~Elokuun pikkuiset elokuussa. ~ Tämä on MEIDÄN kuumme!!~

Oikein paljon onnea kaikille vauvan jo saaneille!:heart:

Ihana tulla lukemaan ja miettiä, kukahan seuraavaksi. Ja toivoa, että pian pääsisi itse ilmoittamaan vauvauutisia tänne, alkaa olla aika kypsä olo jo. Onneksi neuvolassa terkka totesi, että vauva on jo laskeutunut ja pää hyvin kiinnittynyt, että tämän puolesta voisi toivoa jotain tapahtuvan lähiaikoina. Aikaisemmissa raskauksissa pojat olivat kiinnittyneet vasta synnärille mennessä. Muutenkin on ollut supisteluja enemmän, kivuttomia mutta kuitenkin, sekä inhaa juilintaa alapäässä. Tulevat isoveljet kyselevät monta kertaa päivässä koska vauva syntyy... onko se syntynyt kun koulu alkaa... Voi kun tietäisi. :LOL:

Bump täällä toinen synnytys alkoi säännöllisillä supistuksilla vastoin odotuksiani iltapäivällä. Supistukset eivät olleet samalla tavalla kipeitä kuin ekassa synnytyksessä, eivätkä muuttuneet edes synnytyksen aikana samanlaisiksi, mutta silti niistä tiesi, että on tosi kyseessä. Tuntuivat enemmän pakaroissa ja alaselässä kuin mahassa. Aukeamisvaihe oli lastenleikkiä tokassa synnytyksessä verrattuna ekaan, jossa taas ponnistusvaihe oli helpompi. Nyt toivoisin yhdistelmää näistä, eli tokan synnytyksen avautuminen ja ekan ponnistaminen (paitsi nopeammin, se kesti noin tunnin).

Ja kiitos vielä Ulleli uudesta pinosta. :)

Toivottavasti siobhan saa venytettyä lähtöään niin, että saa miehensä mukaan! Mä en tiedä mitä tekisin, jos joutuisin synnyttämään yksin. Tai no joo, vähän huonosti sanottu, synnyttäisin tietty, mutta en mitenkään mielelläni.

Lemongrass 37+3
 
  • Tykkää
Reactions: Siobhan42
Täällä taas aikalailla uneton yö takana..alkuyön nukuin hyvin mut kahden jälkeen heräsin valvomaan muutamaksi tunniksi ilman varsinaista syytä..unta näin kovasti taas sektiopäivästä..


Siiruskalle tsemppiä :)

siobhan kiitos:) 5.päivä on hyvä päivä syntyä ;)
 
Viimeksi muokattu:
Onnea kaikille vauvan saaneille!:flower:

Onnea matkaan myös kaikille sektioon meneville! :) Mä taidan piettää perää ja oon vielä syyskuussa täällä.

En tiedä mitä eilen illalla tapahtu mun mahassa. Nukkuun mennessä tuntu ihan kovalta ja sänkyyn kun pääsi niin vaikka kuin pitkään särki tosissaan välillä ylämahaa välillä alamahaa ja välillä sekä että yhtäaikaa. Ei voinu kääntyäkään mihinkään. Sit vielä mies kyselee vieressä, et supistaako vai ootko syöny jotain sopimatonta vai mikä on. Paha antaa selkeetä vastausta kun ei itekään tiedä :D Helpotti sit jossain vaiheessa ja nukuin kun tukki ilman vessataukoo melki 9h :)

Salama 36+6 :heart:
 
Tervehdys elokuun mammat!

