~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

Nyt tuntuu todella epäreilulta ja karulta tulla kertomaan omat np-ultra-kuulumiset heti tähän perään :/

Mutta kerrottakoon nyt kuitenkin, että täällä kaikki oli niin hyvin kuin tässä kohtaa voi vain todeta olevan. Kaikki raajat löytyi, syke normaali ja niskaturvotus 1,2mm (jonka sai onneksi oikein hyvin mitattua jo). Aika veikeää, kun viime viikon ultrakuvissa tyyppi näytti vielä ihan nallekarkilta ja nyt tuolla oli jo ihan kunnolla erottuvat jalat ja kädet. Ehkä vähän voi siis huokaista helpotuksesta nyt kuitenkin :) Nyt vaan jännään verikokeitten tuloksia. Rakenneultra aikakin saatiin 28.3.

Niin ja joo: kannatan myös suljettua ryhmää. Mieluusti näin anonyymisti juttelen, joten facebook-ryhmään en välttämättä ole liittymässä.

sinnamon 11+0
 
Jos se suljettu ryhmä on tuolla kerhon puolella kauheen kikkailun ja etsinnän takana niin mä varmaan sitten siirryn kirjoittelemaan ainoastaan FB:n puolella.
Esikoisesta olin sellasessa ryhmässä ja ikinä en muistanut mistä se löytyy joten oli liian hankalaa kirjoitella sinne, muuten kyllä kannatan suljettua ryhmää.

Epa
 
  • Tykkää
Reactions: jeennaa
Myös minut saa poistaa listalta... Tiistaina neuvolassa ultrattiin ja tuulimunaksi paljastui. Tänään polilla asia varmistui ja huomenna osastolle lääkkeelliseen tyhjennykseen...

Tuntuu niin hirveä epäreilulta, että ensin meidät yllätettiin tällä raskaaksi tulemisella...sitten pari viikkoa sopuduttiin ajatukseen ja oksensin ja oksensin...nyt sitten tämmöinen pommi jo toisen kerran sattui minun kohdalle...Itkua on piisannut monen vuoden edestä...Olisi tullut edes itsestään pois, mutta ei...Pientä vuotoa ja kipuilua on ja oireet on parissa päivässä hävinneet, että kai tämä olisi ajan kanssa itsestäänkin mennyt...Kauhia olo!!!

Tsemppiä kaikille odotukseen ja nauttikaa kaikista vaivoistanne!
 
Näitä surullisia uutisia nyt satelee vähän liikaa. Miksei kaikille vaan voida suoda hyvää onnea ? Kenenkään ei kuuluis kärsii tämmösellä asialla.. Voimia kaikille <3

Ambro, vaikka sulla olis telakka niin saat silti kaukalon kiinnitettyä ilman telakkaa. Eli ite oon ainakin näin ajatellut että omaan autoon haluun ehottomasti telakan, koska se on vaan sekuntti niin kaukalo on kiinni ja toinen sekuntti ni kaukalo on irti. En jaksa alkaa puljaa vöiden kanssa ja oon niin pikkutrakka, että tarkistaisin moneen kertaan aina, että vyöt on oikein kaukalossa kiinni, koska sen voi kiinnittää myös herkästi väärin. Sit jos liikutaan toisella autolla ni siin kaukalo vaa vöihin kiinni. Mut se auto jolla pääasias liikutaa ni siihen telakka ja sit muilla autoilla voi mennä vöillä =) Näin mä oon sen ajatellu. Ja ite oon iskeny silmäni Britax BabySafe Plus SHR kaukaloon, näyttää tilavalta. Ja osittain siks että haluun ne britaxin vaunut ni se travel systemi siin..

Ja ja.. Nyt on EKAT MAMMAHOUSUT ostettu :D jippii. Tuntupa mukavalta päälllä.

