Nyt ostin sen pikkutuubin Prismasta. Oli jotain vähän alle 10e.

Vielä pitäisi hankkia itkuhälyttimet ja ehkä yksi tuttipullo varoiksi. Muuten alkaa kaikki olemaan hankittuna. Jotain kivaa imetyspyjamaa olen yrittänyt metsästää mutta ovat aivan hävyttömän hintaisia! Ehkä siis mennään vain jollain imetystopilla ja kotihousuilla.
 
Tiiti
Saa sen kassin vielä, mä sen sain jo neuvolasta(kin), mun mielestä siellä ei kyllä ollu tota ko. voidetta.

Pinsuli
Meillä taas TYKS:ssa nimenomaan lääkäri sanoi, että erityisesti äidin syntymäpainoon verrataan tulevan vauvan painoa. Mulla on niin hyvä tsäkä kun äiti on terveydenhuoltoalalla, että se on saanut aikanaan mun kasvukäyrätietoja raskausajalta (ja säilyttänyt ne) ja niihin verrattu meidän pientä ja hyvinkin ollaan samoilla käyrillä kasvettu. Ja meidän kontrollien epikriisessäkin mainitaan että vauvan pieni koko liittyy geeneihin jotka periytyvät äidiltä.

Hallaneito :heart:

Elythia
en oo kuullutkaan, ettei noita sydänääniä enää kerrottaisi, mites sitten toi nneuvolakortti, kun siihen mulla ainakin aina on merkitty, että jää rivistö näkyviin ja tiedot näkyy muuallakin kuin oman neuvolan/terveydenhuollon piirissä.

ON
Tänne ei kuulu kummempaa, aika tuntuu tällä hetkellä matelevan. Hohhoijjakkaa..
 
On sitten ilmeisesti laukun sisältö muuttunut 5,5 vuodessa :D. Niin kyllä multakin ensimmäisessä raskaudessa kovasti kyseltiin omaa syntymäpainoani, mutta nyt ei ole kysytty kertaakaan. Ehkä tuo sisarusten koko siis toimii parempana referenssinä. Sitä vaan mietiskelin :). Korjatkaa viisaammat jos meni pieleen! Mutta eikös Pinsuli teidän ensimmäinenkin ollut ihan hoikka tapaus tai ainakin selvästi alle 4kg?
 
Lansinohia ei ollut ainakaan viime vuoden tammikuussa saadussa Liberolaukussa :) Synnäriltä sitä saattaa saada, jos tajuaa kysyä!

sushen, näyttipä kivalta noi liivit! Hankin kyllä nuo jos tulee vielä tarvetta ostaa :)

Fiinaliina, inhottaa kyllä kun jopa lääkärit sanoo eri asiaa eri sairaanhoitopiireissä! :( Ei ikinä tiedä mihin luottaa... No mut mä uskon siihen, että Himpulan pienempi vatsan ympärys ei ole mitään vakavaa, ja niin uskoo lääkärikin kyllä. Mutta jostain syystä halusivat silloin kontrolloida.

tiiti, esikoinen oli 3590g. Syntyi viikon yliaikaisena, eli jos ois laskettuna aikana syntynyt niin paino olis varmaan ollut 3300-3400g. Eli ei musta oo kyllä iso ero! Ja esikoinen on edelleen hoikkavartaloinen, vaikka onkin poika. Niin ei ole ihmekään jos tyttövauva ottaa vielä enemmän mun hoikkaa vartaloa geeneihinsä. :) Mutta en mä mieti tätä enää silleen, ei noista lääkäreistä ikinä ota selvää!

Pinsuli ja Himpula 36+1 <3
 
Jospa minäkin aktivoituisin tällä puolella pitkästä aikaa. Äitiyslomalla sitä on niin paljon kiireisempi kuin töissä ettei ehdi kirjoittaa :D Viikko siis nyt vietetty äitiyslomaa ja mukavasti on mennyt kun mieskin on lomalla tällä hetkellä :)

Onnea Mörbid ja MiNalo vauvoista. Toivotaan molemmille pienille oikein hyvää vointia :) Jännää kyllä miten täällä alkaa pikkuhiljaa vauvoja putkahtelemaan ja kohta on melkein joka päivä uusia syntyneitä.

Oma vointi on ollut vaihteleva. Hyvä pääasiassa edelleen, mutta supistuksia on ollut välillä tosi paljon. Toissayönä olin jo varma, että lähdetään synnyttämään kun kipeitä supistuksia tuli vajaa pari tuntia pahimmillaan kolmen minuutin välein. Onneksi sitten kuitenkin rauhoittui ja sain nukuttuakin. Ja viime yönä taas en herännyt kertaakaan eli onneksi ei sentään jokaöinen vaiva ainakaan vielä.

