~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Hei tähänkin pinoon!
Täällä oltiinkin jo meitä onniteltu, kiitos! :heart:
Eli meille tosiaan syntyi heinäkuinen ihanuus, suloinen tyttö 31.7. Painoa 3260 ja pituus 50cm
Synnytys oli nopea, 2 t 57 min. Kaikki meni kuitenkin tosi hyvin, vauva on täydellinen 10 pisteen tyttö ja minä en saanut mitään "vaurioita" synnytyksessä.
Kovasti tsemppiä vielä omaa rakkauspakkaustaan odottaville ja paljon onnea jo omansa saaneille! =)
Neamma ja pikkuprinsessa 5 vrk:heart:
 
Onnea taasen kaikille vauvautuneille tasapuolisesti :flower:

vimmu: meillä taistellaan kans d-vitamiinien ja mahavaivojen kanssa :( Olin kans pari päivää antamatta niin johan hävis kivut, nyt aloitin taas ja vaihoin merkin siihen gefiluspohjaiseen (tämä tais kyllä teillä olla se mahavaivojen aiheuttaja kyllä, muistaakseni) ja ne näyttäs toimivan paremmin. Lisäksi annan cuplatonia neljästi päivässä. Ja alotin yhellä tipalla ja ajattelin sillä mennä viikon, nostaa kahteen jne. Hitaasti mutta varmasti.

Mua jännittää kun ens viikolla täytys alottaa myös rautalisän antaminen, kun herra oli syntyessään niin kovin pieni niin lastenlääkäri sitten sellaisen määräsi alotettavaksi : / Ja kun nuo rautalisät tuntuu aikusellakin välillä pistävän pakin sekasin :( Onko kellään kokemuksia tuosta rautalisästä? FerInSol oli muistaakseni merkki.

Tsempitykset kaikille jotka vielä omia murujaan maalimaan odottelevat! :heart: Ei mene kauaa niin meillä kaikilla on oma nyytti sylissä! :heart:

Piianappula + MiniMies :heart:
 
Pikaterkut OYSista: virkeä poika syntyi pitkän uurastuksen päätteeksi 4.8. klo 16.31. Painoa 3410 g ja pituutta 50 cm. Päänympärys 36 cm. Rv 39+0 kun supistukset alkoi klo 6 aamulla ja 39+1 kun poika syntyi. Synnytyskertomus tulee, kunhan kotiudumme.

Mandalay + Jerry 1 vrk
 
Eea
Onnea uusille vauvaantuneille!!! :heart:

Omaa vuoroa kovasti odotellaan!! Painontunne on lisääntynyt ja pienikin liikkuminen aiheuttaa alamahassa jonkinlaisia kipuja. Ei kuitenkaan supistuksia. Uusia vaivoja ilmaantuu näköjään vielä. Alaselkä on toiselta puolelta kipeytynyt ja kumartuminen tuntuu ikävältä. Liekö issiasta tai vastaavaa. Käsien puutuminenkin vaan pahenee ja viime yönä närästi ihan kamalasti. : / Ai tätä ihanaa loppuraskautta!!
 
Onnea kaikille vauvaantuneille!!! :flower::heart:

Täällä yksi joka voisi kanssa jo saada vauvansa syliin, mutta eipä ole mitään oireita. Kivut vaan lisääntyy ja hermo menee.. Mut eipä tässä mikään auta, kuin odottaa.

Elzu ja poitsu 40+4
 
Yksissä ollaan täällä vieläkin.. :D ei piru tätä oloa oikeasti.. jokapaikkaan särkee ja sattuu ja eilen tuli lupaavasti taas supistuksiakin mut johonkin neki sit aina yön aikana häviää.. maha on nytkin kipee mut mä kyllä luovutan, ei tää tuu ulos tuolta ennen ens vuotta :D hah.. (no onhan se edessä kohta ihan pakollakin.. päivät tuntuu vaan niin pitkiltä)

Vauvautuneita taas hurjasti lisää ja ihania terveitä pieniä vauvoja on maailmaan tullut! <3 joten onnittelut jälleen kerran kaikille uusillekkin synnytyksestä jo selvinneille :)