Samoin löysin myös sen haalarin ens talveks mitä olin ajatellukkin :heart: Eilen meinasin saada migrenin (!!) Aloin vaivaamaan päätäni sitterillä! siis herrajumala. Ees vaunut ei oo niin paha paikka. :D Onneks on viel aikaa miettii ;)

p.s tänään siis taas laatta lens, ku eilen hehkutin, että mitään oo ollu viikkoon -.-

Jeennaa & Tirriäinen 11+4 (11+6)
 
Minttu ja Bambini, pahoittelut ja kovasti voimia teille :hug:
Tuntuu todella pahalta kun näitä satelee kokoajan :(

Olen ymmärtänyt että raskausoireet (tässä vaiheessa) aiheuttaa pääasiassa istukka, sen puolesta ei voi oikeestaan aatella onko vauvalla kaikki hyvin..siis että jso oireet vähenee niin vauvalla ois välttämättä jotain hätää. Lähipiirissäni on todettu tuulimuna pari kk sitten ja hän oli niin pahoinvoiva ja väsynyt vaikkei sitä sikiötä siis ollutkaan. Todettiin np-ultrassa vasta.

Kaukalosta ja telakasta, meillä on kaukalo jonka saa telakalle. Meidän auton takapenkki on kai kummallisen muotoinen mutta se telakka ei istunut siihen kunnolla, ja jos olisin telakan kanssa laittanut vastasyntyneen ni sillä olis ollu alta aikayksikön niskat nurin... Tästä syystä en sitten jaksanut koko telakkaa ajatella enää ja se jäi käyttämättä. Suht helppo kuitenkin se turvavyöllä vetää kiinni. Suosittelen siis mahdollisuuksien mukaan sovittamaan ensin autoon :)
 
HEipsan!
Ilmoittautuisin elokuisiin odottajiin. Ketjua olen lukenut jo pitemmän aikaa, oikeastaan tämä on mulle vähän niinkun ainut vertaistuki, sillä ystäväpiirissäni ei ole vielä kenelläkään lapsia. Meillekin raskaus on siis ensimmäinen ja paljastuessaan ihan valtava yllätys. Shokista pikku hiljaa toivutaan ja aletaan tässä yhä enemmän ja enemmän innostua asiasta! :heart: Olen shoppaillut läjän vauvanvaatteitakin, jotta tilanne tulisi todellisemmaksi!

Tiedot: kaarnamuori88 / 24v/ ensimmäinen/ LA 6.8. / HYKS

Kaarnamuori88 & Silmu 11+2
 
  • Tykkää
Reactions: cockerspaniel
Mun tarvii sen verran kommentoida tosta kaukaloasiasta että kannattaa kyllä ekaks kokeilla, et auton turvavyö riittää kaukalon ympäri. Mulla oli ennen farkku volvo(vm97), jonka siis pitäis olla vielä perheauto, niin siinä ei yltänyt turvavyö kaukalon ympärille. Omia lapsia ei siis ole, mutta kavereita ja niiden lapsia välillä kuljetin niin huomasin tämän. Ja tosta telakasta niin itse en tiedä onko totta, mut kaveri joka on 3:n lapsen isä, sanoi että kaikki telakatkaan ei sovi ihan kaikkiin (varsinkin venhempiin) autoihin.. Eli jos mahdollista niin sekin kannattaa kokeilla ennen ostoa. Jos vaikka joltain tutulta sais lainaksi tai jos kauppa antaa kokeilla..
 
Suuret pahoittelut sydänx3, minttu-82 ja Bambini :hug: niin väärin...


Kaukaloasiaan et meil ei ollu telakkaa koska tunsin sen tarpeettomaks ja ihan hyvin pärjättiin. Mun mielestä sitä kaukaloa ei voi kiinnittää väärin niillä vöillä, en kokenu sitä mitenkään liian työlääks tai liikaa aikaa vieväks :) mut kyllä se telakka on kätevä.

