>> elokuussa entisestään kutistuvat <<

  • Viestiketjun aloittaja Toss Foo
  • Ensimmäinen viesti
Mulla paino junnaa paikoillaan. ei siis nouse eikä laske ja menee kohta niin hermot. Olen harrastanut hyötyliikuntaa, herkut vetäny ihan minimiin ja ruokavalio on kohtalainen, kasviksia voin viel lisätä ja leipää karsia.
Liikuntaa pitää nyt alkaa ihan tosissaan harrastaan ja juomaa nesteitä ilmeisesti enemmän että sais tähän aineenvaihduntaan vauhtia. joten nyt pyydänki teiltä vinkkejä millä sais tuon aineenvaihdunnan nopeemmaksi, että lähtis nesteet poistumaan kehosta.
 
Vihreä tee, mansikat ja ananas on ainakin sellaisia ihan luonnollisia aineita, joilla nesteet liikkuu. Ja hyviä.

Piti vääntää vähän lihasjumppaa nyt telkkarin ääressä, alkoi taas mahareppu niin ällöttämään :p. Olisin tänään käynyt tuossa 6km lenkin kaupassa, mutta satoi kaatamalla. Noh, jaksaiskohan huomenna. Vessapaperi on loppu niin pitää ainakin bussilla mennä jos ei muuten.
 
Toss Foo
Tervetuloa, uudetkin kirjoittelijat! Vielä mahtuu joukkoon sankkaan!


Kertokees immeiset, MITÄ RAEJUUSTON KAVERIKSI? (Purkki)ananaksen mausta en oikein piittaa, vaikka se olisi juuri sopiva lounaspläjäys raggarin (eli sen raejuuston) seurana. Mitäs voisi tai kannattaisi kokeilla sijaan? Raggaria mulla menee kyl helposti, nam :p

Poignant, muista juoda paaaaljon (vettä), se se käynnistää nestekierron ja muun aineenvaihdunnan! Myös nuo Millenian mainitsemat tehoaineet kannattaa muistaa.

Appelsiini kyseli laihdutustyyliä.. mulla se on enemmän (veden) juominen, vähemmän ja vain ruoka-aikaan syöminen ja herkkujen poisjättäminen. Ja niissä pysyminen.

Kiitos tsempeistä, jospa tämä tästä alamäeksi taas muuttuisi, siis painolukemien suhteen. Nyt on taas jotenkin positiivinen olo, saas nähdä mitä viikonvaihde lukemiksi antaa! Aijoo, siitä tulikin mieleeni, että HJUVA HJUVA Kaunishäntäinen orava, keventyminenhän meinaa että jotain siellä on oikein mennytkin jos vaikka ruokavalio hieman pielessä sattui olemaankin! Ei muuta kuin homma etenemään! Koskas palaat arkimaisemaasi takaisin "lihapatojen äärestä"?

Haukotus.. ottaiskohan vielä puolen tunnin aamutirsat. Mikähän lie herätti kukonlaulun aikaan.. ei ainakaan kukko :D.
 
IhanaValo
Mie syön yleensä raejuuston kans tonnikalaa ja/tai tomaattia/kurkkua pilkottuna.

Miulla junnaa kans, ja kun se on taas siel mistä viime kuun alussa lähin...kyllä potuttaa.
Lisää(kö?) vettä, vähemmän ruokaa...

Auttaakohan muuten mitään, kun melkein joka päivä (välillä päivä väliä) teen joutessaan vatsalihas"rutistuksia" tai miten niitä nyt kuvais, kuitenkin tuntuu jonkin verran mahassa, samalla ku istun nukuttamassa lapsia? Ja siis n.50-100/ilta.
Nostelen jalkoja nojatuolissa istuen tms.
 
Toss Foo
IhanaValo: minä tein istumaannousuja kevään/alkukesän aika säännöllisesti, ja kyllähän siinä ainakin lihakset kehittyvät :) Tosi nopeasti kasvoi toleranssi, jos aluksi jaksoin hädintuskin tehdä viittätoista, aika pian vetelin jo 50 putkeen. Vatsan "litteyteen" noilla suorien vatsalihasten kunnolla ei sinänsä suurta merkitystä ole, enemmän pitäisi saada tehoa syviin ja vinoihin vatsalihaksiin. Callaneticsin vyötärönkaventajaliikettä tein myös.. kesäkuussa? kai, ja sen tehon kyllä huomasi! Nyt se on vaan taas jäänyt, pitäisiköhän ottaa aamuohjelmaan - ainakin jos herään jatkossakin ennen lapsia :D

Tässä juutuubaa tuosta Callaneticsin liikkeestä:
http://www.youtube.com/watch?v=Vofcj9GWca8

Nälkä! Mitähän sitä aamupalaksi.. Kahvia, että jaksaa päiväunille asti?
 
