>> elokuussa entisestään kutistuvat <<

  • Viestiketjun aloittaja Toss Foo
  • Ensimmäinen viesti
Toss Foo
Tervetuloa, Mansikkainen mamma! Ja kaikki muutkin halukkaat! Ilman muuta mukaan vaan tsemppiä ja seuraa hakemaan, täältä sitä löytyy :) .

Syyskuulle voisikin sitten alkaa keksimään hyvää nimeä.."Syyskuun syöjättäret" ei taida vastata tavoitetta, se oli eka joka mieleeni pamahti! :D :D :D

Höh taas alert lastenhuoneesta just kun luulen pääseväni netteilemään :(
Toisella kertaa taas lisää!
 
Muumiomamma
Nyt oli tosi surkea viikonloppu. Tuli syötyä hieman liian paljon, liian vähän liikuntaa ja lisäksi vielä parit siiderit. Auts! :( Ei näyttänyt kovin hyviä lukuja vaaka tänä aamuna. :/ Ja lisäksi vielä alkaa kohta olla se aika kuusta, joten turvottaaa...

Oisko vaikka "Syyskuun solakoitujat" hyvä nimi. :)
 
Mansikkainen mamma, tietty pääsee mukaan! :)

Syyskuun solakoitujat vois olla hyvä. :D Ärsyttääköhän muita palstailijoita meidän mahtavat otsikot? :xmas:

Täällä viikko hurahtanut edellisestä punnituksesta. Uskaltaisikohan huomenna vaa'alle... En juurikaan odota pudotusta, toivon vaan että ei olisi noussut. Laivareissulla tuli syötyä vähän liiankin hyvin. :) Nooo, tässä on vielä kymmenisen päivää aikaa tälle kuulle.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24466614:
Ja nimiehdotus jo lokakuulle: lokakuun luuviulut :) (lokakuun laihduttajat ois vähän tylsä).
No ei kai me nyt luuviuluja sentäs! :eek: :D

Mä taidan nyt mahtua kaikkiin vaatteisiini. Muutamat housut, jotka eivät ennen tätä laihdutusta menneet edes kiinni, ovat jo löysiä! Vaatteita pitäisi ostaa vähän lisää, jotkut roikkuu rumasti päällä, jopa pikkaritkin, heh. :)
 
Toss Foo
Empuuu: minäkin huomasin vaatekaapin sisällön uusintatarvetta, ja olenkin pienen omaisuuden tuhlannut uusiin vaatteisiin. Paitsi pikkareihin, jotka totisesti roikkuvat ja lököttävät omituisesti :D !

Ryhmännimiehdotus, vol 2: "Kuukaudesta toiseen kutistuvat: syyskuu". Ja sitä rataa.

BMI reilusti alle 23 \o_O/ HURAA!!!

Toss Foo
 
  • Tykkää
Reactions: Millenia
Tuota... Mä olen hillunut näissä ketjuissa nyt ja valitellut kun ei ole henkilövaakaa.
Siinä melkeinpä tasan 2 vuotta sitten synnytyksen jälkeen painoin siis 93kg, vielä 2-3kk sitten painoin reilu 70kg (71-72?).

Eilen pääsin käymään lapsen neuvolan yhteydessä vaa'alla ja lukema oli, siis ihan tajuton. Ihan sellaisena unelmatavoitepainona mulla on ollut 65kg, jonka siis ajattelin tosiaan olevan ihan mahdoton tavoite. Kuitenkin kävi niin että nyt mun paino oli 66kg!!!

Nyt sitten... Kai mä otan uudeksi "tavoitteeksi" 60kg. Sen verran olen painaut viimeksi 16-vuotiaana :D

Mutta henkilövaakaa mulla ei edelleenkään ole, eli painon saatan nähdä vain sattumalta jossain.