Kista ja Sisko 11+3 :heart:
 
Osanotot pikkuisen vauvelin menettäneille :'( niin surullisia uutisia.Mitenkä tässä uskaltaa sinne ultraan itse mennäkkään,alkaa ihan oikeasti kammottaa ajatus et mitä jos...kai sitä pitää nyt itseään valmistella ja olla oikein kunnolla pessimistinen et ei siellä mitään eloa olekaan,niin ei sitten niin kauheesti järkyttys.Aina se sinne ultrahuoneeseen meno kyllä jännittää,käden hikoo ja sydän hakkaa.
Nyt mä kadun et en käyny alkuraskauden ultrassa,enhän mä tiedä ollenkaan onko siellä vauvaa vai onko tää tuulimuna vai mikä!ahistaa...:headwall:


Kaukalosta: niin kannattaa tarkistaa tuo vyön riittävyys sekä se et mahtuuko kaukalo edes penkkien väliin kunnolla! Meille ostettiin kuopukselle kaukalo SOVITTAMATTA ja se peijakas ei meinannu mahtua penkkien väliin.Se on niin "pitkä" .Sit mahtuu jos etupenkki on aika pystyssä,mut sit etupenkkiläisen ei oo mitenkään mukava siinä asennossa matkustaa :/ et uusi kaukalo ois toivelistalla...

Ja mitenkä et jossain neuvolassa kaikki yli 25v joutuu sokerirasitukseen?En oo kuullukkaa tommosesta jutusta.Jos BMI on yli 25 niin sit sinne joutuu mut tuo ikä juttu kuulostaa vähän hassulta...vai ymmärsinkö mä ton jutun väärin..

Ensi viikolla jouvun uudestaan verikokeisiin.Eivät olleet ottaneet sitä perhanan kilpirauhasarvoa kun ei ollut lähete siitä menny koneelle...plah.

PikkuNelonen 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Sukkamonsteri, kyllä lapselle saa isänkin sukunimen ilman, että olette naimisissa. :) Synnytyssairaalassa lapsi on aina äidin sukunimellä, mut lopullisen sukunimen voi valita myöhemmin. Joko siis isän tai äidin.

Voi Minttu :heart: :hug: oon tosi pahoillani.

Turvakaukalosta telakka oli musta ihan ehdoton. Uudessakin kaukalossa on oltava telakka, on vaan niin paljon näppärämpää naksauttaa kaukalo telakkaan, kun joka kerta niitä vöitä väkertää. Kyllähän niihin vöihinkin tulee rutiini ja menee varmasti nopeesti, mut mä tiedän, että esikoinen tuo varmasti omat lisänsä reissailuun, niin helpotan kyllä kaikella mahdollisella kaikkia siirtymisiä kahden lapsen kanssa. :) mulla menee hermot just kaikkiin turhiin asioihin, joissa tulee hiki. :D :D
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Kyllä se taitaa olla se ikä, ainakin meilläpäin, joka ratkaisee sokerirasitukseen pääsyn. Eli yli 25v odottajille, mutta jos on riskiryhmää, niin joutuu jo alkuraskaudesta eikä vasta loppupuolella. Mun kohdalla syy on äidin D2 ja radi. Itsellä ei ole ollut esikoisen aikana ongelmia, just ja just BMIkin 25.

Voi sentään Bambini ja Minttu :(
 
Viimeksi muokattu:
Pitkän tauon jälkeen taas kirjoittamaan :)

Aluksi, pahoittelut kaikille keskenmenon kohdanneille :s En voi edes kuvitella teidän olotilaanne tällä hetkellä... Alkaa itseäkin hiemna pelottamaan että jos siellä NP-ultrassa ei ookkaan si kaikki hyvin :s Juuri kun on ehtinyt tottumaan ja innostumaan asiasta, niin jos se vietäisiinkin pois, ei, en halua edes kuvitella :s

Ja sitten omaa napaa. Viime viikolla aloin jo innostumaan kun pahoinvointi tuntui helpottavan, mutta kattia kans, vklpna ja tämän viikon taas ollu pahempana kuin missään vaiheessa :s Ja väsymys, sängystä pääsee ylös vasta puolen päivän jälkee, tuntuu kuin kroppa painaisi tuhansia kiloja :s

Ja kropasta lisää, kuinka monella muulla on alkanut maha näkyä jo? Tai milloin teillä on alkanut mahat näkymään? Itse odotan esikoista ja jouduin tänään käydä ostamassa ensimmäiset mamma-vaatteet kun aamulla en meinannut saada housun nappia kiinni :) Ja vasta 10. viikko meneillään :) Oli kyllä jännä fiilis :)

