*** Elokuun 2011 masumurut HEINÄKUUSSA ***

Paljon Onnea Kirppiinalle :flower::heart:

Viime yönä nukuttu toooosi huonosti, närästi ja särki ja mieskin huomautti aamulla että "kävit tosi monta kertaa vessassa, laskitko monta kertaa"...no en tod. Tokaisin siihen vaan että "hakkasin sua tosi monta kertaa kun kuorsasit, laskitko monta kertaa" :LOL:

Nyt on alaselkä oikeelta puolelta todella kipeä, ihan kun ois nukkunu jonkun kiven päällä. Muutenkin tosi outoja olotiloja, alavatsaa nipistää ja hermot tuntuu olevan ihan riekaleina. Eilen sain raivarin kun en saanut kurkkupurkkia auki, onneksi olin yksin kotona. Niinkun koko viikon, kun mies asuu taas työpaikallaan iltamyöhään..no, saanpahan raivota rauhassa, koirakaan ei välitä. Onneksi sentään sataa vettä, niin voin hyvällä omalla tunnolla jättää tänäänkin marjat keräämättä...;)

Pitäsköhän vaikka kaivaa vaunut tuolta kätköistä ja alkaa hypistelemään niitä, vauvan vaatteet on nyt jo niin moneen kertaan viikattu ja järjestelty =)
 
Onnea Kirppiinalle:flower: Synnytyskertomusta odotellessa, niitä on kiva lukea:) Kuten tätä keskusteluakin, monta kertaa päivässä käyn lukemassa mutta vähän laiska olen mitään kommentoimaan...

Viimeinen lääkärineuvola oli tänään. Jostain syystä jännitin sitä aika paljon, yökin meni pyöriessä ja valvoessa (ihan niin kuin siihen ei mitään muuta syytä olis... kuten kuumuus, lonkkakivut, vessassa ravaaminen...:D). Eilen illalla jo mietin ett pitääkö laittaa sairaalakassi valmiiksi, jos se lekuri syystä tai toisesta laittaakin mut äippäpolille jne... Hoh hoijaa, meikäläisen vilkas mielikuvitus taas teki tepposet:rolleyes:

RR 137/85; vähän aiempaa korkeempi, mutt johtuu varmaan valvotusta yöstä...
Paino +600 g/vko, kokonaisuudessaan 14,1 kg
Pissa puhdas, hb:a ei katottu
Rt, oli taas kääntynyt toiselle kyljelle, aika alhaalla mutta ei kiinnittynyt
Liikkeet ++
Syke aiempaa korkeampi, lukemaa en tullut kysyneeksi. Vauva ei oikein tykännyt sisätutkimuksesta ja mylläs sitten kuuntelun aikana ihan urakalla :D
Sf 33 cm
Kohdunsuu kiinni ja kiinteä

Että näin mallikkaasti:) Ei noi mun supistelut saa näköjään mitään aikaiseksi, vaikka välillä ihan napakoita ovatkin. Eikä siis edelleenkään selvinnyt, että miks se terkka viimeksi sanoi ettei laskettuun aikaan asti mennä... Ainakin nyt kohdunsuun tilanne näyttää siltä että mitään ei oo tapahtumassa, vaikka se tilannehan voi tietysti muuttua varsin nopeasti.

Hermo meinaa olla vähän kireällä täälläkin, kuumuus ja kaikki pikkuvaivat sekä tekemättömät työt ahdistaa, tuntuu ettei mieskään huomioi tarpeeksi ja auta kotitöissä yms... En jaksais kauheen sosiaalinenkaan olla, ennemmin puuhastelen ja lepäilen kotosalla. No, kaikki tää taitaa kuulua asiaan, joten pitää vaan yrittää ottaa rennosti eikä stressata.

Hei, täällä oli muitakin jotka kärsii siitä että vatsa on sekaisin. Syöttekö rautaa, johtuuko siitä vai onko tää vauvan myllääminen ja suoliston ahtaat tilat, hormoonit vai mikä syynä? Tietääkö kukaan? Tuntuu että maha ei toimi enää lähellekään normaalisti eikä auta vaikka pitää rautatableteissa taukoa...

