**ELOVAUVAT 2006**

cate
Ainiin pitihän se tännekkin ilmoittaa syntyvästä nyytistä.

Meille syntyi pieni prinsessa 9.9. 3430 kg, 49.5 cm ja pipo 34,5 cm (rv 42+1)

Jouduttiin käynnistämään, pirpanalla kun ei ollut aikomustakaan tulla pois.
Kaksi hammasta oli jo syntyessään, ovat kuulemma nahkahampaat nimeltään, lähtevät viimeistään maitohampaiden tullessa.

Käyn kertomassa synnytyksestä ja muutenkin kuulumisia kunhan tulee sopiva hetki istua pitempään koneen ääressä...

Hohoijaa \|O väsyttää. Liittyykö teillä muilla siihen iltatankkaukseen kiukkuaminen eli hirveä huuto? Meidän poika huutaa joka ilta 19-23, tissillä pitäisi saada olla koko ajan, muuten ei rauhoitu ollenkaan. Musta tuntuu että toimin paremminkin tuttina kuin että hän söisi sitä koko ajan. Masuvaivaa mun mielestä ei ole vaan toi huutaminen on jotain muuta. No sit kun poika nukahtaa niin nukkuukin neljä tuntia ja sen jälkeen syödään kahden tunnin välein.

Tänään loppui miehen isyysloma. Kai poikakin sen tajusi kun eilen kiukkusi koko illan ja valvotti kahteentoista asti. Yöllä ei meinannut millään suostua nukkumaan omassa sängyssään. Yleensä yöllä pojan saa hyvin siirrettyä syömisen jälkeen omaan sänkyyn ja jatkaa tyytyväisenä uniaan mutta ei viime yönä.

Päivisin meilläkään ei nukuta juuri tuntia pidempiä pätkiä muuta kuin vaunuissa ja jos ollaan autoilemassa. Pojalla tuntuu olevan aina nälkä :D No tänään selviää kuinka paljon sitä maitoa on tankattu kun mennään neuvolaan.

Mimmi78 + poju 2vko 6vrk

Onnitettelut lapsukaisille hienoista nimistä! :flower:

Mie kävin eilen jälkitarkastuksessa. Siellä oli oikeastaan samat kuviot kuin odotusajan lääkärineuvolassakin. Ensin tarkkari teki samat kuviot kuin raskausaikanakin (hb, rr, paino, virtsa yms) sit pääsi lääkäriin, jonka kanssa keskusteltiin mieltä painavista asioista ja sit se teki sisätutkimuksen (ja totes siis et kaikki on ok). Lähtöpainoon on vielä 800 g matkaa, mutta eilen mahduin jo ensimmäistä kertaa vanhoihin farkkuihini! Lienevätkö nuo kutistuneet raskausaikana vai ovatkohan olleet jo silloin vähän naftit? :LOL:

Lellu1 Minullahan totesivat myös tuon hepatoosin sitten ihan viime metreillä, mutta kyllä minä ainakin sain minipillerireseptin. Tosin haluavat kyllä kontrolloida maksa-arvot noiden pilleireiden aloittamisen jälkeen. Minä en myöskään kierukkaa halunnut, kun kuitenkin olis tarkoitus toistakin vielä... (ehkä sitten reilun vuoden päästä, kun isäntä valmistuu =) )

Nyt se on sitten tehty. Meinaan päätös töihin lähdöstä. Tämä äiti joutuu palaamaan sorvin ääreen aivan liian pian eli jo jouluviikolla (näillä näkymin 20.12) :eek: :'( Isännän päästyä opiskelemaan se on taloudellisesti ainoa vaihtoehto, vaikka kovasti kirpaseekin. Onneksi ei sentään tarvitse 4,5 kuista tarvitse viedä hoitoon. Koska mieheni opiskelee monimuotona, voi hän olla lähiopetuspäiviä lukuunottamatta vauvan kanssa, kun olen töissä. Ne 6 päivää/kk, jotka hän on koululla, yritän itse saada vapaata, tai sitten anoppi on luvannut hoitaa Joonatanin silloin. Vaikka tätä on harkittu jo keväästä asti, se tuntuu silti pahalta. :(

Eipä tänne kai sen kummempaa. Joonatan on kovin kiltti. Nukkuu pääsääntöisesti yöt ja valvoo päivät, mutta kitisemättä isommin. Vatsavaivoilta on säästytty *koputtaa puuta*. Ensi viikolla olis pojalla aika neuvolalääkärille. Saa taas nähdä, miten on ruoka maistunu... :LOL: Nyt,kun tuo herra vihdoin nukahti lähtee hän tekemään vauvalle sosetta eilen nostetuista porkkanoista... Auf Wiederhören ja jaksuja kaikille!

