Elokuiset2021

Mä meinasin myös ens viikolla varailla neuvolaa. Toivon saavani myös varhaisultran neuvolan kautta kuten kahdessa aiemmassakin, kun mulla on epäsäännöllinen ja pitkähkö kierto, ni edellisistä kuukautisista normikaavalla laskemalla ei saa todellista laskettua.

Aamulla tein uuden testin ja nätisti oli viiva vahvistunut ❤
 
Kävin eilen tytön kanssa influenssarokotuksessa neuvolan puolella niin tuli siellä puheeksi että täytyy kohta soitella heille kun tein positiivisen raskaustestin. Sattui olemaan tuttu neuvolantäti nii hän heti innokkaana että haluatko että soitan maanantaina nii tuleepahan sekin nyt hoidettua vaikken ihan näin aikasin aikonut :) aion toivoa varhaisultraan aikaa taas. Esikoista odottaessa pääsin kunnalliselle koska oli kkm taustalla ja sanoin että ei mulla pää kestä odotella np ultraan asti tietämättä onko vauva hengissä. Joten kovasti toivon pääseväni kunnalliselle. Yksityisellä käyn ehdottomasti jos en kunnalliselle pääse.

Oon jotenki vielä ihan shokissa että voiko tää nyt pitää paikkansa että meille tulis toinen♥ Ihan käsittämätöntä...

Muakin kiinnostaa fb ryhmä, varmaan kunhan on ultra edes käytynä.
 
  • Tykkää
Reactions: Marji ja Brunet82
Kannattaa tosiaan soitella neuvolaan hetimiten; niskaturvotusultraan ja seulonnan verikokeisiin on suht tarkat viikkorajat koska käydä (vähän riippuen sairaanhoitopiiristä/paikkakunnasta), ja nyt joulunpyhät saattaa esim. labraa ruuhkauttaa jonkin verran. Itellä kävi esikoisen kanssa niin, että onnistuin saamaan peruutusajan labrasta, muuten ei olis ehtinyt tulokset ennen ultraa ja meillä ne pitää olla ennen sitä. NT-ultrassakin oli yksi ainoa vapaa aika. Ja olin viel ajoissa varaamassa. :D
 
Esikoisesta taisin innoissani soittaa neuvolaan jo heti raskaustestiä seuraavana päivänä, mutta nyt en oo vielä soittanut. Hyvä huomio tuo joulun pyhät eli vois pian soitella.

Varhaisultrassa ei esikoisesta käyty eikä muuten oltaisi menossa nytkään, mutta joulun vietto vähän mutkistaa asioita. En nimittäin usko, että mun raskaus voi mitenkään säilyä salassa meidän perheiltä, jos kieltäydyn graavilohesta, mädistä, homejuustoista ja viinistä kaikista samalla kertaa... Mahdollista keskenmenoa en haluaisi käsitellä heidän kanssaan, joten olis sit kiva tsekata varhaisultrassa ennen joulua et onko kohdussa oikeasti ketään. Yksityisellä käytäisiin, koska mun kellontarkoilla menkoilla ei oo asiaa julkiselle :)

Raskausoireita ei ole, mut ei ollut ekastakaan kovin varhain mitään - mulla oli pahoinvointiakin vasta vko 12 JÄLKEEN
 
Esikoisesta taisin innoissani soittaa neuvolaan jo heti raskaustestiä seuraavana päivänä, mutta nyt en oo vielä soittanut. Hyvä huomio tuo joulun pyhät eli vois pian soitella.