Ja toinen kysymys. Oliko joku tehnyt miehelleen isyyspakkausta? Mitä te ootte siihen laittaneet? Mulla oli kauheesti hyviä ideoita joskus kuukausi, kaksi sitten ja nyt oon unohtanut kaiken... Mulla on ostettuna vauvaopas (en nyt muista nimeä tarkkaan, sellanen mikä on vähän niin kuin esim. auton manuaalin malliin kirjoitettu), pieni konjakkipullo ja olut, suklaata ja kaveri tuo ens viikolla laivalta pari kunnon sikaria. Mutta mitä muuta?!?

Taidanpa mennä päikkäreille, arvasinkin että aamuinen lekurin sisätutkimus ja kauppareissu (vaikkakin pikainen) sen päälle saattaa aiheuttaa supistuksia ja siltähän tuo nyt tuntuu...

Tuulia ja papu 35+5
 
ulleli: Jospa se olis jo kohta menoa sitten? Kuulostaa lupaavalta...

SaBiNe, miimii10: Täälläkin on myös hermo mennyt. Eilenkin olin kuin myrskyn merkki, ihan ilman syytä, ja mies sai tietenkin kärsiä siitä. :LOL: Toinen raukka tulee 9 h työpäivän jälkeen kotiin ja alkaa miettimään mitä söis välipalaksi ja mie vaan tiuskin ja ajan toisen laatoittamaan pihaa samantien. :ashamed:

Tuulia: Siehän olet jo äitiyslomalla, nauti siis siitä ja ota rennosti. Mieki oon täällä vaan lusmuillu koko päivän. Heräsin ku mies lähti töihin klo 6 ja oon sitte nukkunu kahet tunnin päikkärit ja keittäny itelle potut, lukenu kirjaa, surffannu netissä ja ollu vain. Tiskikone pitäis tyhjentää ja tiskata ne mitä ei voi koneeseen laittaa, mutta taian jättää ne suosiolla miehelle. Käytän ihan törkeästi (ja täysin oikeutetusti) hyväksi tämän tilanteen keskittyä itseeni ja levätä ja kerätä voimia tulevaa synnytystä ja vauva-aikaa varten.

Miuski: Tsemppiä! Vaikuttaa jotenkin hankalalta tuo teidän tilanteenne, kun mies vain ilmoittaa että on pois. Minun mielestä yhteinen elämä tarkottaa yhdessä menoista sopimista. Ite olen niin herkässä tilassa nyt että itkisin ja huutaisin ensin monta päivää nyt etukäteen ja sitte vielä viikonlopunkin siihen päälle, jos minun mies keksis tuommosta tehä... No, toivottavasti et vielä viikonloppuna joudu synnyttämään.

-Mandalay + Onni, edelleen rv 36+6
 
Tuulia80 - Mä tuppaan kuvittelemaan myös kaikennäköstä tollasilta käynneiltä vaikka suurinpiirtein aina on kaikki hyvin! :D

Käveltiin äsken vaunujen kanssa varmaan 6-8km putkeen, ja kyllä heti turvottaa jalkoja kun pääs kotiin ja sai kengät jalasta pois.
 
Terve pitkästä aikaa..

Mullakin alkaa tää "vetäytyminen", ei oikeen oo mitään uutta ja ei jaksa kirjotella tänne vaikka päivittäin luenkin. Ehkä se synnytys jo jänskättää ja hormoonit on sekaisin, niin tulee tämmösiä tuntemuksia :) Meillä on vielä muutto tässä eessä hittolainen ! toivottavasti keretään muuttamaan ennen ku vauva syntyy, sairaalakassi on pakkaamatta ja pinniksen sänky hankkimatta ÄRRR! mikä ressi iskee..

Onnea vauvautuneille ! <3

Miuskille semppiä! Jospa ne asiat kääntys paremmalle laelleen vielä. Toivotaan ainakin <3

Joku puhui että vatsa menee herkästi sekaisin, täällä samaa vaivaa! ihan kamalaa, mistä se johtuu? oon jo miettiny että hitto joko lähetään synnärille vai.. :D mutta onneks toistaseks ei oo tarvinnu. Moni toivoo jo tässä vaiheessa että syntys jo! mut mulla tuli ihan semmonen olo että ei vielä! äkkiä jarrut päälle :D

Mut taas muuttolaatikoita pakkailemaan puuh...

