**ELOVAUVAT 2006**

Onnea hienoista nimistä vauveleille!!
Apua kun tänne on tullut paljon tekstiä! :D

Nyt ollaan pojan kanssa mummolassa reissussa ja on kyllä mukavaa. Ristiäiset ovat tasan viikon päästä ja tekemistä siis riittää.
Nyt poitsu nukkuu ulkona. Nukahtaa vaunuihin kyllä heti, ei tarvi edes työnnellä.

Neuvola oli viime viikolla ja hienosti on poika alkanut kasvaa.
Paino 4075g (3300g) ja pituus 55cm (50cm). Lisämaitoa ei enää tarvi. Masukivuilta olllaan lähestulkoon kokonaan vältytty. Välillä on hetkittäisiä kipuaaltoja mutta ei kestä minuuttia kauempaa. Pikku kipuja välillä on kun poika ähisee ja puhisee mutta ei siis itke. Distafyliä olen antanut ja tuntuu helpottavan.

Yöt menee hienosti. Nukkumaan mennään 23 jälkeen ja herää vieläkin samoihin aikoihin eli 3 ja 5 ja sitten aamulla7-8. =)

Eli tänne ei sen ihmeempiä kuuluu. Poika kasvaa ja kehittyy vaan niin hurjaa kyytiä ettei meinaa ite perässä pysyä. Tomarasti pysyy pää ylhäällä ja jotenkin muutenkin niin "iso" poika jo. =) :heart:

Mitä D-vitamiinia te annatte? Antaako kukaan Dee-tippaa? Meillä neuvolatäti sanoi tämän olevan miedoin valmiste (annetaan 20 tippaa). Nyt olen antanut vasta 5 tippaa mutta tuntuu että vatsa vaivaa hieman enemmän kuin ennen... En sitten tiedä onko sopimaton meidän pojalle.

Mutta nyt jatkamaan muita puuhia!!

~Tuisku ja Nyttynen huomenna 6 vko

Heippa! :wave:
Meilläkin oli eilen ristiäiset kotona,juhlat meni hienosti. Poika oli tosi reipas ja kiltti koko toimituksen ajan :saint: Hänestä tuli sitten Daniel Fredrik.. :D
En ole paljon nyt kirjoitellut,on kaikenlaista pientä pulmaa vauvan kanssa ollut,kerron niistä sitten joskus myöhemmin :/

Hienosti tehty,Revontulien tyvär! Onnea :flower:

Onnea Revontulien tyvär pikku prinsessasta! :flower: :hug: ja jaksamisia nuhan keskelle. Mä olen itse ollut 1,5 vkoa kamalassa yskässä, mutta nyt on olo onneksi helpottanut. Ja mikä tärkeintä: tytteli ei tullut kipeeksi! Vaikka mä köhinkin olan takaa päiväkausia.

Meillä on myöskin tuo kantoliina. Saatiin sen miehen enolta ja se on ostettu vauvabuumista. Trikoinen ja täyttä puuvillaa. Tytti tykkää olla siinä. Mulla kävi aluksi selkään kantaa vauvaa siinä, mutta nyt ei enää.

Mä olen alkanut antamaan tytille lisämaitoa illalla ennen nukkumaan menoa. Sen seurauksenä hän nukkuu 5 h putkeen ja se on aivan ihanaa. Jos en anna lisämaitoa, hän herää 1-2 kertaa enemmän yössä. Tosin huomasin eilen illalla, että hän ei oikein pidä tuttelista. Pumpattua rintamaitoa hän joi 50 ml yhteen menoon muutamassa minuutissa. Mutta saman verran tuttelia juodaan 15 min aina välillä taukoa pitäen. Ja väillä irvistäen. :LOL:

Kylläpäs Jennyli on joutunut kokemaan ikäviä. :hug:

:wave: Maxine ja tytti 1kk tänään

Onnea Revontulien tyvär tytöstä :flower:

Onnea myös kaikille nimen saaneille!