Linda ja Prosentti 9+3
 
Täältä pakkasen keskeltä yksi perseelle ammuttu karhu (tuo sievempi versio siitä millä nimellä ukko mua tänään kutsui :D ) yrittää osallistua keskusteluun :) Vaikka tämä nyt taitaa taas olla vaan omanapailua :ashamed:
Tänään oli lääkärineuvola ja pelon sekaisin tuntein sinne menin. Vuotoa on yhä edelleen ja nyt riesaksi on tullut myös mahakivut. En pysty nukkumaan kuin oikealla kyljellä, muut asennot sattuu niinku joku tökkis puukolla mahaan. Käveleminen aiheuttaa alamahalle hirveät kivut. Kauppa reissut ei meinaa onnistua kun kipu iskee niin kovaa, saati sitten lenkillä kävisin. Mutta siellä se Sissi rimpuili :heart: Lääkäri ei saanut mitattua kokoa kunnolla kun pieni oli koko ajan liikkeessä ja sitten "jysähti" sellaseen asentoon että monitorissa näkyi vaan pää ja pikkuset kädet huiski sivulla :heart: Sain itellekin sellaisia kuvia vaan missä näkyy päälaki. Noh, jospa ens viikolla sitten nt-ultrasta sais sivuprofiilia :)
Äitiysvaatteista minä olen jo viikon verran käyttänyt äitiysfarkkuja, ei vaan nuo tavan farkut inaha jalkaan. Tai ainakin puristaavat sen verran kovasti että ne jalassa ei ole hyvä olla. Millonkohan tämä turvotus oikeen vähenee? Välillä mahan koon puolesta olisin valmis jo laitokselle :ashamed:
Turvakaukaloa en ole miettiny sen enempää ku mitään muutakaan tarviketta vielä. En uskalla ajatella asioita vielä niin pitkälle, nämä ekat 11+ viikot on ollut niin epävarmaa aikaa että parempi mennä päivä kerrallaan. Ja varmaan sitten rakenneultran jälkeen vois hankintoja ruveta suunnittelee.

Muuten, miten teillä muilla tuo vatsantoiminta? Täällä todella huonosti, kerta viikkoon ja voi kiesus.... Yritin lääkäriltä kysellä että mitästä vois ottaa että se vähän jouduttas, mutta eipä sieltä sen kummempaa vastausta saanut. Levolac on kuulema hyvä, joo varmaan mutta se ei mene alas tai jos menee niin sitten halaillaan pönttöä :/ Vi-Siblin mulla on käytössä mutta ei ainakaan vielä ole ollut apua.

Mutta nyt katsoo Ypäjää :)

Voikaa hyvin :heart:

Hansteri & Sissi 11+4
 
Sydänx3, Bambini ja Minttu-82 :hug::hug::hug: Eipä näissä suru-uutisissa voi muuta kuin ottaa osaa. Tulee kyllä tosi kurja olo eikä voi edes kuvitella millaiset fiilikset teillä on!

Telakasta, suosittelen kyllä koska se "kiinni kliksauttaminen" on niin kätevä ja taitaa se olla turvallisempikin vaihtoehto kuin pelkillä vöillä kiinnitys. Mutta ilmankin pärjää, saahan sen kaukalon ihan hyvin vöilläkin. Meillä piti fiksata telakan alle muutama kirja, ilman niitä oli ihan friikissä kulmassa penkkiin nähden, meillä kai jotenkin normia kaltevammat penkit.

hansteri, itse jouduin viime raskaudessa lisäämään tuon visiblinin annostusta, sitten se kyllä toimi niin kuin pitikin eli koita lisätä annostasi. Kallistahan tuo peen vääntäminen noilla keinoilla on :D:D Levolac on mun mielestä tosi inhottavaa, ei auta itse asiaan vaan ainakin mulla vaan toi ilmaa mahaan ja muutenkin epämiellyttävän olon.

