Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

Onnea vauvasta Kaisa! <3 Ja tsemppiä vauvalle kun sairastaa :/

Ja tsemppiä Mabirrisille, ei mene enää kauaa, pakostakaan!

Meillä oli eilen toinen neuvola. Typyn mitat nyt 3675g (noussut nyt jo puoli kiloa kahdessa viikossa), 50,9 cm ja py 37,jotain. Erittäin hienosti kasvaa rintamaidolla :)

Pinsuli ja Himpula 2vko 3pvä <3
 
edelleen yheskoos.. taitaa tulla syyskuun lapsonen meille.. ei merkin merkkiä oo antanut syntymästään. harkkasupistukset toki on napakoitunut ja mietin joka päivä, et miten kauan ne voi vielä napakoitua, ilman et ne muuttuu ihan oikeiksi, kipeiksi supistuksiksi? eilen oli siis laskettu ja hoksasin, et en ehkä kestä jos tää on samalainen haaveilija kun esikoinen! esikoinenhan syntyi siis vasta 41+6 ja on ollu koko pienen ikänsä mahdoton haaveilija. Joka asiassa saa olla hoputtamassa ja muistuttamassa etta hommat hoituu.. Kuopus taas syntyi 39+3 ja hommat hoituu paljon sukkelammin kun tuolla kaks vuotta isommalla siskolla.. toivon todellakin, et tää ei peri isomman isosiskonsa hidasta luonnetta. :D

mut joo.. tänään mennään shoppaa tuolle meidän isukille vaatteita, se kun tuppaa unohtaa itsensä tätä naisväkeä hoivatessaan.. :) ja olihan mulla pieni taka-ajatuskin.. voin sit laihdutuksen jälkeen hyvällä omatunnolla shopata itelleni uusia vaatteita :D eikä kyllä yhtään harmittais, vaikka synnytyskin käynnistyisi tuon shoppailureissun tuloksena. mut tuskin kuitenkaan..

mammuttisi ja Helmi 40+1
 
Onnea Kaisa!

Mäkin oisin kiinnostunut siitä suljetusta kaksplus-ryhmästä. Facen ryhmään en halua. Olen mieluummin anonyymi.

Me käytiin eilen ekassa neuvolassa. Painoa tullut hienosti, nyt 4100g (syntymä 3990g, 3vrk 3920g). Kaikki muutenkin hyvin.

Ehkäisystä puhuttiin ja päädyin pyytämään hormonikierukalle reseptin, jotta se voidaan sitten jälkitarkastuksessa asentaa. Mulla oli ennen tätä kakkostakin hormonikierukka ja se tuntui järkevimmältä. Toki hintaa on, mutta on se niin huoleton ja varma. Seksihaluja se vei jonkunverran, mutta eipä meillä kovin villiä ehkä muutenkaan olis 15v seurustelun jälkeen pikkulasten vanhempina... Ollaan molemmat tyytyväisiä ja se riittää meille. Ootteko muut miettineet ehkäisyä?

Vaipat falskaavat edelleen... 1-3 kertaa päivässä menee vaatteet vaihtoon. Johtuuko siitä, että on poika ja pissaa vain niin yhteen pisteeseen vai sitten merkistä. Pampersit ja Liberot kokeiltu. Nyt koekäytössä Lidlin vaipat.

sushen ja poika 11pv (tuntuu, että aika on alkanut jo rientää...kohta mulla ei oo enää vastasyntynyttä...)
 
Täällä on arki taas alkanut. Mies on nyt toista viikkoa töissä ja minulla jatkui koulu. Saatiin myös asunto myytyä ja nyt on edessä muutto. Vähän tässä kyllä ihmettelen miten saan kaikki asiat hoidettua kahden lapsen kanssa. Varsinkin kun ei ole vielä uutta asuntoakaan tiedossa. Onneksi vauva on superhelppo tapaus ja nukkuu vielä paljon.

Minuakin kiinnostaisi jatkossa jutustelu täällä kaksplussan puolella. Varsinkin kun on näin hyvä porukka koossa! :)

-tiiti-
 
Vauva-arki kuulumisia :) Nythän tämä ketju on tyystin hiljentynyt.. Tehdäänkö suljettu ryhmä vai jatketaanko lainkaan? Kivaa on ollut jakaa kokemuksia täällä kuitenkin.

Onnea Kaisa vauvasta! Mitenkäs teidän arki on nyt kotona alkanut sujua?