Mä en enää pysty nukkua.. syödä voisin vaikka kokoajan ja oon niin levoton.. ahdistavaa.. limatulppa on menny jo viikkoa sit (vaikka eihän se mitään merkitse).. ja muutenkin merkit antanu jo monta viikkoa osviittaa et kohta lähetään.. mut tähän päivään sitä silti päästiin eli laskettuaika olis tänään ;) saa nähdä minkä päivän tää vaavi nyt ottaa sit synttäripäiväkseen.. kumpa vaan ei oottelis isänsä synttäreitä jotka 15. päivä, kun miehellä alkais työt just 16 päivä uudessa firmassa (tällähetkellä ollut työtön vähän aikaa).. :/

Elokuunvaavi 40+0 POKS <3
 
No niin, kotona ollaan ja pääs tietsikankin ääreen. Iskä ja poitsu tuhisee tuossa vieressä. :heart:

Tässä synnytyskertomusta:

Keskiviikkona heräsin aamulla vähän jälkeen kuuden, että ois kakkahätä. Pyörin hetken ja sitten alkoikin tuntumaan, että jalkoväli kostuu. Nousin nopeasti sängystä ja lapsivettä tuli vähäsen, lattialle pieni lätäkkö. Ei muuta kuin vessaan ja laitoin pikkarit ja siteen. Tämä tuli yllättäen, koska mitään tuntemuksia etukäteen ei ollut ja laskettuun vielä reilu pari viikkoa. Mies nousi kans hetken kuluttua ja vettä alkoi sitten tihkumaan siteelle lisää. Soitin synnärille vähän ennen seiskaa ja sanoivat, että jos ei supistelel, ei tartte tulla kuin illasta näytille. No, olo oli mainio ja aloin laitella aamupalaa. Sit 7:20 tuli ensimmäinen supistus. Katsoin kelloa ja seuraava 10 min päästä. Sen jälkeen alkoi tulemaan 7 min välein muutama. Silloin soitin miehelle ja tuumasin ettei varmaan odotella iltaan asti. :) Ysin aikaan supistusten väli oli jo alle 5 min. Soitettiin synnärille ja kehoittivat pari tuntia seuraamaan, että käynnistys oli varmasti alkanut. Reilun tunnin päästä tuumasin miehelle, että nyt kyllä mennään, kivut alkoi olemaan sen verran kovat. Synnärillä oltiin vähän yli 11. Olin 3-4 senttiä auki, joten eikun saliin vaan. Puolelta päivin olin 5 cm auki salissa ja sain epiduraalin, onnex. Supparit oli tosi vahvoja, mä oksentelin kivusta. Mutta puudutus sitten auttoi ja sain kerätä voimia. Klo 14 käätilö tuumas, että olen kokonaan auki, ja että aletaan odottelemaan ponnistuksen tarvetta. Tunne pikkuhiljaa voimistui ja 15:15 aloin aktiivisemmin ponnistelemaan, puoli-istuvassa asennossa. Ponnistuksista huolimatta ei alapäässä tapahtunut kunnolla mitään. Sitten kätilö joutui menemään avustamaan viereiseen saliin kaksosten synnytystä ja jätti meidät yksin. Tuumas vaan, että jatka ponnisteluja ja hälyyttäkää, jos alkaa tosi toimet. Me jäätiin hölmistyneenä saliin ja mä käskystä jatkoin ponnisteluja. Mutta tuntui että asento oli huono ja sit n. 15:45 menin kylelleni. Ponnistuksen tunne oli paljon voimakkaampi ja osasin varmaan kohdistaa oikeaan suuntaan paremmin. Joten hälyytettiin kätilö paikalle ja hän tuumas, että täällähän alkaa pää jo pilkottamaan! No, siinä sitten pukersin huudon kanssa ja murjoin miestä selästä ja kyljestä mustelmille, kun hän tuki mun jalkaa. Oli kuulemma alkanu naurattamaan. =) Viimeisellä ponnistuksella ois pitäny höllätä, mutta en pystynyt säätämään ja ponnistin rajusti. Tästä johtuen vähän paikat repesi. Mutta voi sitä helpotuksen tunnetta, kun vauva oli ulkona!!! Kivut hävisi ja ajattelin, että selvisin kuitenkin. :D Sain heti vaavin rinnalle ja kätilö hoiti istukan ulos ja kursi mut kasaan. Siinä sit ihmeteltiin aikaansaannostamme, kaunis pieni mies. Ensisynnyttäjäksi kaikki tapahtui aika nopeasti ja kätilö kehui, että olin reipas synnyttäjä. :rolleyes: Tapahtumasta jäi positiivinen mieli ja mies sai kyllä multa 10 pistettä!

