Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

Tsemppiä maille!

Onnea Junioiri pienokaisesta! Kuulostaa oikein mukavalta synnytykseltä. Tuollaista toivoisin itsellenikin.

Pinsuli koita kestää! Täällä pidetään varpaatkin pystyssä, jotta pääsisit synnärille ja saisit Himpulan syliin.

Mua lähinnä ahdistaa ja ketuttaa tää odottaminen. Voisin vaan käpertyä peiton alle ja odotella siellä. Hermoja kiristää. Ja olen niin varma, että vielä pari viikkoa joudun kärvistellä. Mitään suurempia "merkkejä" alkavasta synnytyksestä ei oo. Napakoita supistuksia, mutta vain silloin tällöin ja maksimissaan tunnin ajan. Yöt menee heikosti. Paikat puutuu ja pissalla saa juosta. Unenpäästä ei meinas saada kiinni, kun on herännyt. Toisaalta tosi hyvä, että on arki mitä on vaan pakko jaksaa pyörittää ja hoitaa.

Sammi ja Anselmi 39+4
 
Yhdessä osassa vielä. Emmä ees usko että tää kovin etuajassa syntyy.. Väsyttää nyt kyllä kovasti, aamun ja aamupäivän aikana tuli nukuttua muutama tunti. Onneksi voi ottaa päikkäreitä tarpeen vaatiessa :)

Neuvolantäti tuumi ettei taida vielä tänään syntyä kun verenpaineet oli vielä tosi hyvät. Ja kaikki muukin hyvin siellä. Mukula on laskeutunut ja sf- mitta tippunut 34>32 senttiin. Hemoglobiini oli huimat 130! Ja mitä ikinä nyt tulee niin suoraan yhteys synnärille.

Jokohan Pinsuli on tositoimissa?

Amuniina & mukula 38+1 <3
 
Niin se voi tietty olla merkki siitä :) Mun alapaineet on ihan vähän koholla...hmm. Mä kyl toivoisin etteivät käynnistäis, ehkä. Kun haluaisin niin että käynnistyis luonnollisesti... Tänään on kyllä tullut monta satsia limaa ja alaselkää särkenyt koko päivän kovasti. Vaan supistuksia tulee liian vähän, eikä ne satu. Pöh.
 
heippa! eilen kotiuduttu vauvan kanssa! poika tuli! =)

Tosiaan kaikki verenpaineen nousut ja vereslimaiset vuodot oli mun ennakoivia merkkejä synnytyksestä. ja harjotussupistukset. se äitiyspolin käynti auttoi myös kun lääkäri "avitti" vähän paikkoja =) 2 päivää mulla oli oikeita supistuksia, mutta ne kyllä kesti kotona. ekanan päivänä ne tuli vaan 10 min. välein ja tokana 5-20 min. välein (eli otti vähä takapakkiakin...) sitte torstai-yönä alkoi jo olla 5min. välein jo 21 alkaen ja olin niiden kanssa kärvistelly jo 4 tunnin ajan että soitettiin mumma "nukkumaan" meille ja vahtimaan esikoista =) miksi ne tosiaan alkaa yöllä tuntua kunnolla? =) no olinkin omaksi hämmästykseksi 5cm auki!!!! oho! kätilö kysyi vaan että mitä sä haluat nyt tehdä? SYNNYTTÄÄ mä vastasin :D pääsin AMMEESEEN jota olin edellisellä kerralla toivonut ja se oli ihanaaaaa! supistukset kesti paremmin siellä vedessä. mutta vähän huono oli tuli siellä kuumuudessa myös. nousin pois ja sain ilokaasua (viimeksi nautin siitä hulluna, tää kerta aiheuttiki vaan oksetusta :( olin pettyny et mitäs ny sit. eikä ne auttanu tällä kertaa yhtään. sain 2x PCB-puudutteen joka viimeksi auttoi. Ei auttanu tällä kertaa! kummaa. no kalvot puhkastiin ja istuskelin pallon päällä. oli todella kivuliasta istua sen pallon päällä ja lapsivettä lurahteli pitkin lattioita :D aattelin et pian ne liukastuu tohon :D no sit ne ehdotti spinaalia (epiduraalia ei enää voinu antaa) ja se oli taivas! vaikkakin välilä tunsin jotain supistuksia ja kauhee kutina valtasi mut. oli aika outo tunne. en tuntenu ponnistustarvettakaanmutta sit 2 tuntia se vaikutus kesti ja aloin tuntea supistuksia taas. sit tunsin kakkatarpeen ja kätilö tuumas et joo 10 cm auki, kokeillaan vaan! ja 6min niin poika oli maailmassa! yht. 14,5 h tuntia kesti (viimeksi 17,5 h) napanuora oli kaulan ympäri joka aiheutti sinisyyttä kun tuli ulos ja oli kakannu lapsiveteen kun pää jäi puoliväliin odottamaan kun supistus loppu kesken kaiken :( no onneks kaikki hyvin. mutta olisko se sydämen sykkeen lasku ja liikkeiden vähyys jo enteilly tota napanuoraa, en tiedä. mutta outo aavistus mulla oli! (itsellä oli 3 x napanuora kaulan ympärillä niin siks pelkäsin)...no joo mutta kaikki on onnellisesti takana ja tuo 4kg pötikkä ja 51,5 cm tossa tuhisee :heart: syntyi siis tasan 41+0 vkolla!