Meilläkin arki on alkanut, kun mies on jo toista viikkoa töissä. Itse yritän totutella, että osaisin poistua kotoakin joskus. Jotenkin vauvan syötöt, vaipan vaihdot ja omat ruokailut, pyykinpesut ym. siinä unien aikana vie vaan yllättävän paljon aikaa :)

Meillä on totuttu melko hyvin vauva-arkeen kuitenkin. Pikkuisella on vaan tapana nukkua hyvin päivällä ja illasta alkaa levottomuus ja säätäminen. Yleensä kuitenkin kun rauhoittuu nukkumaan, nukkuu yön levollisesti. Viime yönä meillä nukuttiin venkoilujen jälkeen 5 tuntia putkeen! Eli uni maittaa, kunhan suurimmat ilmat on saatu masusta ja muut perustarpeet kunnossa. Pari edellistä yötä mentiin tosin 2 tunnin pätkissä :D

Meillä siis ilmavaivat kiusaa pikkuista melko paljon. Eilen päivälläkin unien lomassa kuului armotonta piereskelyä. Ihme ja kumma hän ei siihen herännyt vaan uni maistui päivälläkin sen 5 tuntia. Meillä on käytössä D+rela tipat ja eilen aloitettiin vielä Cuplaton, kun vaikuttaa niin ikävältä nuo ilmavaivat jumppauksista ym. huolimatta. Katsotaan helpottaako tilanne. Onnekkaita ollaan, kun hän ei kuitenkaan yhteen soittoon itke vaan itku ajoittuu masun kipristelyyn ja laantuu kun masun tilanne rauhoittuu.

Onko teillä kokemuksia unipussista? Meillä käy jalat sen verran aktiivisesti illan levottomuuksien aikana, että ollaan nyt muutama kerta hänet kapaloitu, joka on sitten häntä rauhoittanutkin. Nyt harkitsen unipussin hankkimista.. Laitetaanko vauva sinne yöpuvussa vai miten? Me ollaan tietenkin yöpukuja hankittu, että siksi mietin, jäisikö ne sitten käyttämättä..

Ennen vauvan syntymää mietin, että onko hänellä aivan liikaa vaatteita, mutta olen todennut, että ei todellakaan. Vaikka bodyjä on varmaan toistakymmentä, mutta eipähän tarvitse pesukonetta vajaana pyöritellä, kun vaatteet riittää :)

Mukava olisi muidenkin kuulumisia kuulla.

Elythia ja juniori 3vko 3pvä
 
Edelleen yhdessä koossa täällä! Tosin tänä aamuna bongasin limatulppaa ja kevyesti supistelee alle 10min väleillä.. Nyt vaan jännäilen täällä, kun lasten nukkuaikaan on nelisen tuntia, et kerkeekö nää pahentua sitä ennen vai ei.. Mieskin on vielä ilta vuorossa töissä, joten huusholli on hunningolla kun äippä kellottaa näitä pikku supistuksiaki jumppapallon päällä ihan onnessaan. :D saas nähdä miten käy!

mammuttisi ja Helmi 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Täällä myös yhdessä koossa. Viime yönä alkoi supistelemaan (ekat supistukset!) ja kipeitä tuli n. 10-15 min välein yli minuutin kerrallaan muutaman tunnin ajan. Sitten heräsin aamulla :D
Tässä päivällä on tullut epäsäännöllisesti supistuksia koko ajan. Katsotaan jos tästä jotain kehkeytyy vai odotellaanko suosiolla yliaikaan asti ensi viikkoon. Oireet on tullut tässä päivän aikana, ruskeaa vuotoa ja supistuksia. Sitä ennen ei yhtään mitään synnytystä ennakoivaa merkkiä.