Meillä tapahtui tänään uusi edistysaskel tämän pienen tytön elämässä =) Nimittäin meillä opittiin tänään pyörähtämään vatsalta selälleen! Kyseessä ei ole yksi satunnainen kerta, vaan tyttö pyörähti aina kun laitoin vatsalleen. Harmi ettei mies ollut tätä iloa näkemässä, mutta mutta... ehdin tallentamaan tämän ihmeen videokameralle :D

Meillä oli eilen neuvola, tyttö painoi 4700g (s 3440g) ja pituutta 55,8 cm (s 50 cm). Hienosti siis kasvettu ja kovasti tyttöä kehuttiin.

Memmu ja tyttö 6,5 vkoa

heippa pitkästä aikaa, olen kyllä teidän viestejänne käynyt lukemassa mutta itse en ole tainnut vielä tänne puolelle kirjoittaa...

eli meillä tosiaan ihana pieni tyttö isoveljien ja vanhempien ilona! ensi viikolla neuvolalääkäri, kun tyttö jo 7 vkoa, ja minun jälkitarkastus.
meidän yöt on mennyt todella hyvin, ainakin toistaiseksi. tyttö nukahtaa yöunille 23-00 aikoihin. herää ekan kerran 04-5.30 aikoihin syömään, syö nopeasti ehkä vartissa koko homma kun röyhtäytettykin. sitten nukkuu 08-09 asti. sitten ollaankin hereillä tunti tai pari ja päivä nukutaan, syödään ja seurustellaan vaihtelevasti. hymyileekin jo niin ihanasti...

aivan ihana pakkaus tämä meidän neiti. ristiäiset 1.10.

nyt on mulla vähän flunssaa ja ääni ihan maassa, puhti pois. olenkin koittanut päivällä nukkua, kun tyttökin nukkuu ja kun pojat ovat koulussa ja tarhassa. tyttö nukkunut eilisen ja tämän päivänkin melkein kokonaan, välillä syönyt tietysti. oliskohan hänelläkin samaa tautia... nukkuu vaan sitä pois?

- jaksuja kaikille!
lumihiutale ja tyttö 6 vkoa 3 pvää

Sanna-mamma
Meillä on tullu masuvaivojen lisäksi kakkausongelma!! \|O :headwall:
Tuolla aikaisemminkin jo kerroin, että alkuun käytettiin masuvaivoihin disflatylia, mutta vaikutus oli aika olematon. Päätettiin sitten viime viikon torstaina vaihtaa cuplatoniin, että jos se auttaisi paremmin. Vaihdon jälkeen ei olla huomattu iltakitinöissä mitään muutosta. Lisä harmiksi on vain kakan tulo loppunut!!! Ennen tuli melkein joka vaippaan. :'( Kuumemittarin avulla ollaan muutamana iltana saatu kakka tulemaan ja poikakin ollut helpottunut ja nukahtanut heti syönnin jälkeen ja nukkunut 4-5 tuntia. :heart: Ajattelin vain, että johtuuko tämä kakkalakko nyt cuplatonista? Oletteko muut käyttäjät huomanneet mitään muutosta?
Ajattelin, että pitäiskö vaihtaa takaisin disflatyliin, koska iltakitinät pysyny melko samana. Inhottaa, kun ei voi auttaa mitenkään... :'(

Onnittelut kaikille nimen saaneille, kyllä olette ihania nimiä lapsille keksineet! :flower: =)

