Elovauvat 2014 <3 *elokuussa* MEIDÄN KUU!!

Onnea taas hurjasti vauvan saaneille!! :flower:

Pidän taas Pinsulille erikoispeukkuja että nyt olisi sitä itseään =)

Tervetuloa mimsin!

Mai mä luulin että supistukset nostaa vauvan sykkeitä.. Niin mulla teki kun olin käyrällä, ihan ku vauvalla ois ottanu päähän se kohdulla puristelu ku aina lähti sykkeet nousuun :) Ja mitä napakampi oli supistus, sen korkeammalle nousi vauvan sykkeet. Mutta enhän mä tiedä kuin tuosta omasta kokemuksestani.

Amuniina & mukula 37+6 :heart:
 
Suklaarusina; Hurjasti onnea vauvelista!

TatjanaL; Sinne myös hurjasti onnea vauvelista!


Elythia ja Pinsuli;
Teille tsemppiä ja voimia,varmaan pian tositoimissa ootte!!!


( . ) oon lopen kyllästynyt helteisiin,kai ne onneksi nyt loppuu..yöllä ei pysty nukkuun kun hiki valuu pitkin naamaa..
Närästys pahenee vaan.. Nenä vuotaa taas verta,kesken syönnin rupesi tiputtaan.. muuten aika ok vointi.

Jaksamista kaikille!
 
Amuniina ja muut, kiitti tsempeistä ja peukuista <3 Olo on harvoja napakoita supistuksia, jonkun vetisen vuodon pieniä lorahteluja ja syönnin jälkeistä pahoinvointia lukuunottamatta normaali. Ärsyttää niin p**keleesti.
Niin ja mulla laski esikoisen synnytyksessä vauvan sydänäänet supistusten aikaan... Tarkoittaa ettei vauva käsittele niitä supistuksia aivan täydellisesti.
 
Kotona vielä... Kiitos tsempeistä! Supistukset ei ole loppuneet, alkaa jo väsyttää kohtalaisesti, kun yönkin meni valvoessa. Täysin mahdotonta keskittyä kellottamaan supistuksia. Toistaiseksi olleet siedettäviä, mutta napakoita kyllä. Ehkä kellottamaan onnistuu, kun mies tulee kotiin. Joko meillä on vauva jo kohta tai sitten saisi rauhoittua hetkeksi, että saisin nukuttua.. Onneksi tänään ei ole tukahduttavan kuuma!
 
Voi Pinsuli, mä niin tiedän miltä susta tuntuu!! Ärsyttää ja v..uttaa varmaan ihan kybällä!
Toivois niin hartaasti oikein sellaisia jäätäviä supistuksia! Ja hassua kun nyt kärsin puolestani jälkisupistuksista, niin oon ihan käärmeissäni kun ne sattuu niin!

Pidetään peukkuja että pinsulin ja muiden hommat alkais etenee!

Ja kiitos onnitteluista kaikille! Kirjoittelin täällä sairaalassa synnytyskertomusta imetyksien lomassa, joten kirjoitusvirheitä saattaapi olla!

Synnytyskertomus: Edeltävänä päivänä täys masis päällä. Tää ei synny ikinä, fiilis. Supistellut oli siis jo niin monena iltana useamman tunnin ja aina lopahtaneet. Ja nyt ei koko päivänä mitään! Keittelin siinä illalla tutti/tuttipullosoppaa ja painuin ajoissa sänkyyn. Yöllä herään vessaan pissalle monta kertaa ja siinä klo03 huomaan noustessani sängystä että hei, lorahdus housuihin!! Takaisin vaan sänkyyn, ajattelin että kun ei supista, vauva todettu kiinnittyneeksi niin en viitti herättää perhettä vielä. Klo 6:45 nousen taas vessaan ja uusi lorahdus, isompi! Alan rauhassa kattelee lapsille tavaroita kassiin ja pukemaan. Tiesin että kohta alkaa tapahtua. Klo 8 kirjaudun synnärille ja supistukset viimeisen tunnin aikana ei jätä arvailujen varaan mitään! "Sen kyllä tietää" kun ne oikeat supistukset tulee- fraasi on niin taivaan tosi! Mitään muuta ei pysty ajattelemaan supistuksen aikana, kuin siitä selviämistä :)
Synnärillä pääsin heti saliin ja ennen kuin sairaalavaatteita vaihdoin valahti loput lapsivedet omiin pöksyihin. Ei ihan mun oma side siepannut sitä määrää. Joten kannattaa pakata mukaan joku kiva muovipussi minne voi mahdolliset märät vaatteet laittaa ja miehen mukana sit kotiin.
Supistukset tässä vaiheessa oli jo sietämättömät. Sisätutkimuksessa 4cm auki ja tilattiin heti epin laittajat. Sisätutkimuksen provosoimana supistuksilla ei ollut enää taukoa, joten aivan jäätävää kipua selässä ja alamahassa tauotta. Epi alkoi 10min kuluttua leikkaamaan kovinta huippua supistuksilta ja mä pystyin puhumaan ja avaamaan silmät, tätä ennen vaikeroittin ja tärisin hulluna kivusta. Puoli tuntia ehdein "nautiskelemaan" kivuttomuudesta, kunnes alkoi ihan sietämätön paineen tunne ahterissa. Ja tittidii, 10cm auki ja eikun ponnistamaan. 15 min ähersin ja vauva oli pihalla! Samalla loppui kipu. 2 ommelta ja suihkun kautta syömään herkkuaamupalaa, minkä kätilö oli tuunannut.