Hyppy ja poitsu 36+4
 
Vatsa tahtoo täälläkin olla vähän sekasin ja mahasta kuuluu ihan ihme ääniä.. (kenties jotain suolistoääniä).. eilen olikin täällä mielenkiintonen päivä ja yö.. vauva järjesti meille kunnon yllärit :D

Aamulla käytiin miehen kans neuvolassa ja siellä oli taas joku sijainen.. ihan mukava nuori nainen kylläkin.. vähän huolestuin kun mun sf on tipahtanut alakäyriltäkin jo pois.. tiedossa on et ei tuu kovin suurta vauvaa kun viime viikon keskiviikkona saatiin se 2,5kg painoarvio viikkoja sillon oli 36+4.. mun sf on enää vaan 28cm :( sanoi kyl terkka et se putoo yleensä vähän toi mitta kun vauva laskeutuu alemmas.. mut silti kuulostaa niin pieneltä mitalta ja kun meni sinne alakäyrän alapuolelle.. mutta ei se terkka sit kuitenkaan siitä huolestunut sen enempää et ehkä ei munkaan pitäis..

Yöllä sit puol yhen aikaan (olin nukkunu ehkä jonkun tunnin) heräsin siihen et yhtäkkiä mun mahassa naksahti ja mun housut oli märät.. sitä tippu sitä nestettä aika reippaasti mut sit se loppu.. mä luulin tietysti et nyt ne vedet meni ja soitin synnärille.. ohjeistivat seuraamaan vauvan liikkeitä ja tulemaan 12h päästä sit jos ei väri muutu tai liikkeet vähene.. No enhän mä sit osannut enää nukkua ja vauva ei liikkunu enään yhtään.. söin ja join ja makasin kyljellään mut en saanut sitä hereille joka oli musta tosi outoa.. soitin sit uudestaan ja ne sanoi et voisin tulla käymään.. lähdettiin kahden aikaan yöllä sit Jorviin ja siellä lääkäri otti vastaan ja sydänkäyrät oli hyvät ja sit siinä käyrillä pieni päättiki alottaa kunnon jumpat.. :D että kaikki hyvin sen puolen.. lääkäri kuitenkin sit ihmetteli kun sitä lapsivettä ei ollut tullu sen heräämisen jälkeen enää juuri ollenkaan..

En siis tarvinnut sidettä tai mitään että ei tullu ku ihan tippa aina kerrallaan.. ja niin se teki sit sen testin et onko lapsivettä ja ei se ollut.. et vesiä ei ollutkaan mennyt.. vähän oltiin sit miehen kans ihmeissään ku molemmat oli ihan varmoja vesien menosta.. en keksi kyllä muuta kun et se vauva on potkassu mua rakkoon kenties tai sit tosi vetistä ja runsasta valkovuotoa.. lääkäri viel ultras ja sitä vettä näky ihan normaalisti siellä.. lähdettiin sit kotiin ja nukuttiin yö ja nyt on ollu maha aika kipee et saa nähdä koska tulee se oikee hälytys sit..

Nyt on sairaalakassit pakattu ja tarvikkeet ostettu et stressi alkaa pikkuhiljaa vähentyä sen suhteen.. ehkäpä tää oli vauvalta sellanen varotus että täältä kohta tullaan :D

jaksamisia muillekkin säryistä ja kivuista kärsiville täällä ihan samanlaista menkkamaista kipua ja paineentunnetta ja jalkoja särkee ku viimestä päivää :(
Toivon nyt vaan että sit kun tää syntyy niin saatais terve pieni mies maailmaan ja kai se siellä Jorvissakin olis osottanut huoltansa ton mahamitan suhteen jos syytä olis..

