Elokuiset2021

Täälläkin turvottaa myös kovasti. Erityisesti iltaa kohti mentäessä vatsa muuttuu ilmapalloksi.

Nippaileeko teillä muilla vatsaa? Mulla jomottelee välillä kovastikin ja myös munasarjojen kohdalla tuntuu aika ajoin vihlontaa. Varmaankin normaaleja kohdun kasvukipuja, mutta heti huolestuttaa kuitenkin.

Mulla vihlasee välillä kans ihan kunnolla, varsinkin jos äkisti käyttää vatsalihaksia (esimerkiksi aivastaa). Kysyin jo neuvolastakin mielipidettä silloin kun varasin aikaa, mutta ei kuulemma tarvitse huolestua .
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Joo, turvotus on kamalaa ja äitiysleggingseihin ja -alushousuihin siirtyminen helpotti oloa huomattavasti!

Mulla ei muuten kauheasti ole tuntemuksia alavatsalla, mutta repäisykipuja on, varsinkin aivastaessa tai yskiessä. Todella inhottavia!

Hei, kenelle sitä yksäriä piti laittaa fb-ryhmään liittyen?
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Joo, turvotus on kamalaa ja äitiysleggingseihin ja -alushousuihin siirtyminen helpotti oloa huomattavasti!

Mulla ei muuten kauheasti ole tuntemuksia alavatsalla, mutta repäisykipuja on, varsinkin aivastaessa tai yskiessä. Todella inhottavia!

Hei, kenelle sitä yksäriä piti laittaa fb-ryhmään liittyen?
@Poppana_ :lle viestiä niin hän lisäilee fb-ryhmään :)
 
@Sanjoh @lamaman Mullakin on noita repäisykipuja. Välillä tulee oikein vedet silmiin ja saa mennä kaksinkerroin, kun vihlasee kunnolla.

Mulla on olot pikkasen helpottaneet. Aamusta ei ole enää niin kamala olo. Iltaan mennessä pahenee ja oksentaminen alkaa. Voisin hyvin mennä nukkumaan siinä klo: 17 aikaan ja skipata nämä olot :D:sick:
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
21.8 / Diipadapa / 1. / PORI
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
24.8. / Kartsa86/ 1. / HUS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Tänään oli eka neuvolakäynti rv 9+4 ja kolmen viikon päähän sain NT-ultran. Ensi viikolla otetaan jo nippu verikokeita. Sokerirasitustesti ois sit keskiraskaudessa vasta.
Mun vatsa on myös jo ihan jäätävän kokoinen pallo, olen siirtynyt äitiyshousuihin pari viikkoa sitten. Painoa oli tullut jo 2 kg lisää, sekin tietysti näkyy vyötäröllä :LOL:
 
Tänään oli eka neuvolakäynti rv 9+4 ja kolmen viikon päähän sain NT-ultran. Ensi viikolla otetaan jo nippu verikokeita. Sokerirasitustesti ois sit keskiraskaudessa vasta.
Mun vatsa on myös jo ihan jäätävän kokoinen pallo, olen siirtynyt äitiyshousuihin pari viikkoa sitten. Painoa oli tullut jo 2 kg lisää, sekin tietysti näkyy vyötäröllä
Mulla ois kans tänään iltapäivällä neuvola, tänään 9+2:giggle:
Nt-ultra mulle on varattu jo varhaisultrassa, ja siihen on vielä 2,5 viikkoa(y)
Mä en oo kotona edes uskaltanu käydä puntarilla, koska tää jatkuva etova olo ja väsymys on varmasti nostanu painoa. En jaksa tehdä mitään ja pakko syödä koko ajan tähän huonoon oloon:sick:
 
Moikka mä liityn nyt elokuisiin ja fb-ryhmä kiinnostaa ja sinne voisin
liittyä:) Tänään eka äitiysneuvolakäynti ja sain lasketun ajan elokuulle menkkojen mukaan mutta ei ihan vastannut viikkoja joten sen puolesta voi myös olla syyskuinen, mutta nt-ultraa odotellessa että siirtyykö la. Laitan @Poppana_ lle viestiä fb ryhmästä