Päästiin jo eilen kotiin, kun pojalla on kaikki hyvin ja itsekin voin hyvin. Alapää on hellä, mut kyl se siitä. Maito ei ole vielä noussut, mutta pikkumies imee kyllä reippaasti. Pitää vaan sitten antaa vielä pullosta lisää. Toinen nänni on arka, pitää sitä vähän lepuuttaa ja rasvailla, onnex toinen on ok. Nyt vaan odotellaan, että maito alkaa kunnolla tulemaan. Aivan ihanaa olla kotona ja katsoa, miten mieskin on ihan täpinöissään uudesta tulokkaasta.

Neuvoksi ensi synnyttäjille: älkää jännittäkö kipuja turhaan vaan ajatelkaa tapahtumaa positiivisesti ja hyödyntäkää se voimavarana. Henkilökunta kyllä auttaa ja neuvoo, itsellä ei tarvitse kuin toimia, mitä keho kertoo, kuunnelkaa kehoanne. Näillä itse selvisin ja kaikesta jäi hieno fiilis, vaikka kivut olivatkin kovat. Siitä kyllä selviää! :)

Onnea kaikille muille jo jakautuneille! :flower: Näitä rakkauspakkauksia on tosiaan tullut hyvällä tahdilla.

Omaa vuoroaan odottaville toivotan voimia loppuodotukseen. Se on ahdistavaa mutta kyllä ne sieltä ulos tulee... :LOL: Tsemppiä!

Soulmama ja Kunto-Oskari 3 vrk.
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Onnea taas vauvautuneille! :flower:

Pitää tänne tulla nyt vähän valittaa. Oon ollu nyt koko kesän vaan kotona eli kesä- ja heinäkuun, siitä asti kun koulu loppui. Tähän asti aika on menny tosi nopeesti ja ei oo ollu missään vaiheessa tylsää, mut nyt alkaa menee hermo. Yöllä en saa juuri nukuttua, en oikeestaan tiiä ees miksi, koska olo on kuitenkin ihan hyvä. Mitä nyt vessassa on pitäny alkaa rampata. Sitten en millään jaksais herätä aamulla ja oon päivän ihan väsyny, mutta kummasti piristyn iltaa kohden. Ja siis mulla on todella tylsää ja en keksi enää mitään tekemistä. Oisko jollain jotain ehdotuksia?
Elokuunvaavi taisi puhua siitä, että vois syödä vaikka koko ajan. Niin mulla on ihan sama juttu, luulen että syön kun ei oo mitään muutakaan tekemistä. En taida edes tietää enää miltä tuntuu kun täysi olo. Sitten myös hirvittää, kun paino nousee ja pelkään, että myös vauvan paino nousee, kun syön niin paljon. Tietääkö joku, kuinka paljon oma syöminen vaikuttaa vauvan painoon? Mulla voi olla vielä melkein kuusi viikkoa siihen, että vauva syntyy, jos yliaikaseks menee. No toivotaan, että tulis vähän aikasemmin.

Anteeksi nyt tämä, mutta oli pakko vähän purkaa.