Jennyli pikaista paranemista :hug:

Meillä tyttö kasvaa hirmuista vauhtia tai ainakin musta tuntuu siltä. Se pieni nyytti joka tuotiin sairaalasta kotiin on hävinnyt johonkin.... eilen papu ekaa kertaa pyörähti omin avuin mahaltaan selälleen. Näytti vähän hämmästyneeltä itsekin, että kuikas tässä nyt näin kävi :D Ihan tarkoituksellisia hymyjä jaellaan runsain mitoin :heart: ollaan miehen kanssa aivan myytyjä.

Kantoliinsta sen verran että meillä on hug-a-bub liina ja se on kyllä mahtava.mä ostin sen käytettynä, mutta on kuin uusi ja mukaan tuli dvd jonka avulla sitomisen ooppi helposti. Babyidean sivuilla on kirpputori missä on käytettyjä liinoja myytävänä.

Paljon onnea Revontulien tyvär pienestä prinsessasta ja jaksamisia nuhan keskelle! :flower:

Ja jennylille :hug: , on teillä kyllä ollut jaksamista...

Meillä on myös se hug-a-bub kantoliina, tilasin sen netistä babyideasta. Se on kyllä ollut oiva apu, jos Pihla ei muuten nukahda niin ei ku liinaan vaan. Tänään oltiin ensimmäistä kertaa tytön syntymän jälkeen ravintolassa syömässä tuttavapariskunnan kanssa. Syötin Pihlan ennen kuin lähdettiin ja kävelin vaunuilla 20 min lenkin että varmasti nukkuu sen aikaa kun me syödään. Suunnitlema oli hyvä, mutta Pihla heräsi heti kun oltiin saatu ruoat tilattua. Eikä rauhoittunut vaunuihin uudestaan millään. Eikun tyttö liinaan ja siinä nukkui tyytyväisenä koko siellä olo ajan. Itse sai vain hieman taiteilla syömisen kanssa ettei vahingossakaan tiputtanut ruokaa Pihlan päähän :LOL: Oli kyllä kiva olla pitkästä aikaa tuolla tavalla ulkona, ja hyvinhän se sujui loppujen lopuksi =)

Meillä on tiistaina Pihlan lääkärineuvola ja minulla jälkitarkastus, innolla odotan kuinka paljon tyttö on kasvanut kolmessa viikossa. Tuntuu että kohta jää pienimmät 56cm vaatteet pieniksi, muutama pienempi 62cm paita on jo käytössä. Ja vaipoissakin siirryttiin viikko sitten 5-8kg :D

Aamuyöt meillä on edelleen ähkimistä ja puhkumista, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Iltojen kiukuttelu on ehkä vähän helpottamaan päin, välillä on jo parempia iltoja niin kuin tänään näyttäisi olevan. Pihlalla oli alussa aina joka vaipassa kakat, mutta nyt on pikku hiljaa mennyt niin, että tekee kahdet kakat vuorokaudessa, mutta ne onkin sitten sellaiset, että vaippa pitää vaihtaa saman tien, muuten on tavaraa niskaa myöten :LOL:

Mitäs vielä... ainiin mä en ole löytänyt mistään pientä kokoa jotain vähän paksumpaa syyshattua, kaikki on niin isoja.. Jos joku tietää mistä kaupasta voisi löytyä niin vinkkejä ottaisin mielellään vastaan!

Jandhe ja Pihla-Julia 6vkoa 4pvää

Meillä oli tänään tytön kastejuhla ja nimeksi hänelle tuli Elsa Martta Sofia. :heart: Kaikki meni hienosti ja Elsa nukkui lähes koko ajan. Papin kastaessa päätä vähän alkoi kitisemään, mut muuten tosi hienosti meni koko tilaisuus... mitä nyt pappi kasteli lapsen pään lisäksi myös lattian B)

Joku kyseli Dee-tipoista... me vaihdettiin jekovitit näihin ja oon antanut viittä tippaa näin alkuun ja ei mun mielestä oo vatsaan vaikuttanut.

Minultakin onnittelut niille joiden vauvoilla on nimi annettuna!