Täällä extrahuolta aiheuttaa parvorokko, esikoisella todettiin tänään ja googlailun ja lääkärin kanssa juttelun jälkeen jäi vähän epävarmat fiilikset :( Keskenmenoriski alkuraskaudessa on 10% jos virus tarttuu sikiöön ja vko:n 12 jälkeen voi aiheuttaa anemiaa ja sydänlihastulehdusta sikiöön. Inhottava fiilis pelätä. Totta kai voi käydä niin hyvin että en saa sitä koko sairautta mutta helpostihan nuo tarttuu... Ja vielä jos saan rokon niin ei se pakosta tartu kuitenkaan sikiöön eli pitää ajatella positiivisesti :)

Nelli ja mini 11+3
 
Tsemppia ja halauksia Miwwi, sydanx3, Bambini ja minttu-82 - pieni kyynel hiipii silmanurkkaan, kun ajattelen teita ja kokemuksianne, samalla kuitenkin lahetan paljon positiivisia ja lampimia ajatuksia!

Olipa kovasti tullut tarinaa tanne sitten viime viikon. Viikonloppuna oli voimaton ja huonovointinen olo, alkuviikosta taasen oli kaikenmoista palaveria, yhden paivan tyoreissu, koko paivan koulutusta ym. toissa, joten kirjoittelu on ollut vahemmalla.

Lyhyesti taustaa itsestani (Guess.vol.2 heitti muutamia kysymyksia): Muutin USAhan parisen vuotta sitten ja pian saapumiseni jalkeen tapasin amerikkalaisen aviomieheni. Naimisiin mentiin viime kesana. Aitiysvapaan pituutta taytyy miettia, taallahan se ole kovin pitka muutenkaan, mutta jospa mies jaisi kotiin vauvan kanssa aluksi :)

Olen osittain syysmyrskyn kanssa samoilla linjoilla, etta ahdistaa lukea huonoja uutisia, vaikka elamaanhan tama kaikki kuuluu. Paatin kuitenkin, etta positiivisella asenteella mennaan ja ensi viikon ekaa ultraa jannityksella odotellen!

Gintsu ja Aaron 10+1
 
Viimeksi muokattu:
Minttu ja Bambini :':)':)hug: Suuret ja lämpimät osanottoni teille.







... ja ei muuta kuin hehkuttamaan omaa onnea...:|


Ultrassa kaikki hyvin!!! Olen niin onnellinen!! Siellä ihana, pieni, täydellinen tirppana kieppui ja melskasi ja ojenteli käsiään, joista erottui jopa sormet! Terkka ultras ensin mahan päältä, josta näkyi todella hyvin, ja mä itkin niin kovaa onnesta että maha hytkyi ja pyytelin vaan anteeksi että hytkytän :LOL:

Me saatiin ihan älyttömän hyvät kuvat, yritän linkittää ne tänne huomenna! Kuvissa näkyy kasvojen profiilikin! Koko (5,2cm) vastasi täysin viikkoja, eikä niskaturvotusta ollut (mies halusi kuitenkin että se mitataan ja mä myönnyin). Istukka on kuulema takaseinässä ja aika alhaalla. Mä rakastuin tuohon pieneen omaan tirppanaan heti!! :heart::heart::heart:

Nyt mä alan uskoa, että meille on OIKEESTI tulossa VAUVA! Melkein viisi vuotta siihen meni. Toki mitä vain voi vielä tapahtua, mutta nyt olen jo tosi luottavainen.

Onnea uusille ketjuun liittyneille, ja lämpimät onnittelut myös muille hyviä uutisia saaneille!