pinsulille kaikki tsempit! oot ne ansainnu ku joudut ootteleen niin kauan!

kaikkee hyvää kaikille! seurailen vielä täällä ja jännään :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mabirris ja luna_82
Kaisa-Tuulikki koitettiinko sulla jo herätellä synnytystä?:) Mulla oli pari viikkoa sitten eka vyöhyketerapia kerta, ihan semmosta hemmottelua ja rentoutusta vain, mutta ymmärsin että jos yli menee niin sit vyöhyketerapiassa voidaan myös koittaa käsitellä synnytystä käynnistäviä pisteitä, en sit tiiä. Muttei haittaakaan:)
Huomenna mulla on seuraava kerta ja se käsittely tuntui kyllä tosi rentouttavalta viimeksi joten ootan kovasti uutta kertaa:)

luna 39+0
 
Onnea Elovaavi, Elythia ja vekarasakara! <3

Täällä supisteli verisen limavuodon kanssa koko yön alle 10min välein minuutin kerrallaan helkkarin kipeesti, mut laantui nyt ainakin hetkeksi... Luulin jo pääseväni oikeesti lähtemään, mut ei, täällä ollaan vielä. Uskomatonta!

Pinsuli ja tule-jo-ulos Himpula 41+5 <3
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Kävin just laittaa masukuvan tonne masukuvaketjuun.. hurjasti taas maha kasvanut vähälle aikaa, ihmekkös tuo kun ei meinaa enää edes omaan jalkoväliinsä yltää.. :LOL: wc-käynnit ja pesut on hankalia! Ihmettelen kovasti kun moni kertoo ronklanneensa jalkoväliään itse, että saa tietää alakerran tilannetta.. no pakko myöntää, kokeilin mut en yltäny lähellekään. :ashamed:

Täällä on aloitettu häätö nimeltä sillä se lähtee millä on tullutkin. :D nyt jo kolmena päivänä peräkkäin tätä häätötoimenpidettä testattu ja eilen tuli ensimmäiset tuntuvat supistukset! Ei voi vielä sanoa että kipeät, mut ilkeän tuntuiset kuitenkin! Tähän asti harkat on vaan vetänyt vatsan kovaksi ja ahdistaa hengittäessä +puskee hien, mut nyt noiden parin supistuksen aikana piti jo vähän miettiä et mikä asento olis hyvä.. :cool: jatkamme tätä häätöä ihan testimielessä siis! ;)

