Menu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Menu
ETUSIVU
KESKUSTELUT
Aihe vapaa
Lapsen saaminen
Vauva ja taapero
Lapset ja teinit
Perhe-elämä
Seksi
Seksinovellit ja eroottiset tarinat
KÄYTTÄJÄT
OHJEITA
Kirjaudu
Rekisteröidy
Hae
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Hae vain otsikoista
Käyttäjältä:
Kaksplussan Keskustelupalsta
Kirjaudu
Kaksplus
VAUVAHAAVEET
Hedelmällisyys
Lapsettomuus
Adoptio
Ovulaatiolaskuri
RASKAUS
Raskaus viikko viikolta
Synnytys
Synnytystarinat
Raskauslaskuri
VAUVA
Imetys ja vauvan ruoka
Vauvan kehitys
Vauvan terveys
Nimikone
LAPSI
Lapsen kehitys
Lapsen terveys
Pituuslaskuri
PERHE-ELÄMÄ
Ruoka
Vaatteet ja varusteet
Koti
Vapaa-aika
Parisuhde
Työ ja raha
VANHEMMUUS
Kasvatus
Vanhemman terveys
Minun tarinani
LASKURIT
Ovulaatiolaskuri
Raskauslaskuri
Raskaus viikko viikolta
Kiinalainen syntymäkalenteri
Nimikone
Pituuslaskuri
PODCAST
KILPAILUT
BLOGIT
Vauvat ja taaperot
Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa
JavaScript is disabled. For a better experience, please enable JavaScript in your browser before proceeding.
Vastaa viestiketjuun
Muistiinpanot
<p>[QUOTE="Siobhan42, post: 25064013, member: 56971"]</p><p>Moi taas pitkästä aikaa!</p><p>Jotenkin olen roikkunut tuolla FB:n puolella, enkä sielläkään kauhean aktiivisesti... jotenkin aika on mennyt kolmen lapsen ja saksanopintojen parissa. Isommat tytöt ovat kyllä 30 tuntia viikossa päiväkodissa, mutta kun matkoihin menee aina tunnin verran niin ei siinä päivällä niin kauheasti aikaa jää, hyvä kun ehtii läksynsä tekemään ja syömään vauvanhoidon ohessa.</p><p></p><p><span style="color: #FF0000">Meidän iso tyttö painoi 8150 g ja oli 66 cm pitkä 3-kuukautistarkastuksessa.</span> Jossa oli siis 3 kk ja 3 päivää vanha.</p><p></p><p><strong>Joulusta </strong>olette puhuneet, me mennään mun vanhempien luo, eli tullaan Suomeen. Siellä olen kaikki elämäni joulut viettänyt kahta lukuunottamatta, joista toinen oli viime joulu, jolloin olimme meidän luonamme, sekä mun vanhemmat että mun veli vaimoineen. Mutta eipä tarvitse niin kauheasti itse valmistella, joululahjat vaan ostan. Ja jossain välissä tarvis kyllä isompien tyttöjen kanssa leipoa vähän, joulupullaa, piparkakkuja ja tietty joulutorttuja.</p><p></p><p><strong>Kuukautiset </strong>mulla tuli kai ehkä kerran, tai siis tuli pari-kolme päivää ihan vähän vuotoa. Eli en ole varma oliko menkat vai mitä. Mutta sen jälkeen ei ole kuulunut uudestaan, vaikka vähän luulen, että olisi pitänyt jo tulla. Tää on mun kaikkien aikojen ennätys olla ilman menkkoja, ekan vauvan jälkeen ne tuli 6 viikon päästä synnytyksestä, tokan kanssa taisi mennä 7 viikkoa...</p><p></p><p><strong>Vauvauinti </strong>meillä alkaa tammikuussa. Kivaa! Saksanopinnot loppuu nyt reilun kahden viikon päästä, eli keväällä on muutenkin aikaa harrastuksille. Ainakin pitäisi päästä jumppaan P:n kanssa, ja mielellään edes kerran viikossa yksin joogaankin...