~~~~ELOMASSUT HEINÄKUUSSA~~~~

SK06 Paljon Onnea pikku Prinsessasta :flower: :heart:

Meille lähti myös Henkkikseltä eilen paketi tulemaan. Esikollekin löytyi kivoja vaatteita. Outletin puolelta tilasin myös itselle sellaisia edestä aukeavia paitoja ,joilla on hyvä imettää.

Tänne ei mitää erikoista kuulu. Edelleen kivistelee sieltä sun täältä, väsyttää paljon sekä nälättää. Nytkin syön karkkia. Käytiin vielä illalla Rossossa syömässä ja sen jälkeen kavereilla ,jossa oli jäätelöä tarjolla. Että ei ihme ,kun painoa tulee. No kylläpä nuo kilot saa taas kyytiä ,kun vauva on saatu maailmaan. Olemme lähdössä talvella Egyptiin lomalle niin siinä myös hyvä motivaattori palautumiseen ,että kehtaa hellevaatteissa liikkua.

Tämä alkaa olla nyt niin jännää aikaa ,kun ei koskaan tiedä onko tänne tullut uusia vauva uutisia.
Hyvää yötä !!
-Poni ja Manteli 35+4
 
Huomenta!

Jyffelle unohtu eilen vissiin antaa tsemppi :hug: , toivotaan et kaikki on hyvin!!

Oma olo yhtä hehkee ku ennenki.. selkää koskee, alapäätä tuikkii iltasin tai vihloo, luulisin et johtuu ku vauva poraa päällä virtsarakkoo :kieh: .. ja vauvan liikkeet varsinkin iltasin alkaa olla tosi ilkeitä.. se luulee et synnytys tapahtuu tosta kyljen kautta :eek: :LOL:

muuta ei vissiin nyt oo.. jaksuja meille kaikille, kohta ne mein vauvat alkaa oikeesti syntyä!!!! :D :D :D

äiti lpr 37+6

kateellisena kuuntelen teidän jenkkijuttuja :whistle: T. joku päivä ostan vielä oman avojenkin!!!
 
suuret kiitokset kaikille, nyt ollaan pojan kans kotona eli meidän viisvuotias poika oli kiivennyt poultoistakerroksisen okt:n yläkerran pikkuikkunasta joka aukee n.10cm ja tippunut sieltä maahan, suuri onni pojalla oli matkassa kun selvis suht.vähällä eli käsi meni poikki ja se on nyt leikattu ja naulattu takas kasaan. itku pääsee itellä vieläkin kun aattelee mitä kaikkea siinä ois voinu käydä :'( :'( nyt on sitten ikkunoista otettu kahavat irti ja siirretty pojan sänky alakertaan silmien alle.
ja lauantaina tulin ite kipeeksi ja piti käydä synnärillä näytillä ja lääkäri tutki siellä ja tuumas vauvan olevan aika alhaalla ja se nyt painaa kivasti tonne alas ja erittäin paha hiivaakin sieltä löytyi ja taas ollaan puikkokuurilla :kieh:
eilen piti ruveta kahtoon sit tota neuvola korttia kun ihmettelin kun lääkäri kysyi että onko mulla pitkä matka sairaalaan niin siinä oli et pehmeää kanavaa n.2cm ja auki 4.5cm voikohan tuo nyt pitää paikkansa? täytyy melkeen neuvolasta kysyä kun torstaina käyn pitääkö paikkansa vai onko siinä joku virhe.
mut nyt aamupalan tekoon.
niin joo suuret onnittelut vauvautuneille :flower: :flower: :flower:
 
jyffelle :hug: ja pikaista paranemista pojalle, oli kyllä onni onnettomuudessa

sk06 onnittelut pienestä tyttösestä koko perheelle :heart:

eilen ei supistellu yhtään vaikka käveltiin ideaparkissa kolme tuntia, aivan hirveet alapääkiv ut kylläkin, mut taas tänään on tullu jo monta kipeetäkin supistusta, ihan kummallista kun molemmat muut synnytykset on alkanu pikkuhiljaa voimistuvilla supistuksilla ja nyt niitä tulee melkein jokapäivä ja vuotokin jatkuu edelleen... nyt ei kyllä mahdu päähän muitakun synnytysmietteitä, eipä kai auta muu kun jatkaa odottelua =) ja mennä vaikka ajan kuluks siivoomaan

vointeja kaikille

eliisa ja pikkuruinen 37+4
 
SK06: Erittäin paljon onnea tuoreesta prinsessa-kääröstä :flower:

jyffe: Jos sulla todellisuudessa olis jo paikat auki 4,5 cm, niin uskon, että sulla olis jo mielettömiä supistuksia!! On tainnut tulla neuvolakorttiin joku virhe? Mulla oli viime raskaudes jo 3 cm auki, päästiin saliin ja kivut oli ihan mielettömät. Mä kun en muutenkaan kipua kärsi juuri yhtään.