Eli 27.8/Hubbis/ 2./ HUS
 
  • Tykkää
Reactions: lamaman ja lillium
Labroista... Kaikki on viitteissä ja negaa mitkä pitääkin, mut mulla lukee tämmönen ensin U-Bakt tulos: "Runs." Ja sitten U-BaktVi Tulos: "Ei kasvua?" Tarkoittaako toi runs. että ollut vaan näytettä runsaasti, mutta ei bakteeria? Vai voiko olla mennyt sekaan alapään omia bakteereita... Nää on eilen lyöty omakantaan niin kai mulle olisi soitettu... Onko muilla tällasta tekstiä tai onko täällä alan ihmisiä? Neuvolan puhelin on jo kiinni tältä päivältä.
 
Tänään oli vihdoin np-ultra ja siellä näytti kaikki olevan kohdillaan! Niskaturvotuskin turvallisesti alle riskirajan. Niin helpottunut fiilis! Seulontatulokset kokonaisuudessaan tulee sitten kuulemma postissa, ja jos jotain lisätutkimuksia pitää tehdä niin siitä soitetaan.

Meille sattui aivan ihana vanhempi naiskätilö, niin ihanasti puhui vauvasta ja kehui sitä miten eläväinen se on ja esitteli kaikki rakenteet jotka näkyi... aivan liikuttavan ihanaa, tuli olo että on turvallisissa käsissä. Mä olin tänään puolikkaan päivän töissä, oli aika inhottava sekin puolikas työpäivä ja hirveä stressi, sitten vielä jännitin ultraa, joten olin vähän huonolla tuulella ennen sitä. Kaikenlisäksi siellä sikiöseulontayksikössä oli melkoinen ruuhka, tosi monta pariskuntaa oli samaan aikaan odottamassa pienissä tiloissa ultraa. Vähän ihmettelin että mikäs homma, onko siellä aina samanlaista vai onko ne seulontakäynnit jotenkin keskitetty tietyille päiville. Turvaetäisyyksistä ei kyllä ollut tietoakaan, mutta onneksi kaikilla oli maskit (mikä oli myös pakollinen).

Löysin muuten aivan täydelliset mammafarkut vihdoin, Bebesiltä tilasin Love2wait -merkin Sophia-mallin farkut ja nää on just hyvät! Aiemmat, jotka tilasin Zalandolta, oli kaikki liian pieniä - kahdet oli liian lyhyet, ja hirveän tiukat, yhdet oli just ja just tarpeeksi pitkät mutta niin tiukat nekin että tuntui ettei veri kierrä jaloissa ollenkaan jos istun ne jalassa. Ei oo ihan helppoa, kun on pitkä JA pluskokoinen. Ehkä joudun pärjäämään näillä yksillä farkuilla koko raskausajan tästä eteenpäin, onneksi kesällä kun on kaikista isoin maha niin voi pitää myös shortseja, mekkoja jne :)

Alkaa maha olla kohta sillä mallilla että pakko kertoa töissä tästä, nyt ehkä uskaltaakin kun on np-ultra ohi. Ootteko te muut vielä kertoneet? Jännittää hirveästi, meillä on aika pieni työyhteisö ja mä kaikista uusin työntekijä... kovin monella ei oo lapsia tuolla, joten ei oo hirveästi "vertaistukea". Mutta pakko se on uskaltaa, kun maha paljastaa kuitenkin asianlaidan kohtapuoliin :D
 