UniUnna ja Tirppana 11+6 *leijuu pilvissä*
 
Suuret osanotot kaikille surun kohdanneille :hug: Nämä uutiset on aina ikäviä luettavia :(

Omaa napaa Tänään oli ensimmäinen neukkukäynti. Jo odotushuoneessa meinasi tulla itku, osittain pelkoa, iloa ja kaikkea siltä väliltä. Onneksi fiilif parani kun näin taas mein maailman ihanimman neukkutädin. :) Itkuhan siinä tuli, kun hänelle jouduin kertomaan että ei olekaan neljäs raskaus, vaan viides, ja että viimeksi päättyi ihan liian aikaisin. Onneks pian sain kasattua itteni taas, ja ajatukset pysymään tässä raskaudessa. Sydänääniä ei edes yritetty kuunnella, en halunnut, etten hätäänny turhaan. Hbt sun muut vielä tässä vaiheessa ok. Tätsky soittelee mulle huomenna ttä alotetaanko virtsatulehdusten estolääkitys uudestaan, loppui 5 pvä sitten. Pyysin että aloitetaan, olisi yksi asia vähemmän stressattavana :)Seuraava neuvola 28.1, ja lääkärineuvola 4.2 1-2 vkon päähän pitäsii tulla myös aika alkuraskauden ultraan, kun en halunnut nt-seulaa ollenkaan. Näitä odotellessa <3

saanasirpukka ja pallomasi 8+2 :heart:
 
Kiitos kaikille pahoitteluista :hug:

Omanapainen tilitys tiedossa, joten suosittelen hyppäämään yli, jos ei jaksa lukea ;)

On se uskomaton määrä mitä ihmisestä lähtee kyyneleitä ja paljon muutakin eritettä.. päivä tuli itkettyä, naurettua, itkettyä lisää, lyötyä faktoja elämän ja luonnon karuudesta pöytään. Pohdittua jo tulevaa, mitä tämän jälkeen. Todettua, että enpä olisi uskonut meille käyvän näin, mutta niinpä vaan kävi. Todettua, että on oltava onnellinen siitä mitä on jo ja siitä, mitä on vielä ehkä joskus mahdollisuus saada. En tiedä mikä auttaisi tähän suruun; hyvänä alkuna voisi olla se vuoto, tietäisin oikeasti että tässä tämä oli, end of story. Maha kipuilee kyllä hieman, eri tavalla kuin aiemmin, sivuilta. Joten jospa se jotain kertoisi, ehkä tuolla jotain alkaa tapahtua. Niin karua toivetta kuin se onkin.

Ainakin UniUnna taisi tuumailla, että on ikävää alkaa omaa onneaan toitottamaan.. tai jotain. Ei se minua haittaa, jokaisella on oikeus omaan onneensa. Toki minua ehkä harmittaa etten itse voi huutaa onneani maailmalle, vaan joudun kertomaan pettymyksistä. Mutta, mitä sitten? Elämä ei ole reilua, meillä se vei tälle tielle, monelle muulle se tie on paljon mukavampi matka kulkea loppuun saakka. Olkaa onnellisia niistä hetkistä, vaikkei se aina ole helppoa kaiken yrjöilyn ym. keskellä. Tilanne voisi olla toisinkin. Itse tajusin sen todella vasta nyt, kuvittelin ettei meitä km voi kohdata. Haha, väärässä olin ja luontoäiti nauraa paskaisesti päin naamaa. Voi jessus, sanon minä. Anteeksi itseironia ja kaikki typeryys, johonkin tämä ahdistus pitää saada purkaa. Ei ole oikeasti sanoja, vain miljoonat kyyneleet jotka valuu valuumistaan silmistä niin, että tuntuu etten edes näe kirjoittaa. Hyvä kun happea saa, kun nenä on tukossa.

Nyt koitan lähteä avaamaan röörini, jotta saisin jotenkin ehkä sängynpohjalla pyöriessä unen. Aamulla piipahdan työterveyteen hakemaan viikonlopun saikkulappua; en halua itkuisena olla töissä, en halua jännittää ja pelätä, milloin ehkä vuoto alkaa. Ja jos sitä ei näy, suuntaan maanantaina uudelleen lääkäriin.

Lupaan kuitenkin käydä kertomassa vielä viimeiset kuulumiset alkuviikosta ennen poistumistani. Ja luvatkaa te, että nautitte tästä mitä minä sain tässä hetken elää. Nauttikaa raskaudesta.. olen todellakin hengessä mukana, ilman salamatkustajaa :heart:
 

Yhteistyössä