~Elokuun Epelit 2012~ *TAMMIKUU*

Semmonen asia tuli mieleen. Mullahan siis ultrien mukaan tuo laskettu aika heittää viikon. Puhuin asiasta entisen Kaksplussa marraskuun 07 odotusporukan kans, joiden kanssa tosi tiivis yhteisö meillä facebookissa. Siellä melkein kaikki sano että tyttöraskauksissa päivät on heittäneet reilusti niin että ultrassa laskettuaaikaa siirretty viikolla eteenpäin, mutta poikien odotuksessa päivät pitäneet paikkansa. Mulla siis 2 poikaa ennestään ja viikot pitäneet niissä paikkansa ja nyt tää viikon heitto jota ei pysty ymmärtämään. Tuli vaan mieleen että oiskohan se sitten tyttö?! Onko teillä muilla miten verrokkeja poika- ja tyttöraskauksista että miten kuukautisten perusteella lasketut viikot pitäneet paikkansa.
 
Linnu85: suosittelisin tutustumaan tähän sivustoon: Lasten turvaistuimet - Autoliitto - saat varmasti parasta tietoa turvaistuimista. Itse en esikoisen kohdalla valitettavasti paikasta tiennyt, joten tulikin hankittua istuin, joka ei ole turvaluokitukseltaan huipussaan. Onneksi kuitenkaan mitään kolareita ei sattunut pojan ollessa pieni.

Vaunujen kohdalla itsellä meriittinä oli lähinnä isot pyörät (helpompi kulkea talvella, esim loskassa ne pikkupyörät taitaa olla aika turhat) ja pitkäkäyttöisyys. Siksipä meillä päädyttiin Emmaljungaan ja tuolla onkin Ankanpojalle hyvät vaunut vielä esikoisen jäljiltä. Kannattaa seurata noita vauvalehtiä, niissä jossain välissä vuotta on yleensä vaunuvertailuja.

Aracia ja Ankanpoika 8+1
 
Heippa!

Heti aluksi lisäys siihen listaan kun eilen unohdin, eli Oys on täällä sairaalana.

Itse olen ajatellut tilata sitä öljyä arpien ehkäisyyn. Saa nähä auttaako, mutta tietääpähän sitten ainakin yrittäneensä. Lisäksi olen ajatellut ostaa sellaisen belly banditin, jota käytetään synnytyksen jälkeen palautumiseen. Tästä näinkin jo painajaisen, että vauva syntyi ja olin unohtanut sen vyön ottaa mukaan sairaalaan ja pois lähtiessä ei kävely onnistunut kun maha roikku eessä. :LOL: Toivotaan ettei kuitenkaan ihan niin pahasti kävis. Unessa muuten vauva oli tyttö ja mulla on jo nyt vahva tunne siitä että tyttö se on. =)

Yökyöpeleitä näky olevan täällä. Miten te jaksatte? =) Itsellä alkaa illalla viimeistään klo 9 väsyttään ihan hulluna ja vois saman tien kaatua vaan sänkyyn. Eilen oli kaveri kylässä niin väkisellä vähän yli kymmeneen olin ylhäällä ja sitten ei enää pystynyt. |O

Aracia hyvä toi linkki noista turvaistuimista. Itselläkään ei ole kyllä paljoa niistä tietoa joten mukava tutustua vähän paremmin.

Jenny90 Sama täällä. Mun mielestä on myös inhottava katsella humalaisia ihmisiä. Viime vkl just mies tuli ihan hirveessä kunnossa kotiin ja kyllä otti päähän. Humalaisten seurassa mua lähinnä pelottaa kaikki käytännön asiat. Jos ne vaikka kaatuu tai oksentaa tai jotain niin mitä teen. Ehkä outoa, mutta en todellakaan halua jonkun känniläisen oksennuksia matolle tai muuta vastaavaa.

Täällä ollut tänään todella oireeton päivä ja sellainen normaali olo. Ei oikeastaan tunnu ees että ois raskaana, mitä nyt välillä pieniä nippaisuja. Tähän asti on ollut kokoajan jotain huimausta tai huonoa oloa.

Jee! Huomenna on viikot 8+0. Jotenkin tämä 7 alkava tuntuu vielä niin vähältä :D

Coco 7+6
 
Alkoholista vielä: Onneksi mies ei tee "katoamistemppuja" tai juo itseään örvelökänniin. Kyllä ne saunakaljat saa juoda, enkä oo rajottanu kyllä koskaan juomista, kun ei oo tarvetta ollu. Maksimissaan varmaan juo illan aikana jos kaveriporukalla on 6 kaljaa, jos sitäkään...