Minä olen ihan innoissani kun kauan odotettu kantoliina tuli tänään vihdoin ja viimen postissa. Ollaan sitten koko iltapäivä ja ilta liinailtu Pihlan kanssa, nyttenkin parhaillaan nukkuu siinä tässä samalla kuin kirjoittelen. :D Tuntuu hyvin viihtyvän siinä muutenkin. Meillä nukahtamisen kanssa on aina hirveä työ ja tuska jos ei tissille nukahda, niin nyt on kaksi kertaa tänään nukahtanut tähän liinaan. Nyt illallakin tuli taas oikeen kunnon väsymyskiukku, niin rauhoittu ja nukahti heti, yleensä siihen ei auta mikään muu kun antaa sitten pullosta vähän maitoa. En tiedä onko aloittelijan tuuria vai mitä, mutta toivottavasti toimii jatkossakin :) Äiti on ainakin ihan innoissaan. Kovasti nyt tässä vaan pohdin että käviköhän Pihla jo yöunille vai herääkö vielä syömään, aina ei tiedä kun yhtä tankkailua koko ilta. Mutta jos kävi yöunille niin mitenköhän saan Pihlan tästä liinasta omaan sänkyyn heräämättä.... :whistle: Taitaa täytyä tästä mennä yrittämään...

Jandhe ja Pihla-Julia tasan 6vkoa

piiiitkästä aikaa täällä!
Meillä tyttö on kasvanut ja kamalat hormooninäppylät ovat vallanneet pienen naaman.Olisimpa taas miettinyt lääkärille vientiä, jos täältä palstalta en näppylöistä olisi lukenut. Neuvolassa tai sairaalassa niistä ei puhuttu, mikä on musta aika outoa. Muutenkin olen jännännyt, onko tyttö allerginen koirille, mutta näyttää hyvältä (ainakin vielä). :)
Vauvallamme oli alkuun vatsakipuja ja vääntely oli kamalaa. Nyt saanut Cuplatonia joka ruoan yhteydessä. Neuvolatäti sanoi lääkkeen auttavan vasta viikon päästä aloituksesta, ja niin kävikin.
Iltatohinatkin on saatu suht hyvin kuriin. Aluksi vaavi väänteli ja hamusi vaikkei ollut nälkä. Huuto oli kamalaa ja nukuttaminen kesti pari tuntia. Anoppi ehdotti kapalointia. Minulla ei ollut tietoa sen tekemisestä, eikä oikein vieläkään, mutta kääräsimme vauvan peittoon "jeesuslapseksi". ihme tapahtui ja neiti on nukahtanut heti kääräisyn jälkeen. Eilen neiti nukkui lähes koko päivän, söi vain välissä. Pitäisi kai se oikea kapalointikin opetella, mutta myttykin on toiminut.
Meillä alkaa yö klo 22 ja loppuu klo 08.30. Ihan kivasti saa nukuttua. Neiti herää syömään 3-4:n tunnin välein. Kun laiskana pumppaan yöllä, koko tohina on ohi 15-30 min. Tosin mies syöttää ja minä vaihdan vaipat. Ihmeen hyvin mies onkin jaksanut!
Viikon päästä lauantaina ristiäiset. Saa nähdä mitä nimestä sanotaan... Jaksamista kaikille!

Vihdoin ja viimein minäkin olen täällä. Tyttö syntyi 18.9.2006. Mittaa prinsessalla oli 52cm ja 3745g. Kotiuduttiin tänään, tulen myöhemmin kertomaan synnytyksestä (2h 23min, ponnistusvaihe uskomattoman nopeat 3min) ja elämästä pienen kanssa. :heart: :heart:

vaahterapuu
[/b]paljon onnea prinsessasta revontulien tyvär!! :flower: :heart: Mahtoi olla todellinen helpotus =) Mutta onneksi tyttö ei sentään tuon isommaksi ollut kasvanut vaikka pitkään odotuttikin itseään, minulla olisi varmasti poika ollut jo reippaasti 4,5 kg jos olisi syntynyt myöhemmin..

vaahterapuu & pikku-herra kohta 1kk :heart:

ps. Mietin tuossa juuri kuinka 1 kk sitten tähän aikaan pötkötin osastolla ja odotin ekaa lääkettä synnytyksen käynnistykseen, ja illalla alkoi kivut ja poika syntyi yöllä.. huoh. aika kuluu nopsaan!

Kyllä on päivät niin työntäyteisiä ettei kirjottelemaan meinaa keretä...