Elokuunvaavi 37+3
 
Mä olin ihan varma, kun luin alun tosta Elokuunvaavin tekstistä, että siellä on vedet menneet. Outoa! Monestihan just ihmiset kuvailee vesienmenoa, että kuului naps ja sitten alkoi lorisemaan. :O Jospa se tosiaan oli vaan ennakkovaroitus ja kohta alkaa oikeesti tapahtua. =)

Mulla on huomenna vika lääkärineuvola. Normaalisti mulla olis kovat odotukset sitä kohtaan. Mulla on myös hyvä mielikuvitus Tuulian ja Majj:n tavoin näissä asioissa, mutta nyt en kyllä odota yhtään mitään tolta käynniltä. Luvassa on siis joku vastavalmistunut lääkäri, joka ei ole koskaan tehnyt neuvolaa. Onkohan se koskaan tutkinut kohdunsuun tilannetta? Mistähän se muutenkaan tietää, millon kaikki on normaalisti ja millon ei. Nään jo silmissäni, että se tekee mulle sisätutkimusta toisella kädellä ja toisessa kädessä siellä on joku oppikirja, josta se katsoo, missä mitäkin kuuluis olla. :stick:

Pujaja ja Nuppu 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuulia80
Pujaja: Se, että lääkäri ei ole tehnyt neuvolaa ei mun mielestä kerro siitä mitä hän osaa. Hän on kuitenkin valmistunut eli ollut monessa muussa paikassa, tehnyt kesätöitä jne. Mä menisin avoimin mielin. :)

Plääh.. Täällä 8kg rikki. : / Mahanympärys 132cm.. ;) Sf-mitta 35cm.. :D Siinä pari huvittavaa lukua!
Vauva liikkuu hyvin, mun olo on hyvä, ei kipuja eikä kolotuksia. Unta piisaa öisin ja ihanaa kun ei ole vielä helteitä vaikka tänään piti jo olla. Tampereella on vaan 23 lämmintä.
Terkka oli eilen tosi kovakourainen, kun tutki vauvan asentoa. Lisäksi hän onnistui jollain kauheilla tekokynsillään rikkoa mun ihon tuolta sektiohaavankohdalta.. Kirveli kivasti illalla se nirhauma.

Raitis ja Salarakas 37+2
 
Äitipolilla käyty ja lapsivesipunktio ajan antoivat ensi viikon keskiviikolle..ja jos positiivinen tulos tulee torstaina niin pe olis sit sektio!meinaa alkaa vähä jännittämään:) painoarvio oli jo 3.6kg..piti pestä viimein noita vauvan vaatteita heti kun kotiin tultiin=D tulee olemaan piiitkät 9 seuraavaa päivää!=D ja tällä neidillä on pitkä takatukka :D Lääkäriä nauratti kun oli just hyvä kuvakulma että ns hiusten varjo hulmusi vedessä:) oli kyllä veikeen näköinen:) pojilla ei ole ollu juurikaan tukkaa syntyessään kummallakaan..kaikki oli siis käyrässä ja ultrassa hyvin vaikka liikkeet onkin vähentyny..lääkäri sano että ei ole hirveen paljon(normaalisti kuitenkin) vettä,et sen takiakin voi olla että hiljentyny vähän..

Raitiksen olo ei kyl kuulostaa yhtään kivalta=/ tsemppiä kaikille kipuilijoille!!


Mammy+piippa 35+6
 
Moikka pitkästä aikaa! Paljon onnea kaikille vauvautuneille!

Aattelin jo kesän alussa kun koulu loppui, että nyt aktivoidun kirjoittaamaan tänne enemmän, mutta jotenkin ei oo saanu aikaseksi. Oon kyllä koko ajan seurannut teidän kirjoituksia. Hurjaa, että niin monille on vauvoja jo syntynyt, alkaa tajuamaan, että kohta sitä oikeesti saa omankin vauvan. =)

Tosi hyvin on raskaus mennyt eikä oo pahemmin ollut mitään vaivoja. Suppareita tulee joka päivä, mutta tähän mennessä ei oo ollu kivuliaita. Oon hyvin jaksanut tehdä puolentoista tunnin kävelylenkkejä ja siivoilla kotona. Hellekän ei oo haitannut muuta kun yöllä nukkumista, mutta sama juttu oli viime kesänäkin, kun en ollut raskaana. On ihan sellanen olo, että kuuluuko raskauden edes olla näin helppoa. No ehkä se synnytyksessä sitten kostautuu. ;)

Mitä olette aattelleet vauvan nukkumapaikaksi? Nukkuuko pinniksessä, kehdossa, äitiyspakkauslaatikossa, perhepedissä vai missä? Itse aattelin, että nukkuis pinniksessä, mutta saa nähdä, kuinka se sujuu. Jaksaako yöllä monta kertaa käydä nostamassa vauva sieltä pois vai jääkö sitten viereen nukkumaan. Toisaalta kyllä ehkä vähän pelottaa, jos vauva nukkuu vieressä..