Uaah.. huomenta kaikki. :) Sateinen päivä taas vaihteeksi, jee!

22. päivän paikkeilla palaan takas normaaliin elämään, ja puntariki näytti tänään edelleen 68 kiloa, eli se eilinen puolen kilon vaje oli joko näköharha tai muuten vaan väärin. Kaikki on normaaleissa uomissaan siis. :)

Suosittelen aamupalaksi kaurapuuroa, johon pilkot banaania tai omenaa, porkkanaa napostelupalasina ja pari palaa paahdettua ruisleipää kurkulla ja auralla. NAM! :p Tuolla pärjää aika pitkälle päivään. :)
 
"Hujoppi"
Mä pipisenä kotona syönyt tänä aamuna "joutessani" jo viisi näivettynyttä suklaavohvelia!!!!!
Pakastimessa houkuttelee Triojäätelö paketti......:(....masentavaa meininkiä....
 
duppiduu
Heippahei,
Olen tällainen harmaa vain enkä varsinaista laihdutuskuuriakaan ole vetämässä, mutta kesälomakiloista (nelisen kiloa) pitäisi eroon päästä, mieluiten mahdollisimman pian. Seurailen ketjua siis :)
 
Tönt
Tervetuloa, uudetkin kirjoittelijat! Vielä mahtuu joukkoon sankkaan!


Kertokees immeiset, MITÄ RAEJUUSTON KAVERIKSI? (Purkki)ananaksen mausta en oikein piittaa, vaikka se olisi juuri sopiva lounaspläjäys raggarin (eli sen raejuuston) seurana. Mitäs voisi tai kannattaisi kokeilla sijaan? Raggaria mulla menee kyl helposti, nam :p
banaania (tai muuta hedelmää) ja hasselpähkinöitä (kokonaisia). :p
 
nyyh!
mul ois tavote tälle kuulle painaa 57,iltasyönnin jätin,ja mahottoman karkin syönnin,alko sen verta vaatteeet ahistamaan,että jotain tehtävä.15v sitten painoin 47,olin himo lenkkeilijä ja kalorinlaskia,nyt toinen taktiikka
 
"Rouva hillopulla"
Dodii. Olihan tämä ketju jo pystyssä. Heinäkuu meni liikunnan suhteen vähän heikosti, mutta tän kuun alussa aloin juosta 3-4 kertaa viikossa. Toistaiseksi on tahti pysynyt, tai siis juoksuvauhti ei kyllä päätä huimaa, mutta pääasia et saa ittensä liikkeelle. Selkä ja koko keskikropan lihakset on toimistossa kesän istumisen jäljiltä aika kehnossa kunnossa. Huomasin, kun eilen koitin tehdä kuntopiiriä telkun ääressä... Huh huh! Vielä ennen kesää jakso tehdä paljon paremmin.

Olisko se ollu heinäkuuta viikko suunnilleen jäljellä kun ilmottauduin heinäkuun ketjuun mukaan. Sillon paino oli 72, nyt 69,5. Mittanauhalla oon kanssa kerran viikossa mitannu, mutta en oikein luota siihen osaanko mitata joka kerta juuri samasta paikasta... Mutta oli aikamoinen shokki kun aloin mittailemaan. Mun persauksen ympärysmitta on levinny 1,5 vuodessa 7 senttiä. :O . Taisinkin viime ketjussa mainita, että "lantion ympärys lähentelee satasta". Voi pojat, se oli kyllä jo yli... Mutta niin vaan sitä huijaa itseään, ettei tätä rapistumista ja löllöistymistä mukamas huomais...

Syyskuussa pääsee taas yliopiston jumppiin ja kuntosalille. Aikaakin liikkumiseen on enemmän. Tavoite mulla on sellainen kilo pois viikossa. Tai ainakin se, että joka viikko teen hyviä peliliikkeitä oman hyvinvointini edistämiseksi. Lopullinen tavoite on aluksi nyt alle 60, ehkä joku 56-58 olis mulle passeli.

Tästä se lähtee taas!
 
"rouva hillopulla"
Mä väsäsin muuten itelleni exceliin sellaisen taulukon. Siihen merkkailen noita mittanauhan lukemia ja painoa, ja sit vaan seuraan laskevaa käyrää. :D Ne on jotenkin havainnollistavia ja lahjomattomia ne sellaiset kuviot.Tähän mennessä kaikki luvut laskusuunnassa! Sen sijaan mitään kaloreita en laske tms.
 
Hillopullalla samansuuntaiset tavoitteet kuin minulla. Paitsi että en tiedä jaksanko laihduttaa yhtä syöttöä tuonne alle 60 kilon. Nytkin on välillä vähän lipsunut jo. Täälläkin on sataset paukkuneet lantiossa ja rinnanympäryksessä aikoja sitten. Harmittaa kun ei oikein ole aikaa eikä energiaa tuohon treenaamiseen, pelkällä laihduttamisella ei kaikki löllöt lähde. Eniten kyllä harmittaa tuo vyötärönympärys ja mahareppu.

Tietääkö muuten immeiset täällä, että jos säätää vaikka tuota juoksumaton kaltevuuskulmaa tai crosstrainerin ohjelmia niin miten saisi paremmin vastusta reisille ja pepulle? Voisi koittaa kerran viikkoon ehtiä tuohon taloyhtiön kuntosalille. Kiinteytysjumppaa mietin kanssa, mutta se on aika tiheään ja toisella puolella kaupunkia, niin taitaa kunto loppua jo matkoissa... saati sitten että onnistuuko lapset aina jättää ukon hoiviin.

Meinaan olla vähän lyhytjänteinen ihminen, siksi nämä laihdutukset ja treenaukset monesti lophataa, kun ei näy tarpeeksi tuloksia lyhyessä ajassa. Nyt vaan on koittanut purra hammasta ja ajatella sitä kuinka paljon keveämpi ja mukavampi olo on kun saa sen kymmenen kiloa pois. Puhumattakaan siitä kuinka paljon "uusia" vaatteita tuolla kaapissa olisi kun laihtuisi entiseen kokoon.

Paino nousi muuten viikonlopun jälkeen takaisin siihen 70,5kg mutta en ollutkaan asiasta hirveän yllättynyt. Pitsaa syötiin ja yöt on nukuttu taas huonosti. Molemmat lapset heräilee pitkin yötä ja aamulla ylös ennen seitsemää vaikka menevät nukkumaan vasta kymmenen aikaan... huoh. Nyt oli taas siinä 70 tuntumassa, että tuurilla se tässä parissa päivässä vielä muutaman gramman putoaa ja tulee kuitenkin miinusta viimeisimmälle viikolle.
 
Viimeksi muokattu:
Muumiomamma
Heippa!

Tule tähän mukaan vasta nyt. Aiempia ketjuja olen vain sivusta seurannut, mutta mukaan en ole uskaltautunut.
Kiloklubista ei tunnu vertaistukea löytyvän ja siellä ne ketjut on niin julmetun pitkiä, ettei niitä hullukaan jaksa lukea. Ehkäpä täältä sitten sais tsemppareita? :)

Elokuuta on vielä kolmisen viikkoa jäljellä ja tavoitteena olisi pudottaa 3 kiloa. Realistinen tulos voisi kyllä enemminkin olla 1,5-2,5 kg. Kuitenkin jos pääsisi 7 alkavaan lukemaan niin olisin enemmän kuin tyytyväinen. :)

Minäkään en luota oikein siihen että osaisin mitata mittanauhalla joka kerta samasta paikasta. Mittasinpa nyt kuitenkin, ja ainakin sentti on vyötäröltä lähtenyt kuukaudessa. Lantiolta 2 cm.
 
"rouva hillopulla"
Heippa!

Minäkään en luota oikein siihen että osaisin mitata mittanauhalla joka kerta samasta paikasta. Mittasinpa nyt kuitenkin, ja ainakin sentti on vyötäröltä lähtenyt kuukaudessa. Lantiolta 2 cm.
Mä yritän saada luotettavampia mittaustuloksia niin, että mittaan esim reiden ympäryksen aina yhden luomen kohdalta. Eihän siitä mitään virallista lukua saa, mutta ehkä voisi siis olla pitkällä aikavälillä vertailukelpoinen... Joka kohtaan ei niitä luomia löydy ja pitää olla aika tarkkana, että se mittanauha menee selkäpuolellakin suorassa... No, ehkä ne mitat antaa jotain suuntaa kuitenkin.
 
Kävin aamulla puntarilla ja oho multa oli 3kg kadonnut jonnekkin :) Eli jospa se nyt ois suunta taas alapäin.
Ilmeisesti oli jotain menkkaturvotustakin päällä, ku housutki tuntu aamulla mukavemmilta jalassa ku muina päivinä :D
 
Muumiomamma
[QUOTE="rouva hillopulla";24371915]Mä yritän saada luotettavampia mittaustuloksia niin, että mittaan esim reiden ympäryksen aina yhden luomen kohdalta. Eihän siitä mitään virallista lukua saa, mutta ehkä voisi siis olla pitkällä aikavälillä vertailukelpoinen... Joka kohtaan ei niitä luomia löydy ja pitää olla aika tarkkana, että se mittanauha menee selkäpuolellakin suorassa... No, ehkä ne mitat antaa jotain suuntaa kuitenkin.[/QUOTE]

Kiitti vinkistä. Pitääpä etsiä josko ois luomia jossain sopivissa kohdissa. :D
Lantionympärys on kyllä tosi raivostuttavaa mitata kun on tuo mahareppu parin synnytyksen jäljiltä. Sen kyllä huomaa että pylly on kaventunut, mutta mittaamalla ei paljoa huomaa. Tuo reppu pitäis nostaa ensin jonnekkin pois tieltä. :S
 
"Karkki81"
Hyvin on monelta lähtenyt painoa alaspäin. Hyvä te!!! :)
Itsekin koin ilon hetkiä puntarilla kun paino lopultakin alkaa numerolla 5 :D
Elokuun saldo so far -2,2kg. Tavoitteeeen on vielä matkaa...

Painonpudotus historia:
Toukokuussa tipahti: 3,5 kg
Kesäkuussa keveni: 3,8 kg
Heinäkuussa hupeni: 3,3kg
Kokonaispudotus: 16,1 kg
Bmi tippunut: noin 7,4
 
IhanaValo
Tosi hienoja pudotuksia teil!

Mie junnaan edelleen, tuntuu etten saa mitään otetta mihinkään. Illallakin sorruin mässäämään oikeen kunnolla, suolasta ja liekkö turvotusta sit vai mitä niin eipä ois aamulla kannattanu vaakaa vilkastakaan.
Menkatkin tulossa loppuviikosta, jeejee. Että semmosta...
 
Tönt
Tosi hienoja pudotuksia teil!

Mie junnaan edelleen, tuntuu etten saa mitään otetta mihinkään. Illallakin sorruin mässäämään oikeen kunnolla, suolasta ja liekkö turvotusta sit vai mitä niin eipä ois aamulla kannattanu vaakaa vilkastakaan.
Menkatkin tulossa loppuviikosta, jeejee. Että semmosta...
voi hitsi..mikä oikein auttais sua pääsemään vauhtiin. siitä se motivaatio yleensä tulee kun näkee selkeesti niitä tuloksia.
mitkä asiat sai sut ryhtymään laihduttmaan? mitkä asiat saa sut sortumaan mässäilyyn? oletko tunnesyöjä? voisiko olla mahdollista tiukentaa muiden perheenjäsenten ruokavaliota? miten toimisi selkeä suunitelma, tavoite minkä ennen ei saa poiketa suunitelmasta, ja jokin palkinto oottamassa? kerran viikossa herkkupäivä?
 
IhanaValo
Tönt; Miun paino on noussu tasaseen tahtiin koko, sanotaanko aikuisiän ajan. Joskus teininäkään en mikään pieni ollu, oisinko painanu 65-66kg ja pituus n.166-167cm. En siitä oo kasvanu. Kuin painollisesti siis.
Nyt sitten viimesin kauhistus oli kun tajusin että painan melkein saman verran kuin kuopustani odottaessa, viimesillään. Meinas kyl itku päästä..eikä se siitä oo siltikään paljoakaan laskenu.

Taidan olla tunnesyöjä, sillon kun jokin asia painaa/ärsyttää niin sillon myös mässytyttää..tosin myös jos/kun kaikki on hyvin niin sillon kans.
Kasviksia yms. voitais alkaa koko perhe syömään enemmän mut en sit tiedä muuten..

Joskus tuntuu että jonkun pitäis tehdä miulle selkeä "ruokalista" minkä mukaan söisin, ja etenkin minkä verran. Kerran jo pienensin lautasta (valitsin siis ihan tietoisesti pienemmän etten söis niin paljoa) niin sitten huomasin että aloin kasaamaan isompaa kekoa siihen lautaselle..
Kerran viikossa herkkupäivää on yritetty mut siinä on se paha, etten yleensä muista millon on herkuteltu. Pitäsi siis valita yks päivä ja pysyä vaan siinä..mutta meillä se siis on vaihdellu : /

Jonkinlainen tavoite on, se että mahtuisin muutamiin housuihin, joihin aiemmin oon mahtunut..mutta ei se tunnu auttavan.
 

Yhteistyössä