Labroista... Kaikki on viitteissä ja negaa mitkä pitääkin, mut mulla lukee tämmönen ensin U-Bakt tulos: "Runs." Ja sitten U-BaktVi Tulos: "Ei kasvua?" Tarkoittaako toi runs. että ollut vaan näytettä runsaasti, mutta ei bakteeria? Vai voiko olla mennyt sekaan alapään omia bakteereita... Nää on eilen lyöty omakantaan niin kai mulle olisi soitettu... Onko muilla tällasta tekstiä tai onko täällä alan ihmisiä? Neuvolan puhelin on jo kiinni tältä päivältä.
Mullakin oli Bakt positiivinen, mutta viljely negatiivinen. Neuvolasta sanoivat että valkovuodosta voinut tulla näytteeseen jotain, mutta koska viljely on nega niin ei ole mitään hoidettavaa.

Meilläkin Nt-ultra nyt ohi ja kaikki kunnossa pienellä. Nyt 12+0 ja tää ihan karmea olo se kun jatkuu.. Aamut menee oksentaessa ja loppupäivä kamala olo. Kurkkua puristaa, oksettaa, sattuu, etoo hui hitto. Sais mennä jo ohi, menee ihan itkiessä välillä kun on niin paha olo 24/7. Meillä la siirtyi parilla päivällä eteenpäin ollen nyt 6.8.

Olin tosi pettynyt kätilöön.. Oli jotenkin töykeä etten uskaltanut edes kysyä mitään mitä olin ajatellut kysyväni etukäteen. ☹ Ei myöskään kuunneltu sydänääniä ollenkaan??? Näytti vaan värillä että tuossa sydän sykkii.. Olin vähän ihmeissäni ja kysyin että eikö kuunnella, niin siihenkin tiuskasi että EI TÄÄLLÄ MITÄÄN SYKKEITÄ KUUNNELLA. SYKE ON 120-160. okei.. Neuvolatäti on onneksi ihana ihminen ja ajattelin ensi käynnillä kertoa tuosta kätilöstä ja kysyä että menikö ihan niinkuin pitää..

Saatiin myös seulatulokset eikä ole down-riskiä. Hyvät lukemat tuli. Nt oli kans pieni, 0,8mm
 
@Vauvauvau ompas kurja , että sydänääniä ei kuunneltu. Meidän piti kans esikoisen raksuadessa erikseen pyytää, että saatais kuulla äänet, vaikka syke ruudulta näytettiin. Onneksi teillä kuitenkin kaikki hyvin ultrassa!

Meillä vielä pari viikkoa ultraan aikaa ja jotenkin en ole vielä uskaltanut kauheasti kiintyä raskauteen ja vauvaa. Jotenkin semmonen olo, että mitäs jos siellä kohdussa ei olekaan mitään. Tänään ostin doppleri kirpparilta ja sain sydänäänet kuulumaan. Voi ihanuus!! Nyt on ihan eri fiilis!!! Vaikka kaikkea voi vielä sattua mutta on nyt ihan eri fiilistellä vauvaa.
Helpottaa henkisesti myös kestämään oloja.
 
@Vauvauvau ompas kurja , että sydänääniä ei kuunneltu. Meidän piti kans esikoisen raksuadessa erikseen pyytää, että saatais kuulla äänet, vaikka syke ruudulta näytettiin. Onneksi teillä kuitenkin kaikki hyvin ultrassa!

Meillä vielä pari viikkoa ultraan aikaa ja jotenkin en ole vielä uskaltanut kauheasti kiintyä raskauteen ja vauvaa. Jotenkin semmonen olo, että mitäs jos siellä kohdussa ei olekaan mitään. Tänään ostin doppleri kirpparilta ja sain sydänäänet kuulumaan. Voi ihanuus!! Nyt on ihan eri fiilis!!! Vaikka kaikkea voi vielä sattua mutta on nyt ihan eri fiilistellä vauvaa.
Helpottaa henkisesti myös kestämään oloja.
Mäkin ostin Dopplerin käytettynä, mutta ei saatu sydänääniä kuulumaan... Pitää yrittää myöhemmin uudestaan. Pakkauksessa luki että kuuluu yleensä rv. 14-16 mutta en sitten tiedä... En nyt onneksi vielä panikoinut, mutta kyllä ihmettelen jos ei ala kuulumaan.
Onko käyttövinkkejä? Laitoin geelimäistä voidetta, oma syke kuului, mutta vatsasta ei mitään..
 