</p><p></p><p>Mä täysimetän varmaan tuonne 5-6 kuukauden ikään, jolloin aloitan vauvan johtaman vieroituksen, eli <strong>sormiruoalla</strong>. Koska sen aloitan riippuu vähän P:n omasta kiinnostuksesta ja siitä, miten hän oppii syöttötuolissa istumaan... mutta siis <strong>velliä </strong>ei vielä tule, jos tulee koskaan. Vähän epäilen, että teen niinkuin tuon kakkosen kanssa, että annan suoraan puuroa, kun P ei varmaankaan tuota tuttipullosta juomista tule oppimaan, ja en jaksa vellin takia opettaa. Luin jostain, että jos keittää tarpeeksi tuhtia puuroa, antaa sen jäähtyä ja sitten vähän lämmittää ja leikkaa sopiviksi palasiksi, siitäkin tulee mainiota sormiruokaa. Saas nähdä =)</p><p></p><p>P sai 3-kuukautiskontrollissa ekat <strong>rokotuksensa</strong>, sekä sen, jossa on tetanus, polio ja hinkuyskä ja pari muuta, että pneumokokkirokotuksen. Huusi kun sika tapettaessa, raukka, kun ne iskettiin reiteen, ja vielä kaksi piikkiä kerralla. Mutta eipä niistä mitään reaktiota tullut... Meillä on vanhemmatkin tytöt saaneet tuon <strong>pneumokokkirokotuksen</strong>, ja en tiedä onko kiitos sen, vai mistä johtuu, mutta korvatulehduksia ei meillä ole ollut kummallakaan yhtä ainutta. Itse olin korvalapsi, eli olen todella kiitollinen siitä, että omat ovat siltä säästyneet. </p><p></p><p>Tuota <strong>rotarokotetta </strong>ei täällä ilmeisesti edes tarjota, en edes tiennyt, mitä vastaan se annetaan...</p><p></p><p><strong>Manduca </strong>meillä on, käytän aina joskus. Olen itse asiassa vähän pettynyt siihen. P:n jalat ovat vielä liian lyhyet, jotta sitä voisi käyttää ilman pikkuvauvan "sisätaskua". Toisaalta hänen reitensä ovat niin paksut, etten saa "taskuosan" neppareista kuin ne ylemmät kiinni, mikä ei tunnu kauhean hyvälle. Eli käytän sitä joskus, mutta toivottavasti enemmän kevällä. Ellei P sitten paina jo niin paljon, etten enää jaksa kantaa... nytkin väsyy hartiat aika nopeasti.</p><p></p><p>P on kyllä aikas unelmavauva tuon <strong>nukkumisensa </strong>suhteen. Alussa hän valvoi ehkä 3-4 tuntia päivässä. Nyt aika on pidentynyt, oikeastaan ihan viimeisten viikon-parin aikana, ja nyt hän nukkuu ehkä sellaiset 16-18 tuntia. Illalla laitan nukkumaan klo 8 jälkeen, tänään isosiskot herättivät (nukahti jo 19:30 paikkeilla), ja nukahti tänään sitten isosiskon iltasadun kuuntelun ja imetyksen jälkeen omaan sänkyynsä. Eli saan nukkua ekaan yöimetykseen asti rauhassa omassa sängyssäni =) Yöllä hän syö nykään pari kertaa, on syönyt jo pitkään, ja nukahtaa sitten itsestään uudestaan mun viereen. Mun mies nukkuu vierashuoneessa että jaksaa päivät töissä, eli mulla on koko parisänky itselläni, eli eipä tuo P:n vieressä makaaminenkaan kauheasti häiritse, rullaan vaan miehen sänkyyn nukkumaan itse =)</p><p></p><p>P ei vielä <strong>käänny </strong>kuin selältä kyljelleen, ja sitäkin vain joskus. Eikä viihdy mahallaan pätkääkään.</p><p></p><p><strong>Soulmama</strong>, meillä on esikoisen vanha Tripp Trapp syöttötuolina, esikoinen halusi keväällä siirtyä tavalliseen tuoliin. P ei vielä istu kauhean hyvin siinä, valahtaa aina sivulle päin vähän ajan päästä, mutta paremmin joka päivä. Ja se on siis ollut tosi hyvä syöttötuoli molemmille isommille tytöille. Ainoa huono puoli on, että siinä ei ole tarjotinta jos harrastaa tuota sormiruokailua alusta asti (ei ole kyllä monessa muussakaan tuolissa): ruoka olisi nimittäin helpoin laittaa tarjottimelle suoraan niin ei tulisi niitä lattialle lentäviä lautasia jne... mutta saahan sen tietty suoraan ruokapöydällekin.