Minulla ei esikoista odottaessa eikä nytkään ole tullut tippaakaan maitoa rinnoista näin etukäteen. Kuitenkin viimeeksi jo parissa päivässä nousi maito ihan kunnolla eikä kyllä ollut puutetta. Eli kuten muutkin jo kertoivat niin ei ole tässä vaiheessa mitään merkitystä imetyksen kannalta. En sitten tiedä voiko päätellä jotain imetyksen aikaisesta maidon vuotamisesta jos vuotelee jo etukäteen. Minä en ainakaan viime raskaudessa tarvinnut liivinsuojia ollenkaan enkä toivottavasti nytkään.

Neuvolapäivityksiä sen verran, että seuraava lääkärineuvola on 7.7. ja tavallinen neuvola 15.7. Kiinnostaa kyllä kovasti, mikä on kohdunkaulan tilanne ensi maanantaina kun noita supistuksia on ollut ihan reilusti. Vaikka uudelleensynnyttäjillä se kai on ihan tavallistakin että olisi jo kehitystä tapahtunut eikä merkitse vielä mitään.

Tarvikkeet meillä on nyt oikeastaan kokonaan hankittuna. Hoitoalusta pitäisi vielä hakea postista. Sängynkin petasin vauvalle jo valmiiksi noiden yöllisten supistusten säikäyttämänä, mutta se odottaa vielä meidän ylimääräisessä huoneessa eikä ole tuotu tähän meidän makkariin. Kaikki siis pienelle jo valmiina, mutta saisi vielä pari viikkoa vähintään majailla mahassa :)

mariet ja pieni 36+0 POKS :)
 
Nla lääkärissä kävin tällä vk:lla, siellä kaikki hyvin. Supistelut ei oo vaikuttaneet tuonne alakertaan mihinkään.
Hemoglobiini oli 112,suositteli rautaa nyt päivittäin syömään, aattelin kokeilla Retafer 50mg, jos se ei laittais mahaa löysälle. Vauveli oli pää alaspäin,mutta kyljellään eli kasvot minun vasempaan kylkeen päin,liikkeet onkin tuntuneet hassuilta:)
Vauvan painoarvio n.2,3kg, lääkäri sanoi että 15% on virhemarginaali vauvan painon suhteen suuntaan ja toiseen noissa arvioissa,eli meiän vaavi nyt 1955g-2645g. Toi 15% virhe mahdollisuus tuntuu pieneltä lukuna,mutta kun sen laskee vauvan painona se onkin aika iso:O
Seuraava käynti heinäkuun lopussa,silloin tuo synnytystapa
käynti ja vauvan painoarvio,tuolloin päätetään annetaanko raskauden jatkua vai ohjataanko äippäpolille käynnistykseen..


Hyviä vointeja mammoille ja masuasukeille!

pikku-uikku ja kyytiläinen 33+5
 
Naksuuko kenenkään muun maha? :) Mä kuulen aina joskus kun pikkuinen liikkuu niin semmosen pienen pienen naks-äänen:) Lyhyen googletuksen tuloksena oli että se ois vauvan nilkat tms tai kalvot. Arvelen että nilkat kun sopis kohtaan mistä ääni kuuluu. Raukka:)

luna 33+5
 
Jep, naksuu, räksyy ja poksuu välillä aikalaillakin kun vauva oikein pistää ranttaliksi! Varmaan viimeiset 10 viikkoa on kuulunut tuota naksumista. Uskoisin että ne on ne kalvot kun ei meidän esikoinen ainakaan syntymänsä jälkeen mitenkään naksunut :).

Mittasin tässä yksi päivä ompeluhommien yhteydessä vyötärönympärykseni ja se oli vaatimaton 110cm! :D Ootteko muut mittailleet?

Tänään koottiin vauvalle sänky ja laitoin siihen jostain mielenoikusta vaaleanpunaiset reunasuojukset. Meiltä kun sattuu löytymään kahden väriset. Esikoinen sai hepulin. Hän kun niin toivoo poikaa ja jotenkin kyllä itsellänikin on ihan poikaolo. Saa nähdä. Viime aikoina tuo sukupuoli on jotenikin alkanut jännittään. Lähinnä että jos se kuitenkin on tyttö...

Onko teillä pikku-uikku ennustettu kovasti isoa vauvaa vai miksi tuo käynnistämisen mahdollisuus? Olet varmasti kertonut mutta kaikki ei jää mieleen...