Mäkin ostin Dopplerin käytettynä, mutta ei saatu sydänääniä kuulumaan... Pitää yrittää myöhemmin uudestaan. Pakkauksessa luki että kuuluu yleensä rv. 14-16 mutta en sitten tiedä... En nyt onneksi vielä panikoinut, mutta kyllä ihmettelen jos ei ala kuulumaan.
Onko käyttövinkkejä? Laitoin geelimäistä voidetta, oma syke kuului, mutta vatsasta ei mitään..
Mulla meni semmonen 20-30min että sain kuulumaan. Äänet piti olla aika kovalla ja painaa vatsaa aika kovin, että kuului. Ääni kuului noin häpyluun ja navan keskikohtaan vähän alempaa. Ainiin, ja liukkari auttoi paljon parantamaan ääniä.
Itsekin olen hyvin selväksi tehnyt itselleni, että aina sillä ei ääniä saa kuulumaan, että ei saa panikoitua.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauvauvau
Mulla meni semmonen 20-30min että sain kuulumaan. Äänet piti olla aika kovalla ja painaa vatsaa aika kovin, että kuului. Ääni kuului noin häpyluun ja navan keskikohtaan vähän alempaa. Ainiin, ja liukkari auttoi paljon parantamaan ääniä.
Itsekin olen hyvin selväksi tehnyt itselleni, että aina sillä ei ääniä saa kuulumaan, että ei saa panikoitua.
Kiitos! Pitää kokeilla myöhemmin uudestaan. Mäkin kyllä aika alhaalta yritin, bikinirajalta. Ja kovaa painoin mutta ei oikeen tullut mitään. En kyllä yrittänyt kuin viitisen minuuttia.
 
Tänään oli vihdoin np-ultra ja siellä näytti kaikki olevan kohdillaan! Niskaturvotuskin turvallisesti alle riskirajan. Niin helpottunut fiilis! Seulontatulokset kokonaisuudessaan tulee sitten kuulemma postissa, ja jos jotain lisätutkimuksia pitää tehdä niin siitä soitetaan.

Meille sattui aivan ihana vanhempi naiskätilö, niin ihanasti puhui vauvasta ja kehui sitä miten eläväinen se on ja esitteli kaikki rakenteet jotka näkyi... aivan liikuttavan ihanaa, tuli olo että on turvallisissa käsissä. Mä olin tänään puolikkaan päivän töissä, oli aika inhottava sekin puolikas työpäivä ja hirveä stressi, sitten vielä jännitin ultraa, joten olin vähän huonolla tuulella ennen sitä. Kaikenlisäksi siellä sikiöseulontayksikössä oli melkoinen ruuhka, tosi monta pariskuntaa oli samaan aikaan odottamassa pienissä tiloissa ultraa. Vähän ihmettelin että mikäs homma, onko siellä aina samanlaista vai onko ne seulontakäynnit jotenkin keskitetty tietyille päiville. Turvaetäisyyksistä ei kyllä ollut tietoakaan, mutta onneksi kaikilla oli maskit (mikä oli myös pakollinen).