Story: :wave: mulla ainakin tulee joka ikinen päivä tuolilta tms noustessa mieletön kipu alapäähän ja vielä kävellesken hetken aikaa tuntuu. Josko se tekis jotain "tuhojaan" alapäässä.... Toivottavasti, sillä keskiviikkona ratkeaa joudutaanko synnytys käynnistämään ja jos paikat ei vieläkään oo auki yhtään, niin voi tulla todella tuskaiset ja kivuliaat päivät ennen vaavin syntymää :'(

Oon täs kotosalla mittaillu verenpaineita appiukolta lainaamalla koneella. Ne on olleet 88/56 ja 117/76 välillä. Kaipa on ihan hyvät arvot.... Mulla kun tuota turvotusta on jo hirveesti. Neuvolassa paineet on aina olleet jotain 110/65 luokkaa.

Muuten oloon ei mitään kummempaa. Kova flunssa on nyt kestänyt viikon ja alkaa jo kyllästyttämään, kun saa olla nenäsumutteita tukkimas, että henki kulkee :headwall: Toivottavasti synnytyksen jälkeen jo helpottais, tuskin ennen sitä. Mulla tuo flunssa on nyt odotusaikana kestäny jotain 3 viikkoa, huh.

Justiin jaksan vielä pyykkiä laittaa kuivamaan. Kyllä meinas siihen jo kuolla, kun ei olis enää jaksanu seistä ja kädetkin väsyi. Taidan olla ihan rapakunnossa synnytystä ajatellen!!

Tatjana80 ja tyttö 37+4
 
jyffelle paljon voima :hug: ja pojalle kaikkea hyvää

Isot onnittelut sk06 tytön syntymisestä

Täällä meni ilta tapellessa esikoisen kanssa. Tai sanotaanko pikemminkin yö. Hän on alkanut nyt yrittään että alkaisin nukutella häntä. Eli siis istuisin huoneessa niin kauan kun hän nukahtaa. Poika on siis jo 7 1/2 vuotias. En todellakaan suostu siihen enää, koska osaa nukkua varsin hienosti ihan itsekseenkin. No, me sitten valvottiin puoleen yöhön asti ja tapeltiin. Mies (kuka siis ei ole pojan isä) oli yöllä todella pahalla päällä ja ilmeisesti myös mulle koska lähti niskoja nakellen töihin. Hän kyllä sai nukuttua, tiedän kun kuulin tuhinan. Saas nähä kun se töistä illalla tulee kuinka pahalla päällä mies on. Mies on alkanut muutenkin välillä käyttäytymään tosi ihmeellisesti, ei koskaan sano mitään nättiä tai edes normaalia pojalle, ei halua tehdä mitään kolmistaan ja eilenkin heti jos poika meni samaan huoneeseenkin niin lähti meneen. En tiedä, oon yrittänyt puhua, mutta eipä ole näyttänyt auttavan. Tää tilanne rassaa mua ja jotenkin on kauheen paha mieli pojan takia. Se kuitenkin yrittää vaikka on lapsi. Saas nähä mitä tästä tulee :(

Omaan napaan ei muuta kun kipua, yöllä oli maha aivan sekasin ja nyt aamulla ravannu isolla hädällä monta kertaa. Supistelee päivittäin ja alamahassa vihloo. Masa kyllä ainakin ilmottaa olostaan koko ajan :heart: . Huomenna on neuvola ja viikon päästä äippäpolille.

Onneksi oma äiti ja isä tulee saksasta tällä viikolla :heart: , on jo kauhea ikävä. Me lähdetään nyt ostaan niille tervetuliaislahjaa. Ajattelin hommata korin mihin laitan viinipullon, erilaisia juustoja ja kaikkee muuta kivaa. Ne saa sitten viettää romanttisen "juustoillan"

salah ja Masa 35 tasan (ja esikoinen joka kiukkuaa koko ajan selän takana, ei saa katos käyttää omaa konettaan tänään)
 
moip :wave:

sk06 :flower: koko perheelle paljon onnea pienestä tyttärestä :)

jyffelle :hug: onneksi ei käynyt pahemmin, oli tuuria matkassa, hyvä! pikaista paranemista pikkuiselle ja sulle supervoimia :)

joku jutteli, että hänelle oli kommentoitu, että on tullu lisää kiloja vain "tuohon eteen". siitä tuli mieleen, kun mun mies sanoi viikonloppuna vähän säälivällä äänellä, että voi, kun sun kylkiluut näkyy tosta... eli tissien ja vauvamahan välissä on tosiaan kaistale ihan entisen näköistä "omaa lihaa", jossa tosiaan kylkiluut paistaa. siitä tuli sellainen konkreettinen olo, että tajusin, miten paljon ekstrarasitusta kropalle odotus tuo. ei tosiaan ole ihme, kun väsyttää, hengästyttää ja muuta. sitä ei vaan ole ihan kokonaan hyväksynyt, ajatellut vaan, että voi kun oon huonossa kunnossa, tms.

vaan nyt olo on bueno, joten eipä kummempia raportteja. voikaatten oikein hyvin, neidot!

irtis ja rv 36+5
 
Täällä tytön kans päivää vietellään, mies lähti 4viikon kesäloman jälkeen taas töihin.
