elokuussa kreikkaan?! Vai?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kuinkas on
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kuinkas on

Vieras
lähtisimme 3,5,6 vuotiaiden kanssa viikoksi kreikkaan elokuun puolivälissä.
sain halvan tarjousmatkan varattua.
ollaan lomailtu aiemminkin kreikassa,mutta toukokuussa ja silloin siellä oli jopa liian viileää...
nyt juttuja lueskelleena rupesin miettiin onko tuo nyt ihan tuhoon tuomittu ajatus lähteä sen kuumuuden kanssa? luin juttuja, että siellä on tuolloin niin paahtavan kuuma, että sinne suurinpiirtein kuolee. Kossille olisimme menossa...

Tämä tietenkin riippuu ihan ihmisestä, mutta itse en kokenut elokuuta Kreikassa mitenkään liian kuumaksi. Päivällä lämpö on yleensä korkeintaan 35 astetta. Useimmiten hieman päälle 30 astetta. Olin siis Kreikassa yhtenä vuonna koko kesän ja muistaakseni korkein lämpötila oli silloin 36 astetta. Illalla viileämpää, mutta tarkenee ilman pitkähihaista silloinkin.

Tämä tietenkin riippuu ihan ihmisestä, mutta itse en kokenut elokuuta Kreikassa mitenkään liian kuumaksi. Päivällä lämpö on yleensä korkeintaan 35 astetta. Useimmiten hieman päälle 30 astetta. Olin siis Kreikassa yhtenä vuonna koko kesän ja muistaakseni korkein lämpötila oli silloin 36 astetta. Illalla viileämpää, mutta tarkenee ilman pitkähihaista silloinkin.

niin,sitäkin mietin että meillä oli viime kesänä täällä kotosuomessa muutamana päivänä 35 astetta ja se oli ihan ookoo. hotelleilla on lisäksi uima-altaat jossa viilentyä,sitä meillä ei kotona ollut.
jossain oli että elokuussa kreikassa saattaisi olla yli neljäkymmentäkin... se kyllä kuulostaisi liian kuumalta.

No ite en missään tapauksessa lähtis kun meinaan kuolla jo kanarian saarille maaliskuussa vaikkei lämmintä ole kun reilut 20 astetta, että ihan mistä tykkää ite..

Porukat oli pari vuotta sitten elokuussa Kreikassa ja sanovat et lämpötilat oli just tota +35 luokkaa ja se ei oikein meille passaa...

Kreikassa voi tosiaan olla yli 40 astetta lämmintä, mutta silloin on kyse jo tavallista lämpimämmästä säästä. Normaalisti ei noin lämmintä ole. Minunkin mielestäni ne viime kesän Suomen helteet tuntui paljon lämpimämmältä kuin Kreikassa ollessani samat ilmat. =)

.. sanoisin, että liian kuumaa on noin pienille lapsille, ja asteet voivat helposti yltää lähemmäs neljääkymmentä. Liian kuumalla ei oikein jaksa tehdä mitään.

en näkis mitään ongelmaa. mä käyn monta kertaa vuodesta kreikassa (ateenassa) ja ja sielläkin pärjää vaikka se vasta kattila onkin. joten saarilla missä tuulee ja on meri lähellä niin pärjää ihan hyvin. ja siesta on aina hyvä idea ;)

sitä mietin että onko sitä lapsille oikeasti suurta ongelmaa, kunhan vaan juovat tarpeeksi...
just tultiin pari vkoa sitte kanarialta ja lapset uivat siellä 5-6h päivässä...
että uimiseks se loma kuitenkin menee!

me oltiin viime heinäkuussa Turkissa ja siellä oli + 40 ja enemmän koko viikon. Meillä 4v ja 5v lapset ja uima-altaassa ja meressä oltiin lähes koko loma :) Lapsilla ei mitään hätää ollut, mutta meillä aikuisilla oli aika tuskaiset oltavat.

Me oltiin n. 4 vuotta sitten Kreetalla elokuun puol'välissä ja lämpötila oli tuolloin joka päivä yli 40 astetta. Uima-allas ja Välimeri tuntui kaikkea muuta kuin virkistävältä. Mutta ollaan ite totuttuyli 30 asteen lämpötiloihin mein toisessa kotimaassa joten ei tuntunut pahalta noi helteet.

[QUOTE="una";23605450]en näkis mitään ongelmaa. mä käyn monta kertaa vuodesta kreikassa (ateenassa) ja ja sielläkin pärjää vaikka se vasta kattila onkin. joten saarilla missä tuulee ja on meri lähellä niin pärjää ihan hyvin. ja siesta on aina hyvä idea ;)[/QUOTE]

Vuonna 2000 oli Kalymnoksella ja asteet kipusi joka päivä reilusti yli 40... Ei siellä tuuli paljon auttanut kun tuntui kuin joku olisi puhaltanut föönillä kuumaa ilmaa...

Siis todella kuumahan siellä on,joten.. Kannattaa huolehtia että kaikki juo kunnolla,riittävät suojakertoimet ja vaaleita ohuita vaatteita. Ja retket ym varmaan kannattaa unohtaa ihan suosiolla ja ottaa loma uimisen kannalta :)

Me ollaan ton ikästen lasten kanssa (ja niitä ennenkin) käyty joka vuosi intia vietnam thaimaa reissuissa (siis joka talvi johonki noista) ja useinmiten on ollu siellä 30 lämpö mutta se on ollut okei koska lasten kanssa ollaan lähetty sillä periaatteella että uidaan suurimmaks osaks niin kun on suojakertoimet kohdallaan ja syömiset ja juomiset niin koskaan ei oo mitään palamisia edes tullu lapsille. Raskaana ollessa olisin kyllä mieluummin ollu jossain muualla. Mutta kreikassa en tiedä sitten onko siellä kuivempi ilmasto niin voi ehkä olla tukalampi? mutta mun mielestä lämpö on se ihanin juttu lomailussa.. Itsekin ollaan mietitty jos joku vuosi lähdettäis just kreikkaan syksymmällä niin olis lyhyempi lento. Tänä vuonna mennään kuitenki sukuloimaan thaimaahan.

Yhteistyössä