~~ Elokuun Ihmeet Tammikuussa ~~

:hug: Miwwi:hug: osanottoni!

(.) Minulle voi päivittää NP-ultra 18.1 eli ylihuomenna ja viikkoja silloin vasta 10+3. Noh jos kerran neuvalassa oli täti sitä mieltä että silloin menen, niin kait mä silloin menen. Jännittää ihan älyttömästi, sillä pahaolo on jotenkin
salakavalasti loppunut ja jotenkin ajatuksiin hiipii pelko, että onkohan kaikki ok meidän pikkuisilla.

En ole uskaltanut kirpputorille edes mennä, kun kuitenkn jotain tarttuis mukaan, jos perjantaina kaikki ok, niin sitten se alkaa:)
Vaunuja ollaan mietitty ja olen niitä netistä kattellut ja mielestäni todella huonosti löytyy vaihtoehtoja kaksosille. Meilläkin 70-luvulla rakennettu talo, niin on ovet sen verran kaposet ettei kaikki mallit edes mahtuis ulko-ovesta sisään. Käytettyä ollaan ajateltu kaikki mahdollinen hankkia, kun esikoisen tavarat kaikki jo myyty pois. Jotain esikoisen ihania vauvanvaatteita olen säästänyt, mutta sen verran rakastan kirpputoreilla kiertelyä, etteii siinä kauan nokka tuhise kun kaappi on täynnä vauvantavaraa. Ja jotenkin se ajatus että kaikkea pitää hankkia tuplasti ;)


Victoria ja toukkaset 10+1
 
Ihan nopeasti huutelen, että mun mielestä myöskään etusivun viestiä on turha sotkea jokaisen tarkemmalla esittelyllä, mutta mitäs mieltä porukka on jos elokuiset siirrtäisiin suljetuksi kerhoksi? Tällöin voisi olla eri keskusteluaiheita ja yksi esittelypinokin :)

Huomenna taas palailen aamukahvilta käymään kaikki tekstit läpi :D
 
Mulla oli siis tänä aamuna np-ultra. Näimme vauvamme usean viikon tauon ja kasvuspurtin jälkeen, aivan uskomatonta!!! Siellä se pieni kölli ja kovasti venytteli, välillä peitti silmät käsillään meiltä, ujopiimä :heart: Niskaturvotus 0,8 mm. Kaikki on kuten pitääkin. Hänen liikkumistaan olis voinut tuijottaa ikuisesti, samoin kuvia joita saimme mukaamme! Baby onkin vähän oletettuja viikkoja isompi, niinpä mulla vaihtuu huomenna jo viikot ja olen siis 11+6. Baby olis jo omasta mielestään rv 12 :) Eli mulla muuttui myös LA. Sen voi nyt vaihtaa elokuun ekojen joukkoon: 1.8.2013

Ainoa tylsä asia oli se, että kävin 2 vkoa sitten labroissa, luulin niiden ottaneen sen np-seulan siinä samalla. Tänään selvisi, ettei sitä oltukaan otettu! Mitvit :O No se sit otettiin tietty, mut kuulemma vuoden alusta on suositus ollut, että noin 2 vkoa ennen ultraa käydään jo labroissa. Ennen käytiin samalla kun ultra oli, joten menin sitten tahtomattani vanhalla kaavalla. Tiedättekö syytä siihen uuteen käytäntöön? Labrahoitaja oli tosi ystävällinen ja kertoi ettei ole mitään hätää, ihmetteli vain ettei pääkaupunkiseudulla asia ole mennyt kaaliin kaikkialla. Tässä kyllä huomasi, että on aivan "ammattilaisten" armoilla näissä vauvajutuissa! :kieh:

Kai mä olen sitten Tuvalu ja Baby 11+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Neuvola ja lääkärikäynneistä, meillä mennään suht samalla tavalla, oli sitten ensi- tai uudelleensynnyttäjä. Poikkeus oli että viimeksi eka neuvola oli 8+0 ja nyt 10+0. Np-ultran jälkeen toinen neuvola molemmissa ihan samoilla viikoilla 15+0 ja sitten jatketaan kerran kuussa sinne rv30 ja sitten tiheemmin sinne loppuun. Lääkärikäynnitkin on samat, rv10, rv26, rv36