Varhaisultrassa ei esikoisesta käyty eikä muuten oltaisi menossa nytkään, mutta joulun vietto vähän mutkistaa asioita. En nimittäin usko, että mun raskaus voi mitenkään säilyä salassa meidän perheiltä, jos kieltäydyn graavilohesta, mädistä, homejuustoista ja viinistä kaikista samalla kertaa... Mahdollista keskenmenoa en haluaisi käsitellä heidän kanssaan, joten olis sit kiva tsekata varhaisultrassa ennen joulua et onko kohdussa oikeasti ketään. Yksityisellä käytäisiin, koska mun kellontarkoilla menkoilla ei oo asiaa julkiselle

Raskausoireita ei ole, mut ei ollut ekastakaan kovin varhain mitään - mulla oli pahoinvointiakin vasta vko 12 JÄLKEEN
Mulla ihan sama, että ei mitään toivoa pitää raskautta salassa jouluna, kun näillä näkymin ollaan menossa mun vanhempien luokse. Mä rakastan homejuustoja, mätiä, kaloja ja punaviiniä ja on tasan yksi syy miksi niistä kieltäytyisin :D ajateltiinkin jo, että jos porukoiden kanssa joulu vietetään, kerrotaan ennen lähtöä lapsille ja sitten jouluna mun vanhemmille. Siksipä juuri olisi ihana käydä ultrassa ennen joulua. Mä uskon saavani kunnalliselle ultran, mutta en tiedä pitäisikö käydä sitten ihan yksityisellä jos kunnallisen aika menisi joulun jälkeen.
 
  • Tykkää
Reactions: Marji
Onko teillä jo mitään oireita?
Mulla on välillä lievää kipua rinnoissa, alaselällä ja -vatsalla. Hajuaisti on ehkä herkempi ja ruuissa on jotain uusia sivumakuja. :D Nälkä tulee paljon nopeammin ja välillä on vähän huono olo. Hankalin oire on väsymys ja kun väsyttää, niin on jatkuvasti
joko pinna kireällä tai sitten itkettää enkä edes tiedä miksi. Tänään on siis viikkoja 4+5.
 
Onko teillä jo mitään oireita?
Tuntuu kyllä tosi oireettomalta, ei mitään kovin suurta. Ehkä tää närästys mikä ilmaantu jo viime viikolla ja lievä huimaus kun alkaa nälkä olla. Mutta on tosi epäuskoinen olo kyllä että raskaana tässä olis kun ei oireita vielä oo :D Eiköhän tässä taas viikkojen edetessä ala huonot olot painamaan päälle!
 
Mulla on myös jatkuvasti nälkä ja rinnat kipeät ja tulee semmoista herumisen tunnetta. Turvottaa myös niin, että tänään jo töissä tuskastelin puristavia farkkuja hajuaisti on myös herkempi ja välillä tulee vilunväreitä ja välillä semmonen tuskanhiki. Oon myös nähny tosi levottomia unia ja illalla en meinaa saada unta.
 
Moi kaikille! Minäkin taidan uskaltautua jo tänne kirjoittelemaan. Plussasin siis torstaina ja siitä on haamu alkanut kivasti vahvistumaan! Laskureiden mukaan mulla olisi LA 10.8. kieppeillä hedelmöitysajan mukaan laskettuna.

Meillä siis esikoista yritetään ja taustalla tilanne, että heinäkuun lopulla pillerit jätetty pois. Ekasta yk:sta tärppäsi, mutta päättyi kuitenkin keskenmenoon juuri ennen kuin kerettiin varhaisultraan. Nyt sitten meneillään heti perään oli yk2, ja kierto olisi venynyt 8 viikkoiseksi, jos ei tästä olisi tärpännyt! Mulla taustalla myös melko hankala oireinen PCOS, joten tuntuu aivan uskomattomalta tuurilta, että raskaudet on alkaneet näin suurella prosentilla, josta olen tietysti kiitollinen. Toinen juttu onkin sitten tämä, että kykeneekö oma kroppa viemään raskautta pidemmälle ihan luonnollisesti ja siksi tuntuukin, että pelko kummittelee koko ajan takaraivossa...

Raskausoireista mulla on ollut repäisykivut ja alamahan jomot ihan selkeinä, kuten oli viime raskaudessakin. Lisäksi selkeetä alamahan turvottelua ja ihon kuumotusta löytyy kans.
 