</p><p></p><p><strong>Isabella</strong>, meillä oli esikoisella jonkinasteista <strong>refluxia</strong>, aika lailla samantapaista mitä sä kuvailet. Eli joskus lensi kaaressa, muttei tuntunut vauvaa haittaavan. Meillä sitä hoidettiin pienillä määrillä sellaista erikoiskorviketta, joka teki niinkuin "kannen" tuohon mahalaukun päälle ja esti näin oksennuksen pääsemistä ruokatorveen. Meille tämä riitti oikein hyvin, ja sitten kun kiinteitä alkoi mennä enemmän niin oksentelukin loppui.</p><p></p><p>Tulipas romaani, mutta sen siitä kai saa kun ei reiluun kolmeen kuukauteen kirjoita mitään :ashamed: Jos joku jaksoi näi pitkälle niin kiva =)</p><p></p><p>Terveisin Siobhan ja P 3 kk 13 päivää</p><p>[/QUOTE]</p>
[QUOTE="Siobhan42, post: 25064013, member: 56971"] Moi taas pitkästä aikaa! Jotenkin olen roikkunut tuolla FB:n puolella, enkä sielläkään kauhean aktiivisesti... jotenkin aika on mennyt kolmen lapsen ja saksanopintojen parissa. Isommat tytöt ovat kyllä 30 tuntia viikossa päiväkodissa, mutta kun matkoihin menee aina tunnin verran niin ei siinä päivällä niin kauheasti aikaa jää, hyvä kun ehtii läksynsä tekemään ja syömään vauvanhoidon ohessa. [COLOR="#FF0000"]Meidän iso tyttö painoi 8150 g ja oli 66 cm pitkä 3-kuukautistarkastuksessa.[/COLOR] Jossa oli siis 3 kk ja 3 päivää vanha. [B]Joulusta [/B]olette puhuneet, me mennään mun vanhempien luo, eli tullaan Suomeen. Siellä olen kaikki elämäni joulut viettänyt kahta lukuunottamatta, joista toinen oli viime joulu, jolloin olimme meidän luonamme, sekä mun vanhemmat että mun veli vaimoineen. Mutta eipä tarvitse niin kauheasti itse valmistella, joululahjat vaan ostan. Ja jossain välissä tarvis kyllä isompien tyttöjen kanssa leipoa vähän, joulupullaa, piparkakkuja ja tietty joulutorttuja. [B]Kuukautiset [/B]mulla tuli kai ehkä kerran, tai siis tuli pari-kolme päivää ihan vähän vuotoa. Eli en ole varma oliko menkat vai mitä. Mutta sen jälkeen ei ole kuulunut uudestaan, vaikka vähän luulen, että olisi pitänyt jo tulla. Tää on mun kaikkien aikojen ennätys olla ilman menkkoja, ekan vauvan jälkeen ne tuli 6 viikon päästä synnytyksestä, tokan kanssa taisi mennä 7 viikkoa... [B]Vauvauinti [/B]meillä alkaa tammikuussa. Kivaa! Saksanopinnot loppuu nyt reilun kahden viikon päästä, eli keväällä on muutenkin aikaa harrastuksille. Ainakin pitäisi päästä jumppaan P:n kanssa, ja mielellään edes kerran viikossa yksin joogaankin... Mä täysimetän varmaan tuonne 5-6 kuukauden ikään, jolloin aloitan vauvan johtaman vieroituksen, eli [B]sormiruoalla[/B]. Koska sen aloitan riippuu vähän P:n omasta kiinnostuksesta ja siitä, miten hän oppii syöttötuolissa istumaan... mutta siis [B]velliä [/B]ei vielä tule, jos tulee koskaan. Vähän epäilen, että teen niinkuin tuon kakkosen kanssa, että annan suoraan puuroa, kun P ei varmaankaan tuota tuttipullosta juomista tule oppimaan, ja en jaksa vellin takia opettaa. Luin jostain, että jos keittää tarpeeksi tuhtia puuroa, antaa sen jäähtyä ja sitten vähän lämmittää ja leikkaa sopiviksi palasiksi, siitäkin tulee mainiota sormiruokaa. Saas nähdä =) P sai 3-kuukautiskontrollissa ekat [B]rokotuksensa[/B], sekä sen, jossa on tetanus, polio ja hinkuyskä ja pari muuta, että pneumokokkirokotuksen. Huusi kun sika tapettaessa, raukka, kun ne iskettiin reiteen, ja vielä kaksi piikkiä