Huimaus: Pikkuhiljaa alan olla elävien kirjoissa, aamulla kyllä luulin kuolevani vähintään... heräsin vähä ennen kuutta niin kuin aina (oon aamuvirkku) ja kävin syömässä aamupalan ja olo oli mitä loistavin. Sitten vielä päätin kömpiä miehen kainaloon kun on hänelläkin vapaa-aamu. No sitten puol kasin maissa heräilin uudestaan ja ikinä ei oo tuntunu niin kauheelle, pyörrytti ja huimasi pitkällään ollessa sängyssä. Siis tuntui, että tipun tai leijun jossain vapaapudotuksessa, vaikka tukevasti olin pitkällään. Vähän ajan päästä yritin nousta ylös hitaasi, kamala pyörrytys alkoi samantien. Yritin varmaan 5 kertaa nousta miehen avustamana, lopulta huimaus aiheutti rajun oksennuskohtauksen ja tais mieskin saada siitä osansa päälleen :( Meni pari tuntia ennen kuin pystyin nousemaan sängystä ylös pyörryttämättä. Mies kantoi evästä ja vissyä sankyyn. ;) Mutta edellen hutera olo... Toivottavasti vauvat vaan voi hyvin, millään muulla ei nyt oo väliä. Pitää varmaan maanantain lääkärineuvolassa jutella asiasta...
 
Mielialasta täällä on huomattu että varsinkin töissä alkaa ärsyttämään paljon helpommin kun ennen. Olen siis työpaikassa jonka olisin halunnut vaihtaa jo ajat sitten. Koulun ohessa teen onneksi vaan pari kertaa viikossa, mutta jotenkin toi asiakaspalvelu käy välillä hermoille :D

Mulla tulee vieläkin alaselkä häntäluusta kipeeks välillä töissä kun joudun seisomaan pitkään. Toivottavasti se on vain jotain alkuraskauden vaivoja, kun oisi rahan kannalta ihan jees että pystyisi käymään töissä mahdollisimman hyvin.

Onko teillä kaikilla lääkärineuvola ennen np ultraa? Mulla ainakin vasta helmikuun puolessa välissä ja ultra jo tammikuun lopussa. Meillä saa päättää että mihin sairaalaan menee synnyttämään ja mä mietinkin naistenklinikan ja hyvinkään välillä. Onko kenelläkään kokemuksia jommasta kummasta?
 
Meidän piti oottaa ultraan ennenkö kerrotaan raskaudesta perheille. Tänään kuitenkin kertoin isälle, kun asia vaivas pahasti. Isä on aina ollut äitiä tärkeämpi ja oli tärkeää se isän reaktio. Oli otettu uudesta lapsenlapsesta ja onnellinen meidän puolesta. Lupasi kuitenkin pitää salaisuuden ultraan asti, että saadaan itse kertoa muulle perheelle, kun tiedetään enemmän miten asiat pienellä on.

Kaksosista oli moni puhunut. Meillä itsellä on riski saada kaksoset, koska suvusta löytyy monet kumpaakin sorttia lähiperheessä. Toivon kuitenkin ettei kahta olisi.

Toivottavasti tää ei oo vaa kuvitelmaa, mutta ainakin nyt näyttäisi että pahoinvointi on katoamassa! Mullakin kutisee nuo rinnat ja oon yrittänyt niitä rasvailla.
 
Shadowy Meiltä löyty vanhasta asunnosta sokeritoukkia, oli semmosessa siivousämpärissä ja yks oli järettömän isoksi ehtinyt kasvaa! Välil niitä näky pari kylppärissäkin. Mut unissa ne kyllä vilis pariin otteeseen sängyssä, hyiiii :x

Kyllä mä oon äitiysvaatteita jo ostellut. On niin mukavat noi housutkin pitää päällä jo nyt kun turvottaa =) Paitoja en ole montaa viitsinyt ostaa, kun saan kaverilta lainaksi ja kuitenkin kesällä varmaan tulee suurin osa ajasta oltua jossain löysässä tunikassa tms.