Tinja ja pikkunen 36+3
 
Tinja86: en usko että sun syöminen kasvattaa vauvaa millään tavoin ylisuureksi.. itse olen ymmärtänyt että äidin syöminen vaikuttaa vauvan kasvuun jos on esim. raskausdiabetes ja sokeri vaikuttaa vauvaan tämän vuoksi.. Vauva ottaa omat tarpeensa ja loput taitaa ikäväkyllä jäädä äidin kannettavaksi :) mutta mä luulen kyllä että tässä loppuvaiheessa elimistö ihan tarkotuksella tankkaa tulevaa koitosta varten ja mun mielestä sillon kun on nälkä pitää syödä! =) (katsoo toki ehkä sitten mitä syö, mutta kuitenkin).
Mulla kyllä tota ihan samaa ongelmaa et tylsää on.. me ollaan miehen kans kumpanenkin kotona ja tehdään pitkiä hitaita kävelylenkkejä iltasin ja kulutellaan vaan aikaa kun ei oo muutakaan tekemistä.. telkkaristakaan tuu yhtään mitään ikinä :/ noh.. ei tässä enään pitkä aika oo kenellekään meistä.. voisit esim. ostaa jonkun ison palapelin mitä alkaa kasailla tai kierrellä kirpputoreja (jälkimmäistä varmaan raskauden aikana tehnyt jo ihan tarpeeks:D).
Me on vaan otettu välillä bussi ja lähdetty kaupunkiin viettämään päivää ilman sen kummempaa suunnitelmaa.. syöty jätskiä rannalla käyty korkeasaaressa ja suomenlinnassa yms..
Mitään ei uskalla edes etukäteen oikeen suunnitella.. päivä kerrallaan :(

Elokuunvaavi 40+0
 
Paljon onnea kaikille vauvautuneille! Hirmuisesti vauvoja jo tässäkin pinossa :)

Kuinka muuten on tehdäänkö vielä kuinka monta pinoa? eli siis jatketaanko esim. teemalla "Elokuun vauvat joulukuussa" tms.??

Sitten oma ( . ) nyt on sitten alkaneet nämä harjoitus supparit eli kipeästi on supistellut jo useamman päivän... Kaupassa käynti ja muu on tavattoman hidasta kun aina pitää pysähtyä puhaltamaan kun supistus tulee, vasta 15. päivä olisi äitipoli lääkäri että sitten viimeistään tietää onko näistä jotain hyötyä...
Maanantaina olisi taas neuvola ja nyt olisi uusi täti (tämän alueen vaki-täti jäi lomalle), vähän jänskättää kuka sieltä tulee vastaan...
Tietäisikö muuten joku otetaanko neuvolassa joka kerta pissasta bakteerit? kun nyt vasta huomasin, että niitä ei ainakaan neuvolakorttiin merkitä...

Vicy+Tirppa 37+2
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Tinja mulle neuvolantäti on pariinkin otteeseen sanonut, että äiti pystyy omilla syömisillään vaikuttamaan vauvan syntymäpainoon puoli kiloa. Hän puhui lähinnä herkuttelusta. Eli, jos syö kaksin käsin herkkuja, vauva olis puoli kiloa suurempi, kun ilman. En sitten tiedä, mihin toi teoria pohjaa. Tätikin oli sen kuullut joltain vanhemmalta kätilöltä. Totesi vielä, että normaalia ruokaa saa syödä ihan reilusti, mutta herkutteluun kannattaa kiinnittää huomiota, jos ei halua isoa vauvaa. Mä oon kuullut myös, että liikunnalla olisi merkitystä asiaan. Eli, jos herkuttelet ja liikut, ei vauva kasva samaa tahtia, kun ilman liikuntaa harrastettu herkuttelu. Olipas sekava sepustus. :)

Kiitos Soulmamalle synnytyskertomuksesta. Kauheeta, että teidät jätettiin keskenään ponnistamaan. :O Hyvä, että kaikki meni kuitenkin noin hienosti ja synnytyksestä jäi hyvä mieli. =)

Tekemisen puutetta ja tylsistymistä on täällä joillain liikkeellä. Muistan tunteen ekaa oottaessa, kun oli jo monta viikkoa kahvitellut, shoppaillut, kävellyt, kyläillyt ym. Siinä alkaa oikeesti aika käymään pitkäksi. Eikä tähän auta nyt kehotus nauttia vapaudesta vielä, kun voi. Mullakin välillä tuntuu aika matelevan vaikka mulla on täällä kaksi lasta hoidettavana ja mies töiden ohessa viimeistelee meidän kotia. Eli lastenhoito, ruoanlaitto ja siivous on aikalailla mun harteilla nyt. Silti tuntuu, että aika ei kulu millään. Eilen sain jonkun ihme energiapuuskan ja tein oikein kunnon suursiivouksen täällä. Ihana tunne, kun on puhdasta.