Tänään oli jo parempi päivä, ilmeisesti vauvoilla ei nuha kuitenkaan kestä niin kauon kuin aikuisilla, sillä tänään on niistäjää tarvittu vain kerran :)
Imetys sujuu niin ja näin, pikkuhiljaa hiipii pelko siitä onnistuuko täysimetys vai plärätäänkö lisämaitojen kanssa imetyksen ohella loppuun asti... :/ Noh, toivotaan, neiti ottaa ainakin kiinni hyvin ja imee kovaa, että taitaa vika olla minun varustuksessa... :( Miten kauon teillä on vauvat rinnalla? Sairaalasta sanottiin että 15min/rinta pitäis riittää mutta meillä tuo neiti jää auttamatta nälkäiseksi niin lyhyellä syötöllä... :(

Kävin tänään ekaa kertaa yksin jossakin...lähikaupassa...oli aivan kauheata, ensinnäkin se valon määrä kun ulos meni (ai kuka on vauvansa lumoissa?) ja sitten se puolen tunnin ero tytöstä kun tiesi että se jäi hereille... :LOL: Voi että, ihan niinkuin ne ei isänsä kanssa pärjäis... :headwall: No, kuuluu kai asiaan olla ekat viikot ihan kiinni, luontoäiti hoitanut asian niin että emo on kokoajan lähellä. :D

maviks harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 20:48 Revontulien tyvär kirjoitti:
Miten kauon teillä on vauvat rinnalla? Sairaalasta sanottiin että 15min/rinta pitäis riittää mutta meillä tuo neiti jää auttamatta nälkäiseksi niin lyhyellä syötöllä... :(
Meillä ainakin ensimmäisten viikkojen aikana Joonatan saattoi imeä toista tuntia kerralla, mutta vähitellen kai maitoa alkoi tulla enemmän ja nykyisin syö yleensä noin 10 min kerralla ja sitten sitäkin useammin. :LOL: Ei siis syytä huoleen. Syötä vaan ihan niin kauan kuin toinen haluaa ja itsestä tuntuu hyvältä. Ilkeältähän se tuntuu jos toinen jää nälkäiseksi.

Juu, niin olenkin antanut syödä vaikka koko tunnin jos nälkä on mutta aloin vain miettimään...siis että minkähän verran multa sitä maitoa tulee, kun toinen imeä lutkuttaa tuntitolkulla :LOL: *on mulla murheet, jesus*

Tänään tulee terkkari tuossa kolmelta kotikäynnille...mielenkiinnolla katsomme paljonko prinsessa on kasvanut viikossa :heart:

Onnea nimen saaneille! :flower:
Meillä pikkuinen saa nimen ensi viikolla!!

Jennylille pikaista paranemista! :hug: Kyllä teitä on koeteltukin!!

Tuisku kyselit D-vitamiineista... Meillä käytössä on Jekovit eikä vatsavaivoja mielestäni ole pahemmin. Hyvin tuntuu sopivan. Ainoa ikävä puoli noissa tipoissa on se, että ne maistuvat armottoman pahalle ja saavat kyllä huudon aikaiseksi kun niitä suuhun tiputtaa :'( Surettaa toiselle niitä antaa... Mutta tisuttelu heti päälle auttaa ;)

Huomenna olisi ensimmäinen käynti lastenneuvolassa edessä. Ihanaa päästä katsomaan paljonko meidän pikkuinen on kasvanut! Luulisin, että painoa on ihan hyvin tullut, kun ainakin tyttöä nostettaessa tuntuu paljon painavammalta kuin aiemmin... ja posket ovat myös pyöristyneet. Tyytyväisen oloinen tyttöhän tuo vaikuttaa olevan :heart:

Kuinka paljon teidän n. kuukauden ikäiset jaksavat/haluavat seurustella? Tuntuu niin uskomattomalta kun tyttö hereillä ollessaan aivan selvästi vaatii jo seuraa ja katseltavaa. Kauaa ei tyydy esim. vieressä makoilemaan vaan jotain helistintä tms. haluaa katsella ja seurata. Erilaisia ääniä on kiva kuunnella ja ihmetellä. :heart: toinen on niin kovin pieni vielä, mutta silti kiinnostunut ympäristöstään... Töissäkin kävin pientä näyttämässä ja tyytyväisenä tyttö kopastaan katseli vieraita kasvoja ja pyöritteli ihmeissään päätään =)