Siok_ 40+6
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82
Elythia: Meillä on ollut unipussi käytössä molemmilla lapsilla. Esikoinen taisi olla kaksivuotiaaksi asti pussissa. Itse koen sen tosi kätevänä. Ei tarvitse peitostakaan huolehtia kun ostaa talveksi paksumman pussin. Vauva on pussissa bodylla tai kuumalla pelkällä vaipalla. Olen ymmärtänyt että vauvalle on mieluista että tuntee paljaat jalkansa toisiaan vasten. Vinkkinä unipussin hankintaan: jos vauva on kovin vauhdikas jaloistaan niin kannattaa hankkia sellainen joka ei aukea olkaimista.
 
täällä on muitakin yhdessä koossa vielä, kiva ;) niin täälläkin, ero teihin vaan se ettei supistuksia ole eikä näköjään tule..noh perjantaina kontrolli, josko se siitä lähtis.. toiveissa olis. Tsemppiä sinne ja toivottavasti saatte nyyttinne ihan pian kainaloon. :flower:
 
Kerkesin tunnin verran torkkua ja heräilin sinäkin aikana supistuksiin.. Tunti sitten siirryin kellottaa näitä jumppapallon päälle. Ihan mukavasti tuntuu jo, pitää ihan keskittyä hengittämiseen ja pitämään kropan rentona. Välit on ollut enimmäkseen 2-4min ja kestoltaan vajaata minuuttia.. Ärsyttää vaan pähkäillä et millon herättää mies ja lapset.. Lapset pitää viedä hoitoon ja siinä menee puoli tuntia matkoineen.. Sit vielä kymmenisen minuuttia sairaalalle.. Ei viittis turhaan lapsia herätellä, jos hyvinkin pystyisi aamuun asti kärvistelemään..

mammuttisi ja Helmi 41+0 poks!

Niin ja tsempit muille kasassa oleville! Nyt vois sanoa jo, että ei todellakaan enää pitkään! :)
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin olisin kiinnostunut suljetusta synnyttäneiden ryhmästä jos sinne pääsee mukaan :) olin täällä listalla alkuraskaudesta mutta jäin pois koska mieluiten kirjottelisin siten ettei muut kuin asianomaiset pääsisi lukemaan :) ilmoitelkaa jos perustatte ryhmän ja jos sinne voi liittyä takaisin! olisi kiva saada vertaistukea arkeen:)

Kengu & Ruu 1vko 3pv <3
 
Hyvää kannattaa odottaa..puhumattakaan täydellisestä! :heart:
Täältä siis pikapäivitys. Poikamme synytyi 1.9. viikoilla 41+5. Strategiset mitat 52 cm ja 3596g. Tekijöidensä mielestä aivan ihana, täydellinen pakkaus! :heart:
synnytys käynnistyi itse ja oli tällä kertaa mahtava kokemus! Kotiin päästiin eilen!! :)
Palailen paremmalla ajalla ja kovasti jaksamista kaikille vielä nyyttiään odottaville!! Se odotus palkitaan pian!! :heart:

Mabirris ja Kirppu 3vrk
 
Päivitetään tännekkin! En herätellyt muuta poppoota yöllä, vaan oottelin kun miehellä soi kello vaille seitsemän aamulla. Ei meinannut raukka mitenkään hoksata kun vähän vihjaillen sanoin et tänään mennään synnyttää. :D sitten vasta hoksasi kun lapset kertoi isille, etteivät mene hoitoon ja eskariin tänään vaan tädin luo hoitoon.. syötiin aamupala ja minä yritin hymistä hiljaa supistusten ajan, etten säikytä lapsia.. Mies vei lapset hoitoon ja klo 10 oltiin sairaalalla.. minä ujosti kansliaan ilmottauduin että me ehkä tultais synnyttää. :D käytiin tsekkaa tilanne, 3cm auki ja saliin. Salissa katsottiin tilanne: 5cm auki ja käyrille. Käyrän jälkeen saatiin hetki olla miehen kanssa kaksin jonka jälkeen olinkin jo 8cm auki. Laitettiin käyrille taas ja sen että kätilö lähti salista ja supistus tuli niin piti soittaa kätilö takas kun rupes ponnistuttaa.. 9,5cm auki ja parin supistuksen jälkeen sai ponnistaa kunnolla kun olin täysin auki. 4-5 supistusta ja tyttö syntyi klo 12.13. :heart: 3770g ja 51cm.

Täysin luomuna synnytin, amme oli haaveena, mutta sinne asti en ehtinyt. Ilokaasua mietin, mut siinä vaiheessa kun se tuli mieleen niin supistus oli jo ohi ja aattelin etten tarvi sitä, kun hyvin menee ilmankin. :) huippufiilis kun kaikki meni putkeen just niinkun olin ajatellukin!

Tyttö syö hyvin ja maitoparta vaan jää aina syönnin jälkeen. :D saa nähdä miten eka yö menee 4hlön huoneessa..

mammuttisi ja 8h ikäinen Helmi :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli ja luna_82
Onnea Mammuttisi ja Arillam, sekä muut jos olen unohtanut onnitella!!