Omaan napaan kuuluu siis pelkkää odottelua. Ei supista, ei näy tulppia eikä mitään muutakaan synnytykseen viittaavaa. Nuppu on onnneksi ollut kiitettävän aktiivinen ja liikkeitäkään ei ole tarvinnut stressata. Laskettuun aikaan on tasan kaksi viikkoa ja tuntuu, että se on pieni ikuisuus. Onneksi tässä on luvassa lähipäiville ohjelmaa, joten jospa se aika kuluis vähän nopeemmin. Välillä on tosi tukala olo ja painetta ja kipua, mutta välillä on sellanen olo, kun vois olla raskaana vielä vaikka kuinka kauan. Silti mä haluisin jo päästä synnyttämään. En malta odottaa, että saisin pienen jo syliini.

Pujaja ja Nuppu 38+0 POX!!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea vauvan saaneille!! :heart:

G: Esikon painoarvio oli rv 35+5 2600g, rv 41+5 2900g, syntyi rv 41+6 3340g. Ei kovin tarkka ollut ainakaan tuo viimeinen mittaus, kun seuraavana päivänä kuitenkin syntyi tuolla painolla. Tässä raskaudessa painoarvio 36+2 2700g, 38+1 3078g, ja syntymäpainosta tietoa vielä odotellaan! Syntyis jo!! :D

Alan käydä kärsimättömäksi! En edes oikein tiedä miksi :confused: Kun laskettuun aikaan on kuitenkin reilu viikko ja esikko meni yli lasketun, mun vointikin on ihan hyvä! Tein eilen kolme verhoa ja kaksi tyynynpäällistä olkkariin, kävin kävelyllä ja muutenkin hommailin päivän, ja ihan hyvä oli vointi. Jännä kuinka tämä tilanne voi muuttua näin radikaalisti!

Pari viikkoa sitten oli kohdun kaulakanavaa (vai mikä onkaan..) jäljellä 1-2cm, niin muutama päivä sit äpolilla sitä oli 3cm jälellä ja ei tietoakaan synnytykseen lähöstä! :D En tiiä itkis vai naurasko? Onko muilla ruvennut paikat "kuroutuun" kiinni näin loppu vaihees raskautta? :confused: Olin ihan pöyristynyt, että joko taas käy näin.. :(

KKK rv 38+3
 
!POX,POX! 39 viikkoa takana :wave:

...ja toivottavasti 4 alkavaa ei enää tuu :cool:

Mukavaa viikonloppua naiset ja soulmamasait kyyneleet silmiin, en ymmärrä miten en voi lukea synnytyskertomuksia ilman itkua :confused:


nti+ pikku nti
 
Onnea vauvansaaneille! Teitä olikin taas monta! :flower:

Tsemppiä vielä kaikille vaivoista kärsiville ja vauvantuloa odottaville! :hug:

Vimmu ja Piianappula, täällä kanssa masuvaivoja Tytöllä D-vitamiinien takia. Heti alkoi piereskely kun aloitettiin Gefilus-D3-tipat, vaikka vain 1 tippaa päivässä saanut. Tänään sai 2 tippaa ekaa kertaa ja kovasti nyt rupsuttelee....:( Onneksi saa kyllä melko hyvin itse ilmat piereskeltyä, vähän pitää välillä auttaa jumppaamalla jalkoja. Mietin kanssa ottasinko Disflatylit käyttöön kuplia pilkkomaan, musta ne on kätevämmät kun Cuplattomat kun ei tartte antaa joka syötölle vaan pari-kolme kertaa pvässä ja voi antaa ennen ruokailua.