Neiti on nyt jo sitten 1kk ja kasvaa kovaa kyytiä... ei oo enää sitä pientä nyyttiä... :ashamed:

Mekin saatiin maanantaina kantoliina ja täytyy sanoa et on tosi huippu juttu! Iitakin rauhottuu melkein heti siihen.. ja jää äitillä kädet vapaax!! Ollaan tässä ahkeraan harjoiteltu erilaisia sidontoja!

Masuvaivat meillä jatkuu vaan.. änkeemistä ja punkeemista ja pierua riittää... meinaa oma jaksaminen olla koetuksella välilllä. varsinkin kun olen nyt illat yksin kun mies on iltavuorossa...

pitänee taas mennä..

Emppu & Iita 1kk 2vrk

ONNEA Revontulien tyvär :flower: Vihdoin siekin nyytin sait =)

Meilläkin tää iltapainotteinen tankkaus on kovaa, välillä yritetään antaa tissimaitoa pullolla, jotta mie saisin esikon iltatoimet ja nukutuksen hoidettua. Poika kun on aikas kovasti äipän perään tietty ilta-aikaan, kun sisko olis vaan tississä :whistle: Toisinaan pullo kelpaa, toisinaan ei. Tuttia meillä ei oikeen kelpuuteta, toisaalta ihan hyvä niin =) Vaikka välilä yritän antaa, jottei kokoajan tissiäkään olis.

Onkos muilla "ongelmia" tissien kanssa? Miulla,kun on eripari tissit, siis ihan kunnolla :ashamed: Vasen on iso ja pieninänninen, oikea taas pieni ja isonänninen. Tyttö pystyy hyvin syömään vasemmasta, eikä imeminen edes koske mut oikeaa tissiä pakottaa ja nänni on jatkuvasti arka :ashamed: :ashamed: Taitaa tuo pienisuu+iso nänni olla huono yhdistelmä, kun tyty ei meinaa saada tissiä tarpeeks syvälle suuhun. Lansinoh-rasva on ollu miun pelastus =) Muutaman kerran on onnistuttu imettämisessä kivuttomasti myös oikeesta, joten jospas sekin alkais sujua pikkuhiljaa.

Käytättekös muut maidonkerääjää???? Miulle se on ihan ehdoton kapistus :D Hyvänä päivänä saan maitoa jääkaappiin pelkästään kerjääjää käyttäen n.100ml, ylleensä tulee n.60-80ml. Toinen tissi valuu kun toista antaa ;)

Mie yritän tuota nimimerkkiä vaihtaa mut joku ihme on, että koko ajan herjaa ettei muutosten teko onnistu :kieh: Ei oikeen enää pelkkä Ukonäiti toimi :LOL:

Nojuu, toisena päivänä lissää :D Ens viikon keskiviikkona meillä on eka kunnon neuvola, ja saadaan sit neuvolakorttikin =)

Aurinkoista päivää B)

Ukkis ja Eevi 15vrk :heart:

No niin, nyt neiti nukkuu joten kerkeän vähän kertoa tuosta synnytyksestä.

Tosiaan käynnistettiin silloin maanantaina, kello 8.00 menin sairaalaan ja ysiltä laitettiin eka tabletti. Se aiheutti sellasia suppareita jotka piirty käyrälle, mutta mie en tuntenu niitä. Seku heitettiin siis eka neljä tuntia miehen kanssa läppää ja tavallaan peitettiin jännitystä sillä. Ulkona kävin tiuhaan kävelemässä, jotta saatais hommaan vauhtia.
Yhdeltä laitettiin sitten toinen tabletti, joka alkoi sitten tosissaan edistämään tilannetta. Vähän jälkeen neljän meni vedet ja siitä eteenpäin asiat meni eteenpäin niin nopeasti etten oikein vieläkään itse sitä tajua. Kävin suihkussa ja mies lämmitti mulle jyväpussia, joka auttoi kipuun loistavasti, ns. pahin piikki lähti pois.
Joskus kuuden jälkeen siirryttiin tarkkailuhuoneesta synnytyssaliin, jotta mulle saatais kohdunkaulanpuudute. Se auttoi kipuun hyvin, mutta sitä iloa ei kovin kauon kestänyt, kaksi supistusta kerkesi tulemaan ennenkuin alkoi tuntua ponnistamisen tarvetta. Tyttö syntyi sitten lopulta kahdella kunnollisella ponnistuksella kolmessa minuutissa, eli piti kiirettä.