mammuttisi ja Helmi 37+5
 
Tässä hieman toisenlaista synnytyskertomusta...
Limatulppa irtosi noin 3 aikaan aamulla 10.päivä. Jatkoin vielä pötköttelyä ja jäin odottamaan josko alkaisi supistamaan. Tunnin päästä mahassa rusahti ja noustessani vessaan vedet valui pitkin lattioita. Pikanen soitto lastenhoitajalle ja aamupalat naamariin ja lähettiin kurvailemaan kohti sairaalaa.
Olin 3cm auki kun saavuttiin perille klo.6. Hetki oltiin käyrällä ja sitten mentiin synnytyssaliin. Alotin ponnistamaan 8 aikaan ja 9.53 syntyi imukupin avustamana poika 3600g 50cm. Vauvalla oli siis kasvot "vinossa" ja käsi naaman edessä niin en saanut ponnistettua päätä ulos.

Istukka ei sitten tullut ulos vaikka sain vielä supistusta edistävää synnytyksen jälkeen joten nukutuksessa istukka irrotettiin käsin. Palasin leikkaussalista synnytyssaliin isän ja vauvan luokse ja imetin vauvaa hetken ja sitten alkoi älyttömät jälkisupistukset. Ei muuta kun uudestaan ilokaasut kehiin ja vauva vietiin vuodeosastolle hoitoon (kello oli tässä vaiheessa noin 12). Päätettiin mennä uudestaan kaavintaan, mutta jouduin oottamaan leikkuriin pääsyä iltaan asti eli vedin koko päivän ilokaasua ha kivut oli aika kauheat.

Vihdoin klo 20.30 pääsin heräämöstä vauvan luokse osastolle ja täällä vielä ollaan. Nyt koitetaan nostaa mun Hbtä joka oli eilen 80. Vauva voi hyvin ja mua hieman huippaa ja heikottaa.

Kaiken kaikkiaan kaikki meni lopulta hyvin. Harmiksemme siis jouduttiin vaan odottamaan uudestaan leikkaussaliin pääsyä niin kauan (oli siis muita kiireellisiä). Kohdussa oli siis pieni pala istukkaa jäänyt ja kohtu yritti synnyttää sitä ulos. Kaikkea voi siis käydä...

Tsemppiä kaikille tulevaan koitokseen!
 
Onnea vauvan saaneille! Ja kiitos synnytyskertomuksista. Niitä on mielenkiintoista lukea.

Täällä ei mitään erityistä. Helteet kun ovat helpottaneet, niin olokin on huomattavasti parempi kuin 1,5kk sitten. Nyt just on sellainen tunne, ettei ihan vielä tän raskauden edes tarvis olla ohi. Esikoinen meni tänään hoitoon ja mies töihin ja nyt vaan itse olen ja teen mitä haluan. Voin vaikka nukkua päiväunet! :)

Eilen oli neuvola ja se oli ihan toisella puolella kaupunkia sairastapauksen vuoksi. Mittaustulokset hyvät. Mutta sf-mitta pompsahtanut yläkäyrälle alakäyrältä. Liekö taas "käsialavirhe"?! Ens ma seuraava neuvola omassa äitiysneuvolassa ja saa varmistuksen tuohon mittaan. Ei ole itsellä sellainen olo, että maha ois mitenkään rajusti kasvanut.

Ruokahalu on kasvanut ja voisin syödä koko ajan. Liekö merkki siitä, että elimistö valmistautuu urakkaan?

Aika moni on tosiaan synnyttänyt ennen laskettua aikaa. Varmaan nää helteet vaikuttaneet asiaan...?

Jos alkais vaikka pullaa leipomaan...

sushen 39+2
 
Huh,onpa täällä tapahtunut!!;)
Juniori,Elovaavi, Elythia,Vekarasakara,MirkaJ; Kaikille lämpimät onnittelut vauveleista!!!

Pinsuli; Tsemppiä tähän päivään! jännään täällä päättävätkö mitä äippäpolilla;)

( . ) ei mitään uutta:/

pikku-uikku ja kyytiläinen 39+1
 
Hei onnea taas uusista vauvoista!! Mirkalle kovasti voimia palautumiseen :hug: Voi hivenen väsyttää noilla hempoilla..