Kantoliina on vieläkin harkinnassa... Paljon positiivista olen kuullut tuosta Hug-a-Bub -liinasta ja varmaan siihen lopulta päädynkin, mutta ainoa mikä mietityttää on sen hinta! :eek: Jos tyttö ei sitten liinassa viihdykään/itse ei opi sitä käyttämään... vaan saahan sen toki sitten myytyä eteenpäin. Täytyy kuitenkin vielä ottaa asia puheeksi miehen kanssa ennen kuin sen tilaan :whistle: Helpottaisi niin paljon tuota liikkumista esim. kaupungilla ja kaupoissa!!

Tyttö nukkuu, joten nyt kotihommiin... (plaah!) :wave:

Wilhelmiina & pikkuinen 3vk 5pv :heart:

juksu06
Revontulien tyvär: onnittelut pikku prinsessasta! saithan sinä sitten vihdoin oman nyyttisi! =)
Mulle sanottiin kans sairaalassa, että aluksi 15min yhdestä rinnasta maximissaan saa syöttää, sen takia, että rinnanpäät tottuu siihen. no enpä sitten uskonut ja syötin kauemmin ja pari eka viikkoa rinnanpäät olikin sit tosi arat ja kipeet. eli kannattaa sen mukaan syöttää miltä itsestä tuntuu, mutta se kipu kyllä tuli vasta jälkeenpäin.

Meillä oli lauantaina veljen häät ja Topias oli tosi kiltisti ja reippaasti häissä. Kirkossakin oli hereillä ja kerran vaan parkas. ku urut alko pauhaa ni pojalla mollahti silmät auki ja oli ihan ihmeissään ja vähä peloissaan! silmät tallitti ihmeissään. Kyllä sukulaiset oli ihastelemassa meidän pikkuista! =)

Mutta nyt kotihommiin. tuntuu, että niitä riittäis aina :\|

äiti&Topias7vko2vrk

Meillä on nukuttu eilisestä alkaen huonosti. Elen Papu nukku tosi vään päivällä ja illallakaan ei meinannu uni tulla millään. Yö meni niin että Papu nukku vaan pikku pätkiä (välillä vaan 15 min), kunnes kuuden aikaan lopulta simahti. Sama meno on jatkunu koko päivän, nyt taas nukahti hetkeksi. Tyttö on ihan yli väsyny, haukottelee koko ajan ja silmät ei meinaa auki pysyä, mut silti ei malta nukkua :headwall: ei oikein vaikuta siltä että masukaan vaivaisi ja nuhakin on menny jo paljon paremmaksi. Silti ei tahdo nukkuminen onnistua :ashamed: Eilen illalla kokeiltiin työnnellä pihalla vaunuissa ja kantoliinaa, mutta vaan syliin nukahti, mut hetken päästä silmät taas rävähti auki. Ei ymmärrä millä pienen nukkumista vois helpottaa.

Ne jotka kantoliinan ostamista miettii, niin kannattaa tosiaan käydä kattomassa sieltä babyidean sivuilta käytettyjä. Sieltä mä omani ostin ja on kyllä melkein ku uusi. pari kertaa pesty.

No nyt tyttö heräs taaaaas :wave:

Heffalump ja Papu 5 vko 2 vrk

äiti kolmelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.09.2006 klo 20:48 Revontulien tyvär kirjoitti:
Miten kauon teillä on vauvat rinnalla? Sairaalasta sanottiin että 15min/rinta pitäis riittää mutta meillä tuo neiti jää auttamatta nälkäiseksi niin lyhyellä syötöllä... :(
Meillä antoivat sairaalassa mielestäni erinomaisen ohjeen syötön pituuteen l. niin kauan syötetään samasta kunnes vauva päästää irti rinnasta. Meillä se on tarkoittanut 5-40 minuuttia kerrallaan. Yleisimmin 10-15 minuuttia.

