Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Lapsen saaminen
~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Biliga, post: 24421273, member: 69710"]</p><p>Onnea vauvan saaneille <3</p><p></p><p>Tässä jotain sepustusta synnytyksestä:</p><p></p><p>Supistukset alkoivat lauantaina 6.8. ja kävin silloin aamupäivällä ja yöllä näytillä Kysillä. Yökäynnillä jäätiinkin miehen kanssa yöksi synnytyssalin kammariin. Supistukset kuitenkin loppuivat la-su välisenä yönä ja su aamuna päästiin kotiin. Nukuin yöllä 2 tuntia. Heti kun oltiin kotona supistukset alkoivat taas. Pärjäsin kotona puoleen yöhön saakka, sitten oli taas lähdettävä sairaalaan näytille. Muistaakseni kohtu oli auennut vähän (1cm?) ja kipeiden supistusten takia jäin osastolle yöksi, mies lähti kotiin. Nukuin yön aikana tunnin. Maanantaina aamulla lapsivesi alkoi tihkua, edistymistä aukeamisen suhteen ei ollut ja koska synnytyssalin puolella oli ruuhkaa, minut siirrettiin osastolle odottamaan synnytyksen edistymistä. Osastolla olinkin tiistaiaamu viiteen saakka. Koko ajan oli supistuksia, niiden väli oli 3-10 minuuttia ja kyllä teki kipeää. Sain kipua lievittäviä lääkkeitä ja aqua-rakkuloita (3kertaa) pitkin matkaa. Rakkulat oli muuten aika hyvät, vaikka niiden laittaminen sattui ihan älyttömästi, ne vei kuitenkin selkäkivun pois. Ma-ti välisenä yönä en nukkunut yhtään.</p><p></p><p>Tiistaina 9.8. minut siirrettiin takaisin synnytyssalin puolelle, supistukset tulivat säännöllisesti alle viiden minuutin välein ja lapsivesikin oli vuotanut jo melkein 12 tuntia ja olin auki 3cm. Ekaks pääsin ammeeseen lillumaan, se tuntui hyvälle ja supistuksia tuli vielä enemmän ja kovemmin. Olin ammeessa reilun tunnin ja sit sain oksitosiinitipan. Kalvotkin puhkaistiin jossain välissä. Voin sanoa, että tiistaiaamun kivut oli jotain ihan uskomatonta. Supistuksia tuli niin usein ja kovaa, etten ehtinyt välissä levätä yhtään. Myös ponnistamisen tarvetta tuli vähän väliä. En ollut nukkunut moneen yöhön juuri yhtään ja olinkin tosi väsynyt. Mulla meinasi levitä pää puolilta päivin. Aloin itkeä ja valittaa oloani koko ajan enemmän, minusta tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Anelin sektiota. Kätilö yritti saada minua kestämään ja lopulta siihen tuli lääkärikin paikalle. He esittivät miljoona ja yksi syytä miksi ei kannata tehdä sektiota. Olin auennut 3cm (siinä samassa olin ollut monta tuntia) ja lääkäri sanoi, että ei voi vielä antaa epiduraalia, liian vähän auki. Olin kuitenkin henkisesti niin huonossa kunnossa, että sain jo sen epiduraalin ja minusta tuntui kuin olisin päässyt taivaaseen. Minuun ei koskenut enää yhtään. Loppupäivä olikin helppo. Supistuksia en tuntenut, ponnistuksen tarpeen tunsin. Sekin helpotti, kun olin kontallaan. Iltapäivä viideltä olin auki 7 cm....ja siihenpä se sitten jäikin. Vauvan sykkeet oli koko ajan hyvät.</p><p></p><p>Lisäaukeamista odoteltiin ti-ke väliseen yöhön...puoli yhden maissa lääkäri tuli sanomaan, että on tehtävä sektio. Jumituin siihen 7 senttiin. Olin syönyt iltapalan ysiltä, joten en päässyt leikattavaksi samantien vaan piti odottaa vielä muutama tunti syönnistä (anestesialääkäri vaatii 6 tunnin syömättömyyden). Sitten kolmen jälkeen mentiin saliin ja täysien pisteiden poika syntyi klo 3.45. Tuleva isä oli mukana koko ajan ja oli kyllä ihan mieletön tuki mulle. Leikkaussalissa näin vauvan hyvin pikaisesti ennen kuin se vietiin punnittavaksi ja pestäväksi. Minut paikattiin ja siirrettiin heräämön kautta vierihoito-osastolle, jossa sain pojan ekan kerran syliini joskus keskiviikkoaamuna. Synnytyksen kestoksi on merkitty 23 tuntia ja 55 minuuttia.</p><p></p><p>Sairaalassa oltiin koko viime viikko, sunnuntaina päästiin kotiin. Olin jaloillani ensimmäisen kerran torstaina, kipupumpun sain pois perjantaina. Tulehdusarvot oli koholla (160), mut se kuulema johtui mahan auki mylläämisestä. Mulla ei ollu kuumetta enkä muutenkaan ollut kipeä. Hemoglobiini tipahti 130 ->93. Pari ensimmäistä yötä vauvan syntymän jälkeen nukuin ilman vauvaa ja herätyksiä, ihan sen takia, kun valvoin liki 3 vuorokautta. Lääkäri kävi keskustelemassa synnytyksestä ja sanoi, että syy synnytyksen edistymisen pysähdykseen oli heikot supistukset. Vaikka supistukset sattui niin kovasti, ei niistä sitten ollut tarpeeksi apua. Eli ihan turhaan kärsin.</p><p></p><p>Kammohan tästä jäi. Lääkäri kehoitti kääntymään pelkopolin puoleen viimeistään siinä vaiheessa, kun seuraavaa lasta suunnittelee. Sektiohaava on parantunut hyvin, toki se rajoittaa elämää vielä jonkun aikaa. Vauva on tosi ihana, mut mitään semmoista huumaavaa onnentunnetta ei ole vielä tullut. Johtuu varmaan rankasta synnytyksestä.</p><p></p><p>Semmonen jorina tällä kertaa. Aika paljon on synnytyksen tapahtumat sekaisin ja moni asia on jo unohtunut. Parempi ehkä niin. Synnytys oli sen verran kova kokemus, että tätäkin kirjottaessa alkoi kyyneleet valua. Mut onneks vauva on niin ihana.</p><p></p><p>Biliga ja poikanen 6 vrk</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Biliga, post: 24421273, member: 69710"] Onnea vauvan saaneille <3 Tässä jotain sepustusta synnytyksestä: Supistukset alkoivat lauantaina 6.8. ja kävin silloin aamupäivällä ja yöllä näytillä Kysillä. Yökäynnillä jäätiinkin miehen kanssa yöksi synnytyssalin kammariin. Supistukset kuitenkin loppuivat la-su välisenä yönä ja su aamuna päästiin kotiin. Nukuin yöllä 2 tuntia. Heti kun oltiin kotona supistukset alkoivat taas. Pärjäsin kotona puoleen yöhön saakka, sitten oli taas lähdettävä sairaalaan näytille. Muistaakseni kohtu oli auennut vähän (1cm?) ja kipeiden supistusten takia jäin osastolle yöksi, mies lähti kotiin. Nukuin yön aikana tunnin. Maanantaina aamulla lapsivesi alkoi tihkua, edistymistä aukeamisen suhteen ei ollut ja koska synnytyssalin puolella oli ruuhkaa, minut siirrettiin osastolle odottamaan synnytyksen edistymistä. Osastolla olinkin tiistaiaamu viiteen saakka. Koko ajan oli supistuksia, niiden väli oli 3-10 minuuttia ja kyllä teki kipeää. Sain kipua lievittäviä lääkkeitä ja aqua-rakkuloita (3kertaa) pitkin matkaa. Rakkulat oli muuten aika hyvät, vaikka niiden laittaminen sattui ihan älyttömästi, ne vei kuitenkin selkäkivun pois. Ma-ti välisenä yönä en nukkunut yhtään. Tiistaina 9.8. minut siirrettiin takaisin synnytyssalin puolelle, supistukset tulivat säännöllisesti alle viiden minuutin välein ja lapsivesikin oli vuotanut jo melkein 12 tuntia ja olin auki 3cm. Ekaks pääsin ammeeseen lillumaan, se tuntui hyvälle ja supistuksia tuli vielä enemmän ja kovemmin. Olin ammeessa reilun tunnin ja sit sain oksitosiinitipan. Kalvotkin puhkaistiin jossain välissä. Voin sanoa, että tiistaiaamun kivut oli jotain ihan uskomatonta. Supistuksia tuli niin usein ja kovaa, etten ehtinyt välissä levätä yhtään. Myös ponnistamisen tarvetta tuli vähän väliä. En ollut nukkunut moneen yöhön juuri yhtään ja olinkin tosi väsynyt. Mulla meinasi levitä pää puolilta päivin. Aloin itkeä ja valittaa oloani koko ajan enemmän, minusta tuntui, että kuolen siihen paikkaan. Anelin sektiota. Kätilö yritti saada minua kestämään ja lopulta siihen tuli lääkärikin paikalle. He esittivät miljoona ja yksi syytä miksi ei kannata tehdä sektiota. Olin auennut 3cm (siinä samassa olin ollut monta tuntia) ja lääkäri sanoi, että ei voi vielä antaa epiduraalia, liian vähän auki. Olin kuitenkin henkisesti niin huonossa kunnossa, että sain jo sen epiduraalin ja minusta tuntui kuin olisin päässyt taivaaseen. Minuun ei koskenut enää yhtään. Loppupäivä olikin helppo. Supistuksia en tuntenut, ponnistuksen tarpeen tunsin. Sekin helpotti, kun olin kontallaan. Iltapäivä viideltä olin auki 7 cm....ja siihenpä se sitten jäikin. Vauvan sykkeet oli koko ajan hyvät. Lisäaukeamista odoteltiin ti-ke väliseen yöhön...puoli yhden maissa lääkäri tuli sanomaan, että on tehtävä sektio. Jumituin siihen 7 senttiin. Olin syönyt iltapalan ysiltä, joten en päässyt leikattavaksi samantien vaan piti odottaa vielä muutama tunti syönnistä (anestesialääkäri vaatii 6 tunnin syömättömyyden). Sitten kolmen jälkeen mentiin saliin ja täysien pisteiden poika syntyi klo 3.45. Tuleva isä oli mukana koko ajan ja oli kyllä ihan mieletön tuki mulle. Leikkaussalissa näin vauvan hyvin pikaisesti ennen kuin se vietiin punnittavaksi ja pestäväksi. Minut paikattiin ja siirrettiin heräämön kautta vierihoito-osastolle, jossa sain pojan ekan kerran syliini joskus keskiviikkoaamuna. Synnytyksen kestoksi on merkitty 23 tuntia ja 55 minuuttia. Sairaalassa oltiin koko viime viikko, sunnuntaina päästiin kotiin. Olin jaloillani ensimmäisen kerran torstaina, kipupumpun sain pois perjantaina. Tulehdusarvot oli koholla (160), mut se kuulema johtui mahan auki mylläämisestä. Mulla ei ollu kuumetta enkä muutenkaan ollut kipeä. Hemoglobiini tipahti 130 ->93. Pari ensimmäistä yötä vauvan syntymän jälkeen nukuin ilman vauvaa ja herätyksiä, ihan sen takia, kun valvoin liki 3 vuorokautta. Lääkäri kävi keskustelemassa synnytyksestä ja sanoi, että syy synnytyksen edistymisen pysähdykseen oli heikot supistukset. Vaikka supistukset sattui niin kovasti, ei niistä sitten ollut tarpeeksi apua. Eli ihan turhaan kärsin. Kammohan tästä jäi. Lääkäri kehoitti kääntymään pelkopolin puoleen viimeistään siinä vaiheessa, kun seuraavaa lasta suunnittelee. Sektiohaava on parantunut hyvin, toki se rajoittaa elämää vielä jonkun aikaa. Vauva on tosi ihana, mut mitään semmoista huumaavaa onnentunnetta ei ole vielä tullut. Johtuu varmaan rankasta synnytyksestä. Semmonen jorina tällä kertaa. Aika paljon on synnytyksen tapahtumat sekaisin ja moni asia on jo unohtunut. Parempi ehkä niin. Synnytys oli sen verran kova kokemus, että tätäkin kirjottaessa alkoi kyyneleet valua. Mut onneks vauva on niin ihana. Biliga ja poikanen 6 vrk [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Kuinka monta sanaa on lauseessa: "Tupenrapinat"
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Toimeentulotuesta tietävät
15 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
2.
MTV3:sta tulee parhaillaan Pelastakaa Lapset ..OrpoPurralta
15 min sitten
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Yaron Nadbornik ei puhu koko Suomen juutalaisyhteisön suulla
Tänään 17:20
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Puhutaanko säästä vaihteeksi?
Tänään 16:45
vierailija
3 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
Tänään 14:51
vierailija
11 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Bättre folk rähinöi Tampereella - tarvittiin 20 poliisia rauhoittamaan tilanne
Tänään 14:39
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Katri on oikeassa siinä mielessä että omavaraisuus on aika kovan työn takana
Tänään 14:17
vierailija
14 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Miksi hiippailet Kilttilässä?
Tänään 14:00
vierailija
6 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
K/B-komposti 2.0
Started by vierailija
Sunnuntai klo 18:00
Luettu: 16K
Aihe vapaa
2.
Relaatio 1065
Started by vierailija
Sunnuntai klo 08:21
Luettu: 924
Aihe vapaa
3.
Järkevä artikkeli kaksplussalla: lasten teko pitää aloittaa 23-vuotiaana.
Started by Johnny Appleseed
Sunnuntai klo 02:06
Luettu: 854
Aihe vapaa
4.
Mikko Koivu: Aika puhua
Started by vierailija
Torstai klo 16:44
Luettu: 712
Aihe vapaa
5.
Hoitajamitoituksesta - Potkut 800:lle hoitajalle yksistään HUS:ssa, nyt laitetaan mitoitukset kuntoon
Started by vierailija
Sunnuntai klo 13:30
Luettu: 624
Aihe vapaa
6.
Miksi te puhutte täällä vain uutisista?
Started by vierailija
Tiistai klo 08:27
Luettu: 573
Aihe vapaa
7.
"Janne murhasi kaksi lastaan julmalla tavalla – Nyt kotona on uusi puoliso: ”Meillä on toimiva parisuhde”"
Started by vierailija
Maanantai klo 23:10
Luettu: 512
Aihe vapaa
8.
Tätä kilttimies ei ymmärrä: K-kauppias puristi 17-vuotiaan harjoittelijan rintoja
Started by vierailija
Maanantai klo 19:52
Luettu: 509
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
2 min sitten
Aihe vapaa
2.
Toukokuiset 2025
Latest: Ninni_*
3 min sitten
Lapsen saaminen
3.
MTV3:sta tulee parhaillaan Pelastakaa Lapset ..OrpoPurralta
10 min sitten
Aihe vapaa
4.
Mikko Koivu: Aika puhua
10 min sitten
Aihe vapaa
5.
K/B-komposti 2.0
13 min sitten
Aihe vapaa
6.
Valmiudessa olevat lännen yli 1500 ja Venäjän yli 1500 ydinasetta aiheuttavat harmagedonin
14 min sitten
Aihe vapaa
7.
Toimeentulotuesta tietävät
15 min sitten
Aihe vapaa
8.
Sisäilmaongelmat ja sydänoireet, tietääkö joku?
17 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Lapsen saaminen
~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~
Bottom
+ Aloita uusi keskustelu