Ja eilen löysin kirpparilta makuupussin ja vanupukun (äp:n) 5 eurolla. Meinasin kasata ite semmosen äitiyspakkauksen ja ottaa kelalta rahana. Tykkään kummiskin ettiä kaikenlaista käytettyinä ja saa sitten sillä 140:llä jotain muuta hankittua =) Loppupeleissä kun pari kertaa selaa sen pakkauksen tiedot läpi, niin ei siellä oikein ole niiiin tarpeellista. Tietysti on hyvä jos ei ole kauheasti vaatteita yms hommannut.

Täällä on tullut riesaksi flunssa. Aamulla oli jopa kuumeinen olo, mutta kyl se olotila on päivää kohti parantunut. Mitenkin vaan että mitä jos kuume nousee? Kun muistelisin että se neuvolassa sano että pitää soittaa sinne jos nousee kovasti?? Influenssapiikkiäkään en ottanut kun oli sillon neuvolakäynnilläkin (joulukuussa) kipeähkö olo. Onkohan sitä järkeä ottaa enää tässä kuussa? Tuntuu että oon jatkuvasti kipeenä/flunssassa.

Muiden kuukausien ketjuista en seuraa muita. On tässäkin jo luettavaa ja sitten vilkuilen tuota Kakskymppisiä (jossa kyl hiljaista). Ja sitten fb:ssä. Mähän istuisin 24/7 koneella jos vielä muuta lukis! Ja muutenkin pitäis keskittyä enemmän noihin opiskelujuttuihin ja kodinhoitoon..! No vauva.infossa kävin kurkkimassa monikkojen palstaa ja sieltä löyty mielenkiintonen keskustelu, Tyhmät kysymykset monikkolasten hoidosta. Mua on välillä mietityttänyt just jotkut aika hölmöt asiat, esim nukkumisjärjestelyt tms. Ja sit erehdyin myös käydä kurkkimassa monikkojen masukuvia! :heart:

minea Heh. Joo ei mullakaan alussa ollut mitään hajua noista, mutta sitten kun linja vaihtui niin joutu sumplimaan ja käymään toisen ryhmän kanssa kursseja. Kun ihmeellisen paljon poikkeus sairaanhoitajan ja sairaanhoitaja-terveydenhoitaja linjan opinnot ja suoritusjärjestys, vaikka sama amk mutta eri paikkakunnalla!! Välillä olin tunneilla 8.30-21 :D

Kaksosista Kyllä ne tuplatkin olis tervetulleita, mutta toivotaan nyt ettei. Vaatisi vähän lisäjärjestelyjä käydä tuo koulu, noin puoli vuotta, loppuun.. Toisaalta olisi ihana kun saisi kaksi samalla kertaa, kun kuitenkin aikomuksena olisi tehdä töitä välissä ainakin pari vuotta ennen seuraavaa mahdollista lasta.

Pampulainen & Pikku-Pampulainen 11+0 :heart: POKSUU TAAS :´)
 
Viimeksi muokattu:
Btw, mä jotenkin vähän väliä mietin että mitä laittaisi Kotkan Meripäiville (!!) jos sinne menee jos mennään kuitenkin paikkakunnalle odottelemaan synnärille lähtöä. Apua. Siis ko. tapahtumahan on muistaakseni heinäkuun vika vkl niin tuskin meen sinne vyörymään :LOL:
 
Huh hei, kylläpäs tänne on tullut viestiä! Kolme päivää sitten hajosi läppäri ja meni uusiksi koko asennus. Nyt löytyy windowsin lisäksi firefox ja virustorjunta, ei mitään muuta (vielä) :D

Np ultra varattu 31.1., samalle päivälle eka lääkärineuvola. Mies kun toivoi mahdollisimman aikaista/myöhäistä ultra-aikaa ettei sotkisi töitä kovasti, mennään sitten 7.25 :| Pitäis sitten kans illalla jaksaa töissä 22 asti, saapi nähä miten tuostakin jännästä päivästä selviää..

Himoista Hesen kanahamppari ois jatkuvasti mielessä täälläkin, tosin vain kerran oon sortunu kun lähimpään on sen verran matkaa ettei viitsi ihan vaan sen takia lähtä.. Pitsaan on hillitön himo, mies jarruttelee senkin kanssa :) Onneksi paha olo on mennyt ohi, osasyy voi olla tosin sekin, että oon oppinu syömään ennen kun on älytön nälkä. Nyt kun mies lähti juhlimaan kaverinsa synttäreitä piti tuoda töistä tullessa pakastekorvapuusteja (joista puolet jo syöty) ja sipsiä, ettei tulis toisen mässäilystä itelle huono mieli :LOL: Samasta syystä kaapista löytyy ainekset pinata coladaan (eli siis alkoholiton pina colada).