Tinja 33+6
 
Apua, uusia kipuiluja... Nousin äsken autosta ja tuikkas tosi kipeesti tuohon navan tienoille, sellanen polttava kipu. Hetkeen ei pystynyt liikahtamaankaan, mutta sitt se löysäs ja nyt tuntuu vaan jotenkin aralta maha siltä kohtaa missä kipu oli. Mitähän kummaa siinä oikein tapahtui, onko muilla kokemuksia vastaavasta?

Tinja kyseli vauvan nukkumapaikkaa; mä oon tuunannut mun iki-ihanat vanhat vaunut ensisängyksi vauvalle:p Pinnasänkykin on valmiina vauvan huoneessa, mutta tuskinpa siellä tulee nukutettua heti alkuun ja se ei ois oikein suosiolla mahtunut meidän makkariin niin keksin sitt noi vaunut! Ne saa helposti pois edestä tarvittaessa ja saanpahan käyttöön ne:)

Tuulia ja papu 35+5
 
Eea
Viimeiset hankinnat vauvalle tehty! Sitteri, patja, pinnasängyn maali jne. viimein hankittu. :) Kunhan saadaan sänky maalattua saa pikkuinen vaikka syntyä. Ei ollut muuten kaupungilla juokseminen enää mitään kauheen hauskaa. Sattui vielä tämmönen kiva helle päivä. Kotiin päästyä jalkoja särki ihan kamalasti ja lantio kipuili. : /

Meilla vauva nukkuu pinnasängyssä ja meidän vieressä tilanteen mukaan. Kesken yön en aina jaksa alkaa toista siirtelemään omaan sänkyyn. Ainakin esikon kanssa järjestely toimi hyvin.

Kunhan helteet helpottaa pitäis vielä kyetä mustikkaan. Toissapäivänä käytiin miehen kanssa n. 4 litraa keräämässä ja vielä ainakin saman verran pitäisi pakkaseen saada.

Monella alkaa täällä jo olla jännät paikat. =) Itsestä vauvan syntyminen tuntuu vielä melko kaukaiselta... Ehkä sen muutaman viikon päästä tajuaa.

Eea & Urkki 34+5
 
Meillä vauva nukutetaan pinnikseen illalla, meidän /mun sängyn viereen, ja sitten ekan imetyksen jälkeen se jää siihen viereen mun sänkyyn. Mies pannaan evakkoon toiseen huoneeseen nukkumaan, saapahan ainakin toinen meistä nukkua kunnolla. Ja kun hän kuitenkin joutuu töihin nousemaan niin hyvä näin.

Täällä on yksi ryytynyt lisää! Välillä ryydyttää mies, ja välillä lapset :ashamed: Kävimme tänään huvipuistossa, missä oli siis aivan tajuton ryysis, 40 minuutin jonot laitteisiin, ei kovinkaan kivaa. Ja tottakai lapset sitten väsähtivät parin-kolmen tunnin jälkeen, ilman että olisivat kovinkaan moneeseen laitteeseen ehtineet. Eli hukkaan menivät nekin ajorannekkeet, lippuviholla olisimme pärjänneet hyvin. ja kotimatka oli yhtä tuskaa, kaikkia väsytti aivan sairaasti ja meikkiksellä menee sellaisessa tapauksessa hermot kun halutaan esim. jäädä keskelle tietä nukkumaan :(

Siobhan ja Plutte 37+6 (miksi viikot menevät oikein erityisen hitaasti just nytten? Olisi pitänyt vaan tehdä töitä niin kauan kuin vain mahdollista, siellä se aika kului... :p)
 
Meillä vauva tulee nukkumaan perhepedissä..nukun ite kaikkein parhaiten kun kuulen tuhinaa:)

voi kun kykeniskin mustikkaan mut kun ei kykene kyykistymään sen vertaa että sais tuolle keskimmäiselle kengät jalkaan!vaan pitää istuutua lattialle..=/ toivottavasti mies ehtii käydä jonkun verran tai sit pitää tyytyä ostomustikkaan..viinimarjat meillä alkaa olla kypsiä ja niitä nyt kerään vaikka tuolilla istuen nyt loppu viikon ja ensi viikon alkupuolella että saa vähä mehua keiteltyä ;)
 
Raitapaitainen oot ihan oikeessa tossa lääkäriasiassa. Varmasti se lääkäri hommansa osaa, kun kerran se sinne on laitettu. Mun neuvolatäti vaan aiheutti mulle tän asenneongelman sanomalla, että se lääkäri ei sitten osaa kokeilla vauvan tarjontaa. Tuli siitä sit vaan sellanen olo, että osaako se sitten mitään. Ehkä tosin toi sisätutkimus on yleisempi ja helpompi juttu, kun sikiön tarjonnan tunnustelu. No, mutta huomenna sen näkee. Jännityksellä odotan. :D

Mammyllahan on jännät paikat. Mulla on kait mennyt ohi, että miksi on päädytty tekemään sektio ensi viikolla?

Tinja meidän vauva nukkuu pinniksessä. Muuten nukuttaisin perhepedissä, mutta meillä on aika ahdasta siinä, kun kaksi vanhempaa lasta änkeää aina aamuyöstä siihen. En uskalla siis vauvaa viereen jättää. Oon myös harkinnut sitä vuokrattavaa vaavisänkyä. Sekin vois olla näppärä, kun sitä sais liikuteltua huoneesta toiseen. Voisin vaikka kärrätä vauvan kanssa nukkumaan johonkin toiseen huoneeseen, jos vauva pitää muita hereillä. Alotetaan kuitenkin ihan tolla pinniksellä.

Kävin tänäänkin tekemässä sen 45 minsan kävelylenkin ja ei yhtään kipuja. Ihanaa! Muutenkin olo on tosi hyvä. Harkkasuppareita tuli eilen illalla muutamia. Tuleeko teillä kellään muuten harkkasuppareiden aikana sellanen kova paineen tunne tonne kohdunsuulle/emättimeen? Mulla nimittäin välillä tulee. Se tuntuu siltä, kun vauvan pää tulis sieltä läpi. Se paine helpottaa heti, kun supistus lakkaa. Edellisessä synnytyksessä mulla oli sama tunne supistuksen yhteydessä. Muuten ne supistukset on ihan kivuttomia ja niitä tulee harvakseltaan.

Pujaja ja Nuppu
 
Kirppiinalle Onnea!!! :heart:

Miuskille voimia! :hug: Miehet on tässä vaiheessa odotusta kyllä välillä yksiä pässejä. Itse kilahdan miehelle tämän tästä ja mielestäni välillä ihan aiheestakin. Välillä aiheen vierestä. Mä en henkilökohtaisesti jaksais miestä joka vain ilmoittaa että mä menen nyt. Toisaalta luulen, että isännällä on kova työ mun hormonien tuomien kilahdusten kanssa, että välttää tällaiset tilanteet vain jäämällä kotiin. lähti se tässä kerran omalla iltavuoroviikollaan vielä lauantaina viihteelle kun mä olin sairaslomalla ja jotain jo kasvoi otsassa keskellä viikkoa. Isännällä oli 30 syntymäpäivä ollut juuri ja olin kahvittelua varten siivonnut, leiponut ym. poikien ollessa hoidossa (jotka olis pitänyt pääasiassa levätä voinnin takia) niin eiköhän tää tuu ja sano, että hän meneekin työporukalla jonnekkin mökille saunomaan jne, juuri sinä päivänä kun niitä vieraita piti tulla. Voin sanoa, että muutama kaunis sana tuli vaihdettua vielä monta päivää jälkeenkin. Oli sitten vieraille sanonut, että seuraavana päivänä olis varmaan sitten kakkua tarjolla niin mä otin lapset ja lähdin omaan kotiini koko päiväksi ja sanoin, että voi ihan itse leipoa kakkunsa. Oli oikeastaan ea kerta kun olin aiva hirveän pettynyt koko mieheen.

Outo päivä ollut täällä. Pukama from Hell ihan hirveä ja aamulla teki tuskaa käydä labrassa autolla. Autoon mentäessä jo tuntui jotenkin oudolta vatsassa ja vauvan liikkeet otti niin kipeää, että kotimatkalla ihan silmissä mustui. Olin ihan varma, että en selviä kotiin vaan tää syntyy matkalle. Sama taas iltapäivällä kun kävin apteekissa hakemassa uutta pukama voidetta kun ensimmäinen vain pahensi tilannetta. Ihan kauhea paine ja viiltävä kipu tuonne alavatsaan. En tiedä mitä se on. Supistellut ei ole tavallista enempää. Mulla oli sitä ripulia eilen useampaan otteeseen ja ajattelin sitten liittyvän siihen. En tiedä. Torstaina onneksi neuvola.
Hitto tuo Panadolikaan ei mitään auta vaikka 1g kerralla aina menee, niin kipeä tuo pukama on. Miten sitä kestää kaikki mahdolliset repeämät ja pukamat synnytyksen jälkeen kun ei nyt yhtä pirun pukamaa kestä.

Että vali vali ja nukkumaan! :|

LEo rv 34+0
 
Onnea Kirppiina rinsessasta! :flower: Hyvä kun synnytys oli noin positiivinen kokemus.

Miuski, kuulostaa todella ikävältä tuo teidän tilanne kotona. Yritä pärjätä!

Täällä alkaa tosissaan kohta kauhee kuhina! :D Itellä kans välillä tuntuu että vatsa räjähtää, mutta suppareita ei ole vieläkään minkäänlaisia. Kävellessä kyllä kauhee paine alapäässä, kävelyllä pidän selkätukea. Vesijuoksu tekee tosi hyvää, vedestä kun nousee, tuntuu että vatsa tippuu polviin... :LOL:

Viikonlopuksi mennään Saimaa Open Air festareille. Saas nähdä, miten jaksaa, mut kyllä mä Skorpparit käyn ainaki katsomassa!! Onnex miehen sisko asuu ihan lähellä, pääsee sinne sitten tarvittaessa lepäämään. Otan retkituolin mukaan, että pääsee istumaan, kun siltä tuntuu. :)

Itsellä on kans sellainen olo, ettei tää masuasukki oo laskettuun aikaan asti masussa. Kova se on kyllä jumuamaan, viime yönäkin piti mua hereillä, kun innostu pissareissun jälkeen jumppaamaan.

Huomenna siivouspäivä, pitää siivota oikeen kunnolla. Onnex saatiin tuo ilmalämpöpumppu, ei tartte helteessä siivota. Jei!
 
Vatsavaivoista kärsiville, löysin netistä "tietoa" siitä, että se on ihan normaalia näin loppuvaiheessa, joskaan ei vaivaa kaikkia raskaana olevia. Ilmeisesti se johtuu siitä, että prostaglandin-hormonin pitoisuudet kasvaa. Kyseisen hormoonin homma on ilmeisesti tyhjentää suoli ennen synnytystä... (Aiheesta löytyy siis osoitteesta Gravid vecka 38, jos linkki toimii...)
 
Rv 37 POKS POKS POKS! :heart:

Meillä tulee varmaan olemaan perhepeti, vaikka äitiyspakkauslaatikkokin saa jalat ja koristeet. Lisäksi aion käyttää kantoliinaa, joten siitä saattaa tulla päiväunipaikka. Meillä on myös kehto. Raskaus on muuttanu täysin mun ajattelun nukkumajärjestelyjen suhteen. Nyt en ees haluaisi ostaa pinnasänkyä. Paitsi ehkä Stokken sleepin. :) Jos raaskin...

Aurinkoista, mutta ei kovin tukalaa päivää kaikille!

Mandalay + Onni rv 37 :heart:
 
Meillä tullaan nukkumaan perhepedissä. Esikoinen on nukkunut pinnasängyssä ehkä 30 puolikasta yötä elämässään. :D
Päivisin lepopaikkana tullaan käyttämään myös Koala-riippumattoa.

Mandalayn
suunnitelma kuulostaa ihan siltä kuin mulla esikoisen aikaan.. Tuo siis, että annat nukkua kantoliinassa. Mulla ei ollut kantoliinaa, mut saatoi istua 4h päiväunien ajan nojatuolissa vauva sylissä ja ihailla häntä. :heart: Nyt se ei ole mahdollista, koska esikoinen tarvitsee mua myös.
 