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :flower:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuvalu
Siis mä en ala. Eilen zumbassa mulle pamahti päälle liitoskivut. SIIS NYT JO?? Viikolla 12?? Liitoskipujen takia mä viime raskaudessa (8v. sitten) kävelin kaksi viimeistä kuukautta hyyyyviiin hiiiitaaasti, mun liikehdintä oli kuin satavuotiaan ankan kokovartalokipsissä. Muistan, että öisin joka ikinen kyljenkääntö toi melkein kyyneleet silmiin. Iloitsin niin siellä zumbassa ekan puoli tuntia, kun tuntui niin hyvältä bailata ja sheikata kunnolla, mut sitten loppupuolella kivut iski parissa minuutissa. Yhyy, jos mun pitää lopettaa zumba yli puoleksi vuodeksi!

Ja nythän pitäisi lopettaa valitus, kun tätä raskautta on odotettu niiiin kauan. Mutta silti, olen lopen kyllästynyt myös tähän paleluun. Eikös ne keltarauhaset pitäisi tässä ihan kohta surkastua? Odotan sitä, koska keltsistä nää palelut johtuu.

Pelkään myös norovirusta. Kuulema tänä vuonna etelästä alkaen leviää/on levinny tosi ärhäkkä tauti, johon sairastuu sellaisetkin jotka ei koskaan ole mahataudissa :( Onko jollain tietoo mitä noro voi tehdä raskaana olevalle tai sikiölle?

Joo, toivottavasti huomenna ei ilmene mitään todellista valituksenaihetta ultrassa :ashamed:

Onnea teille, jotka ootte jo saanu hyviä uutisia nt-ultrassa! :flower:

U 11+5
 
  • Tykkää
Reactions: Tuvalu
Miwwi :hug::heart:

Mä kannatan suljettua kerhoa. Ja kyllähän sinne pikkusukkakin hyväksyttäis, niin sun ei tarttis meitä ikävöidä. :hug: suljetussa kerhossa olisi se etu, että niitä juttuja pääsee lukemaan vaan sinne hyväksytyt. Ja varmastihan kaikki tässä ketjussa kirjoittelevat ja olevat sinne hyväksyttäis. :)

Mulla oli tällä viikolla neuvola ja seuraava on maaliskuun puolessa välissä. Labrassa ja nt -ultrassa käyn ennen sitä. Mulle ihan riittävä tahti ja ainahan voin ottaa yhteyttä neuvolaan sähköisesti, jos tulee jotain kysyttävää. Pääasia, että sitten loppuvaiheessa on tiheemmin käyntejä. :)

Luminella ja :heart: 8+5
 
Uniunna, norovirus ei ole vaarallinen sikiölle. Vaarana on lähinnä äidin kuivuminen eli jos joku sairastuu noroon tai muuhun vatsatautiin, niin muistakaa juoda nestettä vaikka oksettaiskin. Jotain aina kuitenkin ehtii imeytyä. Jääpalat on vatsataudissa käteviä, kun nestettä ei tule paljoa kerralla (eikä siis vältämättä tule heti ylös). Myös kivennäsvesi (EI SUOLATON) on suolojen ja mineraalien ansiosta hyödyllinen vatsataudissa.

Toivotaan et kukaan ei sairastu! :)

muoks muoks vaan. :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: UniUnna ja Epa_88
Ai niin meinasin ihan unohtaa...
Sain tänään sokeirasituksen tulokset: kaikki arvot taaskin pielessä (en muista mitä ne oli, saan ne sit neuvolassa). Huomisesta alkaen pidän ruokapäiväkirjaa ja mittailen sokereita, ens viikolla neuvolaan 23.1 ja lähete äippäpolille ja diabeteshoitajalle. Että semmosta.

Onnittelut kaikille hyviä uutisia saaneille!