Tässä on tosin jännää se että ihmiset on sanoneet mun laihtuneen taas, mutta itse sitä ei näe. Tähän tosin saattaa vaikuttaa se että meillä ei ole kokovartalopeiliä :D Vaatteet kyllä putoilevat päältä mikä on sinäänsä mälsää kun ei ole varaa ostaa uusia :(

Eilen oli koon 46 reisitaskuhousut päällä (tällä hetkellä olen kokoa 36-38) ja mies nauroi kun yritin saada ne pysymään ylhäällä kun käytiin kävelyllä.
 
  • Tykkää
Reactions: Empuuu
IhanaValo
Tervetuloa uusille!

Ja wautsit kilojaan tiputtaneille! Tosi hienoja tuloksia!

Mie taas, tänä aamuna vaaka vaihteeks näytti melko hyvää..tai no, parempaa lukua ku eilen. Maha on jotenkin oudosti kipeä, tuntuu että on suolet solmussa tai jotain..turvottaa jne.
Miten sen suunnan sais pidettyä alaspäin. Ei varmaan joka päivä kannattais vaa'alla käydä kun paino vaihtelee joskus paljonkin ihan vaan päivästä riippuen.

Tsemppiä kaikille tällekin viikolle!
 
Tönt
Tuota... Mä olen hillunut näissä ketjuissa nyt ja valitellut kun ei ole henkilövaakaa.
Siinä melkeinpä tasan 2 vuotta sitten synnytyksen jälkeen painoin siis 93kg, vielä 2-3kk sitten painoin reilu 70kg (71-72?).

Eilen pääsin käymään lapsen neuvolan yhteydessä vaa'alla ja lukema oli, siis ihan tajuton. Ihan sellaisena unelmatavoitepainona mulla on ollut 65kg, jonka siis ajattelin tosiaan olevan ihan mahdoton tavoite. Kuitenkin kävi niin että nyt mun paino oli 66kg!!!

Nyt sitten... Kai mä otan uudeksi "tavoitteeksi" 60kg. Sen verran olen painaut viimeksi 16-vuotiaana :D

Mutta henkilövaakaa mulla ei edelleenkään ole, eli painon saatan nähdä vain sattumalta jossain.

Tässä on tosin jännää se että ihmiset on sanoneet mun laihtuneen taas, mutta itse sitä ei näe. Tähän tosin saattaa vaikuttaa se että meillä ei ole kokovartalopeiliä :D Vaatteet kyllä putoilevat päältä mikä on sinäänsä mälsää kun ei ole varaa ostaa uusia :(

Eilen oli koon 46 reisitaskuhousut päällä (tällä hetkellä olen kokoa 36-38) ja mies nauroi kun yritin saada ne pysymään ylhäällä kun käytiin kävelyllä.
voi apua..voin just kuvitella miten vaikeeta on kävellä monen koon isommissa housuissa. :D
meilläkään ei ole kokovartalopeiliä (en ole halunnut nähdä itteeni). saunanovessa "peilaan" itteeni ennen kuin lähden ovesta ulos. :D

sullahan on kivasti lähtenyt painoa sitten. millasta muutosta olet tehnyt vai onko se lähtenyt itestään tippuu?
 
Tönt
Tervetuloa uusille!

Ja wautsit kilojaan tiputtaneille! Tosi hienoja tuloksia!

Mie taas, tänä aamuna vaaka vaihteeks näytti melko hyvää..tai no, parempaa lukua ku eilen. Maha on jotenkin oudosti kipeä, tuntuu että on suolet solmussa tai jotain..turvottaa jne.
Miten sen suunnan sais pidettyä alaspäin. Ei varmaan joka päivä kannattais vaa'alla käydä kun paino vaihtelee joskus paljonkin ihan vaan päivästä riippuen.

Tsemppiä kaikille tällekin viikolle!
kerran viikossa on ihan hyvä. jos käy useammin niin vaakalukemista voi tulla pakkomielle. ei ole ainakaan tulevaisuutta ajatellen kovin järkevää tuijottaa vaakaa ihan koko ajan. pitää vaan luottaa siihen että kroppa tekee työn kun tekee järkeviä valintoja. olen jopa harkinnut etten kävisi edes kerran viikossa mutta sit taas, jos 1 viikko menee huonosti niin voi seuraavalla viikolla vetää tiukemmin. tavoite on ettei tarvitsi käydä vaa'alla joka viikko kunhan vaan pääsee sinne painotavoitteeseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24471583:
voi apua..voin just kuvitella miten vaikeeta on kävellä monen koon isommissa housuissa. :D
meilläkään ei ole kokovartalopeiliä (en ole halunnut nähdä itteeni). saunanovessa "peilaan" itteeni ennen kuin lähden ovesta ulos. :D

sullahan on kivasti lähtenyt painoa sitten. millasta muutosta olet tehnyt vai onko se lähtenyt itestään tippuu?
Mullakin on tommoset vitriinin ovet mistä näen silhuetin :D

Mulla putos aika pitkään ihan itsekseen toi paino. Sitten siinä kun paino oli vielä reilu 70kg niin ajattelin ihan vain huvin vuoksi kokeilla, no, karppausta. Mutta siis mun linjaus on ollut vaan sitä että olen vältellyt vaaleita jauhoja, maissia ja sokeria.. En mitenkään ihmeellisesti ole aiheeseen perehtynyt, että voisin sanoa olevani "ihan oikea karppaaja" :LOL:

Mulle oli todellakin yllätys että vatsa on litistynyt ja tosiaan paino on sitten tippunut aiempaan verrattuna vauhdikkaasti. Vaikka kuitenkin syön niin etten kärsi nälästä.. Mä pidin ihan huuhaana silleen koko juttua, tai ainakin ajattelin että jos aiheeseen ei paneudu kunnolla niin korkeintaan paino nousee tällä mun "mukakarppauksella" :D
 
Hirveä sotanorsu
Minä tarvitsen sitä vaa'an antamaa tukea ja piiskausta vielä tässä vaiheessa, kun kiloja on niin paljon. Joka aamuinen punnitus samaan aikaan antaa palautteen edellisestä päivästä, tuliko syötyä väärin ---> turvotusta vai oliko linja ok ---> paino ennallaan tai vähän miinusta.
 
"karkki"
heips!

Täällä yövalvomisten lisäksi on tullut syötyä väärin, ei paljon kasviksia ja hedelmiä ole nyt napaan joutunut. Väsyttää mut silti olen käynyt joka päivä tunnin lenkin...
Painoa tullut takaisin joku +700g :( Yritän lohduttautua että sillä et elokuun saldo silti -3kg.
 
Toss Foo
VAAKAA ei mullakaan pudotuksen alussa ollut, mutta aika pian sen hankin. Ja välillä se olikin paras ystäväni.. joka-aamuinen punnitus oli minullekin tarpeen siinä vaiheessa, kun muutosta ei vielä näkynyt, mutta jotain kuitenkin tapahtui. Nyt riittää harvempikin väli, mutta kerran viikossa (ainakin) aion pitää jatkossakin, ettei pääse nousua tulemaan.. Kilo on helpompi pudottaa kuin kymmenen.

PEILIÄ meillä ei myöskään kokovartalomallia ollut. Kun vaatteet alkoivat roikkumaan, nostelin lasten jakkaraa ja välillä isompaa tuolia "ylävartalopeilin" eteen, että näin miten housut istuvat :D Sitten (ihan vähän aikaa sitten) löysin kirpparilta semmoisen pukeutumispeilin, jossa siis on "jalat". Ei maksanut paljoa, ja nyt saan peilailla uutta minää :D !

Mulla on tämän pinon aloitussivu kirjanmerkeissä, syyskuussa vaihdan sitten taas uuden sivun. Ei tarvitse etsiskellä sen kummemmin, että missäs se henkinen tuki luuraakaan..

Kiitos siis kaikille kirjoittelijoille, ihanasti olette minua auttaneet!
Toss Foo
 
Viime pe vaaka näytti 68,5kg mikä olikin hienoa, osa taas tullut takaisin viikonlopun aikana, kun tulee syötyä vähän reilummin (hampurilaista ja kiinalaista iik), mutta ei pidä säikähtää. Viimeksikin kävi vähän korkeammalla ja silti tipahti mukavasti taas 800g edellisestä viikosta. -2kg elokuulle, yksi pitäisi vielä saada aikaiseksi, voi olla aika nippanappa.

Mutta huomenna alkaa koulu ja pyöräily. Ajattelin koulussa syödä aina kunnon lounaan (ei tietenkään mitään ähkyilyä) ja sitten kotona miettiä tarviiko välttämättä tehdä lämmintä ruokaa ollenkaan. Lapsetkin saa lämpimän lounaan päikkärissä niin ainakin välillä varmasti ilta menee hyvin salaateilla ja voileivillä jne. Ukko saa toki kokkailla, mutta itse en aio vaivautua, täytyy ehtiä jotakin muutakin tekemään kun passaamaan perhettä. Aamulla penskat hoitoon -> kouluun -> penskat pois -> kotona siivoukset, pyykkäykset ym. kun ukko ei kuitenkaan osaa/jaksa/huomaa. Sitten on vielä mahdolliset läksyt ja eiköhän sitä saa öisinkin vielä lasten heräilyjä hoitaa... että jos aikoo valittaa väliin jäävistä ruuista niin paukautan kyllä kaulimella.
 
vilttiketjun vara harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja Minäkin laihdutan;24477846:
Yes! Painoindeksini on nyt 20,8. Ja vielä lähtee 5 kg!
Miksi vielä 5kg? Sinun indeksisihän on nytkin erinomainen, ettei vaan mene liian alas.
No minä olen nyt virallisesti päässyt 68 alkaviin lukuihin, kun toukokuun piolivälissä lukema oli 76,8. Jiihaa.

Tsemppiä kaikille kiloistaa eroon pyrkiville ja myös läskiä lihakseen muuttaville. :)
 
Minäkin laihdutan
Miksi vielä 5kg? Sinun indeksisihän on nytkin erinomainen, ettei vaan mene liian alas.
No minä olen nyt virallisesti päässyt 68 alkaviin lukuihin, kun toukokuun piolivälissä lukema oli 76,8. Jiihaa.

Tsemppiä kaikille kiloistaa eroon pyrkiville ja myös läskiä lihakseen muuttaville. :)
Siksi 5 kg, koska sitten olen "itselleni oikeissa" mitoissa.

Upeasti on sinun painosi pudonnut. Minä vasta aloitin projektini toukokuun lopulla ja 4 kg on lähtenyt (joo tiedän, tosi hitaasti).

On kyllä ollut inspiroivaa lukea tätä ketjua, jengillä on mahtava tsemppi päällä.
 
Huoh... Vetkuttelin tänne tuloa, kun ei oo mitään hyviä uutisia. Ei ole mikään edistynyt, eikä lenkillekään ole ehtinyt samaan malliin. 2 viikon päästä alkaa yliopistolla jumpat, niin tulee taas rutiinia. Eli siinä 70 kilon tuntumassa pysytellään edelleen.

Lisäksi viikonloput tuntuu olevan vähän haastavia ton ruokavalion suhteen. Vieraita oli taas, kokkailtiin, naposteltiin, käytiin ravintolassa.. Tosin söin paljon chiliä, se kuulemma auttaa painonpudotuksessa:saint:
 
Väliaikatietoja: Elokuussa tippunut 2,3kg. Ei taida sitä 4kg:n pudotusta tulla, mutta toisaalta en ihan kuun alusta aloittanut ja yks viikko meni vähän hunningolla.
Vaa'asta: Mulla sana juttu, että pakko käydä joka aamu punnitsemassa. Siitä on tullu vähän sellanen rutiini, niinkuin hampaiden harjaus. Joskus jos tulee pitkiä taukoja vaa'alla käymiseen, niin yleensä sillon alkaa syömisetkin mennä överiks.
 

Yhteistyössä