meilläkin neiti on alkanut päivisin ja iltaisin känisemään eikä suostu millään nukkumaan muualla kuin sylissä. Öisin sentään on ainakin vielä nukkunut ihan hyvin. Muutenkin neidistä on tullut tosi seurallinen koko ajan pitäisi olla sylissä tai ainakin vieressä lattialla. Tänään ei nukkunut edes vaunuihin vaikka pitkän lenkin kävelinkin niiden kanssa, onneksi vain killistelee siellä eikä huuda naama punaisena muuten voisi kävely lenkit loppua aika lyhyeen. =)
Ristiäispäiväkin saatiin tänään sovittua ovat vasta 5.11 kun oli vain kaksi viikonloppua jolloin anoppi pääsee paikalle ja isäntä sitten taas halusi tietyn papin niin oli ainut päivä jolloin sopi. Ikävää sinänsä kun nimi on päätetty jo, mutta olisi kiva pitää se salassa h-hetkeen asti.
Itse olen kanssa tuota kantoliina miettinyt, että olisi varmaan kovin kätevä kun tuo neitokin on noin seurallinen.
eeve ja "emilia" 2 vko 1 pvä

Heissan vaan kaikille ja Onnea uusille vauvoille maailmaan tulosta ja heidän vanhemmilleea sekä Onnittelut myös nimensä saaneille vauvoille :flower:

Nukkumis ongelmia? Ei kiva juttu :headwall: Meilläkin samaa ongelmaa...mutta sitten... kokeiltiin sitteriä ja kovaa vauhtia :whistle: niin uni alkoi maistumaan. Olenkin pitänyt poitsua alkuyön sitterissä ja seuraavan kerran herättyään olen nostanut pojun viereen, perhepetiin. Tosin ei joka iltainen toiminta....

Meilläpä ongelmana pulloruokinta :eek: Pullo ei ole mitään verrattuna tisuun. Ja tisua pitäis saada vaikka niistä ei tulisikaan yhtään mitään. Onko kivoja kikkoja, joilla saisi pullosta maidon,nanin, maistumaan? Väkisin ja joskus vahingossa onnistuu pulloruokinta, muttei vapaaehtoisesti.

Ja poitsumme kasvaa hirmuista vauhtia. On yli 60cm, ja painaa muutamaa sataa grammaa vaille 7kg. Seurailee kaikkea, mikä liikkuu tai on liikkumatta =) Juttelee monin erilaisin äänin ja "vastailee" puheeseen. nauraa ja hymyilee yms. kivan söpöä juttua =) Yrittää kääntyillä selältä vatsalleen ja suuttuu kun ei onnistu aikeissaan. On muutenkin tahto mies. Hymyn saa palkaksi jos tehdään "tehtävät" oikein niinkuin poju on tehtävänsä suunitellut :LOL: Että sillai.
Tulipa kirjoitettua myöhään....Nukuin poitsun kanssa kunnon päikkärit ja nyt ei sitten nukuta. Taidampa hörppästä kamomilla teeä ja kädä lämpimässä kylvyssä, jospa sitten uni maittaisi :p

Jaksamisia kaikille ja mukavia hetkiä pikkuisienne kanssa

elomamma ja poitsu 6vko =)

elomamma...mikä tuttipullo on käytössä? Toimisikohan ainun ultivent-pullo edes hieman paremmin? siinä on se tuttiosa muotoiltu rinnanpään mukaan ja lapsi joutuu imemään jotta pullosta jotakin tulee, joten rintaruokinnan ei pitäisi kuitenkaan siitä häiriintyä... toimi siskontytöllä ja meillekkin se hankitaan, oli meinaan todella hyvä (tietty riippuu vauvasta miten toimii...)

Neiti vietti tänään isin kanssa laatuaikaa kun minä juoksin kaupungissa ristiäiskutsutarvikkeiden perässä. Naapurin rouvan kanssa tehdään niitä sitten varmaankin torstaina :D Oli käyttäytynyt tyttö mallikkaasti, syönyt reippaasti ja vaipanvaihtokin sujui kuulemma hyvin ilman kummempia kitinöitä. Esikkokin oli ollut herrasmiespoikaa koko minun poissaoloajan. :) Teki hyvää olla hetki ulkona, nyt ei enään silmiinkään sattunut...mutta kauhee ikävä tuli taas neitiä vaikka olin vain pari hassua tuntia poissa \|O :heart: ... :D tällaista tämä on, en voinut neitiä vielä mukaankaan ottaa kun oli just flunssassa...perjantaina pääsee sitten tyttökin kaupungille :) :heart:

Meillä kanssa tuntuu nukkuminen olevan välillä työn ja tuskan takana. Äitin vieressä kyllä nukkuu ihan hyvin, mutta siirräpä siitä vaikka yöllä omaan sänkyyn niin herää vartin sisällä varmasti. Sama jos päivällä yrittäis lähteä jotain tekemään, kun saa toisen nukkumaan, niin taas max vartti ja poika on hereillä.