Draamaltakaan ei vältytty: Napanuora kaulan ympärillä ja tyttö alkoi hengittämään vasta puoli minuuttia suntymän jälkeen. Pisteitä tuli minuutin iässä 6 ja 5 min iässä 9, eli aika nopeasti likka sai sitten väriä naamaan ja muutenkin käyttäytymään normaalisti.

Olihan ne kivut kovia, varsinkin kun ainoa puudute joka nippanappa kerettiin antamaan, oli tuo kohdunkaulan puudute. Mutta hengissä selvittiin ja palkinto oli maailman parhain. En muuten revennyt yhtään ja kiittelin likkaa nopeasta saapumisestaan, niiden kipujen kanssa olisi ollut hankalaa elää jonnekkin yli puolenyön.

Mutta joo, tämmönen siis tämä minun tarina.

:D :heart: :heart: :D

Revontulien tyvär :wave: Pääsit sinäkin vihdoin tälle puolelle... Onnea pikku prinsessasta!! :flower:

Ukonäiti: Täällä käytetään maidonkerääjää melkein joka syötöllä. Mulla kanssa vaihtelee nuo määrät 60ml ylöspäin/pvä ja ihan kivasti olen saanut kerättyä maitoa talteen. Yöllä oli muuten jostain syystä liivinsuoja karannut paikaltaan ja kun sitten tyttöä syötin toisesta rinnasta niin onnistuin saamaan aikaan melkoisen sotkun samalla :LOL: Saisi siis olla öisinkin kerääjää hakemassa... ei menisi hukkaan...

Tuota kantoliinaa olen minäkin miettinyt kun tyttö viihtyy niin hyvin sylissä, että välillä ei muuta saa tehtyäkään... Millaisia liinoja teillä on? Eikös ollut sellainenkin liina, missä ei tarvinut tehdä sidontaa ollenkaan? Sellainen voisi nimittäin olla oiva kapistus tälle äitiliinille... :snotty: Mistähän sellaisen saisi tilattua?

Meillä on nyt pari yötä kitisty ja ähisty... Tämä aamukin oli melkoista kitinää. Nyt on toinen kuitenkin nukkunut jo tosi pitkään =) Toivottavasti ilta ja tuleva yö menisi hieman paremmin ja tämä olisi vain ohimenevää... Saisi itsekin nukuttua edes vähän paremmin.

Nyt täytyy mennä :wave:

Wilhelmiina & pikkuinen 3vk 1pv :heart:

äiti kolmelle
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 12:44 Revontulien tyvär kirjoitti:
Vihdoin ja viimein minäkin olen täällä. Tyttö syntyi 18.9.2006. Mittaa prinsessalla oli 52cm ja 3745g. Kotiuduttiin tänään, tulen myöhemmin kertomaan synnytyksestä (2h 23min, ponnistusvaihe uskomattoman nopeat 3min) ja elämästä pienen kanssa. :heart: :heart:
Onnea sinulle ja tervetuloa tälle puolelle =) . Itsellänikin oli nopea synnytys ja synnytyksen jälkeen oli hyvin epätodellinen olo, kun vointi oli melkeimpä parempi kuin ennen kalvojen puhkaisua. Toivottavasti teillä on rauhallinen neitokainen, joka muuten näyttää olevan samankokoinen kuin meidän pikkuherrammekin. :flower: :flower: :hug:

Ei kukaan sattuis tietämään mikä muu näihin jälkisupistuksiin puris kuin kipulääke...kun ei pääse nyt apteekkiin ja särkylääkkeitä ei oo :( Inhottavaa kun koittaa tehä normaaleja juttuja kotona (mm. nukkua) niin varsinkin reisissä tuntuu... :/

Sen verran pyytäisin päivittämään etusivulle, että tuo meitin rinsessan syntymäpäivä on 6.9. eikä 7.9., kiitosssss :D

Wilhelmiinalle mie joudun käyttämään tuota kerääjää myös yöllä muuten on paita litimärkä :whistle:

No juu, nyt pittää mennä kattoon vähän telkkaa miehen kainaloon, kun muksut nukkuu :D

Ukkis

Heippa kaikille :wave:

Onnea Revontulien tyvär pikku prinsessasta :hug: sekä onnea myös kaikille nimen saaneille :flower: kauniita nimiä =)
Meillä olis kans ne nimiäiset reilu vkon päästä ja pääsen minäkin kertomaan poikien nimet :D vaikka meillähän pojilla kyllä on jo nimet ollu muutaman viikkoo,kelakortit on tullu ja kaikkee mutta pidetään ny salassa vielä nimiäisiin asti ;)

Täällä kanssa aika menee siivillä ja ne mun pienet vauvat on jo varmaan 6 kilosia :whistle: Ensiviikolla täyttävät jo 2kk :eek: =)
Hyvin on arki alkanu täällä kaksosten kanssa mennä ja avokki hoitaa poikia melkein paremmin kuin minä. Iltaisin kitistellään kyllä yhä ja kovia on pojat paukuttaan ja ähistämään mutta tuo iltakitinä on mun mielestä vähentyny (kopkop). Syöttövälit on vieläkin 2-4h.
Ensiviikolla on 2kk neuvola =)
Ihania pojat on ja kovia jo seurustelemaan ja hymyilemään/nauramaan ja päästelemään ääniä :heart: :heart: jänteviäkin ovat ja päätä kannattelee kovasti...nostivat päätään 2vko lähtien. Varmasti alkaa kääntyilemään ym. pian kun vaan alan pitään silleen lattialla tai sängyllä. Sitterissä viihtymisaikakin on pikkuhiljaa alkanu piteneen.

Jep,sitten tota actioni osastoo :D Eli viime torstaina mulla alkoi ihan sairaat mahakivut ja mikään neste/ruoka ei pysyny sisällä :eek: Siitä yöllä lähdin ensiapuun ja pe leikattiin umppari. Lauantaina mut kotuitettiin ihan sairaan kipeenä ja su nousi kuume...sitte sitä mentiinkin taas sairaalaan ja olin antibioottitipassa. Tiistaina pääsin kotiin ja nyt alkaa tuntuun jo ihan siedettävältä,särkylääkettäkään en oo tänään ottanu ja eilen olin pikkusen vaunuttelemassa.
Karmeeta sitä oli olla kipeenä ja sielä erossa pojista :'( ikävä ja kamala huoli miten kotona pärjätään...mutta hienosti täällä pärjättiin,avokki on kyllä hienosti oppinu vauvojen hoidon ja isovanhemmat oli apuna päivällä ja yöllä.
Maidon tulo lopahti sillä reissulla ainaki puolella :ashamed: Kipeenä ei jaksanu pumpata ja imettää en lääkityksen takia saa. Kotiinkin sain viikon kuurin ja imettää en saa :ashamed: Oon ny sit taas miettiny lopetanko kokonaan ja ressaan asialla vaikken haluaisi :/

Nyt pojat siis saanu viikon pelkkaa tuttelia ja lisäks Cuplatonia. Mallasuutetta ei oo enää saanu eikä relojakaan. Kakka on alkanu tuleen nyt paremmin eli olisko mömmöjen vähentäminen auttanu vai se ettei saa enää rintamaitoo??

Kaippa se on taas lopeteltava...täytyy lähtee valmistautuun kampaajalle (viissii vuosi sitten viimeks käyny).
Hyvää viikonloppua kaikille :wave:

Jennyli+pojat

vaahterapuu
jennylille pikaiseen vastaan että meidän kaikilla pojilla on rauhoittunut vatsavaivat ja kakka tullut helpommin kun ovat saaneet vain yhtä maitoa. Äidinmaitoonhan vaikuttaa kaikki sun syömiset ja korvike taas on aina "samaa" maitoa. Ja myös nuo ilmavaivalääkkeet on jossain vaiheessa aiheuttaneet ne ilmavaivat. Vauvan suolistohan kuitenkin koko ajan selviää paremmin. Meillä olen huomannut myös että nyt kun vauva on saanut disflatyliä ei siitä ole samanlaista rauhoittavaa vaikutusta tullut vaan päinvastaoin vängätään enempi niitä ilmavaivoja. Nyt ajattelinkin kokeilla pari pvä ilman.
Mutta siis näin meillä =)

meidän poika täytti sitten viime yönä 1 kk :heart: oltiin lisäksi hereillä silloin 0.46 (syntymäaika) ja vähän sen jälkeen sain pojalta ihanan hymyn =) äiti ihan onnessaan :LOL: piti vaan välttää suurempiä höpöttelyjä että päästäis takasin nukkuu mut kyllä mä vähän sit höpötin vauvalle, olin niin myyty siitä hymystä =)