Hemariko mietti koliikkia, täälläkin jännätään alkaako, ikää melkein 3 vkoa, mutta esikoselta alkoi valitettavasti vastsa 6 vkon iässä:kieh:

( . )
Väsymys painaa, yöheräilyt alkaa verottaa, |O tähän asti painettu kai vielä raskaushormoneilla ja -höyryillä. Heräillään 3-4 kertaa yössä, usein kyllä jää rinnalle kun itse nukahdan enkä tiedä montako kertaa siinä välissä on jo syönyt :ashamed: Esikoinen alkanut myös vaeltaa öisin viereen nukkumaan joten se heräily vielä lisänä....Mutta kun palkintona on noin ihanat tytöt saanut niin kyllähän nää valvomiset täytyy vaan kestää =D Tissitakiainen on myös tytöstä kuoriutunut, kun alkuun imi tosi nopeasti annoksensa niin nyt tissillä aina kauemmin ja saattaa pitää vaan pienen tauon kunnes haluaa lisää maitoa. Hereillä ollessaan viihtyy vaan pieniä pätkiä itsekseen omassa koalassaan, muuten haluaa syliin. OLenkin nyt ruvennut pitämään kantoliinassa jossa viihtyy oikein hyvin, päädyin Kimperin trikooliinaan ja ollut todella hyvä! Useampaan asentoon siinä saa vauvan ja nopeasti saa sidottua. Kiitos hemari kommentista koskien liinailua!
Ristiäisiä mietitty myös kovasti, pidetään 28.8. kotona. Kummit kysytty ja kaikki lupautuneet. Nimi alkaa pikku hiljaa myös muotoutua, hyvän, "tytönnäköisen" ja molempia vanhempia miellyttävän nimen keksimisessä ollut nyt vähän miettimistä:whistle:

Kirppiina
ja Tyttö 2vkoa 5pvää
 
Onnea taas uusille vauvoille ja äiteille

kiva lukea taas synnytyskertomuksia kuin erilaisia ne voikaan olla :)

täällä ootellaan että vähän olis tuntemuksia vaan ku ei..no, päivä kerrallaan ja aikaa on vielä

sabine ja masuasukki 37+1
 
Meidän pieni herra syntyi melkoisella vauhdilla 4.8.2011 klo 12.31. Painoa 4120g ja pituus 53cm. Pipolla kokoa 35,5cm. Kotona ollaan. Väsyneinä ja onnellisina.

Kävin silloin 4.8 aamulla tosiaan vielä 8.00 neuvolassa ja sen jälkeen kaupassa. 10.24 oltiin jo synnärin pihalla johon on kuitenkin puolen tunnin ajomatka. Kätilö kärräsi suoraan saliin ja olinkin jo melkein 9cm auki. 12 minuuttia saapumisesta sain spinaalin mikä helpotti oloa aivan mahtavasti. Ponnistusvaihe kesti 38min. Avautuminen oli tosi raju ja supistukset hirveitä mutta lopputulos aivan ihana. :heart:

Yritän tulla kirjoittelemaan synnytyskertomusta joku päivä.

Onnea kaikille vauvautuneille ja voimia vielä odottaville!

Päksäkkä ja pieni mies 2vrk:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Raitapaitainen
Mä olen tänään torkkunut ja siivonnut....siivonnut ja torkkunut........ Ainakin on parveke ja mun vaatekaappi nyt kunnossa! Parvekevaunutkin on viritettynä valmiiksi :)

Kohtapuolin saunaan... ja koska viime yö meni mukavasti nukkuen, kun päätin etten halua seksiä josta seuraa suppia ilman vaikutusta niin tänään voisin olla taas sillä tuulella :D Mieskin on ollut HYVIN avulias mun siivousprojektin kanssa ja haki vielä juotavaakin mulle, että taitaa lämmitellä vaimoaan.... :LOL:

-Miuski & Jimpula 38+0 eli siis VIRALLISESTI täysaikaisten puolella viikoissa :D
 
  • Tykkää
Reactions: Santtu81

Yhteistyössä