Nyt minä annoin itselleni luvan alkaa käyttää mamma vaatteita, tarttis ne vaan kaivaa esiin :) Yhet ja ainoat omistamat farkut ei enää mee jalkaan. :D Painoa on silti onneksi tullut vain 1-1,5kg.

Ainiin RAKENNEULTRA 22.3.13

Epa ja Bingo 12+1 (mennään ultran viikkojen mukaan vaikkei LA vaihtunut :) )
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Ei löydy sanoja :hug:

Epa Paskis juttu noi sokerit..Mä luulen et tuskaillaan samoissa TAAS. Voi meitä vaivasia. Mulla nyt jo aamu ja iltaturvotus heittää neljällä kilolla,että perästä kuuluu varmasti. :/ Mitkä fiilikset asian tiimoilta.

(.) Tänään oli toinen päivä töitä äitiysloman jälkeen ja ilmeni mielenkiintoinen ongelma. Heti kun istahdin hetkeksi,niin siitä noustessa tuntui niinko peräsuoli pullahtais ulos..ihan järjetön paine haaroissa :eek:

Syysmyrsky&pikkukakkonen 10+3
 
Minut voi poistaa listalta :'(

Tänään neuvola lääkärissä näkyi kaksi pussia. Toisessa sikiö/alkio, mutta ei mitään elonjälkiä. Sairaalaan lähete vielä tugkimukseen. Mutta viikkoja jo 10+4 pitäis olla ja aika pikkuiselta se siellä pussissa näytti. Selvä pää ja jalat näkyivät kyllä.

Ihanaa odotusta muille <3
 
Pahoittelut heti ensiksi Miwwi ja sydänx3. Hiljaiseksi vetää nämä tämmöiset, enkä tiedä mitä sanoa, että lohduttaisi. Siispä vain, olette ajatuksissa. Pienet enkelit myös.

Ja jotenkin nyt tuntuu sitten täysin väärältä edes jatkaa näitä raskauspulinoita. Itellä jos tulis keskenmeno, niin en varmaan enää kääntäis veistä haavassa ja pystyis ees näitä palstoja lukemaan... Mutta mikä siinä onkaan, että onni viedään joiltain pois. Takaisin sen antaisin jos siihen pystyisin.

Itellä tohon taustaan ja "sairashistoriaan" sen verran, että esikkoa tehtiin siis 3 v ja clomifenilla sai alkunsa. Näistä puhelin jo aiemmin, mutta taustalla siis endometrioosi ( todettu 2010) ja osiltaan kilpirauhasen vajaatoiminta ( todettu 2007 ). Koeputki meillä oli siis varattuna jo helmikuulle 2011, mutta toisin kävi. Tähän kakkoseen meni minipillereiden lopetuksen jälkeen kolme kiertoa. Ikäeroa tulee se aika tasalleen 2v, jos loppuun asti pysyy pieni mukana.

Uniunnalle kommenttia, että sullahan oli myös vajis, ja veikkaisin sitä myös lisäämään palelua. Mulla on kans välillä kauhee horkka.

Huomenna on työpäivä ja se eka neuvola, joten kai sitä vällyihin on mentävä. Ajatukset kiertää kehää ja uni on kyllä kaukana...

Laura ja pikkupiipero 8+3
 
Hankinnoista : En mäkään varsinaisesti ajattele että huonoa onnea tois, mutta toisaalta pelottaa se, että se mitä nyt hankin hankin tällä vauvalle, ja mitä jos meneekin kesken. En mä usko että pystyisin vaatteita säilyttämään myöhempää varten :)

turvakaukalosta mulla ei ole mitään tietoa. Paljon on niitäkin myynnissä ja tarjolla, mutta millanen on oikeasti fiksu ?? Kun on telakallisia ja telakattomia.. ainakin sen pitäisi olla helppo laittaa paikoilleen, sillä meillä on kuitenkin 2 autoa jolla molemmilla pitäisi tarvittaessa päästä liikkuman.