Löysin muuten aivan täydelliset mammafarkut vihdoin, Bebesiltä tilasin Love2wait -merkin Sophia-mallin farkut ja nää on just hyvät! Aiemmat, jotka tilasin Zalandolta, oli kaikki liian pieniä - kahdet oli liian lyhyet, ja hirveän tiukat, yhdet oli just ja just tarpeeksi pitkät mutta niin tiukat nekin että tuntui ettei veri kierrä jaloissa ollenkaan jos istun ne jalassa. Ei oo ihan helppoa, kun on pitkä JA pluskokoinen. Ehkä joudun pärjäämään näillä yksillä farkuilla koko raskausajan tästä eteenpäin, onneksi kesällä kun on kaikista isoin maha niin voi pitää myös shortseja, mekkoja jne

Alkaa maha olla kohta sillä mallilla että pakko kertoa töissä tästä, nyt ehkä uskaltaakin kun on np-ultra ohi. Ootteko te muut vielä kertoneet? Jännittää hirveästi, meillä on aika pieni työyhteisö ja mä kaikista uusin työntekijä... kovin monella ei oo lapsia tuolla, joten ei oo hirveästi "vertaistukea". Mutta pakko se on uskaltaa, kun maha paljastaa kuitenkin asianlaidan kohtapuoliin
Mä kerroin töissä jo tän viikon alussa, kun sairausloma on sen verran pitkä, että olisi ollut outoa olla kertomatta. Nyt tietää mun esihenkilöt, sekä kaksi työkaveria.

Mulla on ollut pari päivää aivan hirveä olo, ja tänään kauhea migreeni, johon ei lääkkeet ole tehonneet lainkaan. Todellakin toivon, ettei enää montaa viikkoa tarvitsisi tästä kärsiä, en tiedä, miten jaksan.

Eilen kerrottiin lapsille tulevasta vauvasta. Varsinkin kuopus on aivan seitsemännessä taivaassa, kun kuuli, että hänestä tulee isosisko. Ihanaa, kun toinen on niin innoissaan! Koko illan juteltiin vauvasta, ja tyttö ilmoitti myös vakaasti haluavansa tulla myös synnytykseen mukaan. Joo, enpä usko kuitenkaan...
 
  • Rakkaus
Reactions: Antzu ja Tuutikki84
@Vauvauvau ikävää että teille sattui töykeä kätilö, ei kyllä ollut oikein tilanteen tasalla hän... raskaus kuitenkin on niin herkkää aikaa. Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin :)
Mekään ei kuunneltu sydänääniä ultrassa, mutta ei hoksattu yhtään edes kysyä... ehkä se ei oo täällä "normi" toimintatapa. Mutta dopplerilla oon itse kuunnellut, joten se riittää mulle. Ne sydänäänet kuuluu vieläkin yllättävän alhaalta, itsellä kuuluu ihan bikirajasta vielä ja oikealta puolelta. Siinäkin on varmaan yksilöllistä vaihtelua..?

@lamaman migreeni on kyllä inhottava vaiva! Tsemppiä kovasti, ei yhtään kiva että sellaisestakin joutuu kaiken muun lisäksi kärsimään.

Mulle oli muuten jo eilen tullutkin sitten Omapostiin jokin seulontatulos, missä sanottiin että ei ole todettu kohonnutta riskiä 21-trisomiaan eli downin oireyhtymään. Mitään riskilukuja siinä ei mainittu, eikä siinä ollut mitään myöskään niistä muista seulottavista kromosomipoikkeamista. Käsittääkseni kuitenkin kaksi muutakin trisomiaa seulotaan... ehkä niistä kuulee sitten myöhemmin. Luin tuolta Heinäkuisten 2021 -ryhmästä, että muillakin oli HUSin alueella tullut samanlainen ilmoitus, jollain oli sitten myöhemmin Kanta-palvelussa näkynyt ne riskiluvut. Pitänee kysyä neuvolassa asiasta kun se on parin viikon päästä. Tuossakin asiassa vaikuttaa olevan sairaanhoitopiireittäin aika paljon vaihtelua.
 