Tissit ja eritoten nännit on koko ajan arat, kuppi kasvanu yhdellä. Onneksi löysin 8 eurolla alesta tosi hyvät liivit (Cubus liikkeestä), kun meinaa näillä mitoilla (75E) olla turhan hankalaa ostella muutenkaan.

Äitiysvaatteita mulla on nyt yhet H&M farkut, jotka otan käyttöön varmaan aika pian, ja masutuubi (mamamia.fi) jo kovassa käytössä. Näillä varmaan pärjään aika pitkälle, kun kotosalla tykkää muutenkin pitää löysiä housuja, joita kaapista löytyy muutamat. Talvitakki ei meinaa enää mennä kiinni vaikka pelkkää turvotusta vasta onkin, täytyy vaihtaa tuohon pinkkiin toppatakkiin kohta :)

Eiköhän tuo omanapailu riitä tältä erää..

miumau 10+2
 
Heipparallaa! =) Mulla menkkojen mukaan laskettu aika olis 26.8 - Kiuku - TAYS - toinen lapsi
En oo päässyt vielä neuvolaan, koska täällä oltiin joululomalla, jonka jälkeen mun neuvolatäti jatkoi sairaslomalla, mutta todella toivon että pian pääsis kuulemaan, että pieni on varmasti matkassa mukana vielä!
Iski tässä kamala flunssa päälle, kuume kesti viikon ja vieläkin heikko olo, panadolia joutunut jonkin verran ottamaan. : /
Mulla on kans mielenkiintoinen loppuraskaus tiedossa, serkkuni menee heinäkuussa naimisiin ja toimin kaasona, joten kesäkuulla täytyisi järkätä myös polttarit..

Tuleva tapaus on toinen lapsemme, esikoinen täytti juuri kolme. Tyttö olisi toiveissa pojan rinnalle, mutta kuten kaikki tietää, se poikakin on aivan yhtä tervetullut <3
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jenny90
Pampulainen, ei toi kuume mitään haittaa, mullakin oli pari viikkoo sit monta päivää joku yli 37-38 mut jos tosiaan menee esim yli 39 niin sit kannattaa käydä vaikka päivystyksessä. Ainakin jos kova kuume jatkuu pitkään. Mut muuten ei mitään hätää! Mulla oli kaiken lisäks tosi paha räkätauti samaan aikaan ja nyt vasta helpottanu.

Kävin äsken Kapphallissa, ostin aivan ihanat 50 kokoiset harmaansiniset housut ja pienet tumput! :heart: Sitte ostin viel ihan meidän koiran näköisen pehmolelun vauvalle. :D Taas hiukan innostuin, ei kyllä sais... :ashamed:

Mies lähti nyt sinne lätkämatseihin, ensin Lukko-Ässät peli ja sit seuraavassa pelissä valmentajan roolissa. sit pitää käydä pojat hakemassa meille istumaan ja juomaan kaljaa ja varmaan saa viedä ne syömään johonkin :D Itse en kyllä mukaan halua kun puhuvat vaan lätkästä... Vuokrasin pari leffaa ja ostin kaikkee hedelmiä ja kauheet himot oli mehujäähän niin sitäki ostin :D

Minea ja maha-asukki 10+6 (poksumista ootellessa) ;)
 
Kuulkaas, nyt minäki sorruin sitte ostamaan Angelsounds koti-dopplerin!! :D Vaikka vannoin etten osta... Mut jospa se ehtis tulla ennen ultraa jos sais sydänäänet kuulumaan niin ei ois odotus niin pitkä... :D
 
Tänään kävin vähän shoppailemassa, mukaan tarttui 2 äitiyshousut, uudet rintsikat piti ottaa isompi ympärysmitta kun yleensä 80E, ja muutama pikkusen vaatekin tuli napattua 3 bodya ja 1 pikku pipo :)
Ohjelmassa olisi vielä leffa ilta

Minea Mää oon kans miettinyt ostavani, taidan odottaa varhaisultraan joka on pe ja jos kaikki on hyvin taidan sen tilata :)

Vanilja & pikku pupunen 8+2
 
Viimeksi muokattu:
Ei sitä influenssa rokotetta oikein enää kannata ottaa. Ja sehän siis estää vain influenssan ei tavan flunssia.