Eli tunnin jälkeen synnytyksestä olisin voinut lähteä vaikka kotiin! Mihinkään ei sattunut ja olo oli virkeä :)

Vauva on tietenkin ihana, vaikka onkin roikkunut mun tisseissä lähes tauotta ja nännit sen näköiset :)

Voimia kaikille loppuodotukseen, koittakaa jaksaa, palkinto on mitä mahtavin!

T: SR + tyttö 1,5vrk
 
Suklaarusina!; Sun synnytys kuulostaa kyllä siltä minkä haluaisin,ihanaa että sun synnytys oli noin nopea ja helppo!

Elythia; Jännää,mikähän siellä on tilanne..voimia!

Entäs Pinsuli,jaksamista!

( . ) muutaman kerran tuntui jotain supistuksen tyylistä illalla nukkumaan mennessä, latasin kans jo innolla valmiiksi tuommosen supistuslaskurin WP8 puhelimeen sovelluksista,mutta eipä sille käyttöä tullutkaan;)
Toivon kyllä että keho käynnistäisi itse synnytyksen,saa nähä..


pikku-uikku ja kyytiläinen 38+6
 
Suuresti onnea kaikille vauvautuneille!! :flower: ja jaksamista meille jotka sitä omaa nyyttiä vielä odottavat! :)

Täällä laskettuaika on tänään ja ei tunnu olevan mitään pelkoa lähdöstä synnyttää.. Turhauttavaa! Marjassa käyty, sienessä käyty, lenkkeilty, siivottu, saunottu ja vaikka ja mitä ja ei juurikaan mitään tuntemuksia. Odottavan aika on pitkä! :D
 
Ihana tuo Suklaarusinan synnytyskertomus :D

Muakin alkaa pikkuhiljaa synnytyksen alku jännittään kun tänään tuli 38 täyteen, jee!! Eilen kellottelin niitä napakampia supistuksia, mutta ei niillä vielä mitään tehdä. Huomenna neuvolaan tarkistamaan ollaanko sitä jo kiinnitytty. Mä epäilen että laskeutunut tuo vauva ainakin on.

Huisin paljon onnea synnyttäneille ja jänniä loppuaikoja meille vielä odottaville!!

Amuniina & mukula 38+0 :heart::heart:
 
Synnärillä taas. Viime yönä lorahti samanmoiset satsit nestettä pikkareihin ku toissayönä, pakko jo tarkistaa onko lapsivettä. Yli tunti ooteltu lääkäriä, vaikka ei oo ees ruuhkaa... Nyt on alkanut alavatsaa jomottaa ja kaks kipeempää supistusta tullut puolen tunnin sisään. Mä epäilen jo jotain tulehdusta enkä synnytystä :/

Pinsuli ja Himpula 41+3 <3
 
Voi Pinsuli; Eiköhän kaikki hyvin ole,kyllä se varmasti lapsivettä on,eikä tulehdusta! Mulla meni lapsivesien menosta n. 18 tuntia synnytykseen.
Uskon että saat jäädä synnärille ja sulla pystytään synnytystä vauhdittaan ja että teillä on vaavi vrk:n sisään sylissä!!!
Hurjasti tsemppiä,voimia,jaksamista!!!
 
Kiitos pikku-uikku <3 Mutta ei ollut lapsivettä, ja kotiin vielä pääsin odottelemaan. Ei myöskään näyttänyt emätintulehdukselta, eikä vauvalla ollut hätää :) Vielä odotellaan, mutta sentään ei tuosta vuodosta tarvii stressata.
 
Tsemppiä pinsulille! Ei mee enää kauaa. :)

Just muistin taas vanhenneeni, joten mulle voisi päivittää iäksi 24v..

Tää tahtoo jo mahasta eroon! Painaa ja ahdistaa ja v*tuttaa. Mies lähti just ostaa mulle jätskiä ja lakuja lohdutukseks, että tervetuloa vaan viis lisäkiloa, mitä nuo herkut taas tuo kuitenkin. Huomaa varmaan ettei oo mikään kovin positiivinen olo tällä hetkellä? Vauva ei oo vieläkään laskeutunu, joten missään asennossa ei oo hyvä eikä saa henkeä. Jumppapallon päällä oon istuskellu, et kaveri tajuisi painua alemmas, mut siitä saan vaan liitoskipuja aikaseksi.. huoh. No tasan kk päästä viimeistään aletaan häätää kaveria yksiöstään ulos! Jaksaa jaksaa..not!

Turhautunut mammuttisi ja Helmi 37+3
 
Pikku-uikku, ei tehnyt lääkäri edes sisätutkimusta, ettei "turhaan ronklata paikkoja" o__O Keskiviikkona kaulaa oli n. 2cm, ainakin sormelle auki ja kohdunsuu puolikiinteä. Aika epäkypsältä kuulostaa, mutta eipä mua oo koommin supistellutkaan. Vuoto on enemmänkin vetistä kuin limaista, vaikka ilmeisesti se vetisyyskin viittaa synnytyksen lähestymiseen.

Mua supistelee vaan istualteen ja makuulteen. Vauva on niin edessä tuossa mahassa, etten edes erota kunnolla supistuksia kun kiristää koko_ajan. Käyrälle ei piirtynyt supistuksia yhtään, vaikka alavatsaa jomotti. Vauvan liikkeet sattuu ihan julmetusti. Ja painoarvio oli 3100-3200g.

mammuttisi, tsemppiä <3 toivottavasti vauva laskeutuu nopeesti! Ja mullakin on mennyt tuota herkkua aika paljon just lohdutukseen tässä raskaudessa, tiedän tunteen :s Nimim. suklaata mussutan tälläkin hetkellä.
 
Itse en kyllä oikein luota niihin lapsivesitesteihin. Mulla esikoisesta holahteli vetistä, hennon vaaleanpunaista vuotoa, joka haisi miedosti makealle. Kävin näytillä ja testin mukaan siis ei ollut lapsivettä. Lääkärikin tuntui kyllä vähän epäilevän testitulosta. No samana iltana sitten alkoi synnytyssupistukset ja loppu onkin historiaa...
 
tiiti85, mulla ei oo oikein vaihtoehtoa, pakko luottaa... Lääkäri sanoi myös, ettei näytä lapsivedeltä, vaan vetiseltä valkovuodolta. Kuitenki kaks kertaa tällä viikolla käynyt ja molemmat negatiivisia. Oon tietty lukenu kauhutarinoita siitä, että vettä on tullut niin vähän että se ei ole tarttunut testiin kaiken valkovuodon alta ja sitten on tullut tulehdus... :'( Mutta mitä muuta voin kun luottaa? Vettä oli kohdussa hyvin, vauvan sydänkäyrä loistava, mun vointini hyvä... Täytyy vaan toivoa parasta.
 
Pinsuli: mä luulen että mulla oli se eka "lirahdus" vuorokautta ennen synnytyksen käynistymistä juurikin sellaista super vetistä valkovuotoa! Se näytti ihan kun vettä olis, imeyty kalsareihin heti. Lapsiveden ph on korkeampi kuin esim pissan. Ja valkovuodossa on taas leukosyyttejä paljon. Mulla on kotona sellasia tikkuja millä neuvolassakin pissaa tutkitaan. Ja oon testaillut huvikseni niitä. Ja silloin aamulla kun lapsivesilorahdus oli lattialla asti niin testasin viel senkin lätäkön ph:n etteivät pääse synnärillä sanomaan että ei ole lapsivettä :)
 
Mammuttisi, tiedän JUST miltä susta tuntuu, :( Tää loppuaika on ihan ahterista. Jalat on turvonneet, kädet on kipeät ja turvonneet, lonkkia ja liitoksia särkee ja AINOATAKAAN supistusta ei saanut aikaan edes 7 tunnin reissu Miljoona Rockiin eilen. Ja mahassa kasvaa jättiläinen. Perseen perse. Huomenna sentään on vyöhyketerapia, jos sillä edes yhden supistuksen saisi aikaiseksi.

Pinsulille tsemppiä, olin jo ihan varma, että nyt sä pääset lähtemään. :/

Sain sentään ketutuksesta huolimatta viriteltyä kaukalon jalustan autoon valmiiksi ja samalla laitoin lopulliseen kuntoon vauvan kotiutumisvaatteet, jotka iskä ja esikoinen saa sitten tuoda kaukalon kanssa mukanaan.

Anteeksi negatiivisuuspläjäys, nyt ei jaksais yhtään enää. Ja prkl helteet jatkuu, keskiviikkona mahdollisesti eka päivä sataan vuoteen (siltä ainakin tuntuu), jolloin lämpö laskee alle 25 asteen.

Kaisa 37+4
 
Viimeksi muokattu:
Pikainen päivitys tilanteesta. Täällä nyt kolmatta tuntia kipeät supistukset 5-12minuutin välein. Toivottavasti nämä ei nyt vaan lopahda tähän. Mietinnässä nyt soittaako jo synnärille vai yrittääkö vain mennä nukkuun. Puuh! Uuh! Auh! :/

_mai
 
ONNEA Hobla, Suklaarusina ja TatjanaL!:flower:

_mai: Jännää!! Sielläkin taitaa pian olla pieni sylissä! Onnea matkaan! :)

Pinsuli, nykyään käyttävät ilmeisesti ainakin sairaaloissa pääosin amnisure testiä, joka on paljon luotettavampi kuin entiset ph-testit. En tiedä mihin tuo amnisure perustuu, mutta virhemarginaali kai todella pieni ja juuri puhuin yhden kätilön ja lääkärin kanssa aiheesta ja kumpikaan ei ollut törmännyt tapaukseen, jossa tuo nykyään käytössä oleva testi olisi näyttänyt väärin. Ollut ilmeisesti käytössä vasta vuoden tai pari.. ja varmaan neuvolat voi tikuttaa vielä ph-testejäkin.Yritä siis olla luottavaisin mielin, että ei ollut lapsivettä :) Minulla ainakin on tullut runsaasti valkovuotoa koko raskauden ajan ja on todella vetistä. Välillä kastuu alushousut ihan kunnolla. Toivotaan että Himpula kuitenkin kohta hoksaa, että ulospäinkin voisi jo lähteä :D

Täällä taas yksi uneton valvoo ja alkaa olla aikamoisia kipuja mahassa. Ei oikeastaan supistele, mutta vauva on ilmeisesti niin älyttömän alhaalla, että koko ajan vihloo, painaa ja polttelee alamahaan,reisiin ja lantioon erityisesti seistessä. Alkaa olla jo aika tuskainen olo näiden kipujen kanssa, kun kuitenkaan ei tunnu, että synnytys olisi lähellä, kun ei supistele (ainakaan kipeästi).

Kiva muuten kun moni on jaksanut kirjoittaa synnytyskertomuksen tai vauva-arjesta kotiinpaluun jälkeen :) Niitä on tosi kiva lueskella, kun itse tässä vielä odottelee, että milloin alkaa tapahtua!

Mabirris ja Kirppu 38+5
 
Heippa! Pitkästä aikaa itsekin ajattelin kuulumisia laittaa. Ensiksi hirmuisesti onnea kaikille vauvautuneille ja äly paljon jaksamisia vielä odottaville, tekin saatte kohta oman nyytin kainaloon :heart:
Olen käynyt lueskelemassa teidän kuulumisia täällä, mutta jotenki en oo saanu aikaseksi kirjoittaa mitään kun ei meille ole kummempaa kuulunut. Raskaus oli ja meni ja meille syntyi aivan täydellinen poika, 3550g ja 48cm 10.8. Klo. 17.55 rv 39+3 ajattelin tässä vielä laitoksella maatessa kertoa vähän synnytyksestä. Eli siis eilen aamulla sanoin mun miehelle että on aika napakoita supistuksia välillä, mutta ei mitenkään aiempaa kummosempia nii tuumattiin molemmat, ettei tänäänkään tuu lähtöä. No käytiin kvelyllä ja kattelemassa tour de airia niin pum!! Klo 14.00 alko yhtäkkiä tosi kipeet supparit 5min välein ja ne kesti 2min kerrallaan. Lähettiin kotiin ja anoppi tuli esikoisen kaveriksi niin sain rauhassa pomppia jumppa pallon päällä ja pakkailla sairaalakassia miehen kanssa :) klo 16.30 sanoin miehelle että voisin kokeilla kuuma suihkua jos vaikka onnistuis siellä olen vielä kun tuntu että hyvin pärjää kotona jos pahimman kivun yli pääsee hengittelemällä. Suihkussa sitten huomasin ettei supistusten välillä enää ollu ku ehkä minuutti ja sanoin, että kai se on lähdettävä sinne oyssiin päin. No 17.09 me sitte lähettiin ja hullun puuskutuksen kanssa pääsin synnärille. Tutkimus huoneessa kätilö sanoi että näyttää kipeältä ja mää huusin että nyt on kyllä pakko jo ponnistaa. Kätilö teki nopeeta sisätutkimuksen ja sano että kalvot pullottaa ja ollaan 8cm auki :D siinä vaiheessa mieskin jo tokas että oho jo oot rakas kestäny hyvin kotona kivut. Päästiin synnytyssaliin 17.30 ja veet meni kolmen supistuksen aikana ja heti niiden jälkeen tuli hillitön tarve ponnistella ja minähän ponnistin maailmaan pojan klo. 17.55 :) ei ehtiny kyllä ite tajuaan koko tilannetta ja kivunlievitystä ei ehtiny saaha sitten minkäänlaista :) positiivinen kokemus oli tämä kakkosen syntymä. Repeämiä tuli vain pintapuolisesti ja sain kaksi tikkiä niihin. Takapuoli on kipeä mut sehän kuuluu asiaan :D

pinsulille hullusti terkkuja, että olen ollut sinun kanssa samoilla linjoilla synnytyksen suhteen, sillä ensimmäinen synnytys oli niin kamala. Lueskelin paljon aynnyttämisestä ja rentoutumisesta sekä akupisteistä, uskon että näiden takia synnytys oli nyt niin paljon helpompi ja nopeampi. Kiitos sinulle siis linkeistä ja vinkeistä :)

Facebookkia minulla ei ole, niin ei jatkossa pääse teidän kanssa porinoimaan jos ei täällä sitten jotain laitella :) hirveen paljon tsemppiä vielä kaikille ja teistä kaikista on ollu hirmuisesti tukea koko raskauden ajan vaikka en nyt paljoa ole päivitellyt itse :)

Juniori ja väiski :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: luna_82 ja Mabirris
Testaanpa tässä samalla miten tää toimii puhelimella..
Mulla alko eilisen puolella supistella säännöllisesti vaan ei kipeesti. Nukahdin tovin vain herätäkseni tossa kolmen aikaan kipeisiin supistuksiin. Join ja otin gramman parasetamolia ja niin ne rauhottu neljän aikoihin. Uni vaan ei tuu :/ Vaan eipä tässä muita velvotteita oo kun neuvola tälle päivälle. Ja ehkäpä vauvan kotiutumisvaatteiden valitseminen :)
Hei ja onnea Juniori!! Mukavasti menny sulla synnytys :) Tollasia kaikille, kiitos!

Amuniina & mukula 38+1 <3
 
Onnea juniori! <3 Hyvä että mun linkit ja vinkit auttoi :)

Tsemppiä mai! Toivottavasti sulla on jo vauva sylissä <3

Mabirris, kyllä mulla on aika kova luotto, että kyseessä on ehkä limatulppa mitä lorahtelee, kun se on välillä kirkasta limaa. Lapsivettä se tuskin tosiaan on :) Kiitos tsempeistä, nyt voin jo sanoa et tällä viikolla mulla on jo pakosti vauva kainalossa <3 Ellei sitten käynnistys veny monipäiväiseksi.

Amuniinallekin tsempit! Mikä on tilanne? :)

(.) Täällä herätään toistamiseen huomaamaan että jep, edelleen raskaana. Yöllä havahduin joihinkin vatsakipuihin, ei mitään suurempaa, ja vatsaa edelleen vähän vihloo. Uusi satsi kirkasta limaa tuli myös äsken pöksyihin. Ekasta limalorahduksesta onkin nyt n. 2 vrk.

Oon kyllä kiinnittänyt huomiota kuin moni on synnyttänyt ennen laskettua aikaa! Uskomatonta :D Olette onnekkaita.

Tätä päivää mielenkiinnolla odotellen,

Pinsuli ja Himpula 41+ 4 <3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä