~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Santtu: Mulle sanoi neuvolalekuri, että sikiö on täysaikainen, kun 37 räpsähtää mittariin ja raskaus on täysaikainen, kun 38 tulee täyteen :D Hassusti selitetty, mutta noin se mulle selitti.

Kyllä musta tuntuu, että tulee olemaan kiva ilta... ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81
Tuonne Fb:n puolelle jo kirjottelin jotain.
Täällä siis ollu supistuksia alle 10 minuutin välein vaivaiset 13 tuntia. Käytiin aamupäivällä Kysillä, siellä otettiin pari kertaa käyrää ja katottiin kohdunsuuta. Välillä käytiin kävelemässä ulkona. Edistystä ei tapahtunut, olin huimat 0,5cm auki :headwall:. Tultiin sitte kotiin, särkylääke ei auta mitään, suihkussa oon ollu jonkun aikaa. Enpäs tiennytkään, että ihmiseen voi koskea näin paljon. Supistuksien väli on nyt alle 10, mut yli viisi. Vedet ei ole mennyt ja aamulla tuli vissiin limatulppaa. Tässä nyt sitte vaan kärvistellään kotona niin pitkään, ku pystyy.

Tänäänhän meidän piti mennä hyvien ystävien häihin, mut tietenkin just tänään poikanen päätti ruveta ulostautumaan. Kätilö kyllä sanoi, että voidaan käydä siellä häissä, jos vointi sallii, mut nyt ei kyllä pysty.

Joo ja kätilö käsikopelolta kokeili, että olisi tulossa 3,6 kiloinen vauva, saa nähdä pitääkö arvio paikkaansa. Oli kyllä tosi kokenut ja mukava kätilö.


Ja hirmuisesti onnea uusille vauvoille.

Biliga ja poikanen 40+5
 
Kiitos muuten tota närästysasiaa kommentoineille!! Täytyy käydä ostamassa sitä,kunhan tässä saa rahaa taas.. Kaikki kun maksaa -.-

Onnea taas paljon vauvautuneille!! Tsemppiä arkeen ja voimia vielä odottelijoille,joihin siis itekin lukeudun varmaan vielä pitkän aikaa. Alkaa tuntua jo ettei jaksa,vaikka ei edes vielä oo LA.. En taida olla kyllä ainut..

Ite kävin neuvolassa,niin TAAS oli leukkarit 3plussalla.. Ne on ollu nyt ihan joka kerta neuvolassa niin ja siltikin seuraavan aamun labrassa nega.. En ymmärrä,hiivanäyte otettiin ja se on yhellä plussalla,mutta siitäkin se sano,että sitä ei tarvii huomioida ennen kun sen olis 2 tai 3 plussalla.. Nyt saa ravata alvariinsa tuolla labrassa viemässä pissanäytettä. Ihan kun muutenkaan nukkuisin kovin hyvin öitä,niin herääppä siinä sitten seiskalta käymään kylällä se 5min.. Osaako joku sanoo,mikä sen aiheuttais?? kun joka kerta sama vaiva!!

Ja miltä se tuntuu,kun vauva laskeutuu ja on kiinnittyny? Neukku täti sano,että kyllä mä sen sitten tunnen kun niin tapahtuu.. Mut voiko sitä edesauttaa mitenkää :D Kun oon jo kärsimätön :D

Koralli kerros nyt onhan siellä mukava henkilökunta? Enemmän kun mitään muuta,jännitän sitä,millasia ihmisiä siellä synnytyksen kulussa on mukana.. En osaa edes jännittää synnytystä,mutta niitä ihmisiä.
Ja miten muuten jakselet?? :)
Tekemistä täälläkin kaivattais!! Palapelien suurkuluttajana muutenkin oon tehny niitä raskausaikana nyt 4 ja viides odottaa tekijäänsä,siis kunhan vain saan sen.. Mutta kun oon niin malttamaton,että ne valmistuu muutamassa päivässä. Joten pitkäks aikaa niistä ei iloa ole. Jos rupeis seuraavaks kutomaan villasukkia taas kaikille,kun syksykin ilmeisesti meinaa pukata!! Ihmiset vain on hävinny kurjasti,kun oottaa,kukaan ei enää käy ja kukaan ei pyydä käymään,varsinkaan vk-loppusin.. :/ Isäntäkin aina vain töissä. Nytkin tulee ke- viikoks kotiin ja sit onkin taas 2viikkoo pois. Huoh. Eli kaveria kaipaisin!!

Vauvan jättämisestä jos kaikki menee niinko suunnittelen,niin kyllä isänkin kanssa meinaan jättää vauvan kaksin.. En haluaisi sellasta reaktiota,että sit jos vaikka joudun lähtemään jonnekin ilman vauvaa,niin en pystykään,kun lapsi on niin itkunen,ettei pärjää muiden kanssa. Eli mahdollisimman paljon pitäis totutella olemaan myös muidenkin kuin vain äidin kanssa.

Ja viel yks kysymys,ja sit jätän taas teidät rauhaan :p Eli onko kaikki jo TÄHÄN MENNESSÄ saanu päätöksen kelalta?? Mä en vieläkään!! Oon soittanu sinne kaks kertaa,toimittanu työnantajalta vihdoin ja viimein saamani lomakkeet ja siltikään ei vielä mitään!!! Jos ei keskiviikkoon mennessä kuulu mitään,niin sit mä en tiedä mitä teen. Pitäis saada jo kovaa kyytiä laskujakin maksettua :/

Taiska ja napero 38+1
 
Vauva-arjen lomassa ei näköjään ehdi käydä täällä palstallakaan ihan joka päivä ja sillä aikaa tänne onkin syntynyt vauvoja aivan urakalla! Onnittelut tasapuolisesti kaikille pikkuprinsseistä ja -prinsessoista! :heart:

Ja Kirsikka-78 taidettiin olla MKS:ssa sitten yhtä aikaa. Mä olin huoneessa 3 paikalla 1 - olitkohan miten lähellä? =)

Täällä ollaan vauvan kanssa harjoiteltu yhdessäoloa ja melkoisen hyvällä mallilla kaikki on. Yöllä tosin neiti haluaisi seurustella enemmänkin ja päivällä sitten nukkuu maitotankkauksia lukuunottamatta. No jospa se rytmi tuosta kääntyisi enemmän päiväpainotteiseksi. Imetys lähti onneksi sitten ihan hyvin käyntiin ja nyt ei ole enää pullosta lisämaitoa tarvinnut antaakaan. Pikkaisen ilmaa tuntuu masussa välillä olevan, mutta ei onneksi mitenkään pahasti. Eilen kävi neuvolantäti kotikäynnillä ja paino oli lähtenyt nousuun sairaalan lähtöpainosta, muttei syntymäpainoa vielä ollut saavutettu. Nyt siis paino oli 3130 g. Ja eilen iski neidille naama täyteen näppyjä, joten nyt ei olla oikein edustuskuntoisia. :whistle: Nämä on ilmeisesti niitä puhdistus/hormoninäppyjä? Muistelen kyllä edellisillä lapsillakin näitä olleen.

Kummit on vieläkin kysymättä ja nimi päättämättä, joten paras varmaan laittaa hösseliksi, jotta saadaan neidille syyskuun lopulla ristiäiset järkättyä...

Jaksamista teille kaikille kokonaisena vielä kärvisteleville!

Blanco + Helmi-vauva 9 vrk
 
Pujaja tuo syömisten vaikutus vauvan kokoon on kyllä ihan urbaani legendaa, koska ainut missä on todettu äidin ravinnolla olevan vaikutusta vauvan kokoon oli Viipurin(?) piiritys jossa äideillä ei ollut viikkoihin juuri mitään ruokaa, silloin todettiin että vauvat painoivat n.100-200g vähemmän kuin yleensä... Tietysti jos äidillä on rd niin silloin syömiset vaikuttaa suoraan vauvan kokoon eli silloin voi saada rasvaa ja sokeria vetämällä sen puolikiloa isomman vauvan...
 
Meille syntyi eilen eli 5.8 klo 8.45 kaunis tyttö <3 painoa oli 4.1kg ja pituutta 48.5cm..vauvalla kaikki on mennyt PALJON paremmin kuin ajateltiin:) sokeritipassa hän oli vain vuorokauden,syö rintaa todella hyvin,tosin lisämaitoakin vielä saa että sokerit varmasti pysyy kunnossa :) tosin hoitaja mittasi juuri niin hyvät sokerit ettei vielä ole kuulemma yhdeltäkään vauvalta yhtä hyviä mitannu ;) itse olen toipunu sektiosta tosi hyvin,tänään aamulla halusin nousta ylös ja kävinkin jo päivän aikana kävelemässä pari kertaa tuolla toisella osastolla ja itse olen neidin pystyny nyt hoitamaan täysin <3 sektiossa arpeutunut kohtu aiheutti leikkauksen pitkittymisen,jonka takia minut nukutettiin hetkeksi..siinä tilanteessa se tuntui suurelta helpotukselta :) eikä tuosta ole haittaakaan nyt ollut,kun vauva oli kuitenkin jo syntynyt ja isin kans kenguruhoidossa <3 ..

Mammy+piippa melkein 2vrk :)
 
ei harjotussuppareita täällä ja tylsää vetistä limaa, mutta uus juttu on että supistuksia kun tulee ni tuntuu jaloissa/povissa?! oonkohan mä ihan seonnu??

Huomasin että ruokahalu on aikalailla kadonnut ja syön vaan jotain pientä sillontällön, ei oikeen jaksa täälläkään kirjottaa ;D

miimii10 rv 37+3
 
uus juttu on että supistuksia kun tulee ni tuntuu jaloissa/povissa?! oonkohan mä ihan seonnu??
Ainakun mulla supistaa niin lähtee oikeesta jalasta tunto kokonaan. Eilen just kun käytiin shoppailemassa ja kiertelemässä kirpparia niin tuli iiiiso harkkari supistus ja oli pakko linkata kirpparille sisään. Varmaan huvittava näky tän pallomahan kanssa ja vielki josai minihameessa :D

Mulla oli päälle viikon verran ihan sairaankamala olo, mut nyt oon taas aivan voimissani! Odotus tuntu kyllä tosi raastavalta ku mitään ei jaksanut tehdä ja koko ajan sattu ja supisteli..
Mut nyt oon taas ku supernainen, voisin vaikka juosta maratonin. Jaksaa taas oottaa hyvillä mielin vaikka meniski vähän yli. Laskettu aika toisaalta vähän pelottaa koska mun mutsi menee naimisiin päivä ennen sitä, enkä tosiaan halua alkaa siellä synnyttään, varsinki jos tulee kiireellistä ja joutusinki johki vammalaan synnyttään. ääk!
No mut pää-asia kuitenki et vauva tulis sillon ku sitä itteä huvittaa tulla. En mie jaksa nyt enää stressata koko ajan et tuu jo tuuu jo kaik on valmiina jo! Varsinki ku ei tässä nyt enää loputtomiin joudu odottaan :)
nii poks poks 39+0! ja mulle vois päivittää iäksi 22
 
Ja ylläriylläri.... juuri kun aloin olemaan sitä mieltä, että herätän miehen niin kas kummaa, välit alkoivat pitenemään... Täällä siis e-del-leen hemmetti yhtenä kappaleena ollaan :headwall: Uneton yö takana ja paikat kipeinä. Kolmen aikoihin mä voin niin pahoin, että mietin mitä hittoa tää on... no nyt sitten taas ollaan vaan ja katsellaan...

Mutta mukavaa päivää kaikille!!! Mä taidan yrittää ottaa torkut jossakin vaiheessa...

-Miuski & Jimpula 38+1
 
Onnea Mammy! :heart:

Lapset halusivat jäädä mummolaan yöksi ja sehän sopi. Nukuin paremmin kuin viikkoihin, liki 10 tuntia yhdellä nopealla havahtumisella! :) Nyt onkin voittamaton olo, olen niin voimissani että voisi vaikka lähteä synnyttämään. ;)

Miuskille tsemppiä, toivottavasti olo helpottuu tai synnytys oikeasti käynnistyy.
 
katso liitettä 13326

Moi!

Pikaseen käyn heittämässä linkkiä missä olis meidän pienesstä miehestä muutama kuva. Kuvat tosin siel facebookin elomasut ryhmässä eli niitä e kai pääse katsomaan jos ei ole jäsen :confused:
No tässä kuitenkin linkkiä: (kuvien tänne lisäämiseen mun atk-taidot ei riittäny :LOL: )

Kirjaudu sisään | Facebook

Piianappula + MiniMies :heart:

MUOKS. Olishan se pitäny tajuta et eihän tuo linkki toimi ihan suorilta kun on sivut minne pitää kirjautua.. :headwall: No kuvia kuitenkin siellä elomasut ryhmässä. :)

MUOKS.MUOKS. Saimpas sen kuvan tänne :) Tosin en sitä ny tonne viestin loppuun osaa siirtää mutta olkoon tuolla alussa :)
 
Viimeksi muokattu:
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille!

Onpas täällä palstalla hiljasta, kaikki varmaan hengailee naamakirjan puolella?! Itsekin lueskelen sieltä ja täältä, mutta vähemmäks tulee kirjoitettua kun oon niin LAISKA. No, kaipa tämäkin palsta taas aktivoituu kunhan syksy sateineen alkaa eikä ulkona huvita olla :)

Yritän epätoivoisesti raivata kotia sellaseen kuntoon että kehtaa ottaa vieraat vastaan. Vauva kun syntyy niin eiköhän yksi jos toinenkin änkee kylään. Ahistaa nää neliöt (alle 50), pitäis saada muutama kaappi lisää ettei tavaraa tarttis säilöä pyödillä ja lattioilla. Sintillekin on pitänyt hommata sitä sun tätä, eikä ne mahdu mihinkään. Uudesta kämpästä ei siis vieläkään mitään tietoa. Plaah. No, pitänee asennoitua tähän kuvioon niin että "jouluksi uuteen kotiin", kaipa me joku luukku jostain saadaan ennen vuodenvaihdetta... Toivoa sopii.

Vointi on muuten ihan hyvä, oikeastaan parempi kuin aiemmin missään vaiheessa. Kävely ei ole enää kovin sujuvaa, mutta ei mua vaivaa liitoskivutkaan tällä hetkellä ollenkaan. Otetaan siis ilo irti hyvästä voinnista.

Sammeli & Sintti 37+2
 
Aamuruno omalle untuvaiselleni....

Sut syliin mä jo halajan, pieniä varpaitasi jo rakastan.
Sormet kauniit, nöpönenä pieni. Kehtos vierelle käy tieni.
Tuoksuasi haistelen, päätäsi silittelen, pientä selkääsi hiljaa hyväilen.
Syliin kun vain sut untuvaiseni saan, olen onnellisin äiti päällä maan.


-Miuski & Jimpula 38+1
 
Aika vaan matelee... ei meinaa jaksaa :( huomenna taas neuvola joka on kyllä niin turha kun voi olla.. ei siellä mitään uutta tapahdu ja mä oon jo viimeset pari viikkoa sanonut että nyt vika neuvola.. mut ei.. mä oon varmaan vielä ens neuvolassakin yhdessä kasassa viikon päästä.. ärh..

Elokuunvaavi 40+1
 

Yhteistyössä