Täällä vointi ihan ok. Kuvottava olo lähes kokonaan hävinnyt. Tiistaita ja nt-ultraa jännityksellä odotellessa....

Devil ja pyöriäinen 11+6
 
Minea_, mitä mallia dopplerisi on? Voi kun jollakin olisi sama, olen niiiin surkea noiden englannin kielisten ohjeiden kanssa :( Vaikka, eipä tuolta ole saanut muuta kuin omaa sykettä kuulumaan :( Ja onpas sinulla jo näyttävä maha, kun noista mahakuvista kurkkasin :)

Olo helpottanut ja kyllä pelottaa! Onneks juuri alkoi vähän alavatsaa polttelemaan, että edes jotain oiretta.. Vaikka olen kyllä röyhtäillyt koko tämän ja eilisen päivän. Mies käskee jo olla possuilematta..

Näin viime yönä unta, että kerroin vanhemmilleni ja että he olivat oikein innoissaan. Voi kun nämä muutamat viikot menisi vauhdilla ja todella pääsisi yllättämään heidät..

Äitiysvaatteista, itse olen myös kirppareilta löytänyt edullisesti, joten jo hankkinut muutamat farkut, pitkät housut, shortsit ja pari hametta :snotty: Jos maha paisuu samaa kyytiä, niitä pääsee kuitenki ajoissa käyttämään :)
 
Kilu87,taitaa maha olla viel turvotusta :) hassua ku oon aina ollu hoikka kun yhtäkkiä maha ei vaan enää oo littee :D mut eipä haittaa! Laitappa vaikka viestillä lyhyesti enkunkieliset ohjeet niin suomennan sulle :) en muista sitä mallia mut angelsounds merkkinen :) saattaa mennä hetki ennenkuin tulee...
 
Olo on taas sitä luokkaa, että en oikein pysty kunnolla seuraamaan keskusteluja, saati paljoa kirjoittelemaan. Mutta Nipelle: mulla meni välistä kans se huimaus todella pahaksi. En voinut (enkä vieläkään voi) selälläni olla ollenkaan makuulla, oikealla kyljellä päivisin hetken aikaa (nykyään voi öisinkin jo) ja ihan koko ajan huimas ja heikotti, näkö lähti välillä ja kaiken näin muutenkin jonku ihmeen sumun läpi ja muutaman kerran keräilin itseäni lattialta... Kyselin kätilöltä ultrassa, että onko ihan normaalia ja hän vain rauhoitteli ja käski huoletta syömään suolaista että paineet nousisi. Ja se kyllä mulla auttoi! Jos et uskalla noin vaan alkaa suoladieetille, niin käy mittauttaa paineet.

Tällä hetkellä täällä vaivaa oksetus enempi ku alhainen verenpaine. Tai jos ei joku hetki ihan silmittömästi okseta, niin olo on muuten vaan aivan hirveän kauhea. En ees tiiä, miten tätä kuvais. Joku käytti sanaa infernaalinen, se vois sopia... Yritän pysyä jutuissa mukana sen minkä voin :) Tsemppiä kaikille kärsiville ja/tai murehtiville :heart:

Shuri ja Lempinen rv6-7
 
Viimeksi muokattu:
Itekin rupesin miettimään tuota Doppleria. Ootteko tilannu Raskauskeijusta? Semmosta asia vaan mietityttää kun asun hyvin pienellä kylällä jossa asiamiesposti ja kaikki työntekijät tuttuja että kuinka pian tieto leviää jos käyn hakemassa lähetyksen jonka on lähettänyt raskauskeiju :kieh: Pienen kylän ihanuuksia. Tai kai niillä on joku vaitiolovelvollisuus mut silti.
 
Minea_, voi kiitos! Minäpä sinulle niitä näppäilen. Ihan nolottaa, ettei oikein englanti suju :D Räpläsin näppäimiä, kun turhauduin ohjeisiin ja nyt siinä ei pala valot, mitkä paloi "uutena" :D Hmmmm.. Minulla on eri kuin sinulla, meinasin ottaa tuon 50e:n tarjouksessa olleen, mutta kaveri ympäripuhui ottamaan sen, jolla saa tallennettua sitten koneelle ne äänet..

Kilu87 ja Toukka 8+1
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uudet!