-tiiti-
 
Viimeksi muokattu:
Täällä naksahti viime viikolla kerran mahassa. Säikähdin jo, että nytkö ne kalvot repes ja vedet tulee, mutta eipä sieltä mitään tullut. Ei muistaakseni edes ollut mitään hirveetä voimistelua vauvalla sillä hetkellä... Toivottavasti ei tosiaan saanut kalvoon reikää, sieltähän voi tihuttaa valkovuodon mukana huomaamattakin...Ääks.

Mun piti kysellä miten nuo seksipuuhat onnistuu teillä? Täällä ainakin tulee hommien jälkeen tunteroisen verran kipeitä supistuksia ja alaselkä-/alavatsakipuja. Me ei käytetä kumia, vaikka se olis vissiin hyvä bakteerien ja sellaisten ehkäisyyn, joten aina hirvittää saanko jonkun tulehduksen tms... Lisäksi hirvittää noi asennot, että jos vauva jotenkin kärsii jos vatsa saa vähän jotain painoa päällensä. Siis ei niin paljon että esimerkiksi musta tuntuis pahalta.

(.) Himpula on jotenkin plumpsahtanut eteen ja alas yhtäkkiä, mutta tuntuu myös nyt enemmän kylkiluissa kuin ennen. Tosi omituisen tuntuista :D Illalla ei pysty enää ollenkaan istumaan, vaan on pakko vaan seistä tai makoilla. Vessassa käyminen on kauheen vaikeeta tän ison mahan kanssa ja rakko on tosi vaikee saada tyhjäksi...Ah ihanaa!

Tänään oon pakkaillut vähän sairaalakassia, mutta en oo ihan varma vielä mitä kaikkee otan sinne mukaan. Tuntuu että hirveesti hommaa on tekemättä ja juttuja laittamatta paikalleen...

Pinsuli ja Himpula 36+2 <2
 
Mullakin välillä naksahtaa maha, yleensä juuri sillon kun vauvat on hereillä :)

Kävin eilen äitipolilla ylimääräisellä käynnillä vaihteeksi. Tällä kertaa syynä oli etten ollut mielestäni tuntenut toisen vauvan liikkeitä ja kaksosraskaudessa ei ole järkeä tehdä liikelaskentaa. Syyksi selvisi sitten että b-vauva oli vaihtanut asentoa niin että potkivat nyt samaan kohtaan an kanssa. Elikä mua vasemmalle kylkiluihin :D

Lääkäri otti samalla puheeksi sen viime kerralla saadun kokoeron (600grammaa), että jos se on todellinen kun tiistaina menen varsinaiseen kontrollikäyntiin niin vauvoille aletaan vihjailla ulos tuloa. Luulen että ei kauheesti tarvi vihjailla että alkaisivat syntyy, keskiviikkona supisteli reilusti parin tunnin ajan ja torstaina ja perjantaina kevyesti poltteli alamahaa. Joka eilisellä äitipolikäynnillä piirtyi käyrille supistuksina. Jännät ajat siis menossa mulla :)

Muut on innoissaan näistä lämpimistä keleistä, mä en! Tullut turvotus takaisin jalkoihin, kiristää oikein.

Ja vielä raskausdiabeteksesta, taitaa olla mulla menossa ohi. Oon ottanut iltainsuliinia 8yksikköä, rupes aamuarvot laskee neljään ja jopa alle niin vähensin annostuksen 6yksikköön ja silti tänä aamuna arvot oli 4.1. Tänään lasken annoksen vielä neljään ja jos pysyy edelleen noin alhaalla niin lopetan insuliinin ja ruokavaliolla yritän pitää arvot kurissa. Ihanaa jos pääsee jo ennen synnytystä eroon insuliinista! :)

Mmaria ja tytöt 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Meidän esikoisen jalka naksahti syntymän jälkeen pari kertaa kun potkiskeli, joten päättelin että siitä se ääni tulee. Se loppui sitten äkkiä mutta ehkä ekan viikon aikana naksahti pari kertaa mahan ulkopuolellakin. Ääni kuului aina mahassakin siitä kohtaa missä vauvan jalat oli ja nimenomaan silloin kun liikkui kovasti. Nyt ei ole vielä napsunut.

Me käytiin järkky riita aamulla kotitöistä ja nyt on niin paha mieli, että en ihan helpolla lepy, varsinkaan jos ei anteeksipyyntöä kuulu. Riidan jälkeen ketutuksen voimalla siivosin 2 tuntia ja nyt on kyllä sellaset liitos- ja selkäkivut että oksat pois.

