~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Moikka pitkästä aikaa! :wave:

En oo jaksanut kirjotella ku näin viimoisilleen meillä on ollu muutto ym. hässäkkää jotka nyt suht. ohi! :) Mutta omaan napaan ei sitten mitään ihmeellistä, ultraan TAAS aikaa perjantaina ja sit kattellaan mitä keksitään jatkossa, en edes tiedä mikä ultra se on.. mut se on se peee lääkärin tekemä eli voi odottaa mitä vaan! jospa saisin sen lähetteen ees KYSIIN niin olisin onnellinen.

PALJON ONNEA VAUVAN SAANEILLE <3 :heart::heart: Ihanaa miten paljo vauvoja jo, tuntuu et ite ainoona kärvistelee täällä :DD

Terkuin Hyppy ja poju 38+6
 
Onnea vauvoista :) :flower:

Viime yö oli todella rasittava.. kun vauva yritti kääntyä mahassa.. :confused:
möyri ja möyri, pepun tunsi kun yritti pönkiä poikittain. tuntui toooooosi ikävältä ja satttui.
toivottavasti ei kääntynyt ja on edelleen rt:ssa.
mulle tuli pelko että jos napanuora kiertyy jotenkin solmuun tai kuristaa vauvaa jos möyrii noin..

darkred 37+5 (tulisit jo vauva ulos, tule tule tule... :p)
 
Eea
Onnea kovasti kaikille vauvan saaneille! :heart:

Täällä jakaannutaan jo ihan urakalla. Pikkasenko oon kade!! :D

Täällä poksuu viikot! 37+0 kierron mukaan laskettuna, täysiaikaisia siis ollaan viimein täälläkin. Nyt sais miun puolesta vauva alkaa jo edes pikkasen ilmotella tulostaan. Eilen sänkyhommien jälkeen maha tuntui pitkään kiristävältä. Vähän kun ois tehny vatsalihasliikkeitä oikein urakalla. Esikoisen aikaan näillä viikoilla harkkareita oli jo aika reilusti, nyt ei juurikaan.

Tsemppiä kaikille joilla synnytys edessä lähipäivinä!!!!!

Eea & Urkki 37+0
 
Onpas tullut tosi paljon vauvoja nyt lähipäivinä :) ONNEA KAIKILLE!!

Ja tsempit synnytykseen lähtijöille :)

Kantoliinasta oli puhetta, itse en osannut sitoa sitä vastasyntyneen sidontaa, eli ekat 2 viikkoa kannoin tytsyä sylissä. 2 viikon iästä lähtien saa sitten pitää siinä kietaisuristi kaks -sidonnassa ja sitä siis käytän nyt lähes koko ajan.

Täällä myös Helmi kärsii selkeästi mahavaivoista :( Ei nyt koko ajan itke ja huuda mutta ähisee ja puhisee ja ähkii koko ajan. Pidin pienen tauon d-tipasta, mutta ei se auttanut joten jatkan sitä taas. Kovasti vaan toivon ettei toi ähinä muutu vielä koliikiksi. Tosin ikää täällä on jo yli 3vk et ehkä se olisi jo alkanut. Ja yöt menee ihan ok. Oon kyllä tosi väsynyt, kun vauva herääehkä 3 kertaa yössä, mutta niin herää esikkokin kun vielä totuttelee omaan huoneeseen. Eli jos klo 24 ja 7 välillä herää 6 kertaa niin... ei siinä paljoa nukuta. Ja siis menisin kyllä aikasemmin nukkumaan mutta kun vauva nukahtaa niin kamalan myöhään.

No mutta, täällä päivät menee rannalla :) Mies on edelleen lomalla ja lähdetään joka aamu uimaan. Onneksi Helmi nukkuu kaikki automatkat. Mullakin alkaa nyt jälkivuoto vihdoin loppumaan niin että taidan minäki huomenna jo uskaltaa veteen :)

hemari ja helmi 3vk 2pv
 
Kylläpä sitä nyt urakalla jakaannutaan! :) paaaaljon tsemppiä ja onnea kaikille tasapuolisesti synnytykseen ja jo synnyttäneille <3