Heips! Meillä lapsi nukkuu makkarissamme omassa sängyssään kuten esikoinenkin teki. Mulle on tärkeää läheisyys ja kontakti mieheni kanssa ja siksi viihdymme vierekkäin vaikka olis vähän hälinääkin. Jos menee yhtä kyvin kuin esikoisen kanssa niin imettäminen onnistuu multa yhtä hissukseen viereisessä huoneessa kuin aiemminkin. Teemme muutoksia nukkumisjärjestelyihin tietenkin, jos lapsi on levoton yöllä ja ei viihdy pinniksessä ja puolison unet kärsii, ku hän kuitenkin opiskelee. Meillä on nukuttu aina päikkäritkin pinnasängyssä ku ulkona ei poikamme ole suostunut paikallaan vaunuissa nukkumaan vaan vain liikkeessä.
Esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 11-kuisena ja reilu puolitoistavuotiaana jatkettavaan sänkyyn. Ei ole ollu yöheräilyjä puolen vuoden jälkeen kuin silloin tällöin, joten olen päässyt tosi helpolla. Nukkumaankin poika menee itse sekä päivällä että illalla riemumielin, mutta mukana pitää olla tuti ja uniriepu sekä vähän pullossa maitoa. Siksi mua vähä jännittää että jos on itkuisempi lapsi että osaanko hoitaa ku ei ole kokemusta hyssyttelystä eikä tuutilauluista. En siis osaa hoitaa "vaativampaa" lasta. Ehkä sitä taas sitten oppii uusia kikkoja jos tarvii. :)

Niin ja tohon raitapaitaisen kommentiin että malttaa itse istua 4 h paikallaan vauva sylissä niin ei sovi meikäläisen luonteelle. Mä oon aina tehnyt jotain hommia tai itsekin nukkunut ku vauva/lapsi on nukkunut. En osaa olla paikallaan muuta kuin nukkuessa ja hyvää leffaa katsottaessa:rolleyes:.

Kaksi päivää tehtiin remonttia alakertaan ja lepo jäi vähille, nyt on ihan naatti olo. Tänään olis taas neuvola, mitenkähän on mun verepaineiden laita, liekö kohollla riehumisen jäljiltä.

Ai niin, onnea Krppiinalle! Ihanan odottamaton ja helpon kuuloinen synnytys, olen kade!

t schnappy 35+5
 
Viimeksi muokattu:
Eilen tuli tosiaan käveltyä jonkin verran, ja illalla käytiin miehen kanssa piitkästä aikaa elokuvissa. Elokuvan loputtua minä tietysti kaaduin portaissa ( näin ei voi tapahtua kenellekkään muulle kun mulle! :D ). Nilkkaa vähä aristaa, ei onneksi muuta. En edes eka tajunnut että vauvalle olis voinut mahassa tapahtua jotain, kun vasta aamulla aloin tunnustelemaan liikkeitä ja tulihan niitä, tosin ollut vähän hiljasempaa mitä aikasemmin. ( aamulla neuvolassa kuitenkin kaikki ok, ja syke tosi hyvä! ) Mulla on ollut parina yönä muuten tosi huonoa oloa! Ja viimeyönä mun oli pakko työntää sormet kurkkuun ja oksentaa, sen jälkeen onneks tuli taas uni.. Hyih. :x

Aamuiset neuvola kuulumiset:

rv: 36+2
Paino: +778/vk :saint: ( yht. 9,9kg )
Turvotus - +
RR: 100/65
SF: 31
Syke: 144+
RT vielä sai pään heilumaan, eli ei kovin paljoa ole vielä laskeutunut.

Meillä oli nyt sijainen, ja oli todella mukavan tuntuinen, kova puhumaan ja kertomaan ja kyselemään. Sanoi hänkin ettei ainakaan mahan päältä kovin suurelta vauvalta tunnu ! :)

Vauva nukkuu - Joko pinnasängyssä tai meidän vieressä, tilanteen mukaan mennään. Pinnis on kuitenki meidän sängys vieressä.

Nyt mustikkaan, kun esikoinen on anoppilassa hoidossa! :)

majj & 36+2
 

Yhteistyössä