kerralla. Mutta eipä niistä mitään reaktiota tullut... Meillä on vanhemmatkin tytöt saaneet tuon [B]pneumokokkirokotuksen[/B], ja en tiedä onko kiitos sen, vai mistä johtuu, mutta korvatulehduksia ei meillä ole ollut kummallakaan yhtä ainutta. Itse olin korvalapsi, eli olen todella kiitollinen siitä, että omat ovat siltä säästyneet. Tuota [B]rotarokotetta [/B]ei täällä ilmeisesti edes tarjota, en edes tiennyt, mitä vastaan se annetaan... [B]Manduca [/B]meillä on, käytän aina joskus. Olen itse asiassa vähän pettynyt siihen. P:n jalat ovat vielä liian lyhyet, jotta sitä voisi käyttää ilman pikkuvauvan "sisätaskua". Toisaalta hänen reitensä ovat niin paksut, etten saa "taskuosan" neppareista kuin ne ylemmät kiinni, mikä ei tunnu kauhean hyvälle. Eli käytän sitä joskus, mutta toivottavasti enemmän kevällä. Ellei P sitten paina jo niin paljon, etten enää jaksa kantaa... nytkin väsyy hartiat aika nopeasti. P on kyllä aikas unelmavauva tuon [B]nukkumisensa [/B]suhteen. Alussa hän valvoi ehkä 3-4 tuntia päivässä. Nyt aika on pidentynyt, oikeastaan ihan viimeisten viikon-parin aikana, ja nyt hän nukkuu ehkä sellaiset 16-18 tuntia. Illalla laitan nukkumaan klo 8 jälkeen, tänään isosiskot herättivät (nukahti jo 19:30 paikkeilla), ja nukahti tänään sitten isosiskon iltasadun kuuntelun ja imetyksen jälkeen omaan sänkyynsä. Eli saan nukkua ekaan yöimetykseen asti rauhassa omassa sängyssäni =) Yöllä hän syö nykään pari kertaa, on syönyt jo pitkään, ja nukahtaa sitten itsestään uudestaan mun viereen. Mun mies nukkuu vierashuoneessa että jaksaa päivät töissä, eli mulla on koko parisänky itselläni, eli eipä tuo P:n vieressä makaaminenkaan kauheasti häiritse, rullaan vaan miehen sänkyyn nukkumaan itse =) P ei vielä [B]käänny [/B]kuin selältä kyljelleen, ja sitäkin vain joskus. Eikä viihdy mahallaan pätkääkään. [B]Soulmama[/B], meillä on esikoisen vanha Tripp Trapp syöttötuolina, esikoinen halusi keväällä siirtyä tavalliseen tuoliin. P ei vielä istu kauhean hyvin siinä, valahtaa aina sivulle päin vähän ajan päästä, mutta paremmin joka päivä. Ja se on siis ollut tosi hyvä syöttötuoli molemmille isommille tytöille. Ainoa huono puoli on, että siinä ei ole tarjotinta jos harrastaa tuota sormiruokailua alusta asti (ei ole kyllä monessa muussakaan tuolissa): ruoka olisi nimittäin helpoin laittaa tarjottimelle suoraan niin ei tulisi niitä lattialle lentäviä lautasia jne... mutta saahan sen tietty suoraan ruokapöydällekin. [B]Isabella[/B], meillä oli esikoisella jonkinasteista [B]refluxia[/B], aika lailla samantapaista mitä sä kuvailet. Eli joskus lensi kaaressa, muttei tuntunut vauvaa haittaavan. Meillä sitä hoidettiin pienillä määrillä sellaista erikoiskorviketta, joka teki niinkuin "kannen" tuohon mahalaukun päälle ja esti näin oksennuksen pääsemistä ruokatorveen. Meille tämä riitti oikein hyvin, ja sitten kun kiinteitä alkoi mennä enemmän niin oksentelukin loppui. Tulipas romaani, mutta sen siitä kai saa kun ei reiluun kolmeen kuukauteen kirjoita mitään :ashamed: Jos joku jaksoi näi pitkälle niin kiva =) Terveisin Siobhan ja P 3 kk 13 päivää [/QUOTE]
Esikatsele
Nimimerkki
Varmistus
Järjestä seuraavat numerot pienimmästä suurimpaan: 5 1 8
Lähetä vastaus
Uusimmat
Luetuimmat
Kuumimmat
Uusimmat
Näytä kaikki
1.