Äsryttävä päivä taas tulossa, kuuma mutta näyttäis et satais vettä koko päivän...yritä siinä sit taas pitää tyttöä sisällä ku ei kiinnosta mennä pihalle ku sielä on nii märkää. Jos kirjastossa lähtis vaihteeksi käymään hakemassa kummalleki lukemista.
Omaan napaan ei kummempia, vauva liikkuu ja maha joka paikassa tiellä B)
Alkanu painamaan tuonne alapäähän inhottavasti, ja häntäluuhun käy kippeetä.

Vauva kamat odotteleen jo käyttäjäänsä, ja itellä alkanu kyl ajatukset kääntymään siihen suuntaan et vauva sais jo syntyä, vaik tuntuu hassulta et meillä on kohta vauva :heart:
Löysyin netistä tälläisen jutun akupisteistä,liekkö auttaa jotakin synnytyksen edistymisessä:
http://www.babyidea.fi/aidille/akupainanta.html

enmppu ja kaveri 37+2
 
SK06: Onnea prinsessasta! :flower:

Jyffe: Onneksi ei käyny pahemmin... :hug:

Huomenna neuvola, muuten ei mitään ihmeempää, aamu mennyt puhelimessa... Eka soittivat Kelalta, ku äitiyspvärahan selvittely ei edenny, ku on niin paljon papereita ( haen viimeisen 6kk tulojen perusteella ) ja sitten sain soitella palkanlaskentaan, että voisivatko laittaa kaikki tiedot yhdelle paperille... :/ Onneks nyt sain sen selvitettyä, jospa tässä vaikka alkais saamaan kohta jo rahojakin. =)

Tutkiiko teidän neuvola-tädit kohdunkaulan tilannetta, vai pitääkö mennä lääkärille? Eka raskaudessa neuvolassa katso paikat ennen rv37 ja nytki haluaisin tietää missä mennään, huomenna kysyn sitten neuvolasta... Täällä on tähän mennessä vain lääkäri tutkinut.

Tiitu ja Eppu 34+6
 
Heippa!
SK06 onnea pienestä vaaleanpunaisesta tuhisevasta mytystä!!!:heart:
Jyffelle jaksamisia, onneksi pojalle ei pahemmin käynyt! :hug:

En oo kerenny/jaksanu kirjotella koko vlopun aikana, lauantai meni futiskentän laidalla ollessa (miehen joukkue voitti koko turnauksen :D) ja ruskettuessa ja nauttiessa kauniista ilmasta, en oo koko kesänä varmaan yhtä paljo ollu ulkona.:D Sit la iltana lähettiin mun vanhempien luo yöksi ja eilen tultii kotiin iltapäivällä, ja vietettiin leffailtaa scan burgerin aterioiden kera :p Hiemanko oli namia, leffa vaan oli kyl aika kökkö...

Masua on supistellu koko vlopun, aika säännöllisesti ja napakasti ja pitkäkestoisesti, muutama kipeäki tullu..mut ei sit kuitenkaa sen kummempaa, toivottavasti vähä paikkoja kuitenki kypsyttelee.;) liekkö johtuu perjantai-illan "pakkaus innosta", kun nakkelin jotain tavaroita jo muuttoa varten pusseihin vaik sitä en kyl tehny ees puolta tuntia, mutta...?! "sss":ää on siis täällä ahkerasti harjoitettu, saunottiin sekä perjantaina että lauantaina, ja nyt viime päivinä ollaan touhuttu vähintään kerran päivässä makkarin puolella.. :whistle:

Ootte h&m tilauksista puhuneet, mäki tilasin eilen (äitin laskuun :whistle: ) viis paitaa ja alushousuja..=) Viel ois tarkotus tilata housut ja paitoja ja laukku (plus miehelle kaikkea) ens kuun puolella, ja sit jossai vaiheessa toppatakki.. :LOL: Juuu u, vaatekuume tässä iski.;)

Tänään tuli postista se SwaddleMe-kapaloliina, aivan ihanan pehmoinen ja suloinen (ja "oikean värinen" ;) ), sais äkkiä siihen kääriä sen oman pikku mytyn :heart: Eipä tässä ois ku kolme viikkoa plus yks päivä enää la:n!!=) mun tuurilla menee kuitenni sen kaks viikkoa yli... :kieh:

Öö....ei muista mitä piti kommentoida teijän juttuihin, joten lähen laittaa pyykit kuivuu ja uuden koneellisen pyörimään!

Upp3 ja Mötky 36+6
 
SK06: onnittelut koko perheelle pienestä tyttösestä :)

Jyffe: :hug: koko perheelle ja pikaiset paranemiset pojalle. Hyvä, että oli noin suuri onni onnettomuudessa!