Ole pääasiassa kirjoitellut tuolla 30 v ensikertalaisissa, mutta koska alunperin ilmoittauduin tännekin ja tuolla odottavien listalla olen, niin kerrottakoon, että meidän odotus päättyi 22.7 perjantaina rv 37+4. Mulla meni klo 17 aikaan vesi ja tyttö syntyi sektiolla klo 20.31. Painoa neidillä 3010 g ja pituutta 48,5 cm.

zalea ja pieni anni 12 vrk
 
  • Tykkää
Reactions: Pujaja
Sajeva, samat on fiilikset täälläkin :whistle:

ONNEA taas kaikille synnyttäneille :heart:

...miten musta tuntuu että keikun täällä viimeisten joukossa :ashamed: ...vauveli ei tee elettäkään tullakseen ulos ;)

POKS POKS tänään siis poksuu laskettuaika :heart:

 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sajeva
Huonosti nukuttu yö täälläkin takana.. ei vaan enää kyllä mitenkään jaksais.. mä haluaisin nukkua edes kolme tuntia hyvin ilman tätä mahaa.. mielummin ku yön hereillä kun ei löydy mitään asentoa ja kaikki paikat puuduksissa ja vessassa käyntikin on vaivalloista ku hyvä ku sängystä ylös pääsee.. huoh.. :( niin täällä taitaa meistä jo kaikki olla aika kypsää kauraa niinkuin miuski asian ilmaisi ;)

Siiruskalla vauvan hakureissu sitten eessä.. ihanaa, onnea ja tsemppiä tulevaan!! :)

Multa ihmiset kysyy et enkö mä jo jännitä tai panikoi ollenkaan ku eka on tulossa.. ei ja ei on mun vastaus.. mua ei jostain syystä pelota yhtään.. päinvastoin, mä odotan niin innoissani jo sitä et pääsen tästä mahasta ja kivuista ja säryistä ja jotenki ku en tiedä yhtään mitä odottaa ni jaksa turhaan sitä stressatakkaan.. ehkä mun panikointi alkaa vasta sit ku oikeesti alkaa tapahtua.. :D

Hmm.. mitähän vielä piti sanoa.. toivotaan että tänään olis lähtöpäivä useammallekkin meistä..:)

Elokuunvaavi 39+4
 
Elokuunvaavi multa kans kysellään kovin jännittämisestä kun eka myös tulossa. Neuvolassa sijainenkin siitä jankutti. En tiedä iskeekö se sit h-hetkellä, mut ei ainakaan vielä tunnu :)

Myös kyselyt kokonaisena olemisesta on alkanu... Ja ilmeisesti kiihtyy vaan loppua kohti...
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille, joita en ole vielä onnitellut. Kiva avata pino, kun aina on uusi vauvailmoitus joltain. =)

Siiruskallakin on jännät paikat.Tsemppiä! Olispa kyllä ylläri, jos lapsivedet menis noin vaan.

Kyseliköhän joku täällä edellisistä synnytyksistä, että onko mennyt saman kaavan mukaan? Vai oonko nähnyt unta? en nyt jaksa tarkistaa. No, mä vastaan kuitenkin. :D Mulla molemmat synnytykset on alkaneet viiden aikaan aamuyöstä kipeillä suppareilla. Eka syntyi saman vuorokauden aikana klo 23.57. Toinen synnytys oli paljon nopeempi ja syntyi jo kahden jälkeen päivällä. Muuten oli aika samanlaiset synnytykset vaikka tulivatkin eripäin. Mulla taitaa olla aika vahvat kalvot aina, kun ekassa vedet meni sitten, kun kalvot puhkaistiin ennen epiduraalia. Tokassa ne meni vasta ponnistusvaiheessa. Eli tuskin nytkään lähden vesienmenolla synnyttämään.

Voihan unettomuus! Mä nukahdin yöllä joskus vasta kahden jälkeen ja heräsin 6.30, kun mies lähti töihin enkä saanut enää unta. Nyt juon toista mukillista kahvia, jotta pääsisin tästä käyntiin ja lähtemään lasten kanssa puistoilemaan. Aamulla herätessä tuli muutama harkkasupparikin ihan peräkkäin ja muutenkin on ollut sellanen outo olo. Katsoin peilistä mahaprofiilia ja se on entisestään laskenut. Jospa tää tosiaan reilun parin viikon päästä syntyis. =)