Onpas elomamma teillä reipas lapsi niin kooltaan kuin muutenkin.

Meillä oli tänään lääkärineuvola. Ikää Joonatanilla on siis 7,5 vk. Kasvanut oli taas kovasti. Painoa tällä hetkellä 6479 g ja 60,5 cm pituutta (syntyessä 4226/56). Mitään valitettavaakaan ei lääkäri löytänyt.

Lueskelin tuossa gallupia 4 kuisten mitoista ja hämmästyin kuinka paljon on hajontaa painossa, kun kuudesta kilosta melkein kymmeneen kiloon vaihtelee. On se likemmäs 10 kg neljäkuiselle aika hyvin. Laskeskelin tuossa piruuttani, että jos samaa tahtia paino nousee kuin viimeisten kolmen viikon aikana, niin meidän jannu on tuossa iässä myöskin siellä 9,5 kg:n paikkeilla! :eek: Se siitä pienestä vauvasta... :LOL:

Huomenta! :wave:

Tyttö nukahti aamupäiväunilleen ja äiti livisti aamupuurolle ja nettiin... :whistle:

Eilen oli meillä ensimmäinen käynti lastenneuvolassa. Tyttö käyttäytyi todella mallikkaasti, katseli ympärilleen innostuneena ja hymyili kovasti :heart: Ja äiti oli ylpeä pikkuisestaan :D
Kasvanutkin oli pikkuinen ihan kivasti, painoa 3370g ja pituutta 50,6cm (2940g/48cm syntyessään). Ja ikää neidillä on tänään 4 viikkoa.
Pienihän se kyllä vielä on kun verrataan täällä muiden mittoihin :eek: Potria vauveleita teillä!!
Neuvolan tätikin kehui tytön olevan jo kovin pitkällä psyykkisessä/sosiaalisessa kehityksessä. Itse olen huomannut saman. Kovasti jo "seurustelee" ja on kiinnostunut ympäristöstään.

Eipä muuten ihmeempiä... päivät kuluvat tosi nopeasti tytön kanssa! Ensi viikolla on meillä ristiäiset ja jotain varmaan pitäisi tehdä niiden eteen :whistle: Jospa tänään kävisi kaupungilla jotain asioita hoitamassa kun mies tulee kotiin... Jotenkin vaan tuntuu niin hankalalta lähteä minnekään kun kertaakaan ei tyttö ole pullosta maitoa saanut. Täytyy nyt päivän aikana sitä kokeilla, jotta mieskin sitten illalla voi tarvittaessa maitoa antaa. Pakko kai se joskus on malttaa kotoakin poistua pidemmäksi aikaa... ;)

Tulipahan taas paljon tekstiä... nyt aamukahville!

Kirpeää syyspäivän jatkoa kaikille!! =)

Wilhelmiina & pikkuinen 4 viikkoa

JESJESJES! Meidän neiti sitten kastetaan 15.10...ja on varmaan pitkästä aikaa pienin kastettava täälläpäin, ikää "hurja" kuukaus, tai siis kolme päivää alle siinä vaiheessa. :D Sain tänään papin kiinni ja hyvin hälle sopi (olikin kolmas pappi jolle soitin, jesus että oli hankalaa). Joten nyt vaan kutsuja postiin ja herkkuja suunnitteleen. Ihanaa nähdä kohta koko minun perhe :heart: ja ihanaa et ne näkee vihdoin tytön. :heart: :D

Ensi viikon tiistaina Lucas on jo 2kk, hui kun aika menee äkkiä!!!