Kaneliomena: kiitos vinkistä tuohon keräilyyn, sain siitä idean Mauri Kunnaksen kirjoihin ja tavaroihin :) Antamasi linkkivinkki oli myös vallan käyttökelpoisen oloinen ;)

Puuttuvat hankinnat /tekemiset: Rintapumppua meillä ei ole, kun kaveri olikin sen jo ehtinyt antamaan toiselle odottajalle. En tiedä sitten ostetaanko vai yritetäänkö saada tarvittaessa neuvolasta lainaan... Relatippoja, suppoja yms ei ole valmiina, mutta eiköhän niitä saa sittenkin tarvittaessa... Yhdet imetysliivit ajattelin vielä ostaa. Ja kantoliina on vielä hankkimatta...

Tutit ja tuttipullot steriloimatta, voi olla että jäävät vasta synnytyksen jälkeiseksi ajaksi, katsotaan nyt miten tekemisen puute vaivaa lähiaikoina. Hoitopöydän ja ammeen pesun aion suorittaa kenties jopa tänään ja samalla pesen nuo lainaan saadut, muutamaan kertaan maistellut, lelut. Vaunuihin lakanan laitto ei vie aikaa sittenkään kun vauvaa on niihin eka kerran laittamassa, mutta voi olla että senkin teen jo valmiiksi... Sairaalakassiin pitäisi saada vielä jotain naposteltavaa ja pillimehuja etukäteen ostettua, muut eväkset täytyykin hommata sitten joko matkan varrelta sairaalaan tai todennäköisemmin miehen hakea tyksin lähikaupasta :D

Mulla on sellainen olo koko ajan, että lähtö synnärille olis hyvinkin lähellä. Siis ennakoivia merkkejä ei juurikaan ole, mutta on vaan sellainen olo. ...taidan olla vielä kuukauden päästäkin täällä kirjottelemassa :LOL:

Joten ensisynnyttäjä kyseleekin ennakoivista merkeistä: Pikkuhousunsuoja ja vähän alkkaritkin on olleet ajoittain parina päivänä suht kosteita ja hieman punertavaakin ollut joukossa; lueskelin tuossa että lapsivesi voi olla punertavaa.. Pitäisiköhän soitella varmuudeksi äippäpolille vai seuraanko vaan tilannetta, kun ei kuitenkaan housujen läpi tule? Eilen ja tänään tuntunut pieniä viiltelyjä/sukkapuikkotuntemuksia/menkkamaista kivistelyä alamasulla jonkin aikaa. Taitavat olla pieniä supistuksia?? Niin ja eilen vasenta jalkaa särki kamalasti, voiko supistukset säteillä jalkoihinkin, siis kun ainakin selkään voivat ilmeisesti säteillä? :eek: ....ensikertalainen taas kyselee tyhmiä :headwall: ...Vaavin pää koivertaa hyvin alhaalla ainakin ajoittain. Niin ja jalkapöydät ovat turvoksissa nyt lähes koko ajan. En tiedä lasketaanko kaikki ennakoiviksi merkeiksi, mutta liittyvät varmasti ainakin loppuraskauteen...

Ekoista liikkeistä 5 kk syntymään olis meillä täynnä huomenna... Toivotaan kuitenkin, että elokuun puolelle Vaavi vielä köllisi masussa =) Saa nähdä mitä pikkuinen päättää :heart: Kyllä omaa pikkuista odottaa syliin jo kovasti, mutta kuitenkaan vielä ihan ei olisi valmis...

On tosi väsy ja voimaton olo, taidan mennä vaan soffalle pötköttään ja tekemään digiboxin kovalevylle tilaa :whistle:

Tsemppiä ja voimia taas kaikille tarvitseville :flower:

Soma & Vaavi 36+6
 
Sf- mitasta: Itse en kans oikein luota siihen, eri hoitajat ottavat eri tuloksia ja sitten vartalon mallikin mielestäni vaikuttaa, kun miettii että pitkällä se vauva saattaa olla enemmän sisällä tavallaan ja lyhyellä kasassa tuossa edessä iso möykky, kuten mulla...Mitta siis voi olla suhteessa iso, kuten mulla aina on ollut kuin olen lyhyt ja painavin mulla on ollut 3100g.

[/b]Onnea SK05 :flower: :flower:
 
Täällä pää ihan sekasin. Pelkkää itkua ja toivottomuutta ilmassa. Tullut mieleen jopa antaa vauva adoptoitavaksi kun on niin kestämätön tilanne. Kukaan ei oikeen välitä vaikka lapsen isä kyllä tietää ja nähnyt miten paha mun on olla, ei vaivaudu tukemaan mihinkään suuntaan. Varottelee kyllä etten tekisi mitään tyhmää mutta kun olen aina yksin niin tulee mieleen kaikenlaisia huonoja ratkaisuja. Asiantuntijat väittää että tämä on normaalia. Mä en sitten kyllä jaksais olla näin normaali.