Onko muiden vauvoilla hengityskatkoksia ? Siis että kun syö niin unohtaa hengittää ja sit vähän ajan päästä vetää maidot ja kaikki henkeen kun taas muistaa vetää henkeä. Meillä on kaikilla pojilla ollut vauvoina tälläista häsläystä aina välillä nuo syömiset. Mietin vain että onko vain meidän lapsilla moista =)

mutta nyt ruuan laittoon ja siivoamaan. Vauva yleensä sopivasti ähisee tämän päikkäriajan kun olis mahdollisuus tehdä juttuja ja sit tää aina menee tähän et kiireessä väsään ja välissä hyssään vauvaa jne...
Sunnuntaina vietetäänkin esikoisen 5-v synttäreitä. Hassua ajatella et 5-vuotta sitten tähän aikaan odotin vasta esikoista ja nyt jo 4 lapsen äiti :whistle: Joku mulle sanoikin että olen ollut tehokas :ashamed: no, nyt pitäs meidänkin elämän rauhoittua kun ei näitä lapsia ainakaan tähän saumaan lisää tule.

vaahterapuu & pikku-herra 1 kk :heart:

Ensimmäinen aamu kotona :heart: Esikoinen suhtautuu vauvaan vähän kaksijakoisesti, haluaa hoitaa ja helliä mutta hakee myös huomiota tekemällä pahojansa. Ensmmäiset vieraat tulevat tänään, ihanaa, saa jutella naapurin rouvan kanssa niitä näitä. :D Hoidin tänään joutessani muutaman asiankin, varasin ajan isyydentunnustamiseen ja soitin terveydenhoitajalle kotikäynnin ens viikoksi. Nyt alkaa ristiäisten järjesteleminen, ne kun on viikolla 42. :) Eli vajaan kuukauden päästä, silloin on syyslomat mun siskon koulussa joten pakko pitää silloin jotta hän voi tänne matkustaa. Juu, mutta takasin lasten pariin :heart: .

Kovasti Onnea prinsessasta revontulien tyvär :flower:

Meillä takana pikku miehen kanssa 1 kk:den neuvola käynti. Kasvanut kuulemma erinomaisesti paino 4750 g (syntymä 4010 g) pituuttakin oli jo 57 cm, pikkuhiljaa saa alkaa keräämään pienimmät vaatteet hyllystä pois :)

"Puberteetti" kukkii vieläkin naamassa, luulisi nyt kumminkin ristiäisiin mennessä katoavan pois, jotka ovat kuukauden päästä vasta.
Nimikin oli isännän kanssa helppo päättää, sen verran sama maku tuntui olevan.
Ilmavaiva lääkkeen otin tänään käyttöön ja nyt on pikku mies nukkunut jo pari tuntia, mikä on meillä päiväsaikaan ihme :whistle:

Eipä muuta kuin mukavaa viikonloppua.

ps. Joko teillä muilla on pikkuiset alkaneet hymyilemään/nauramaan tietoisesti? Kyll ne sit on rakkaita :saint:

Voihan itku.

Neiti on sitten heti ekan viikon aikana kipee. Neesu on ihan tukossa, samoin isoveljellä. :/ Hirveen virkeitä tosin molemmat, mutta välillä iskee iiiiiso kiukunpuuska kun on kurja olla kun ei pysty kunnolla hengittään. No, jospa tämä tästä, pikkuniistäjän ja höyrytetyn pesuhuoneen avulla. *toiveikas*

Ihan yllätyin kun likan nenä tukkoon meni, en ole ikinä nähnyt että vastasyntyneelle tulis flunssa, päinvastoin jokapaikassa toitotetaan niiden hyvää vastustuskykyä. :ashamed: No, kai sitä väkisinkin altistuu jos sekä isoveli että isi on kipeenä.

Ristiäiset on sitten (jos kaikki menee kuten pitäisi) 15.10. Järjestämistä riittää. :D

Yhteistyössä