Kaksosia olen pitänyt ikäni ihanana ajatuksena ja ajatellut, että olisipa niin suloista, jos itse saisi kaksoset. Minun äidin suvussa joitakin kaksosia, pikkuserkkujani. Nyt kun olen käynyt läpi burn outin enkä enää usko oman jaksamisen olevan ihan rajatonta niin en oikeasti kaksosia kyllä toivoisi. Uskon, että itse en niin paljon vauva-arjesta silloin pystyisi nauttimaan, kun muutenkin tuon burn outin jäljiltä jaksaminen on välillä äärirajoilla.

Muiden palstojen seuraaminen Olen kaksplussalla palstoja seuraillut jo pitemmän aikaa vauvakuumehöyryissäni, vaikka meillä ei tosiaan yritystä edes ollut. Nyt en muita palstoja kauheasti ole ehtinyt lukemaan. Sitä palstaa yleensä luen, joilla on lasketut ajat menossa, vaikka nyt en tammikuisia ole ehtinyt katsomaan. Ja nyt olen heinäkuisia välillä käynyt lukemassa, kun siellä on ihan yhtä paljon samoilla/läheisillä viikoilla olevia kuin täälläkin, kun LA mulla 1.8.

Nippe tuohan kuullostaisi hyvältä tiedolta, että keskeytyneet km:t harvinaisempia kuin spontaanit. Koko ajan mielessä pyörii, että mitenköhän todennäköistä se km tässä vaiheessa olisi, ja itse pelkään paljon enemmän sitä, että ultrassa huomataan sikiön menehtyneen, kuin että vuoto alkaisi.

Rintsikat Omat vanhat menee vielä ihan ok, tissit on hiukan vaan kasvaneet. Sais kasvaa enemmänki :D

Paulina Mä en YHTÄÄN katselis tollasta käytöstä mieheltä! Muutenkin sanon tosi herkästi sellaisesta käytöksestä miehelle, mistä en tykkää tai jos ei ota mua jossain asioissa huomioon. Tän seurauksena meillä on aika paljon riitoja, mut mä en kerta kaikkiaan pysty pitää sisälläni mitään ärsytyksen kohteita, vaan mun mielestä sellaset on parempi käsitellä pois ärsyttämästä jotta jatkossa osataan sitten käyttäytyä niin ettei toiselle tule paha mieli.

Masu/turvotus Tällä viikolla on ollu turvotusta aika paljon! Masu kyllä erottuu tossa alhaalla jo ja vissiin se vauvamasu siellä jossain näkymättömissä vielä tekee sen, että turvotus tulee selvemmin esille. Tiukemmissa farkuissa tekee jo tiukkaa, et menee kiinni :D Jos ens viikon ultrassa on kaikki hyvin ajattelin ostaa/tilata ensi hätään masutuubin ja sellatteen jatkopalan tms housunnappeihin. joku nimikin sille oli, bellybelt tms??

ON: kotiuduin kaverin vauvakutsuilta juuri ja olipas ihanaa :) kaveri on niin ihanan näköinen viimeisillään raskaana! olisi ollut ihanaa kertoa omasta raskaudesta, mutta maltoin pitää suuni supussa vielä.

Vanella ja pikkuinen 11+3
 
Scarlett, mulla ei oo kun hyvää sanottavaa Hyvinkään sairaalasta. Synnytys oli ihana, ja sain käyttää ammetta ja sain kivunlievitystä kun halusin. Mua kuunneltiin tosi hyvin ja suurin osa hoitajista oli ihania sen jälkeen kun olin synnyttänyt. Paha maku jäi anoastaan opiskelijasta joka otti verinäytteet vauvoilta ja tuikki tytärtä miljoona kertaa kantapäähän kun ei saanut otettua, ja kun mut jouduttiin katetroimaan yöllä niin silloinen hoitaja sai mun raivostumaan rajulla käsittelyllä.
Oon menossa sinne nyt uudestaankin ja odotan oikein innolla!

Tänään on uponnu heseruoka. Pitäähän ne 3 kiloa saada takas mitkä on tippunu tässä raskauden aikana :D

Päivitykset teen huomenna illalla kun pääsen kotiin!

Ens viikot onki tosi jännää aikaa tän palstan osalta, kun melkeen joka päivä on jonkun/joidenkin nt ultra!!