Meilläkin oli eilen 2kk neuvola ja lääkärintarkastus. Pituutta poitsulla nyt 59cm ja painoa 5055g. "Pipo" on tällä hetkellä 39cm.

Tällä äipällä on nyt huolestunut olo.. Nimittäin neuvolalääkäri kirjoitti lähetteen kirurgille poitsun lonkkien takia. Sillon kun Lucas synty ja oltiin sairaalassa, lääkärin tarkastuksessa huomattiin et lonkat vähän napsuu. Parin päivän päästä toinen lääkäri oli sitä mieltä et kaikki hyvin, lonkat ei napsu. Sanottiin jo 1kk neuvolassa et ollaan huomattu et poitsun polvet napsuu, sanottiin siitä myös eilen. Neuvolalääkäri huomasi saman ja sanoi et myös lonkat napsuu. Kysyi onko sairaalassa ollessa kirurgi tarkastanut lonkat. Ja koska ei ollu ni nyt sit kirjoitti lähetteen. Täytyy kuulemma saada kirurgin mielipide et täytyykö ultran kans tarkistaa ettei oo mitään rakenteellista vikaa. Toivottavasti kaikki ois hyvin..

Meillä myös ollut vähä vaikeuksia poitsun nukahtamisen kanssa. Hirveästi häntä väsyttäisi, muttei malta nukkua.

Tuttipullolla on välillä annettu äidinmaitoa, jotta pääsisin käymään joskus itsekin omilla menoilla. Hyvin se on onneksi sujunut.

Hug-a-bub kantoliinalla yritetään harjoitella kantamista, Toivo ei vaan jaksa olla varttia kauempaa kunnes alkaa kitinä.Peräti yhden kerran Toivo nukahti siihen ja olikin siinä sillon tunnin ajan. Minusta tolla liinalla on hyvä kantaa tämmösen selkävaivasenkin, lapsen paino kun jakautuu molemmille olkapäille. Kunhan saisi pojankin siinä vielä viihtymään.

Neuvolassa käytiin eilen. Pojalle painoa oli tullu 3 1/2 viikossa syntymästä kilon ja pituuttakin 5 cm. Lukemat nyt siis 4690g ja 57 cm.

Meillä vietetään ristiäisiä ensi kuun loppupuolella, kai niitäkin pitäisi alkaa vähä suunnittelee. Sen jälkeen Toivo ei ole enää Toivo, vaan ihan toisen niminen.

Poitsu alkaa näyttää väsyneeltä, joten tästä on lähettävä vaunuttelee ja toivottava, että hää nukahtas.

Sasu ja Toivo

Onko kuinka moni jo suunnitellut lähtevänsä otille? Tänään kysyin mieheltä että pärjäiskö ne täällä kotona jos lähtisin joku viikonloppu viihteelle, väittihän tuo että kyllä he pärjää. Joten nyt sit ois mahdollisuus ottaa sitä olutta/siideriä, mut enpä taida ihan vielä, jospa odotan ainaskin että nuo ristiäiset on ohi. Esikoisen syntymän jälkeen odotin 6kk ennenkuin otin alkomahoolia....
Perjantaina ois eka neuvola, kirjottelen sit enemmän kuulumisia.
Tänään mittasin vauvan meidän omalla vaakalla, sen mukaan painoa ois 5,6kg ja ikää huomenna 4 vk :eek: (syntymäpaino 3460g)

Moikkelista!

huh enpä ole aikoihin tänne kerinny!
mutta ihan kivasti kuitenkin on kahden kanssa menny vaikka tosiaan ns mitään ylimäärästä aikaa ei olekaan...

meidän neiti teki ennätyksen viime yönä, nukkui 22 - 0330 - 0700!!
eli yhdellä syötöllä päästiin aamuun asti, ihmeellistä!

mulla oli jälkitarkastus, kaikki ok, ja sitten seuraavaks tytön 2 kk neuvolalääkäri.
kyllä tyttö kasvaa ihan silmissä! pikku hamsteri kun äidinmaito näkyy poskissa :D

isoveikka on innokas hoitaja, eikä vielä -kään tajua olla mustis.