Pitäisi saada se SAK:n 10% palkankorotus, sillä tällä hetkellä ostovoima on alimmillaan 20 vuoteen
24 min sitten
vierailija
13 Viestiä
Aihe vapaa
2.
"Donald Trumpia äänestänyt Sirpa Selänne kertoo podcastissa saaneensa paljon vihapostia."
47 min sitten
vierailija
0 Viestiä
Aihe vapaa
3.
Itsepalvelukassoista oli pakko luopua Itä-Helsingissä, koska vasemmistolaisten varastaminen lähti aivan lapasesta
Tänään 18:53
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
4.
Pekka Haavisto jättää eduskunnan - hukkaan meni ne äänet
Tänään 17:05
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
5.
Pelkään, että brazilian waxing kiihottaa minua ja kosmetologi huomaa?
Tänään 17:05
vierailija
2 Viestiä
Aihe vapaa
6.
Ruotsalainen Ikea poisti ruotsinkieliset tuotetiedot Suomen tavarataloistaan
Tänään 16:26
vierailija
1 Viestiä
Aihe vapaa
7.
Tähän ei tyttöviisikko pystynyt: "Hallitus antoi torstaina eduskunnalle lakiesityksen, jolla kielletään lumen kaataminen mereen"
Tänään 15:10
vierailija
4 Viestiä
Aihe vapaa
8.
Jos saisit suunnitella itsellesi lomasviitin, millainen se olisi
Tänään 14:39
viisikymppinen isoäiti
4 Viestiä
Aihe vapaa
Luetuimmat
1.
Relaatio 1064
Started by lamp
Tiistai klo 00:03
Luettu: 1K
Aihe vapaa
2.
Media on täynnä pelottelua
Started by vierailija
Maanantai klo 07:59
Luettu: 829
Aihe vapaa
3.
Eroottista sunnuntaita kaikille 🥰🥰🥰
Started by Rätti Väsynyt
Sunnuntai klo 09:33
Luettu: 648
Aihe vapaa
4.
Heippa fm vielläkö käyt täällä?
Started by 9MM.
Maanantai klo 02:04
Luettu: 626
Aihe vapaa
5.
SAK haluaa panna ostovoimakäyrän nousuun 10% palkankorotus kahden vuoden aikana
Started by vierailija
Eilen 15:38
Luettu: 605
Aihe vapaa
6.
Menkääpäs nyt sinne kaakoihin ryyppäämään, saadaan suomen syntyvyys kasvuun
Started by viisikymppinen isoäiti
Maanantai klo 13:21
Luettu: 545
Aihe vapaa
7.
"Asiantuntijan mukaan Venäjä on todennäköisesti asettanut räjähteet jo valmiiksi, jotta Suomi voitaisiin lamauttaa hetkessä."
Started by vierailija
Maanantai klo 23:09
Luettu: 473
Aihe vapaa
8.
Raportti paljastaa: Näin tyttöviisikko mokasi koronapandemian hoidossa
Started by vierailija
Tiistai klo 13:14
Luettu: 468
Aihe vapaa
Kuumimmat
Näytä kaikki
1.
K/B-komposti
Latest: vierailija
1 min sitten
Aihe vapaa
2.
Miten teidän aamunne alkoi?
1 min sitten
Aihe vapaa
3.
Pitäisi saada se SAK:n 10% palkankorotus, sillä tällä hetkellä ostovoima on alimmillaan 20 vuoteen
1 min sitten
Aihe vapaa
4.
Voiko teinitytön laittaa matkustamaan turvaistuimessa?
6 min sitten
Lapset ja teinit
5.
tesoman uimahalli
9 min sitten
Aihe vapaa
6.
Perjantain tiskoteekki!
13 min sitten
Aihe vapaa
7.
Itsepalvelukassoista oli pakko luopua Itä-Helsingissä, koska vasemmistolaisten varastaminen lähti aivan lapasesta
14 min sitten
Aihe vapaa
8.
Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju
17 min sitten
Aihe vapaa
Yhteistyössä
Vauvat ja taaperot
Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa
Bottom