Ja täällä niin odotellaan.. :( joka aamu tuntuu niin kurjalta herätä kun tajuaa et vieläkin ollaan kasassa :D (ja laskettuaikahan ei oo edes vielä mennyt).. Liikaa mä varmaan uskoin siihen lääkäriin joka oli niin varma että syntyy ennen laskettua aikaa kun tutki mun paikkoja.. mut sitä mä ihmettelen et jos sillon olin jo 1,5cm auki viikolla 36 ensisynnyttäjänä ja kanavaki oli jo puoliks hävinny että mitä mä nyt oikeen oon.. meinaan siihen mennessä mulla ei edes ollu tälläsiä kipuja mitä on ollu nyt pari viikkoa.. :/ odottavan aika on vaan niin pitkä.. ei meinaa keksiä enää mitään tekemistäkään... :( lauantaina ajateltiin kyllä miehen kans lähteä elokuviin ja ravintolaan syömään pitkän kaavan mukaan kun on laskettuaika.. ;)

Ainiin.. piti tosiaan kysyä että mitä mieltä te ootte tosta streptokokista ja sen testaamisesta? kun mä oon saanut nyt niin ristiriitasta tietoa ja oon vähän pihalla siitä muutenkin että mitä voi aiheuttaa jos sellanen onkin tietämättä? Toissaviikolla neuvolassa oli nuori täti joka ehdottomasti olis ollut laittamassa mua siihen testiin kun pissassa oli jotain häikkää.. sanoi sit et jos vielä ens kerralla on niin laitetaan lähete menemään.. sit tuli se ens kerta ja täti oli vaihtunut, edelleen mun pissanäytteessä oli sama tilanne mutta tää täti sano et ei ne ota sitä jos ei oo tarvetta, et sitä ei seulota täällä automaattisesti ja että tuskin mulla sitä on? Olis vaan kiva nyt tietää ku toinen oli ihan toista mieltä ja toinen toista mieltä.. Miten muiden kunnissa toimitaan, ilmeisesti ainakin joissain seulotaan kaikilta odottavilta äideiltä..

Elokuunvaavi 39+5
 
Eea
Meillä tuo streptokokki tarkistetaan kaikilta odottajilta nykyään. Miulla se ei ole koskaan aiheuttanut mitään oireita, mutta kappas vaan, silti sain viimeks neuvolassa käydessä tietää että positiivinen oli. On kyllä ihan että tarkistavat sen. Saattaa vauvaan tarttuessa olla melkosen ilkeä. Mutta tässä asiassa taas käytännöt vaihtelee kunnittain kauheen paljon
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :heart:

Nyt alkaa oikeesti jo tuntumaan, et miks kaikki muut jakautuu mutten minä :ashamed:

Eilen neuvolassa käydessä alkoi sekin ärsyttää, että siellä oli jo kuudes täti tähän odotukseen vuorossa :kieh: olis kuitenkin ollut ihan kiva jos olis yksi ja sama joka tietää missä mennään, eikä tarvis uusille selittää miten on mennyt jne...
 
Rv 38 poks poks!

Paljon tekstia on taas tullut ja palstalaiset tuntuvat poksuvan melko tiheaan tahtiin talla hetkella (mieleen tuli mikropopcornit.. alkaa hiljaisella poksumisella ja sitten yhtakkia kuuluu vaan poks-poks-poks..hehe)! :D

Onnea taas kaikille vauvatuneille ja juuri synnarille menossa oleville! Huomenna taisi olla aika monta sektiota tiedossa, vau!

Tanne ei uusia oireita, vatsa vahan kipea tanaan ja hieman kuralla, mutta se varmaan on ihan tavallista vatsapopoa, vaikka hetken toivoin, etta se enteilisi jotain.. Olen tassa jounut pari kuppia vadelmalehtiteeta paivassa. En tieda onko Suomessa sama uskomus, mutta taallapain vadelmanlehtitee mainitaan aina kaikissa vinkeissa, miten saada synnytys alkamaan.. Listoissa on myos aina Castor Oil -niminen luonnonlaake, joka on tarkoitettu ummetukseen.. mutta mua ei ihan huvita aiheuttaa itselleni ripulia, niin epatoivoinen en ehka ole. :p
 
Eea
Sajeva Miulla kanssa vaihtunu neuvolantäti tiuhaan. Tällä viikolla oli viides, ja hän ei kai ole kun enää ens viikon ja sitten tulee taas uus. : / Kiva aina selittää samat asiat ja lähteä ihan alusta.
 