nukahtaminen on meilläkin vähän hankalaa, tyttö pitää ikään kuin tosiaan laittaa nukkumaan, pullosta vika syöttö omaa tai korviketta jotta se on ihan "dumpattu täyteen maitoa", pakataan omaan sänkyyn ja sit hyssytellään tovi pimeässä huoneessa.
tää on onnistunut nyt parhaiten.

annoin esikollekkin vikan syötön pullosta, kun tuntu ett se söis mutt ei ikään kuin "jaksa" vetää sitä tissistä...
ja aamun mennessä pullosyönti on jo ehtiny unohtua ja tissillä mennään!

tämmöstä meillä.
kurkatkaapa kuvaa profiilista!
kivaa syksyä kaikille
:wave: <br><br>

Eilen käytiin ensimmäisen kerran lastenneuvolassa. Tytti on kasvanut ihan hyvin. Paino on 3970 g (3430 g) ja pituus 53 cm (48,5 cm). Posket ovat ainakin pyöristyneet ja masukin on aika pyöreä. Vaipat vaihdettiin viime viikolla miniin, kun pienemmät ei menneet enää kiinni kunnolla. Liberon minikin on aika nafti mahan kohdalta. Yöksi laitetaan Lidlin vaippa, joka on paljon isompi masun kohdalta.

Terkka kehui tyttiä oikein virkeäksi vauvaksi. Vaikka hän nukahti matkalla neuvolaan ja jouduin herättämään hänet kesken unien. Myös nälkä oli, koska suunnittelin, että imetän ennen kuin menään vastaanotolle. Mutta kun nukutti niin vietävästi... Tutin avulla selvittiin neuvolasta ilman pahempia huutoja. Tosin kyllä tuli terkalle selväksi, että keuhkot ovat tilavat ja oopperalaulajaksi on hyvät mahikset. :LOL:

Jotenkin tuntui, että meidän vakituinen terkka ei ole kamalan puheliasta sorttia. Paikalla oli kylläkin sairaanhoitajaopiskelija, joten ehkä se vaikutti asiaan. Eilisen perusteella en kyllä taida saada pahemmin apuja neuvolasta. Tai sitten tiedot pitää kiskoa pihdeillä. No, toivottavasti seuraavalla kerralla menee paremmin. Onko teillä muillakin neuvola kuukauden välein?

Revontulien tyvär. Meillä syödään kerralla noin 0,5,-1 h ajan. Ja hereillä ollessaan tytti syö useasti. Malttaa olla ehkä puol tuntia syömättä ja sitten pitää taas saada rintaa. Yritä nyt sitten siinä tehdä jotakin. Aamupäivästä alkuiltapäivään (klo 10/11-14/15) hän onneksi nukkuu vaunuissa ulkona. Sitten tissutellaankin tuohon klo 17/18 ja sitten taas nukutaan 1-2 tuntia. Loppuilta meneekin tehokkaasti rinnalla. Monesti mietin, että tuleeko tissistä enää mitään. Luin eilen jostakin vanhasta KaksPlussasta, että lisämaito muutaman ensimmäisen viikon aikana ei vaikuta imetykseen/maidon nousuun. Sen sijaan on vaarallista yrittää vain imettää, jos vauva ei saa tarpeeksi ravintoa. Se laskee vauvan verensokeria ja aiheuttaa jotakin (tässä vaiheessa pääsin neuvolaan ja lukeminen jäi kesken). Multa ei tullut maitoa aluksi riittävästi ja siksi synnärilläkin annettiin vaaville lisämaitoa. Tytiltä mitattiin parin vuorokauden ajan verensokeria synnärillä ollessamme. Kylläkin sen takia, että mulla oli raskausaikana yhden kerran paastoarvo vähän kohollaan. Kävimme myös äitiysneuvolassa aluksi kolme kertaa parissa viikossa, kun painoa piti seurata.

Wilhelmiina. Mä annan tytille Jekovit-tippoja ja näyttää siltä, että hän tykkäisi niiden mausta. Ainakin hän kovasti maiskuttelee, kun annan ne. :LOL: Samoin on Cuplatonin kanssa.

:wave: Maxine ja tytti 4vk 6pv

Yhteistyössä