Pujaja ja Nuppu 37+4
 
Onnea jälleeen vauvan saaneille ja tsemppiä synnytykseen ja sektioon meneville :flower: :)

synnytykset on kaikki neljä käynnistyneet vesien menolla.
Esikoiselta vedet meni sänkyyn yhden aikaan yöllä. Tokasta vedet meni siinä neljän aikaan yöllä sänkyyn myös. Kolmosesta vedet meni eteisen lattialle ja nelosesta vedet meni makuuhuoneen lattialle :D eli vesien menolla se tämä viideskin sitten suurella todennäköisyydellä alkaa. Kaikki synnytykset myös olleet kestoiltaan ihan samaa luokkaa eli n. 9 tuntia.

Hieman alkaa jo jännittää, että mihin ne vedet tällä kertaa menee. Toivottavasti kotiin etten sattuis just olemaan jossain kassalla.. :whistle:

Pieni Tähtönen ja Neiti 39+1 :heart:
 
Onnittelut Mintulle, Violalle ja Majjlle ja korallille :flower:! Kylläpä nyt näitä vauvoja pukkaa reippaasti :).

Ja siiruskalle tsempit vielä tätä kautta, laitetaan sit molemmat kertomuksia niin voidaan vertailla kokemuksia koksista :). toivottavasti saat sen saman ihanan kätilön synnytykseen kun meillä oli :)

Ja vielä huikkikselle hurjasti onnea!! Pääsit just ja just elokuun puolelle siis :)!

mammylle tsempit, varmaan tuntuu tosi kurjalta että vauva joutuu suoraan tippaan :hug:. Toivottavasti on kuitenkin vain lyhyt visiitti siellä.

Ja kiitokset kaikille teille vauvan kanssa liikkumisesta vastanneille! Vielä olisi kiva kuulla lisää mielipiteitä :).

Täällä alkanut nyt sitten oikein itkumaratonit... Vatsaa kipristää ja oikein mikään ei auta, d-vitamiinia sisältävät relatipat taitaa vaan pahentaa asiaa. Cuplatontakin menee. Olin yksi päivä jo niin väsynyt että mulle nousi kuumekin ja illalla vaan itkin että miksi ihmeessä me on menty vauva edes hankkimaan kun mä kuolen tähän väsymykseen... No, onneksi tuo olo kesti vaan siihen asti että pari tunti sain nukuttua ja sitten taas vauva oli maailman ihanin :heart:. Se vaan on aika hankalaa kun toinen olisi vaan sylissä, mutta kantoliina tai kapalokaan ei taas kelpaa. No, toivotaan että viimeistään 4kk:n ikään mennessä vähän helpottaisi!
 
mammy Joutuuko vauvat aina sokeritippaan jos äidillä raskausdiabetes? Mulla se just vasta todettiin ja oon niin pihalla näiden asioiden kanssa. :(

Onnea taas kovasti vauvautuneille!! (Hurja määrä jo!!) Ja tsemppiä kaikille synnärille lähtijöille. :)
 
Paljon onnea Huikkikselle!! Ihanaa, että sait vauvan heti vierihoitoon ja rinnalle :heart: ja onnea myös Zalealle!

Tsempit Siiruskalle synnytykseen, tiedä vaikka pikku-ihminen olis jo syntynyt..

Vimmu väsymys saa aikaan kaiken näkösiä ajatuksia mitä ei itekään uskois miettivänsä..paljon jaksamista sinne arkeen vauvan kanssa, onnex noi masuvaivat helpottaa ajan kanssa! Yritä myös hieroa ja jumpata pienen jalkoja, josko siitä olis jotain hyötyä, että ilma löytäis paremmin tiensä ulos :D

Voimia kaikille loppumetreille ;)
 
ONNEA VAUVAN SAANEILLE! :flower:

Paljon uusia vauvoja saatu pinoon :heart:

Mulla poksu tänään 38+0 :)