@Vauvauvau ikävää että teille sattui töykeä kätilö, ei kyllä ollut oikein tilanteen tasalla hän... raskaus kuitenkin on niin herkkää aikaa. Onneksi kuitenkin vauvalla kaikki hyvin
Mekään ei kuunneltu sydänääniä ultrassa, mutta ei hoksattu yhtään edes kysyä... ehkä se ei oo täällä "normi" toimintatapa. Mutta dopplerilla oon itse kuunnellut, joten se riittää mulle. Ne sydänäänet kuuluu vieläkin yllättävän alhaalta, itsellä kuuluu ihan bikirajasta vielä ja oikealta puolelta. Siinäkin on varmaan yksilöllistä vaihtelua..?

@lamaman migreeni on kyllä inhottava vaiva! Tsemppiä kovasti, ei yhtään kiva että sellaisestakin joutuu kaiken muun lisäksi kärsimään.

Mulle oli muuten jo eilen tullutkin sitten Omapostiin jokin seulontatulos, missä sanottiin että ei ole todettu kohonnutta riskiä 21-trisomiaan eli downin oireyhtymään. Mitään riskilukuja siinä ei mainittu, eikä siinä ollut mitään myöskään niistä muista seulottavista kromosomipoikkeamista. Käsittääkseni kuitenkin kaksi muutakin trisomiaa seulotaan... ehkä niistä kuulee sitten myöhemmin. Luin tuolta Heinäkuisten 2021 -ryhmästä, että muillakin oli HUSin alueella tullut samanlainen ilmoitus, jollain oli sitten myöhemmin Kanta-palvelussa näkynyt ne riskiluvut. Pitänee kysyä neuvolassa asiasta kun se on parin viikon päästä. Tuossakin asiassa vaikuttaa olevan sairaanhoitopiireittäin aika paljon vaihtelua.
Mullekin tuli toi pelkkä 21-trisomian eli downin syndrooman tulos kirjeenä OmaPostiin ja kysyin neuvolasta, että miten se edwardsin syndrooman tulos? Niin sieltä hän katsoi järjestelmästä ja sanoi että "tämä 18-trisomian riskiluku on myös hyvä/normaali" eikä hänkään tiennyt miksei se ollut lukenut siinä samassa kirjeessä. Ja HUS alueella tämäkin. Mutta minä en lähtenyt kysymään mitään tarkkoja lukuja vaan riittää tieto että tulos on normaali eikä kohonnutta riskiä ole. :giggle:

Mielestäni ne on nuo 2 vain mitä seulotaan, ei ole mielestäni kolmatta?
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
15.8. / Jossuttt / 2. / TAYS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
18.8. / KIMALLUSS / 2. / KHKS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
19.8. / Loree / 1. / -
21.8 / Diipadapa / 1. / PORI
21.8. / mamselli78 / 3. / TAYS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
24.8. / Kartsa86/ 1. / HUS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
28.8. / Punapää_ / 1. / KHKS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
29.8. / haavelija93 /2. / LKS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Tänään ar-ultran ja menkkojen mukaan 12+4, neuvolan mukaan pari päivää vähemmän. Ylihuomenna olis nt-ultra, jota jostain syystä olen alkanut jännittää kauhean paljon. Epäilen, kuullaanko oikeasti ollenkaan dopplerilla vauvaa vai oisko vaan jotain muuta (vauvan ne sydänäänet on, ei epäilystäkään), pelkään jos jäädäänkin seuloissa kiinni ja että mitäs sitten tehdään ja mihin tutkimuksiin pystyn. Mulla siis kauhea, ihan hirveä neulakammo! Ja kaikkea muuta mahdollista, mitä nyt ihminen pelätä keksii. Onneks saan olla vapaalla nää kolme päivää ja on kouluhommia tehtävänä ett saa vähän pidettyä ajatuksia kasassa.

Muutenkin oon tän raskausajan ollut jotenkin erilainen. Miehen iltavuorot tuottaa tuskaa, haluaisin sen vaan tähän lähelle koko ajan. Joku ihmeen turvattomuuden tunne vaivaa, mitä en siis osaa tarkemmin selittää. Ja kaikki on oikeasti hyvin, ei sellaiseen ole syytä.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium

Yhteistyössä