Voimia Pinsuli, melkoisen omapäinen tapaus teille tulossa ;)

Täällä viime yö on nukuttu paremmin kuin aikoihin! Yksi hemmetin kipeä supistus herätti keskellä yötä, mutta nukahdin heti uudestaan sen loputtua ja ilmeisesti se jäi ainoaksi laatuaan. Mutta antoi kyllä mukavasti osviittaa niistä oikeista supistuksista, oli meinaan KIPEÄ..

Täytyy lähteä katsastaan pihalle tuo harvinainen hämyinen ja sateinen keli :)

Amuniina & mukula 38+2 :heart:
 
Jopas niitä vauvoja nyt tulee! Onnea kaikille oman nyytin syliin saaneille. <3

Täällä ei ainakaan ekalla vyöhyketerapiakerralla ollut mitään vaikutusta, lauantaina uudestaan. Toki voi olla, että tilanne on vielä epäkypsä ja vaatii järeämmät aseet, jospa sitten 2 viikon kuluttua viimeistään sairaalassa vauhdittaisivat hommaa, että saadaan kaveri ulos ennen kuin on liian iso.

Liitoskivut on jäätävät ja öisin en nuku juuri ollenkaan, aika väsynyt alkaa olla...

Toisaalta olis kiva, että olis edes jotain ennakoivia merkkejä tai jomotuksia, mutta todennäköisesti käy niinkun viimeksi ja kaikki tapahtuu yhdellä rytinällä. Menkkajomotukset alkoi aamulla klo 6, pian alkoi supistella aaltomaisesti, tuli limatulpat ja muut ja saman vuorokauden puolella oli jo vauvakin ulkona.

Kaisa 37+6
 
Viimeksi muokattu:
Meidän pieni antoi odottaa itseään mutta saapui viimein eilen (41+3) 11.8. Klo 8:20 pikalähetyksellä.

4:47 heräsin ensimmäiseen kipeään supistukseen. Ajattelin heti että tämä oli paljon kipeämpi kuin mikään aiempi vaikka supistuksia on ollut tässä raskaudessa paljon. Muutama supistus tuli sen jälkeen 20 minuutin välein minkä jälkeen alkoi tulemaan alle 10 minuutin välein. Mietin että kehtaako vielä soittaa hoitajaa esikoiselle kun niin vähän aikaa oli kestänyt mutta oli jo pakko kun alkoi tulemaan parin minuutin välein. Lähdettiin sairaalaan ja oltiin täällä seitsemän aikaan ja olin 3 cm auki. Supistukset vaan paheni ja tuntui että niitä tuli koko ajan. Pari senttiä lisää aukeni reilussa puolessa tunnissa ja loput sitten samassa ajassa rysäyksellä. Siinä vaiheessa sattui kyllä niin että huusin vaan jokaisella supistuksella. Spinaali tilattiin mutta sitä en koskaan ehtinyt saamaan. Kohdunkaulan puudutteen sain. Supistuksiin siitä ei ollut mitään apua, ponnistusvaiheessa ehkä. 8:20 siis syntyi lopulta noin viiden minuutin ponnistuksella. Napanuora oli kaulan ympärillä ja eppari jouduttiin tekemään että saatiin nopeasti lopussa ulos.

Pojan mitat 3744 g ja 50 cm.

Nyt ihmetellään täällä osastolla toisiamme. Toivottavasti huomenna kotiin :)
 
  • Tykkää
Reactions: Mabirris ja luna_82
Tervetuloa Mimsin!

Onnea vauvoista Juniori, Elythia, Vekarasakara ja Mai. Olipas teitä monta!! :flower:

Suklaarusinan ja Juniorin synnytykset kuulosti kyllä ''helpolta'' :) Mirkalle tsemppiä toipumiseen!

Mammuttisi myöhäiset synttärionnittelut!

).(
Meillä oli tänään vauvan kanssa neuvola ja hyvinhän tuo pieni kasvaa. Nyt jo 3700g. Ristiäissuunnittelut menossa ja pappi varattu =) Nyt pitäis keksiä jotain kivoja tarjottavia.
 