Odotukseen mahtuu useampi sloma kipeiden supistusten, paikkojen pehmentymisen ja issias kipujen vuoksi. Maattu on ja lihottukin, kun ei ole saanut kuukausiin tehdä mitään! No onhan tämä sen arvoista :heart: MUTTA.. Nyt kun vauva saisi syntyä, niin ei varsinaisesti yllätä, että supistuksia EI OLE OLLENKAAN! Mihin helkkariin ne katos??! Monet yöt on saanut valvoa ja pelätä kipeiden supistuksen vuoksi, että koska ne yltyy tai tulee vedet tai verta jne. Ja mitäs nyt? Ei ainoatakaan kipeää saatika kivutonta supistusta :( Siis ne kipeät supistukset loppu joskus rv 35+
En ala! :mad:

Esikko meni kaks viikkua yli ja käynnistettiin, niin eiköhän ole taas se sama helvetti eessä! :(

Tulipa vuodatus.. Ärsyttää vaan niin paljon, ku oon niin toivonut, että synnytys käynnistys itekseen, eikä tarvis käynnistykseen mennä :/ Voihan tämä vieläkin käynnistyä itekseen, mutta esikon kans oli just vastaava tilanne.

KKK rv 38
 
Voi onnea Huikkis ja Zalea! :heart:

Siiruskalle paljon tsemppiä!

Mammylle, Happylle ja Rabarberille tsempit perjantaille.

Mulla eka synnytys alkoi yöllä supistuksilla ja vedet meni vasta kalvot puhkaistessa. Jotenkin sitä odottaa että toinen menisi samallalailla. Poika syntyi silloin saman vuorokauden puolella 18.46 imukupin avustuksella kun sydänäänet laskivat moneen kertaan.

Mä en myöskään osannut jännittää yhtään ekaa synnytystä kun en tiennyt mitä odottaa. Nyt jännittää oikeastaan se jos jotain menee pieleen. :( Mutta koitan olla sitä likaa miettimättä.

Löytääköhän meidän vauva koskaan ulos. Sanoin jo miehelle ettei sovi mitään ensi viikon keskiviikolle. Silloin on 41+5 ja eka yliaikaiskontrolli. :)

Päksäkkä 40+5:heart:
 
Pygmi se täällä ilmoittelee, että eilen 2.8 käynnistettiin synnytys ja meille syntyi pieni mies (rv 39+2) . Paino 3510g ja pituus 46cm eli äitiinsä tullu, pieni ja pyöreä

Itse synnytys oli todella nopea ja raju. Ensimmäinen Cytotec annettiin osastolla 11.20, jolla ei ollut mainittavaa tehoa. Klo 16 annettiin toinen ja sitten alkoikin tapahtumaan ja kunnolla. Sydänkäyrä laitettiin klo 17, jolloin alkoi kivuliaat supistukset. Minua rupes jo ahistamaan ne remmit vatsan ympärillä ja olin jo valmis välillä repimäänne ne irti, paikat oli auki silloin yhdelle sormelle. Olo oli todella huono ja pitihän se sitten oksentaakin välissä. Klo:19 minut siirrettin synnytysosastolle, jolloin olin 7 senttiä auki. Anestesialääkäri tuli antamaan spinaalipuudutusta n. 19.30, mutta siitä ei meinannut tulla mitään, koska en pysynyt paikallani. Kätilö tarkisti kohdunsuun tilanteen ja käski unohtaa puudutuksen, koska olin jo täysin auki. Joten eikun ponnistamaan. Klo:20.16 pieni mies pullahti maailmaan semmosella rytinällä, ettei äidin paikat kerinny mukaan. Tunti niitä sitten parsittin takaisin kuosiin. Pikku mies käväisi keskolassa, koska jossain välissä oli lapsivesikin mennyt (täysi mysteeri) ja se mitä oli jäljellä oli vihreää, muutenkin herraa piti vähän virvoitella. Mutta parin tunnin päästä pikku mies oli jo isin ja äitin vieressä ja kaikki oli ymmällään, että mitä tässä oikein tapahtui.

Pygmi ja pieni mies 18h
 

Yhteistyössä