Haluaisiko joku perustaa semmosen suljetun kerhon, missä voitais pulista vauva-arjesta?

).(
Täällä vauva-arki on ollut aika kiireistä. On ollut häitä ja rippijuhlia ja tietty oman tyttösen ristiäisetkin on jo vietetty. Mies on palannut töihin ja tyttösen kanssa koitetaan keksiä puuhattavaa päiviimme. D-vitamiinit aiheuttaa edelleen itkuisuutta, muuten niin tyytyväiseen tyttöön. Onko kellään mitään vinkkejä tähän??

Ja arvatkaas, mä imetän edelleen!!! Tyttö on jo 1,5kk vanha ja mä ajattelin, että en imettäisi ollenkaan. Lisäksi ollaan nyt muutama yö nukuttu perhepedissä, vaikka vannoin raskaana ollessani, että perhepedissämän me ei tulla nukkumaan. Meillä se on kuitenkin toiminut siinä suhteessä että tyttö nukkuu 22-05.00 tai jopa 06.30 putkeen kun saa olla miehen ja minun lähellä.

Ihanaa alkanutta syksyä kaikille elokuisille!! Nauttikaahan vauva-ajasta, aika menee nyt niiiiiin nopeaan!
 
Onnitteluita kaikille vauvautuneille ja kovasti tsemppiä teille jotka vielä yhdessä kasassa olette <3

Olisin kiinnostunut myös siitä suljetusta ryhmästä vaikken kauhean aktiivinen täällä ole. Edes sillon tällön tulisin kuulumisia kertoilee ja lukisin kyllä aina :)

Pinsuli, yritin sulle laittaa puhelimella yksityisviestiä fbn ryhmästä mutta ei ole ilmeisesti läpi tullut?

Hei jipii, meillä nukutaan jopa kuuden tunnin yöunia välillä <3
Yritän joku päivä tulla muutakin kertoilee jahka jaksan/ehdin :)

Mmaria ja tytöt 7vko
 
  • Tykkää
Reactions: mammuttisi
Hei Fiinis, pääsenkö mäki jäseneksi? Kuinka se onnistuu?
Hui kuinka vähän ehtinyt täällä käydä.. Meillä roikutaan nykyään tissillä lähes taukoamatta, hyvä kun öisin saa nukkua muutaman tunnin zzzzzzzzzzz meidän pojun tiheän imun kausi on kestäny yhtä pitkään ku pojalla on ikää :D
 
Meille syntyi eilen 8.9. poika 3584g ja 51cm. Viikkoja tällöin 41+4. Taustalla säännöllisen epäsäännöllisiä supistuksia 4 vrk, osastolla oloa 1 vrk, jonka jälkeen käynnistettiin kalvojen puhkaisulla. Olin jo niin väsynyt ja kipeä ennen varsinaista synnytystä, joten kaikki mahdolliset mömmöt oli käytössä. Onneksi niitä sai ja tarpeeksi... Lopulta poika autettiin imukupilla kun supistukset olivat olemattomia.

Kaikenkaikkiaan voidaan oikein hyvin ja harjoitellaan elämän menoa :) poju on ihana

Siok_ ja poika
 
Pääsinpähän vihdoin vielä päivittämään! Hankin uuden tietokoneen, ja nyt on taas vähän kivempi palstailla (siis sen verran ku ehtii).

Onnea lopuille synnyttäjille! Alkaa aikalailla kaikki olla kahtena kappaleena varmaan :) Niin se vaan meni loppujen lopuksi aika. Outo fiilis kyllä!

Jatkamaan tosiaan voi tulla joko facebookiin (laita mulle yksityisviestiä täällä) tai tuonne Kerhot -osioon Elovauvojen suljettuun ryhmään. Kummankaan sisältöä ei siis nää muut kuin jäsenet.

Niin ja Mmaria, olit laittanut mulle kävijäviestin yksityisviestin tilalta, se ei ole yksityinen. Koita jos löydät proiilistasi kohdan "yksityisviestit", valitse sieltä uusi viesti, ja laitat siihen vastaanottajaksi vaan mun nimimerkin. Mää kyl laitoin itekin sulle yksityisviestiä, joten ehkä löydät sen nyt helpommin :)

Pinsuli ja Himpula 4vko 1pvä <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä