**ELOVAUVAT 2006**

Heipsan :wave: Ukkis täällä pitkästä aikaa ja uutella nikillä :D

voi hitto sanon ma :kieh: Meill on tänään oltu klo 16 alkaen melkein puolen tunnin välein tissillä :kieh: :kieh: Nytkin tyttö rinnuksilla, joten kirotusvireitä tullee :D Mikä hiton tehoimutus lie menossa. saas nähä huutaako masua yön.

Onneks miun ab-kuuri loppui vihdoin tänään =) toivon tosiaan että masuhuudot loppuis kuurin myötä :attn:

Eilen käytiin neuvolassa, hurjasti on tytsi kasvanut 3 viikossa kun mittaa on nyt 53cm(50 synt,) ja painoa 3910g(synt, 3705g) :D On tissi maistunut :LOL:

Meillä menee hittolainen pojalla hoitopaikka vaihtoon :kieh: Nykyinen hoitaja lähtee opiskelemaan, ja nyt pitäis uus saada. Enää tän viikon hoitaa Ukkoa. Maanantaina mennään yhtä paikkaa kattomaan, mut hoitaja vasta alottaa työt eikä hällä ole kun yks koululainen tulossa. Ei yhtään pojan ikäistä kaveria. Pitää kattoo tuleekos siitä mitään.

No taas tuolla likka mesuaa, ei meinaa asettua eli mentävä on :wave:

Ukkis ja Eevi tasan 3vko

Kiitos :flower: tuttipullo vinkistä :) Tisunmuotoinen pullotutti TOIMII =) Poitsu juo pullosta maitoa hyvin ja on nyt paaaaaöjon tyytyväisempi pitempään kuitenkaan tisuja unohtamatta.

Meittin poika se on alkanut vierastamaan.Vieraan naaman nähdessään varsinkin aikuisen, poitsu vääntää naamansa ekaks surkean näköiseksi ja sitten alkaa parkumaan :saint: Meni kirpparireissu pilalle kun yks mummeli innostui juttelemaan :whistle:

Ristiäiset meillä 7.10. Kummeja varoiteltiin poitsun painosta :LOL: ja pojun faija lupasi silitellä pojua välillä :kieh:

Nyt heräillään yöunilta.......................poika kutsuu.... :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 28.09.2006 klo 09:32 elomamma kirjoitti:
Kiitos :flower: tuttipullo vinkistä :) Tisunmuotoinen pullotutti TOIMII =) Poitsu juo pullosta maitoa hyvin ja on nyt paaaaaljon tyytyväisempi pitempään kuitenkaan tisuja unohtamatta.

Meittin poika se on alkanut vierastamaan.Vieraan naaman nähdessään varsinkin aikuisen, poitsu vääntää naamansa ekaks surkean näköiseksi ja sitten alkaa parkumaan :saint: Meni kirpparireissu pilalle kun yks mummeli innostui juttelemaan :whistle:

Ristiäiset meillä 7.10. Kummeja varoiteltiin poitsun painosta :LOL: ja pojun faija lupasi sylitellä pojua välillä :kieh:

Nyt heräillään yöunilta.......................poika kutsuu.... :wave:
Korjaili noita kirjoitusvirheitä...Niitä kun kiireessä tuppaa tulemaan

Kävin profiilissa kurkkimassa, ja olihan ihania nuo teidän vauvelit!! :heart: Voisin itsekin joku päivä laittaa uutta kuvaa, jos vaikka osaisin...

Maxine: niin ne vaan on erilaisia nämä meidän pienet kultamussukat! Meillä neiti päästää kyllä valtavan huudon tippoja otettaessa ja tänään yritti fiksuna sylkeä niitä suusta pois :/ Huomenna voisin laittaa tipat lusikalla maitoon sekoitettuna, jos niin maistuisi paremmalle...

Tänään ollaankin iltaan saakka tytön kanssa kahdestaan kotosalla, kun mies menee saunailtaa viettämään (työn puolesta..hah!) Ulkonakin sataa koko päivän, joten vaunuttelemaankaan ei päästä. Eiköhän se aika kulu hyvin sisälläkin! =)

Viime yönä neiti nukkui koko yön läpi vain yhdellä syötöllä!! :eek: Mahtavaa! Toisaalta, itse kyllä heräilin useammin tarkistamaan, onko pienellä kaikki hyvin, kun vieläkin nukkuu... :LOL: Tällainen maratonnukkuminen öisin on meillä ihan uutta! Mutta enpä valita ollenkaan, vaikka pitempään jatkuisikin!

Liinos: tulehan sitten kertomaan, mitä teidän pienelle kuuluu. Toivottavasti kaikki on hyvin!

Tyttö heräilee, pitää mennä :wave:

Wilhelmiina & pikkuinen 4 vk 1pv :heart:

Moikka :wave:

Vaihteeksi taas minäkin kirjoittelen...pojat nukkuvat ulkona vaunuissa =)

Eilen oltiin 2kk neuvolassa ja pojat olivat nyt A 5710g/57cm (3380g/49cm) ja B 5400g/56cm (3175g/46cm)...eli kovasti kasvavat :D
Pojat ovat jo kovin seurallisia...hymyilevät,nauravat ja touskottavat :D ja kyllä naurattaa äitiä ja iskääkin :LOL: Päätään kannattelee kovasti, A-poika nousee jo käsien varaan masulla ollessaan.
Päivärytmi pysyny entisellään...joskus nukkuvat 4-5 tuntiakin.
Tänään pojat saivat aamulla ekat maistiaiset maissivelliä ja ihan terveydenhoitajan luvalla...illat ovat meillä pelkkää pullon lämmittämistä ja korviketta menee suuria määriä,elikä tuntuu ettei pojat oikeen tule kylläiseksi :eek: siksipä terveydenhoitaja ehdotti ihan itse velliä (olin sitä kyllä itsekin miettinyt) ja sanoi että 3kk iässä voi sitte aloitella kiinteitäkin.
Pikkusen jännittää kun masuvaivoja meillä ollu mutta eipä nyt vielä ainakaan ihmeempiä kitinöitä ole ilmestynyt (kopkop).

vilivilpertti kyseli viihteelle lähtemisestä...minulla se on kyllä käynyt kanssa mielessä mutta siten että lähdettäis avokin kanssa yhdessä ja pojat menisi mummulaan =) Nyt kun imettämistouhu taitaa olla historiaa sen mun umpparileikkauksen takia niin ei tarvii sitten siitäkään murehtia eikä tissejään tyhjennellä. Vielä ei kyllä oo mikään hirvee hinku mihinkään kun oon vielä niin väsyny ettei jaksais mutta kyllä loppuvuodesta olis kiva lähtee :whistle: =)

Täällä kun monet käyttää kantoliinaa niin paljonko ne maksaa?

Meillä alkoi käymään tälläviikolla perhetyöntekijä ja katselen tässä ikkunasta kun se hyssyttää poikia vaunuissa ja yrittää syödä samaan aikaan :LOL: pojat ei oo näköjään kunnolla nukahtanu ja alkaa heti itkeen kun liike loppuu :/ pitäisköhän mun mennä jelppiin :whistle:

jeps,eikait tässä muuta...paitsi profiilissa on eilen otettu kuva pojista :heart: :heart:

Jennyli+pojat 2kk

Heippa! Aika harvoin tulee nykyään kirjoiteltua.. Mulla meinaa loppua tunnit vuorokaudesta kesken!! Ihan oma vika kyllä, mitäs oon haalinut näin paljon tekemistä. Opiskelut on nimittäin alkanu taas.. Onneks tänään ei tarvitse mennä minnekään. Mies on tykännyt kun on saanut olla iltaisin kotona kaksin pojun kanssa. :) Sanoikin jo, että tykkäis jäädä hoitovapaalle! Tän lapsen kanssa se tosin ei oo mahdollista, kun mä vielä opiskelen, mutta ehkä sitten seuraavan aikaan voisin olla jo töissä.

Mekin käytiin tiistaina neuvolassa. Jannu painoi 5510 g ja pituutta oli 58 cm. Pään ympärys jo 40,4 cm. Meillä on sitten pikkuisen pulskempi poika kuin teillä Liinos! :D Ei tuo kyllä mun silmään silti kovin pulskalta näytä, semmoiselta vauvanpyöreältä vain. =) Kolmessa viikossa oli tullut melkein kilo lisää painoa, eli hyvin tulee maitoa. Neuvolakorttiin terkka kirjoitti, että rauhallinen vauva. Ei poika suuttunut yhtään, vaikka joutui kesken unien heräämään. Samanlainen on onneksi kotonakin. ;)

Tiistaina käytiin myös hammaskirurgilla napsaisemassa kielijännettä... Äitiä jännitti kovin sinne meno pojan puolesta. :( Operaatio kesti vain noin sekunnin, saksilla lekuri jänteen leikkas. Pienen hetken poju huusi, tokihan se kirpaisi ja vertakin tuli. Sylissä helpotti sitten. Illalla huomasi, että oli joutunut kovia kokemaan, jannu oli vähän apaattinen ja vasta iltamyöhään virkistyi normaaliksi. Voi rassua. :'( Onneksi se on ohi! Mieskin päätti sitten mennä oman jänteensä leikkauttaan, se onkin sitten jo isompi juttu. Aikuisella se on jo niin paksu, että pitää puuduttaa. Tuo jänteen tiukkuus on joku sukuvika miehen puolella. Todennäköisesti tulee siis muillekin meidän lapsille. :/

Me ollaan aika paljon reissattu vauvan kanssa mummiloissa parin sadan kilsan päässä, mutta tänä viikonloppuna tulee mun äiti tänne. Kiva juttu! Saan itse luettua tenttiin (toivottavasti ainakin..) ja poju saa olla mumminsa kanssa. Tentti on maanantaina ja sen jälkeen saan hetken hengähtää.

Nyt on pakko mennä imuroimaan, ettei vieraat järkyty. :D

Anna K ja poju 6 vkoa 3 pvää

ps. tosi ihana kuva naperoista sulla Pamu K! :heart:

pps. Niin sitä piti vielä sanoa, että poju pitää tosi hyvin ja pitkään päätä ylhäällä mahalla ollessaan. Sitten kun voimat loppuu, niin menee hermokin. :D Voi että, kohta tuo on jo iso poika, eikä ihana pieni vauva enää. :'( Vaikka kovasti odotan jo kaikkea kivaa tulevaa, kävelemään oppimista ja sellaista. :heart: <br><br>

Sanna-mamma
Meillä on neuvola ja Eetu oli kasvanut hurjasti kuukauden aikana! Pituus 60.5cm (viimeksi 56.5cm ja syntyessä 51.5cm) ja paino 5435g (viimeksi 4465g ja syntyessä 4020g). :heart: :D Maitoa tulee riittävästi! :kieh:

Olen kans huomannut itse, että pojalla napsuu joko lonkka tai polvet, mutta en ole ajatellut sen olevan mitään vakavaa. Nyt säikähdin, että pitäiskö huolestua!? :eek: Mitä siitä napsumisesta voi seurata? Ei sitä sairaalassa kukaan huomannut ja lääkärineuvola on meillä 20.10. Kai lääkärin sen silloin huomaa, jos jotain on vialla..? :\|

Muuten meillä menee hyvin. Illalla kitistään vieläkin ja mitkään tipat ei meinaa oikein auttaa. Ajattelinkin, että pitäisköhän lopettaa koko tippojen antaminen.

No, mutta Eetu heräsi...

Sanna-mamma ja Eetu 7vko ja 5pvä

Moikkeli pitkästäaikaa =)
Ihanan sulosia kuvia teillä vauvoista profiilissa!
Meillä edelleen itkeskellään masua, aloin antamaan disflatylin lisäksi myös gefilusta. Näyttäisi selvästi olevan apua, poika on jopa tällä viikolla onnistunut nukkumaan pari tuntia vaunuissa päivällä, vaikkakin unissaan pieniä väänteitä ja kitinää kuuluukin.

Joku kirjoitti noista vauvan lonkista, minulla itselläni oli väljät lonkat syntyessä kuin myös tyttärellänikin. Molemmilla hoidettiin silloin sellaisella lonkkien tuki tyynyllä, en tiedä tarkoittaako tuo napsuminen samaa ja mikä tänäpäivänä on hoito muoto. Jokatapauksessa oli simppeli juttu ja väljyys korjaantui 1,5 kk:ssa.

Nykyäänhän suositellaan vasta myöhemmin kiinteän aloittamista, mutta itse kyllä meinasin aloittaa heti 3 k:den iässä ja sehän voi tuoda sitten pitempiä uniakin. Tosin edelleen yöt menee mukavasti eli yö unille n. klo 23, syömään herää klo 2-3 ja sitten nukutaan aamuun.

Vaunulenkki tehdään kerran päivässä koiran kanssa ja jumppaankin lähdin jo mukaan (tuleehan sitten edes vähän oltua erossa äidin "lellikistä"). Mites Jennylirotikoiden kanssa menee? Meillä käy vauvaa haistamassa, muttei erityisemmin ole kiinnostunut. Tosin ei kyllä uskalleta kaksin vauvan kanssa jättää, eläimeen ei mielestäni voi ikinä luottaa 100 %. Ja meillähän ei ole edes tuo 7 vuotias uros tottunut pieniin lapsiin, vaikka hyvänluontoiseksi onkin osoittunut ihmisiä kohtaan.
:)

Neuvolakuulumisia meiltä, oli siis se ensimmäinen neuvolalääkäri...

Kovasti oli Pihla kasvanut kolmessa viikossa, nyt mitat 5415g ja 56,2cm kun edellisellä kerralla oli 4510g ja 55cm. Painoa siis meilläkin tullut lähes kilon kolmessa viikossa, pituutta ei nyt niinkään paljoa. Eli aika iso tyttö meilläkin on :D Eikä mielestäni ole edes mikään pullukka, ei sillä vauvat kyllä saavatkin olla =)

Nyt Pihla nukkuu tyytyväisenä vaunuissa, pieni hengähdyshetki äidille... illat meillä hieman helpottaneet, enää ei huudeta suoraan huutoa väsymystä ja nälkää (siis koko illan tankkauksen jälkeenkin :whistle: ), pientä kitinää on kuitenkin ilmassa. Ja Pihla edelleenkin asuu tissillä koko illan pieniä pausseja lukuunottamatta. Enää en ole edes antanut pullosta omaa maitoa pahimpaan kiukkuhuutoon, sillä kävipäs pari päivää sitten niin että pullo ei neidille enää kelpaakaan, tissi sen olla pitää :LOL:

Palaillaan taas, nyt pitää mennä itsekin vähän lepäilemään...

Jandhe ja Pihla-Julia 7vkoa 1pvä

p.s onnittelut kaikille nimen saaneille :flower: ja kertokaahan niitä muutkin jooko? :D

Heini79
Pitkästä aikaa taas täällä. Poitsun ristiäiset oli sunnuntaina ja Onnista tuli Oskari. Nätisti käyttäytyi aivan koko päivän ja minäkin olin aivan ihmeissäni.

Neuvolassa käytiin eilen (6 vk). Pituutta tullut kivasti ja nyt 57cm (52cm), mut paino nousee edelleen hitaanlaisesti ja vasta 4030g (3530g). Ei sitä maitoa voi poikaan oikein tuonkaan enempää tankata, joten luultavasti on poika vaan hoikkaa sorttia, kun pissaa ja kakkaa kuitenkin tulee enemmän kuin riittävästi :) ja on muutenkin tyytyväinen vauva.

Pienestä pitäen poika kovasti seuraillut mitä ympärillä tapahtuu ja nyt seuraa vielä enemmän ja on alkanut jutella. Lisää hymyjä vaan kovasti odotellaan...aamuisin joskus hymyilee, kun alkaa hänen kanssaan seurustella (tyhmää kun aamulla aikaisin tykkää seurustella, kun äiti tykkäisi vielä nukkua :) ). Kovasti poika kasvaa ja muuttuu, et on se meilläkin se äitin oma pieni poika jonnekin kadonnut.

meillä oli tänään myös neuvolan kotikäynti neiti painoi tänään 3420g kun viikon vanhana painoi 2960g eli puolessa toissa viikossa oli tullut melkein 500 grammaa painoa lisää. Terkkaritäti toi mukanaan myös d-vitamiini tipat joiden antaminen pitäisi aloittaa. Toivottavasti eivät masu vaivoja aiheuta.
Aamupäivästä käytiin tädin kanssa kaupungilla ostamassa tarvikkeita ristiäiskutsuihin. ehdittiin niitä hyvin jo tekemäänkin kun neiti nukkui siihen asti kunnes terveydenhoitaja tuli.
mutta nyt neidin kanssa ruokailemaan..
eeve ja "emilia" 2vko4pvä

juksu06
Heissan! :wave:

Ihanaa, meillä topias söi viime yönä vaan kerran! Viime lauantaina oli ensimmäinen kerta ja nyt toistamiseen. nukahti 22 ja söi 3.30 ja 6.50. =)
oispa jatkossakin noin. vaikka kyllä jaksan parikin kertaa herätä. siis yleensä syö yöllä kahdesti ja joskus kolmesti. ja illalla tapahtui toinen ihme! topias nukahti sänkyyn itsekseen. mies jätti sen köllöttelemään sänkyyn ja 15min päästä poika oli nukahtanu. paljo sieltä ääniä kuulu ennen sitä ja liikettä! toissa päivänä sain nukutettua topiaksen kolme kertaa tuttiin. yleensä ei siis syö tuttia. ja topias kyllä nukahtaa vaunuihin hyvin, mut sänkyyn pitää yleensä nukuttaa sylissä ensin. pitää vissiin taas illalla kokeilla tuota, että jättää vaan sen sänkyyn, jos on rauhallinen. Nyt topias nukkuu parvekkeella, niinku melkein aina päivällä. yleensä nukkuu parin tunnin päikkäreitä mutta joskus on päiviä, että vaan tunnin.

Meillä mahavaivat tai siis kipristely on loppunu oikeestaan kokonaan. enään on jäljellä se pierun ähistäminen. aamulla seittemän aikaan poika ei saakaan enää unta, ku vääntää montakymmentä pierua! :LOL: ja yöllä ennen heräämistä ähisee kunnolla!

Ihan hirveenä poitsu on muuttunu viime viikkoina. nyt nauraminen ja juttelu kuuluu jokaiseen hereillä oloaikaan ja muutenkin ilmehtii hirveenä. ollaan kyllä miehen kans aivan myytyjä, ku topias nauraa ja juttelee! :heart: On se vaan niin sulonen. mies välillä sanookin, että ihan niinku peiliin kattois ;)

Mulla oli jälkitarkastus tiistaina. painoa jälellä enää 3kg, eli se on tyssänny siihen. varmaan jo yli kuukausi oli sama :/ no pitää vissiin jättää herkut pois. pitää nimittäin ens kesänä olla vähä hoikemmassa kunnossa kun on häät! käytiin eilen kaason kans kokeilemassa pukuja ku on alennuksessa. tänään meen äitin kans vielä varmistaan ostanko. oli ne kyllä NIIN ihania!

On teillä kyllä elomamma ja maviks isot pojat! niinku meilläkin! saa nähdä paljon on topiaksen mitat, ku ens keskiviikkona on neuvola. meillähän oli maviks samat mitat suunnilleen 1kk neuvolassa!

Huh huh, tulipas teksiä! mutta nyt syömään, ku topias vielä nukkuu. ja pyykitki oottais koneessa..

äiti&topias7vko5vrk

Neuvola kuulumisia meiltäkin. Eilen käytiin ekaa kertaa lastenneuvolassa ja Papu oli 54cm(49) ja 4800g (4030) taas oli parissa viikossa tullu 500g lisää eli hyvin kasvaa. Neuvolan täti ehdotti että kokeillaan Dee-tippoja kun devitolit on saanu aina itkun aikaseksi. Eilen sitten annettiin ekaa kertaa, eikä mitään vatsanväänteitä koko iltana! Eli suosittelen muillekin kokeilemaan noita jos muista d-vitamiineista tulee masu kipeeksi! Noi ovat neuvolan mukaan kaikkein mahaystävällisimpiä. Devitolissa on kuulemma soijaöljyä, mitä monien vauvojen masu ei kestä. Miksi ihmeessä ne sit sieltä neuvolasta antaa semmosia, mitkä ei useimmille vauvoille sovi :$ ???

Meillä tehtiin viime yönä ennätys. Papu nukahti vihdoin ilta kitinöiden jälkeen joskus puol 12 ja heräs seuraavan kerran vasta vähän ennen kuutta! En meinannu silmiä uskoa ku katoin kelloa. Seuraavan kerran heräili tosin jo kahdeksan aikaan ja sit ei enää uni meinannu maistua. Se niistä mun pitkistä aamu unista :whistle: Papu nukkuu yön yleensä omassa kehdossa tai vaunuissa ja oon sit aamulla ottanu kainaloon, niin ollaan yhdessä nukuttu vielä aamu unet.

Miehellä alkaa taas työt kaikkien lomien jälkeen ja mäkin joudun harrastamaan taas enemmän yö heräilyä. Meillä kun mies on hoitanu enimmäkseen nuo yöt, ku herää paljon mua herkemmin. Toki ollaan aina välillä tehty niin päin että mies saa nukkua koko yön.

Käytiin eilen tapaamassa pappiakin ja oli tosimukavan tuntuinen. Alkaa olla sellanen olo että ehkä ne ristiäiset saadaan ihan kunnialla järjestettyä, kun välillä oli hienoinen epätoivo iskemässä.

mut nyt meen ite syömään ku Papu nukkuu vielä päikkäreitä :wave:

Heffalump ja Papu 5vko 5vrk

ai niin, mä maksoin 70 e kantoliinastani postikuluineen, ku ostin käytettynä (on tosin melkein uusi ja ohje dvd tuli mukaan)

Hei taas!

Eilen en kerennyt kirjoitellakkaan kun väkersin sormet punaisina noita kutsuja. Hienoja tuli ja lähes kaikki lähtövalmiina :D Yhdestä puuttuu veilä osoite, kun se on miehen mummun ja se osite on anopilla joka ei nyt sitä muista, ja on luvannut sen katsoa meille tänään...harmillista kyllä minä en tiedä miehen mummun nimeäkään, se on alusta lähtien ollut mummu. :ashamed: Ihan samalla tavalla kuin mieskään ei taida tietää meidän mummon ja papan nimee, ne on vaan mummo ja pappa. :D

Ääh, höpötän taas turhia...meillä on neidin kanssa ns. "akkojen päivä", lähdetään kahdestaan tsumbaileen tuonne kaupunkiin. Vaikea muuten noin pientä pukee tähän aikaan vuodesta, talvella/kesällä on selkeempää kun on selvästi kylmä/kuuma, eikä jotain siltä väliltä. Noh, laitan likalle tarpeeksi päälle ja otan sitten vähemmäksi jos tarttee. :)

Hauskaa päivää kaikille! :wave:

Kerkeisinköhän minäkin muutaman rivin kirjoitella kun tyttö nukkuu.

Huomenna on likka jo sitten 6 viikkoa vanha! Kyllä aikaa menee siivillä! Kasvaa sellaista tahtia et huh. Ens viikolla on lääkäri neuvola sitten.

Käytiin keskiviikkona tapaamassa pappia ristiäisten merkeissä. Selkeytti kyllä hyvin kuvioita. Viikon päästä lauantaina juhlitaan sitten ne juhlat pienellä porukalla ihan meillä kotona... Joutuu siivoomaan... Onnex mun äiti on luvannu tulla avux.

Meillä on masuvaivat nyt aika paljon helpottaneet *koputtaa puuta*. Tosin viime yö oli yhtä väätämistä ja kääntämistä, mutta itse kun on jo siihen tottunut niin ei ota niin kauheeta stressiä enää. Muutenkin arki sujuu jo melkoisen hyvin! Ihania hymyjä satelee vähän väliä!! :heart:

Nyt menen kuitenkin kahville! Viikonloppuja kaikille!

Emppu & Iita 5vkoa 6vrk

ps. profiilissa uusi kuva prinsessasta :heart: <br><br>

Sanna-mamma
Heippa!

Piti vaan tulla ihmettelemään, että paljonko teidän pienokaiset nukkuu yöllä? Meillä esikoinen oli tai on kyllä vieläkin tosi huono nukkumaan. Ja Eetu yllätti viime yönä! Nukkui 23-6.30!!! :eek: :D On kyllä nukkunut alusta asti hyvin. Alkuun söi kaksi kertaa ja reilun viikon verran pärjänny yhdellä syötöllä.

Hui!!! :eek: Nyt turahti aika mojovasti tuolla vaipassa!! :LOL: Täytyypä lähtä vaihtamaan ettei tuli yli... :kieh: Viimeksi on kakka tullutkin toissa päivänä. :whistle: Että tavaraa riittää! :p

nopsaan tulin hyvät viikonloput toivottamaan =)

Myö lähetään mökille, vähän maisemaa vaihtamaan kotiympyröistä :D

Yöunista sen verran, että pisimmillään Eevi on nukkunut n.3,5h pätkän ja sit taas on tissiä saatava. Kadehtien luen muiden vauvojen pitkiä yöpätkiä :ashamed: Toivottavasti meilläkin pian sais äippä vähän pidemmät yöunet kun pari tuntia kerrallaan.

Mukavaa viikonloppua mammat ja muksut :D

Ukkis ja Eevi

Tänään käytiin vauvan kans ekan kerran neuvolassa. Poika on hieman kasvanu :D paino 5,585kg (3,460kg) pituus 57cm (51cm) pää 39 (36) ja nää siis 4 vk mittoja. On poika ollu ruoka aikaan kotona :whistle: Samaa vauhtia tuntuu kasvavan kuin esikoinenkin vauvana.
nyt ulkoilemaan...

äiti kolmelle
Upeita pätkiä kuulostaavat vauvat aika monella nukkuvan. Meillä viime yönä (disflatylin ansiosta varmaan) ähistiin ja piereskeltiin vähemmän kuin viimeiseen viikkoon ja Aatu nukkui kellon ympäri 21-9 kolmella syötöllä (klo 1, klo 4 ja klo 6.30) tosin. Itseäni heräily 10-15 minuutin syötölle ei ole onneksi väsyttänyt kun edelleen nukahtaa hyvin syötyään. Lisäksi illalla yllättäen nukahtikin isin syliin kitisemättä, mikä on meilläkin uutta. Kapalossa nukutaan edelleen..... ja huutamaan ei herätä yöllä vaan ätisemään :LOL: . En sitten tiedä miten pitkän pätkän nukkuisi, jollen heräsisi ja syöttäisi.

Kakka meilläkin on vähän huononlaisesti nyt irronnut :( joten kuumemittari ja öljy ollut käytössä. Mallasuutteen jo ostin, mutta en vielä ole Aatulle tarjonnut, josko alkaisi poistua itsestään kun tuon Disflatylin aloitin. Relan jätin aamulla pois kun ajattelin ettei montaa mahalääkettä kerralla.

Parin yön päästä ristiäiset. Pienet sellaiset omalla porukalla, kun kummitkin osa sisaruksia ja osa estynyt tulemasta kun ovat Lontoosta asti. Äitini on niitä leiponut omasta tahdostaan joten itse olen päässyt hieman helpommalla. Siivoillut olen pikkuhiljaa, mutta onneksi pidän muutenkin järjestystä yllä, joten työ on ollut helppo. Lastenhuoneet suurin työrupeama lelujen yms. osalta.

Hyvät viikonloput ja pitkiä unipätkiä vauvoille toivotellen

Äiti kolmelle ja Aatu 6 vkoa 2 vrk

Nyt sain vihdosta viimein minäkin kuvan lisättyä profiiliin.

Huomenna ollaan menossa mummoloihin käymään ja MLL:n lasten kirppikselle katselemaan jos sieltä löytyisi jotain kivaa neidille. Mummulaan tulee myös 4 kk:n ikäinen pikkuserkku ja sunnuntaina kotiin käymään vuoden ja kolmen vuoden ikäiset pikkuserkut joita ei ole vielä neidon syntymän jälkeen nähty, että on oikein sukulointi viikoinloppu tiedossa. =)

Meillä ei viime yönä oikein nukuttu, mutta toivottavasti ensi yönä paremmin.
hyvät viikonloput muillekin =)

Pitäskös minunkin pinoutua tänne.. eli 21.8 syntyi tyttö 48cm ja 2860g. Tänään käytiin neuvolassa ja mitat 57,2cm ja 4500g :)

En ole vielä osannut pistää tänne profiiliin mitään kuvaa.. kun sitä pitäis jotenkin pienentää ja minä olen tällainen tekniikan ihmelapsi B)

Hei taas.

istun yksikseni täällä kotona (tai siis lapset on mutta ne nukkuu), mies on viettämässä varpajaisiaan.

Neidin kanssa on kyllä mennyt hienosti, ajatelkaas, se ei heränny viimeyönä syömään...söi vähän ennen puoltayötä ja heräsi seitsemältä. :eek: Olin ihan puulla päähän lyöty...ties vaikka tulisi isoveljeensä ja olis tuon nukkumisen suhteen ns. helppo vauva.

Nyt olen alkanut pikkuhiljaa palauttamaan synnytyksen yksityiskohtia mieleen, ja sanotaanko että on TODELLA lähellä etten itke silkasta onnesta kun ajattelen sitä. On niin mahtavaa muistaa synnytys, elävästi kokonaan. Esikoisen synnytystä, enkä sen jälkeistä päivää muista...kaikki muu paitsi epiduraalin laitto on hämärän peitossa, mies on kertonut esikon syntymästä pääkohdat. Mutta nyt neidin syntymästä muistan jopa sen tunteen kun tajusin että nyt se syntyy...muistan kun mies piti kädestä kiinni, katsoi suoraan silmiin ja sanoi että kyllä mä pystyn...ette usko miten sellaisen muistaminen saa rakkauden tuntumaan rinnassa. Juu, oon vähän herkkis mutta tunne on mahtava. :D Tuntuu että likan kanssa saatiin jotenkin parempi alku kuin esikon aikana...nyt tunsin olevani äiti jo samana iltana kun tyttö oli syntynyt, esikon aikana aikaa meni pari kuukautta...vaikea oli tajuta että olen oikeasti tuon synnyttänyt, kun siitä ei mitään muistanut.

Hieman muuten on vaikeaa koittaa antaa esikoiselle aikaa... :ashamed: Kestää varmaan aikansa ennenkuin päivät rytmittyy siten että voin olla tasapuolinen äiti...onneksi tuo mies huomioi sitten esikoista senkin edestä, ja mie annan pojan mahdollisimman paljon osallistua neidin hoitoon. :heart: Nyt muuten vasta älyän kuinka hienoa on, naisena, että tää toinen lapsi oli tyttö (olisin poikaa silti rakastanut yhtä paljon, älkää sitä kuvitelko)...muhun on nimittäin iskenyt kauhee prinsessavillitys..kaiken pitäis olla vaaleenpunasta ja kaunista, haluan hemmotella omaa pikkuista tytärtäni... :ashamed: Ja mie olen muuten itsekkin alkanut pitää vaaleenpunasta kauniina värinä, kaivanut jopa omat vaaleenpunaiset paidat esille, ja oikeesti pitänytkin niitä, vaikka yleensä pukeudun mustaan + muihin tummiin väreihin... :LOL: oon ihan hurahtanut! :ashamed: Mutta minkäs teet, kun tällä hetkellä tuntuu ettei mulla ole muuta mun maailmassa kuin tää mun pikkuinen perheeni... :heart: :heart: :heart:

Revontulien tyvär ihana kuulla että en ole ainoa joka hurahtanut tytön syntymisen myötä. Itse en ole oikein koskaan pitäny vaaleanpunaisesta värinä ja nyt olen ostanut ITSELLENIKIN pari vaaleanpunaista paitaa :eek: mieskin on ihan ymmällään kun oon ettiny ristiäisiin vaaleenpunasia kynttilöitä ym. vauvaa en tosin koko vaaleanpunaiseen pue, koska sillon näyttää liikaa pieneltä possulta...

Joku sanoi ettei vauva oikein viihdy kantoliinassa. Mä olen pitänyt jo Papua kasvot eteenpäinkin liinassa sillon ku on hereillä. Meilläkin tulee kiukku jos ei aika pian (niinku usein käy)nukahda liinaan ja ei näe. Päätä täytyy tosin vielä varoa ja lyhyitä aikoja kerrallaan oon kasvot eteenpäin pitänyt.

Meillä näköjään nukutaan joka toinen yö huonosti ja joka toinen mega pitkät unet. Toissa yönä papu nukkui melkein 8 tuntia putkeen ja syönnin jälkeen jatkoi vielä 4h. Viime yönä ei sit taas uni tullu ku vasta kahden jälkeen ja papu heräile 2-3 tunnin välein :headwall: voisi kyllä ottaa tavaksi nukkua vaikka semmosen 6h pätkän joka yö :whistle:

Mutta rattoisaa sunnuntaita ja tulkaahan kertomaan tänä viikonloppuna nimensaaneiden nimiä :wave:

Heffalump ja Papu 6vko 1vrk

Yhteistyössä