Nyt oon itsekin ruvennut miettimään tota äitiyspakkausta kun niin moni "kokeneempi" on sanonut että samalla rahalla saa enemmän jos itse ostaa ja kelpaa käytetty ja niinhän se on. Ja kun kuitenkin käyn helsingissä töissä niin mamiman mainitsemat kirpparit on ihan työpaikan vieressä peräti (kiitos muuten näistä vinkeistä :) !).
Onneksi äippäpakkauksesta ei tarvitse vielä päättää mitään.

Ja siis niin, suljetturyhmä tarkottaa sitä että vain ryhmäläiset pääsee näkemään ne tekstit :) Vähä sama kuin facebookin ryhmä, mutta tää ois vaan kaksplussalla ja tällöin vois puhua ehkä vähän aremmistakin asioista kun on tosiaan suljettu ryhmä, eikä näy kaikille kaksplussan selaajille :)
Jos kiinnostusta löytyy, niin voinen sellaisen meille kyllä tehdä :)


Diinu, mies pitäis varmaan mua aivan tärähtäneenä jos alkaisin laskemaan soodan päälle :LOL: pitäs tehdä salassa niin ei pidettäs ihan pipipäänä ;)

UniUnna, hiivatin liitoskivut :(

Epa:lle jaksamista sokereiden kanssa!

mites syysmyrsky, ootko töissä jo kertonut että kesällä jäät taas äitiyslomalle :) ?

sydänx3 suuret osaanotot :hug:
Kunpa nämä huonot uutiset nyt loppuisivat pian!

Tänne: vatsa venyy ja paukkuu. Painoa ei ollut tullut juurikaan kun kävin tänään vaa'alla. Aamupaino -500g vähemmän kuin ennen raskautta naistenklinikalla punnittuna.
Huomenna olis neuvolalääkäri ja odotan sitä aika kovasti, jotta tietää oonko oikeita sykkeitä kuulunut ja tiedän asioiden olevan hyvin.
Ennen neuvolaa mulla on vielä verikokeet ja noitten pissanäytteitten raahaaminen.
Ens viikolla nt ja sit pitäis varailla sinne sokerirasitukseen kans aika. Hyi yök
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Täällä vähän jänskättää kun ensi viikolla aion kertoa esimiehelle raskaudesta, mikäli maanantaisessa nt-ultrassa kaikki on hyvin. Siitä mahtaa tullakin aika vekkuli kehityskeskustelu :D Minä kun ajattelin tänä vuonna keskittyä vain mahan kasvatteluun..

Tiistaina oli toinen neuvola ja yllätyksekseni oli lähtöpainosta tippunut 1,5kg. Pahoinvointi on tehnyt tehtävänsä, eiköhän ne lukemat siitä ala nousemaan. Toinenkin melkoinen yllätys oli verikokeitten tuloksia luettaessa. Olen aina kuvitellut olevani veriryhmältäni jotain tosi yleistä, muistaakseni A+ tai A-. No nyt noitten veritestien mukaan mä olisin joku B- eli mulla olisi reesustekijä negatiivinen. Jotain kontrolliverinäytteitä pitäisi ottaa myöhemmin ja muhun pitäisi laittaa pistos heti synnytyksen jälkeen jos mielin enemmän lapsia hankkia kuin yhden. Olin ihan, että what, onko toi tosiaan mun verinäyte? Maanantaina käyn antamassa uuden verinäytteen ultran kanssa samaan syssyyn ja katsotaan onko ne mokaillut sen veren kanssa. Olisi se kyllä aika jännä saada tietää 26-vuotiaana olevansa jotain ihan muuta veriryhmää kuin mitä on luullut aina olevansa :D

Täällä pyörähti myös käyntiin 13. raskausviikko ja olen vähän ihmeissäni miten se tuli jo näin pian! Nyt pitäisi keskenmenon riski olla jo tosi pieni, en ehkä kuitenkaan uskalla iloita ennen kuin se ultra on kokeiltu. Sitten voisi suunnata nokan kohti kirppiksiä ja alkaa vallata asuntoa vauvatavaralla! ;)

Niiu & Manteli 12+0 *poks*
 

Yhteistyössä