Jenny ja Papu 11+4 (ihan kohta +5)
 
Linnu85 Tää koira, josta jo aikasemmin kerroin oli myös todella reviiritietoinen eikä sietänyt vieraita ollenkaan. Vaati erittäin pitkän tutustumisen. Lapsiin suhtautui kuitenkin tosi hyvin. Pidettiin hihnassa ja annettiin haistella, kun tultiin sairaalasta vauvan ollessa vielä kaukalossa. Hetken haisteli ja lähti pois. Imetysten aikaan oli hieman mustis, mutta silloin mies järjesti koiralle aina muuta puuhaa. Lopulta koira hyväksyi vauvan ja jopa lattialla köllöttelivät vierekkäin. Kokeiltiin me myös sitä vauvan hajusta vaatetta viedä etukäteen koirien haisteltavaksi, mutta kukaan koirista ei koskaan ole ollut kiinnostunut.

Coco Mua ei vaan väsytä, raskausväsymys on kokonaan hukassa:D Mikä on toisaalta ihan hyvä. Täällä mä taas kukun ylhäällä..

miumau Tekisinpä mäkin noin hyvän rintsikka-löydön, mutta joudun seuraavaks siirtymään kokoon 80H:LOL: Vai pitäiskö ostella suoraan lehmien utareille tarkotetut kassit:D

Sairaaloista on puhuttu. Mä en yhtään tiedä missä synnytän:D Ilmeisesti se on Porvoo. Haluisin kyllä pitkästä matkasta huolimatta Helsinkiin Kättärille, missä on syntynyt edellisetkin. Ja vielä Haikaranpesään, normi-osatolta on vaan huonoja kokemuksia. Tietääkö kukaan millanen paikka Porvoo on? Oon kuullut sieltä vaan kauhutarinoita, mutta ne on monien vuosien takaa.

Jano on vaivana myös täällä. Ja nimeomaan vettä menee ihan järjettömiä määriä normaaliin verrattuna, mutta mitään limuja tai mehuja ei voi edes kuvitella juovansa.

Masun näkymisestä Mä olen aika paljon painavampi, kun edellisissä raskauksissa (ihan hirvittää mitä ne neuvolassa sanoo!). Koskaan en oo mikään painon kontrolloija ollut, en oo stressanu mistään kiloista, mutta nyt kyllä vähän hirvittää miten tästä tulevasta selviää. Ekassa raskaudessa oksentelin melkeen loppuun asti ja silti tuli +29kg (tosin oli raskausmyrkytys ja turvotusta paljon), nyt toivottavasti ei kauheesti lisää nykyiseen painoon. Silti vaikka pelastusrengas löytyy omasta takaa, alkaa maha (turvotus) jo näkymään. Mulla on itseasiassa jokaisessa näkyny tosi aikasin, rv12 en oo aikaemmin enää voinut piilotella. Lasten isän serkkuun törmäsin eilen ja kysyi ihan suoraan, että olenko raskaana eli turvotusta täytyy olla paljon, kun noin kerran jo näkyy. Liikakiloista huolimatta.



Mä oon tänään hoidellut pientä kuumeista prinsessaa ja käynyt päivystyksessä hakemassa toisen kuurin ittelleni. Mua puras joku irto-koira reilu viikko sitten eikä tulehdus meinaa asettua kuriin sit millään! Inhottavaa, kun nää lääkkeet aiheuttaa normaalin panoihvoinnin lisäks pahoinvointia eli mähän sit kyykin vessassa melkeenpä päivät ja yöt.. Ja eilen hampaita pestessä sit lenskin oikeen kaaressa. Miten te muut pystytte hampaita pesemään? Mulla on muutaman viikon ollut ällötystä harjauksesta, mutta nyt pelkkä hammasharjan suuhun laittaminen pistää oksennuksen lentämään.:x

Huomenna pitäis mennä kaverin avuks muuttohommiin, saas nähä mitä siitä tulee, kun joutuu koko ajan jotain syömään ettei huono olo yllätä..


Heja&toukka 7+4
 
Viimeksi muokattu:
Mä tilasin sitten kans tuon 50e tarjouksessa olleen dopplerin. Mietin kans että todennäköisesti ne toimittaa hieman eri nimellä kuin raskauskeiju. Ainakin kun tilasin raskaustestejä kotitesti.fi:stä, niin siinä toimittaja oli vain kt.fi. Ite halusin just tuon näytöllä olevan niin tietää sitten sitä sykkeiden tasoakin. Ja luulen että tuon saa sit myytyä eteenpäin kohtuuhintaan kun ei enää tarvi.
 

Yhteistyössä