Mä sain ekan neuvolan jo 17.pv. Ihmettelin, kun niin aikaista aikaa tarjosi. Mutta varhaisultraa ei kuulemma näillä näkymin neuvolan kautta saa, joten todennäköisesti varataan yksityiselle varhaisultra-aika juurikin tuon joulun takia
 
vierailija
Minäkin sain plussan viime perjantaina. Edelliset menkat 20.10. Mutta ovis vasta 12.11. Eli en tiedä miten noi viikot menee.. Soitin jo eilen neuvolaan ja täti sanoi että 5+6 vaikka kerroin että ovulaatio oli myöhässä kuten kierto muutenkin.

Sain jo ensiajan joulukuun puolen välin tienoille. Kyseessä puhelinaika. Minulla on myös labroja perussairauden takia joka saattaa vaikuttaa raskauteen.

Olen niin ihmeissäni ja onnellinen. Yritystä miltei 2 vuotta takana josta 1,5v meni ihan hukkaan sairastelun takia. Siksi nyt vähän pelottaa että pysyykö toi tyyppi matkassa ja terveenä loppuun saakka.

En ole saanut edes nukutuksi. Menkkamaisia kipuja jonkun verran ollut ja vähän etova olo.
 
@Brunet82 hei sehän kiva et sama LA, saas nähdä miten tarkentuu tuo arvioitu sitten myöhemmin vai tälläkö mennään! :)

Alunperin ajattelin että varovaisesti himmailisin tän viikon loppupuolelle tuota neuvolasoittoa, mut tää keskustelu näistä joulunajan ruuhkista sai muuttamaan mielen ja soittelin itsekin jo tänään. Ja ihan hyvä että tuli soitettua, aika niukasti kuulosti olevan aikoja jäljellä ennen joulua. Onneksi saatiin sekä varhaisultra että (yllättäen!) eka neuvolakin ennen joulua, nyt vaan toivotaan että saadaan iloisia uutisia joululahjaksi, ennen tuotaa uä aikaa on tosi vaikea antaa ajatusten vieriä unelmoimaan tulevasta.

Onko teillä kokemusta aiemmista raskauksista cb:n viikkonäytöllisistä testeistä, että miten tarkkaa tuon testin antama viikkoarvio mahtaa olla?
 
  • Tykkää
Reactions: Brunet82
Mä sain myös eilen neuvolaan ajan ja hyvä tosiaan, et täällä vinkkailtiin asiasta, koska ennen joulua ei ollut enää aikoja! 28.12. menen sitten minäkin. Sit vaan pitäis tehdä seuraavaksi päätös sen varhaisultran kanssa, että mennäkö vai eikö...

@Freesiasi kyseli cb-testin viikkonäytön luotettavuudesta niin mä oon testannut sekä esikoisesta että nyt tästä raskaudesta cb:n digillä aamupissasta menkkojen ollessa 2 päivää myöhässä. Tällä kertaa sain arvion 2-3 viikkoa ja esikoisesta sain silloin samaan aikaan 1-2 viikkoa. Mulla tää vaikuttaa toistaiseksi loogiselta eli nt-ultrassa esikoisen laskettua siirrettiin sikiön koon perusteella 1,5 viikolla eteenpäin. Todennäköisesti siis silloin ovis ja hedelmöittyminen olivat olleet normikiertoa myöhäisemmät ja siksi noin. Tämän kertainen testin 2-3 viikkoa ois normikierron mukaiset viikot, mutta tietty ennen ultraamista ei voi varmaksi sanoa.
 
  • Tykkää
Reactions: Freesiasi
Mä tein kans tästä viikko sit torstaina cb viikkonäytöllisen, ja tulos oli 1-2 viikkoa, minkä uskon mätsäävän. Mä tein vielä iltapissasta noin 3 tunnin pidätyksellä ja kaks päivää ennen oletettuja menkkoja.

Nyt pyörittelen, että pitäisikö viikonlopun jälkeen ostaa vielä uusi, ja katsoa onko viikot kasvaneet :D silloinhan pitäisi näyttää 3+. Meinaa nimittäin ajoittain iskeä epäusko, että voikohan kaikki olla hyvin. Eihän se cb:kään siihen tietenkään varmaa vastausta anna.
 

Yhteistyössä