eccu vasta 34+2
 
Neuvolassa käyty, pissa puhdas, paineet kunnossa, hb oli myös noussut 137, sf-mitta hurjat 36 cm -tsiisus mä olen valas :eek:

Viime viikolla oli se synnytystapa- ja painoarviot ym. synnytyslaitoksella. Neuvolaan oli tullut palaute ko. käynnistä, kotiin ei ole vielä tullut, mutta toivottavasti tulee. Terveydenhoitaja luki arvion tehneen lääkärin lausunnon, se meni jotenkin näin:
Synnyttäjä rakenteeltaan erinomainen, lantion luusto joustava ja tilava, eteisistukka poistunut synnytyskanavan suulta, rakenne ja istukka mahdollistavat alatiesynnytyksen =)
Mä olin revetä kuunnellessani tuota lausuntoa (oli siinä toki paljon muutakin, mutta nuo muistan), ihan kuin koiranäyttelyissä :LOL: Teki mieli kysyä terveydenhoitajalta, että saako tuolla lausunnolla sertin.

Enmppu laittoi linkin akupainantajuttuun, veljen vaimo hehkuttaa noiden akupisteiden painelun puolesta synnytyksen käynnistymisessä. Heillä on kaksi poikaa, jotka molemmat syntyneet viikolla 41+2 ja hänen mukaan supistukset ovat alkaneet molemmilla kerroilla akupainelun ansiosta.
 
Heipparallaa ja onnea jo vauvansa saaneille :heart:

Valmiustilasta eli siitä mitä on valmiina... mulla tavallaan on kaikenlaista valmiina, kun tää pikkukakkonen on vasta sen 1v2kk niin ei olla korjattu hoitopöytää tms pois, vaan tuossa ovat kaikki käyttövalmiina. Vaatteita on myös jo valmiina käyttöön, olen laitellut niitä ihan tilanpuutteen takiakin jo paikoilleen. Ensisänky on kyllä paikallaan, mutta lakanat sun muut on laittamatta. Samoin sairaalakassi on vasta mielessä, eilen oikeastaan tajusin että ai niin sekin pitää taas sitten ottaa. Jotenkin tässä kolmas raskaus on edennyt kuin itsestään ja vanhingossa näin pitkälle, olo on vähän kuin tämä raskaus olisi se pysyvä tila eikä mitään lasta tulisikaan ;)

Mulla on ensi viikolla se synnytystavan määritys ja viimeinen paino-arvio, saan sen käynnistysajan kouraani. Ehkä sitten kun tietää sairaalaanmenopäivän niin alan tosissani laittaa hommia kuntoon. Sitten on jo miehelläkin kesäloma niin saan nuo apulaiset hetkeksi jaloista.

Nyt leivon ja kokkailen täällä hiki hatussa, ihanaa! Vielä iltapäiväksi muksujen kanssa ulos, niin onkin sitten tämä mamma kypsä nukkumaan heti kun lapsetkin klo 19... :whistle:

Jabba ja Alma 34+5
 
Voi eccu :hug: :hug: :hug: Tiedän, ettei mitkään sanat varmasti auta tuossa tilanteessa, mutta kovasti voimia ja jaksamista haluan silti sinne lähettää. Tulee tosi paha mieli sun puolesta, kun et voi pelkästään keskittyä odotusajasta nauttimiseen ja valmisteluihin, vaan monenlaiset murheet pyörii mielessä yötä päivää :| Hyvä, kun käyt täällä kertomassa omia fiiliksiä. Meitä on monta virtuaaliolkapäätä tässä pinossa nojaamista varten :hug:

( . ) Mulla ei oo mitään oireita lasketun ajan lähestymisestä, vaikka täältä lueskelinkin ettei suppareitakaan välttämättä tule kuin vasta tosipaikan alkaessa. Valkkari on lisääntynyt räjähdysmäisesti ja samoin turvotuksia on pitkin päivää ja välillä yötäkin - pahimmat yleensä iltaisin.

Elmerillä on kova vauhti päällä :D Möyhentänyt menemään tuolla taas pari päivää melkein nonstop. Kohta tulee varmaan taas sellainen hiljainen lepopäivä...
(Meillä mies on ihan satavarma, että Elmeri syntyy tämän viikon lopussa. En tajua mistä se noi ennustuksensa laatii :D ;) )

kaneliomena ja Elmeri 37+6
 
huomenia!

kyllä taas väsyttää...klo1-7 8-10 minuutin välein supisteluja..kipeitä..mutta siihen 7 loppuivat!
Nyt oon aika kuitti...
eilen en kyllä oikein muuta teheny, ku oli ystäväperhe syömässä, ja sitten syönnin jälkeen paistoin lettuja, ja illalla poika säikäytti, tippui kerrossängyn yläsängystä pää edellä lattiaan, ja oli sen jälkeen oudon väsynyt, joten päivystykseen piti kiirehtiä..jossa sitten todettiin lievä aivotärähdys...sekö sitten lie ressannut niin paljon että rupes suppailee tosi kipeesti..
mies yritti "hivellä" selästä mutta sekin teki pahaa, siitä tiesin että nää olis jo jotain...mutta EI niin EI :kieh:

Eccu: kovasti voimia sinulle!
:hug: tiedän että mitkään sanat tai "viisaudet" ei nyt auta mutta uskotaan ja ajatellaan että huomenna voi "paistaa" jo aurinko... :hug:

Ae ja vilho 37+4 tai 39+4
 
neitiperho
Voi eccu!!!! Mitä tohon voi sanoa. Inhottavaa, että sulla noin paha olla. Juuri kun pitäisi alkaa keräämään sunkin voimia tuleviin koitoksiin tai muuten et tosiaan vauvan kanssa jaksa. :hug: Mikä sua eniten painaa tällä hetkellä? Yksinolo tai jääminen lapsen kanssa keskenään? Mies? Tuskin olen oikea ihminen auttamaan, mutta ajattelin jos haluat enemmän kertoa, auttaisiko se mitenkään. Kaikki kuitenkin täällä samassa veneessä loppujen lopuksi ollaan. Muistathan siis ettet kuitenkaan ole yksin :heart:

Tänne tosiaan ei sitten mitään ihmeellistä muuten kuulukaan. Erittäin huonosti nukuttu yö takana. Joko heräsin pissalle, tai sitten koira alkoi vinkumaan kesken yötä ilman syytä. Ei löydy hyvää asentoa ja sitten jos se löytyy niin kappas...alkaa närästys. No tätähän tää vaan on. Ei mahda mitään.

Nyt touhuamaan jotain... :hug: kaikille tarvitsijoille!!

 
SK06:lleeOnnea pienestä prinsessasta :heart:
jyffelle ja ecculle voima:hug:
Täällä ei mitään ihmeempiä, eilen vietiin poika mökille mummun ja papan kanssa olemaan tää viikko, jos vaikka päästäs tositoimiin ;) Tuskin..mitään tuntemuksia ei ole..Paitsi että aavistuksen menkkamaista oloa tuolla mahassa ja vatta tuntus olevan jotenkin aavistuksen sekasin..Vessassa saa juosta normia useammin. Mitä lie..? Kahta ässää ollaan jo kokeiltu ja tällä viikolla sitä siivoamista ajattelin toteuttaa :D Oon jutellutkin tuolle mahalle että nyt olis oivallinen aika alkaa syntymään, kun veikkakin on mökillä. Tiedä sitten onko ottanut kuuleviin korviin :LOL:
Jos sitä lähtis vaikka tuttipullojen ym. keittoon.
Kävin muuten aamusta kirjastossa hakemassa parit dekkarit, pitää tankata vauvan syntymän jälkeiselle ajalle kun ei sitä sillon kummiskaann ehdi mitään kirjoja edes avata. Ja ulkonakin on koko aamun satanut ja mies iltavuorossa jajaja..
Huomenna 8.00 neuvola, kuikahan sitä saa ittensä ylös?

f ja p 38+1
 
Viikonloppuna jääny kirjoittelut vähiin, joten yritän nyt :) !
viikonlopusta tullut vaan univelkaa.
Eilen pyykkäsin ja siivosin koko päivän kun miehen vanhemmat tuli käymään illalla.. olikin sitte vieraiden saapuessa jalat kipeenä ja turvoksissa, selkääkin vihlo jumalattomasti! :'(
Viime yö oli pelkkää tuskaa ja nukuttua sain ehkä kaks tuntia (närästi, selkää jomotti, poika potki ja muutenki tukala olla)! No itkuhan siinä sit tuli mut mies nukku onnellisena vieressä kun tuskailin!
Aamulla mua oottikin sohvalla "mukava" yllätys. Toinen kissanpennuista oli vääntänyt löysän kasan puoliksi koristetyynyjen alle ja kaukon kulmalle... olisin päälle varmaan istunu ellei puhelin olis soinu! Siinä puhelimessa ollessa ihmettelin kaukoa et mitäs tässä on, ja mistä se on peräisin! Oli kyl naurus pidättelemistä vaikkei mies nähny asiassa mitään hauskaa( sattui nimittäin sen takillekin osumaan tuo sontaläjä)
:LOL:
Ennen kun ehdin siivoomaan läjän pois niin eiköhän toinen kisu ollu tassujensa kanssa siellä ja ehti levittää kasaa!
Toivottavasti tää ei enteile huonoa päivää :D , tosin oon kyl niin väsyny et kaikki on joko hauskaa tai sit tulee itku
eccu jaksamisia sinne! :hug:
SK06 onnea :flower:
Tuntuu tosi oudolta kun täällä alkaa yksi jos toinenkin jo synnyttää ja omaan la:han on viel kuus viikkoa! Välil toivon jo sitä omaa nyyttiä kainaloon, mut ei auta kuin odottaa!!
Tässä itkut tältä erää, pakko lopettaa kun kissat kiipeilee koneen päälle!

Antsu ja ippe 34+1
 
Joko sitä ennen päikkäreille menoa muutaman rivin näpyttelisin minäkin.

Ihan alkuun ECCULLE suuren suuri voima :hug: ! Tuntuu niin kurjalta sun ja vauvan puolesta ajatuskin siitä että sulla on niin paha olla. Kuten muutkin jo sanoneet että tuskin mitkään sanat riittävät lohduttamaan sua, mutta minäkin haluan muistuttaa sinua siitä että täällä kuunnellaan sinua aina tarvittaessa. Toivon sydämeni pohjasta että vauvan syntymän jälkeen alat saamaan voimia tulevaisuuden suhteen jo pelkästään omasta rakkaasta lapsestasi. Se äidinrakkaus on vain niin hurjan suuri voimavara että sen avulla jaksaa taistella vaikeidenkin aikojen läpi. Rakkaus omaan lapseen ei kuole koskaan, siitä saa ammennettua valtavasti voimia itselleen, vaikkei aina uskoisikaan. Olet ajatuksissa! :heart:

SOMA kyseli ennakoivista merkeistä.. Minulla ainakin ekassa raskaudessa lapsiveden tulon huomasi selvästi, vaikkei mulla kerta "rysäyksellä" vedet menneetkään. Kyllä sitä valui reisiä pitkin sen varta selkeesti ettei enää pissaan taikka valkovuotoon sitä voinut sekoittaa. Uskoisin että sulla voi olla toi "vuoto" normaalia runsasta valkovuotoa taikka sitten niitä kohdunkaulan kysymisestä johtuvia limoja. Soita toki neuvolaan jos huolestuttaa. Mulla itsellä ainakin jo useamman viikon tullut limavuotoa runsaasti ja pikkarit päivittäin märkänä pikkuhousunsuojista huolimatta.
Sitten niistä jalkasäryistä liittyen supistuksiin. En ole koskaan kuullut että supistukset tuntuisivat pelkästään esim jaloissa. Siinä vaiheessa kun synnytys on oikeesti käynnissä ja supistukset KIPEITÄ niin kipu säteilee yleensä selkään ja jalkoihin. Joten jos sulla ei ole säännöllisiä ja kipeitä supistuksia jalkasäryn lisäksi niin tuskin vielä mitään vakavaa. Mulla on särkenyt viime aikoina jalkoja ja käsiä ihan samalla tavalla kuin lapsena kasvukipujen aikaan, inhottavaa jomotusta. Varmaan kuuluu sitten sekin vain asiaan. :)

TIITU KOO kyseli tutkiiko neuvolassa terkka alapään tilannetta. Meillä päin ei ainakaan tutki, harvemmin olen kuullut että näin tekisi muuallakaan. Yleensä se on se lääkäri joka alatutkimuksen tekee. Meillä siis ainakin on varattava aika neuvolalääkärille jos alapään asiat vaivaavat. Mutta loppuraskauden lääkärihän yleensä on silloin36-37 viikoilla, joten siellähän selviää mikä on tilanne. Ennen ilmeiseti ollut enemmänkin käytäntönä että myös th:t tekevät alatutkimuksia vastaanoton yhteydessä.

JYFFE kyseli voiko paikat olla auki jo 4,5cm, kuten neuvolakorttiin oli merkitty. Luulisin että voi. Mulla oli esikon aikaan viimeisinä viikkoina paikat n. 4cm auki ja mitään sen kummempia tuntemuksia ei ollut. toki oli supistellut/ supisteli reilusti, mutta mitään synnytyskipujen veroista ei vielä silloin tuntunut. Vatsa vesien menon jälkeen alkoi synnytyssupistukset ja ne kivut. Joten uskoisin että miksikäs ei voisi olla paikat auenneet jo noinkin reippaasti. Hyvin yksilöllisiä kai ne nuokin paikkojen etukäteen aukeamiset ovat, toisilla tosiaan tuon verran auki paikat vasta usean tunnin kuluttua synnytksen käynnistymisen jälkeen.

Pirullinen tuo karkkipussi jonka otin tähän koneelle herkutellakseni ihan vain vähän. Koko ajan tulee mutusteltua lisää ja lisää vaikka olo on jo öklö. Sen siitä saa kun on niin perso herkuille ettei pysty lopettamaan hyvissä ajoin herkuttelua. :ashamed:
Nyt taidan kömpiä tytön viekkuun päikkäreille. Aamulla imuroin ja pesin lattiat, joten nyt onkin jo ihan tarpeellista ottaa pienet päivälevot.

Hyviä vointeja kaikille!

Ai niin ja Onnea SK06 pienestä neitokaisesta!! :flower:

:heart: haaveilija ja poju 36+0
 
Heipsistä!!

Ecculle voimia!!! :heart: :hug:

Mulla jalat ihan hirveän tönköt edelleen ja illalla puutu toinen jalka varsinkin nilkasta ja turvotti. Paniikki meinas tull aja mietin että soitanko jo äitipolille mutta selvittiin aamuun. Huomenna olis aika sitten sinne joten jos kestän sinne niin saavat kattoo nuo suonikohjut..

Hennesin uus kuvasto oottaa täs kainalos että joudan sen avaamaan... ENKÄ SAA tilata mitään!! :/ Eilen kävin ostaas sille kaverin vauvalle bodyn lindexiltä ja tarttui omillekin likoille muutama vaate mukaan... Jotain sit laitoin noiden kaapista kirppari/kierrätys kasaan ja sais laittaa vielä enemmänkin niitä vanhimpia. Mä kun ostan uusia vaatteita noille niin sitten en raski pitää niitä... aina kotona laittaa vaan niitä huonoimpia päälle mutta jos hävittäis ne niin on pakko laittaa niitä uudempiakin.

Oli pienen näköinen tyttö kaverilla vaikka olikin reilu 3700g syntyissään... ihan isoveljiensä näköinen. Toisaalta tuntuu niin hassulta että muutaman viikon päästä meilläkin on tuollainen tuhiseva nyytti ja sitä pitäis osata taas hoitaa, mahaitkuja sun muuta jos sellasia pienellä on..

Jospa sitä nyt menis sohvalle pitkäkseen ja tuon kuvaston kimppuun.

Mammaliini83 ja Api 36+6
 
Paljon onnea pienestä tyttösestä SK06!!! Ajattelinkin että jokohan on taas vauvauutisia tullut :)

jyffelle :hug: Pojalla oli onni matkassa!

Tänään olisi vuorostaan miehellä synttärit ja paniikissa käytiin aamulla pojan kanssa lahjaostoksilla. Kun lähdettiin, ei ollut hajuakaan mitä hänelle ostaisin mutta löytyihän sitten kultasepänliikkeestä ja urheilukaupasta jotakin :) Kakun ostin pakastealtaasta tällä kertaa.... :)
Tuli kyllä mojovat supparit hankittua tuolla reissulla, nyt tuntuu helpottavan kun pääsin asettumaan aloilleni.

Tiitti on nyt ollut tosi kauan jo samassa asennossa. Selkä on tuossa vasemmalla ja oikealle sitten tuuppii jaloilla ja käsillä. Eipä taida siitä enää kääntyäkään mihinkään suuntaan ennen synnytystä... Poika taisi olla samassa asennossa aikoinaan :)

Eipä tässä kummempaa!

Lilli ja Tiitti 37+5
 
Voi Eccu, suuren suuri voimahali täältäkin!!!! :hug: :hug: Tosi inhottavaa että joudut tässä vaiheessa raskautta miettimään tuollaisia asioita.. toivottavasti mielialasi paranee ja olo helpottaa viimeistään vauvan synnyttyä!!! :hug: Jos haluat virtuaalista tukea, niin varmasti voit täällä kertoa mikä mieltäsi painaa, yksin ei kannata ongelmien kanssa jäädä..

Jyffe: Oli teillä kyllä onni onnettomuudessa ettei käynyt pahemmin!! Voimia ja paranemisia sinne pikku-pojallenne!! :hug:

Omaan ( . ) ei erikoisempia.. kaikilla kuulostaa olevan vähän jonkinlaisia ennakkokipuiluja yms.. mulla ei ainakaan vielä... :whistle: Mitä nyt vauveli kovasti potkiskelee ja hikkailee masussa ja toisinaan masu menee kovaksi. Valkovuoto on kyllä tosi runsasta ja pissahätä jatkuvaa, mut ne kuuluu asiaan. Turvotustakin tuli jalkoihin parina iltana.

Täällä tosi harmaa ilma.. vettä tulee ja tuulee.. kurjaa... :/ Tuntuu että itelläki sitte niin väsynyt olo.. vois lähtä nukuttamaan pojan (kiukkuaa sylissä kun ei saa painella näppäimiä) ja levähtää itsekki hetki.....

Voimia kaikille loppuraskauteen!!! :hug:

Annilia & Nuppu rv. tasan 37 :heart:
 
heippa piiitkästä aikaa!

en oo aikoihin ehtinyt koneella istua, ku mies on ollut lomalla ja ollaan puuhailtu kaikenlaista. Tänään meni takas töihin, joten paluu arkeen, no onneks kohta sillä on taas isyysloma. Oikein paljon onnea kaikille vauvaantuneille :heart: Ja jyffelle ja ecculle voimia :hug: :hug: , kamalia juttuja. Ja oliko aurinkoenergiankin? lapsi satuttanut itsensä, toivottavasti sielläkin kaikki kunnossa. Voimia ja halauksia kaikille muillekkin jotka niiitä tarvitsevat!

Joku kyseli phil & theds sisarusrattaista. Me ostettiin sellaset kesän alussa ja on olleet ihan loistava hankinta, ku tuplarattaat on pakko olla käytössä ku vauva syntyy. Tilattiin ne saksasta pingpong-online.comista ja tuli reilussa viikossa. Makso jonkun reilun 500 sisaristuimella ja sadesuojalla, ei tilattu kantokassia ku testattiin ni brion pehmeä kantokassi sopii sinne just passelisti. Helsingissä vaunuaitta myy samoja rattaita mut ois tullut montaa sataa euroa kalliimmaks ostaa sieltä, kannattaaa vertailla hintoja.

Oma olo alkaa olee jo välillä tuskanen, ja supistuksiakin tulee, vaik viime synnytyksessä supisteli vasta sairaalassa lapsivesien menon jälkeen. Vielä ois laskettuun aikaan viitisen viikkoa, mies jo kärsimättömänä odottaa et millon vauva syntyy =)

tintsa ja poju 34+6
 

Yhteistyössä