Onnea Mariet!!

Voin kertoa että tällä odottajallta lyheni ja hidastu lenkit nyt kun mukula laskeutui.. Ja kammottavat liitoskivut tuli sitä myötä. Luojalle kiitos ei oo pakko tehdä yhtään mitään mitä ei nyt jaksa tai halua, huoh.

Oon käyny ihan huumorimielellä lueskeleen noita synnytystä ennakoivia merkkejä eri sivustoilla ja aattelin itsekki nyt kirjata ylös että sellasta ällöä etovaa oloa ollu muutaman päivän ja vähän sellanen olo ku olis tulossa kipeeksi; pientä päänsärkyä ja vähän kuumeista oloa vaikka lämmöt on ihan normit. No joo, huvinsa kullakin :)

Fiinaliina ääks noiden tarjoilujen kanssa.. Varmaan vähän sitä mitä itsekin tykkää syödä juhlissa..? Voileipäkakkua ja suolasta piirakkaa nyt ainaki. Makeista oon huomannu että perus kuivakakut jää liki aina syömättä. Kinuskikissan sivuilla kannattaa vierailla.
 
Ihanaa onnea kaikille,:heart: ja tosi mielenkiintoista lukea niin erilaiset synnytyskertomukset. täällä masussa on yhtä hiljaista kuin huopatossutehtaalla...tsemppiä pinsulille.:flower:muistan noi ajat hyvin edellisten lasten syntymästä,mennäkkö vai eikö mennä..ja jäädäkö synnärille vai eikö jäädä. mikään ei ole noin turhauttavaa..

ihanaa että siellä jo fiinaliina suunnitellaan ristiäisiä..:)
 
Oho tännehän on tosiaan putkahdellut vauvoja oikein rytinällä! :D

ONNEA Juniori,Elovaavi, Elythia,Vekarasakara,MirkaJ,_mai ja mariet!:flower:

Pinsuli aika lupaavalta jo kuulostaa, kohta se lähtö tulee!

Fiinaliina suolaiset piirakat on ainakin meidän juhlissa varma valinta. Lisäksi esikoisen ristiäisiin tehtiin muffinsseja, banaanikuivakakku, pipareita (olivat lähellä joulua), sitten oli konvehteja ja äitini tekemä ihana täytekakku! Varmaan oli vielä jotain, mutta ei muista enää :D Tuosta kuivakakusta olen kyllä Amuniinan kanssa smaa mieltä. Jostain kumman syystä se tulee aina tehtyä, mutta vähiten se kenellekään kelpaa. Tosin tuosta banaanikuivakakusta saatiin valtavasti kehuja niiltä, jotka sitä uskalsivat maistaa. Itsestäkin se oli tosi hyvää, kun se jäi jotenkin ihanan kosteaksi ja meheväksi.

Amuniina: tuttu tunne! Täällä kävelylenkit loppui pari viikkoa sitten kun vauva laskeutui. Ei vaan ole kovin nauinnolista kävellä sen valtavan paineen tunteen ja vihlontojen/kolotuksen kanssa.

Oma napa: Eilen oli päivä,jolloin tuntui taas ettei raskaana olisikaan ja se alkoi jo vähän ärsyttääkin. Tänään oli aamulla sama tunne, mutta puolilta päivin alkoi jomottaa alaselkää ja nyt on sellaista aika kovaa menkkamaista kipua, mutta vielä alempana kuin kuukautisissa. Mutta supistuksia ei ole, eikä mitään limoja näy, joten näillä mennään ja varmaan vielä pitkään. Esikoiseta meni vedet kun 39+0 oli juuri poksahtanut eli ensi yönä tapahtuisi, jos kävisi samalla tavalla. Toivon kyllä että ei käy, koska haluaisin että alkaa omilla supistuksilla eikä pelkällä vesien menolla, niin ei tarvitsisi ainakaan käynnistellä!

Jaksamista kaikille!:)

Mabirris ja Kirppu 38+6
 

Yhteistyössä