Mulla kans oli Kuopiossa neuvolassa käydessä joka kerta eri neuvolantäti, niitä taisi olla 5 eri tyyppiä. Muutettiin pois Kuopiosta ja nyt on ollu toukokuusta lähtien sama henkilö ja on kyllä tosi ihana, ku ei tarvii selittää samoja asioita joka kerta. Ja varsinkin nyt loppuraskaudesta se tuntee minun kropan ja mahan niin hyvin, että minun ei tarvii sanoa juuri mitään.

Minä haluaisin kovasti jo synnyttämään. Onhan tämä odottelu ihan hiton tylsää.

Biliga ja poikanen 40+3
 
Eea ja Biliga Mulla eilen neuvolassa täti eka sanoi, että vauva on laskeutunut ja sitten se ei ollutkaan tai oli ehkä vähän, mutta kuulemma vaikea tietää kun ei tiedä miten ylhäällä edelliskerralla ollut...niinpä niin...sitten kyseli, oonko käynyt ja synnytystapa-arviossa ja sanoin, että kaks kertaa ja meen vielä 5.8, oli et ahaa ja alkoi kattoo koneelta, että no niinhän täällä tosiaan lukee. Eikö voisi edes hieman perehtyä asiaan, meitä nyt ei muutenkaan oo ku muutama odottaja, kun tää niin pieni paikka, että voisi edes tuolla "palvella" paremmin. Anteex valitus :ashamed:
No mutta huomenna taas äitipolille kahtoo painoarviota ja toivon mukaan kohdunsuullakin olis jo jotain tapahtunut.

Sajeva 40+1
 
Neuvolassa käyty. Pettymys oli suuri kun totesin ettei se oikee neuvolantäti ollukaan vielä tullu lomalta! :( Tää onnistuu pelkällä olemassa olollaan pilaan päivän! :( Joka kerta se jankuttamalla jankuttaa et pelottaako mua joku, jännittääkö, eikö nyt minkäänlaisia pelkotiloja ole?! Kyllähän niitä on hyvä kysyä, mut ei joka kerta tarvis jankuttaa...

Kaikki muuten oli oikein hyvin. Paino +320, rr 117/72, pissa puhdas, turvotus +/-, sykkeet 130-140, liikkeet ++, hb:tä ei tällä kertaa otettu. Ainoo mikä ei ollu mallillaan niin on kilppariarvot mitkä kontrolloitiin viime viikolla. Arvot menee väärään suuntaan, joka sitten taas tän tädin mielestä on ihan ok. Soitinkin sit ajan oikeelle lääkärille niistä! Ens maanantaina kuulee mitä mieltä se sit on asiasta.

Mut nyt syömään ärsytyksenpoisto kreemimunkkia :)

Salama 37+0:heart:
 
Vauvoja vauvoja vauvoja..... mä olen varmaan vielä joulunakin täällä yksinäni :D

Onnea siis kaikille tasapuolisesti ja zemppiä synnytyksiin! :heart:

Oma olo on tasaisen tuskainen. Masu ja vauva niin alhaalla, että ihme on, että kasassa pysytään. Viime yö oli taas kerran yhtä tuskaa ilman tuloksia joten en mä usko, että masukilla on mikään hoppu vielä tänne....blaah, mun osalta siis, koska olen toooodella kypsä jo itse tähän odottamiseen!!!!! Ei saisi valittaa ei, mutta valitan silti :D

-Miuski & Jimpula 37+5
 
Hellou!

Onnea vauvan saaneille :flower: :heart:

Äitipoli käynti oli tänään ja aiemmin määrätty käynnistyspv(18.8)siirtyikin jo 15.8, koska tyttö ruennu ottamaan mittaa massun ympärille. Nyt siis painoarvio 3580 g EN ymmärrä että miten mistä ja miks:confused:, en herkuttele, sokerit pysyny hyvinä ja tyttö senkus kasvaa mahan ympäriltä... Ja sitten säikähdin kamalasti kun alapaine oli 92 ja 96, hoitaja kiikuttikin minut sitten lääkärin puheille. Pissa oli puhdas.Kohdunkaula pehmeä mut eipä siellä sitten muuta, kovasti tyttö päätä pyörittää. Ei taida kiinnittyä olleskaan.
Neuvolasta kotiin verenpaine mittari ja niitä pitää seurata, jos alapaine heittää niin sitten suoraan synnärille, maanantaina neuvola ja seuraavana sitten käynnistys jos ei mitään tapahdu. Tosin kyllä se tohtori sanoi että kovasti yrittää työntää itteensä alaspäin, että voi hyvinkin olla ettei 15pv asti kotona ollakaan. Niin ja lapsivettä oli runsaasti..se varmaan selittääkin mahan kokoa hieman, mut nyt vasta siitä sanoivat..

Aika hullunmylly päivä ollu...|O Ja kaiken tuon äitipoli pyörityksen jälkeen meidän auto meni sitten rikki kun olin lähdössä sairaalalta :kieh:
Nyt ei kiitos enää mitään kauheuksia...

Nti.+ "pikku" nti. 38+5
 
Neuvolassa jälleen käyty ja mieltä piristävä uutinen oli se, että vauva on laskeutunut lähtökuoppiinsa. Muuten olo on kehno, on ollut jo pari päivää eikä siihen mitään syytä tunnu olevan. Pää tuntuu raskaalta ja silmissä tanssahtelee välillä jotain, koko ajan on sellanen etova olo. Vähän niin kuin ois migreeni tulossa, mutta ei kuitenkaan ihan sitäkään... :x Mitään ei oikein jaksais tehdä, eikä nyt ole edes niin kuuma että siitä johtuis tää olotila. RR on ok 130/75, olen kotonakin mittaillut sitä ja hivenen matalampia lukemia saanut. Pissa puhdas ja painoa +700g/vko; kokonaisuudessaan 16,2 kg. SF oli vielä noussut sentillä ad. 35, vaikka vauva olikin laskeutunut. Sykkeet 130-140, rt ja liikkeet ++. Oiskohan tää mun olo jotain ennakointia synnytyksen käynnistymisestä?? Vaikka ei taida ihan tyypillistä tämmöinen olla:confused: Ja just muistin, että unohdin taas kysyä tuosta streptokokista... Ei ne vissiin täällä päin sitä sitten kontrolloi rutiinisti, kun ei oo mitään puhetta ollut.

Mulla onneksi ei ole tarvinnut kertaakaan käydä eri terveydenhoitajalla! Hyvää tuuria kai mulla, kun lueskelee täältä teitä, jotka olette joutuneet ravaamaan vaikka kuinka monella! Mun terkka kun oli lomalla tossa kesällä, me pidettiin kolmen viikon tauko mun käynneissä. Mutta hän ei vissiin pitänytkään nyt koko lomaa kerralla vaan aikoi kai syksymmällä jatkaa tai jotain... Hyvä näin:)

Onnea taas vauvautuneille, en enää muista ketkä kaikki on vauvansa saaneet syliteltäväksi :) Kateeksi käy...

Josko ottais itseään niskasta kiinni ja silittelis vähän vauvan lakanoita ja vaatteita valmiiksi. Odottelen edelleen lipastoa vauvan huoneeseen ja siks en oo saanut aikaiseksi muuta kuin pestä noi vaatteet, kun ei oo mihin laittaa. Mutta ehkä ois syytä nyt kuitenkin kattoa ett on jossain näkösällä vauvalle kotiutumisvaatteet, isäntä ei taida niitä osata etsiä jos tästä nyt lähtö tulis... Epäilen kyllä, mennään varmaan yliajalle niin että paukkuu tällä menolla!

Pahoinvoiva Tuulia ja papu 38+0
 
Vauvojahan on tullut ja tulee oikein urakalla!! Onnea kaikille, jotka ihmeen on jo syliin saanut!! :flower:

(.) Itelläkin on nyt jännät paikat. Sunnuntaina alkoi massiivinen selkäkipu jonka johdosta oon ollu vuodepotilaana ja nyt viime yön osastolla. Viimein ylilääkäri päätti että huomen aamulla käynnistetään synnytys, synnärille pitää mennä klo 7.45, kalvot puhkaistaan ym. HUI! Vähän kauhistuttaa miten synnytyksen saa näin kipeällä selällä hoidettua ja miten saavat epiduraalin laitettua tähän selkään, mutta huomenna kuitenkin!!!!! Ei taida yöllä tulla uni tänne.. :heart:

Tiitu ja Leijonanpentu 40+0 POKS!!
 
PIENTÄ GALLUPPIA AJANKULUKSI
:wave:
Onko teidän vauveleilla nyt syntyneillä tai aiemmilla painoarviot heittäneet ja miten paljon?




ps. Tuulia80mulla ihan sama vika, heittää päässä välillä ja tulee huono olo, näkyy mustia kuvioita ja haluttaisi vaan nukkua (lisärautaakin syön)..Mulla ollu reilu viikon tollanen fiilis aina välillä...tsemiä..
 