Kaisa-Tuulikki ja Aku 32+2
 
tiiti85; Mä oon 154cm pitkä, hoikka rakenteinen,niin mun ei anneta ruveta yrittään kovin isoa vauvaa alakautta,3,5 kilon arvio "aiheuttaa" mun kohdalla käynnistyksen jotta mahtuu syntymään alakautta. En vaan itse haluaisi taas käynnistykseen joutua.. Viime raskaudessa rv 38+1 arvio oli 3,6kg ja jouduin seuraavana aamuna käynnistykseen,mutta vauvan paino olikin 3110g(tuo 15% virhe mahdollisuus) ;)
 
Tulin vaan pikaisesti kommentoimaan tuota naksumista. Mulla naksuu myös maha ja usein jopa monia kertoja päivässä.. välillä naksahtaa niin kovaa et pitää hetki jo kuulostella ettei vedet mene. :D luin jostain keskustelupalstalta, että naksuminen kuuluis siitä, kun kalvot menee ruttuun ja sitten oikiaa taas. Tuo selitys kuulostais kaikista selkeimmältä.. mulla naksuntaa kuuluu nimittäin ihan joka puolelta mahaa enkä tahdo uskoa, että esim. vauvan niskat niin kovasti naksuis. :O

mammuttisi ja Helmi 32+3
 
Mullakin toi naksuminen tuntui kuuluvan jostain alavatsalta, ei läheltäkään vauvan jalkoja. Kalvoihin uskoisin liittyvän tosiaan.

Mulla irtosi tänään pala limatulppaa! Se oli niin selkeä keltainen/läpinäkyvä peukalon kynnen kokoinen klöntti, ettei se voinut olla muuta. Todennäköisesti se lima mitä multa on tullut noin rv:ltä 20 asti on ollut limatulppaa nestemäisemmässä muodossa, mut nyt tuli tosiaan ihan klöntti. Esikoisesta mulla irtos limatulppa kerralla noin 30h ennen synnytystä, nyt ei todennäköisesti oo sellasesta kyse :D

Pinsuli ja Himpula 36+3 <3
 
Voi limatulppa sentään Pinsuli, toivottavasti ei tarkoita sen enempiä vielä :eek:

Mä olen tänään ahtautunut ihan vähän pieneen ja hiostavaan juhlamekkoon ja käynyt kaksissa rippijuhliassa! Syönyt itteni ähkyyn kahdesti ja pyyhkinyt servietillä hikeä otsasta ja tissien välistä tuon tuosta! Huh, kyllä juhliminen on rankkaa ja herkkujen syöminen kans :) ja ne sukulaisten ja ventovieraiden kyselyt voinnista ja sukupuolesta ja siitä ja tuosta!!! Ei olis yhtään jaksanut! Nyt makaan jalat kohti kattoa loppuillan! Onneksi kesän juhlat on nyt juhlittu.

Ei muuta kuin kohti uutta viikkoa! Parit pikku yökyläreissut olis perheen kanssa vielä suoritettava ennen kuin asetun tekemään lähtölaskentaa!

Hyviä vointeja kaikille!
 
Hei tosta limatulpasta! Kertokaa ensikertalaiselle millainen se on? Nimittäin äsken kun kävin vessassa ÄLLÖVAROITUS tuli paperiin kunnon setti tiukkaa limaa, melkein valkoista, aavistuksen kellertävää. Ei haissut ainakaan huomattavasti miltään..

Mmaria
 
Mulla limatulppa irtosi esikoisen aikaan 34+0 ja se oli halkaisijaltaan noin kolme senttiä oleva kiinteä kelta-ruskea limapallero, jossa oli veriviiruja. Yöks, sitä ei voinut olla tunnistamatta. ;)

Täällä on nyt muutamana päivänä tullut sitkeää keltaista limaa. Saa nähä milloin irtoo koko limatulppa.

Pink ja Väinö 33+6 (kohta 34+0 PoKS! Sit ei enää estellä, jos syntyy)
 
Huomenta, täällä irtosi eilen limatulppa aamusta ja pieni poikamme syntyi nopeasti kuuden sairaalassa vietetyn tunnin jälkeen 00.20. Painoa oli 2560g ja pituus 46. Vauva voi todella hyvin kokoonsa ja viikkoihin nähden, happisaturaatiota seurattiin muutama tunti ja nyt vauva on ihan vierihoidossa. Viikkoja oli 35+3 :). Täällä ollaan niin rakastuneita :)
 

Yhteistyössä