Viimeksi muokattu:
Täällä pätkii taas... Koska äiti voi aloittaa jumpan/tanssin synnytyksen jälkeen, ja minkä ikäisen vauvelin uskaltaa jättää isukin hoiviin reiluksi tunniksi? Esikoisen jätin kyllä alusta asti isin hoiviin kaupassa käyntien ajaksi vaikka olikin täysin tissivauva, mutten mitenkään muista milloin aloin käymään jumpassa/pelaamassa kun siitä on jo niin monta vuotta aikaa...

Galluppiin vastausta. Esikoisesta neuvolalääkäri kyseli paljonko olen itse painanut (4300) ja sanoi sitten että reilusti tuon kokoinen lapsi tulossa. Poitsu painoi kuukautta myöhemmin syntyessään 3685, eli kilon verran meni mettään. Onneksi näin päin kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Eea
Sammeli Meillä vauva oli jo heti syntymän jälkeen silloin tällöin isän kanssa kaksin lyhyitä aikoja, esim. kun kävin kaupassa tai muilla asioilla. Imetin ennen kun jonnekin lähdin ja hyvin meni. :)
 
Sammel - Se riippuu kai ihan aidista, ja siita, imettaako, vai ei. Joillekin vauvan jattaminen on todella suuri henkinen juttu, eivatka sen takia halua sita tehda.

Ma menetin viime synnytyksessa jonkinverran verta, ja tytto oli alussa huono nukkumaan, eli aloitin pitkilla vaunukavelyilla ja sitten ehka kolmen kuukauden kohdalla palasin salille ja siita pari kuukautta myohemmin ratsastuksen ja baletin pariin. Mutta tama ei johtunut siita, ettenko olisi uskaltanut vauvaa miehelleni jattaa. Vauvan ollessa parin kuukauden vanha jarjestimme yhdisteyt nimijuhlat ja mun kolmekymppiset, ja sina iltana jatin neidin isovanhempien luoksi ja kavin itse ulkona tanssahtelemassa kavereiden kanssa (olin pumpannut maitoa varastoon etukateen).Taisin olla sina yona vauvasta erossa klo 22-03, aika rajua jonkun mielesta, mutta mulle teki kylla hyvaa nahda taas kavereita ja olla hetken aikaa 'vanha mina'. Seuraavana aamuna vasytti kylla ihan pirusti, mutta oli sen arvosta.:p
 
nti - Taallapain ei tehda erityisia painoarvioita, kunhan kommentoidaan, onko vauva normaalin kokoinen, pieni vai iso. Esikoisen kohdalla arvio oli, etta on normaalikokoinen ja neiti oli syntyessaan 3,8kg, eli pikkasen suurenpuolinen. Talla kertaa arvio on, etta olisi esikoista pienempi.. en sitten tieda miten paljon.
 
nti. Mulla kaikissa raskauksissa tehty painoarvioita vauvoista kun ollut se gdm ruokavaliohoidolla. Ekasta oli painoarvio et on n la:na n 4kg, syntyi 40+1 ja painoi 3670g, tokasta oli myös arvio et n 4kg, mut oli 3490g, syntyi myös 40+1, kolmannesta oli arvio rv 38 et silloin olis ollut jo 4kg, syntyi 39+2 käynnistettynä suuren kokoarvion vuoksi ja oli 3680g, nyt tästä viimesestä vauvasta oli painoarviot rv 28-32 et jos la:na syntyy olis n 3.8kg, mutta viimeinen ultra rv 38+2 antoi kuitenkin arvioksi silloin 3320g ja syntymäpaino n 3.5kg jos la:an menee. Vauva syntyi rv 38+6 ja painoi 3270g.

Vauvan jättämisestä isän hoitoon mulla on vauva täysimetyksellä, joten kenenkään hoitoon en voi oikein jättää : / nyt on vauva 10 vrk ja kaupassa olen käynyt pikana 2 kertaa. Vauvan olen ensin syöttänyt hyvin ja laittanut nukkumaan. Kaupassa mennyt n 15 min.
Mutta jos saisi pullosta maitoa niin silloin voisin jättää ehkä joksikin tunniksi isälle.
 

Yhteistyössä