Elokuiset 2022

Moikka, mulla on menossa raskausviikko 10 ja eipä oikein ole ollut minkäänlaisia oireita jos nyt jotain ruoka ja haju ällötyksiä ei lasketa mukaan. Eka ultra aika annettiin vasta viikolle 13. Eikö se ole hieman outoa?
Aikavälihän sille taitaa olla 11+0-13+6, eli ihan normaalia. Toisaalta kiva myöhemmin, niin voi saada hieman parempaa kuvaa mitä vaikka 11+0! Vaikka odottelua ei toki mielellään ottaisi enempää mitä tarpeen. 🙈
 
Täällä menossa 8+3 ja tiistaina käyntiin varhaisultrassa jossa löytyi 2 nallekarkkia, eli meille tulee kaksoset. Alun hämmennyksestä on toivuttu ja nyt on pääkin mukana. Ensi viikolla tiistaina on ensimmäinen neuvola ja labra aika varattu sitä seuraavalle viikolle. Jauheliha ja kebab on edelleen ällöttävää, kaikki hedelmät ja marjapuurot on todella hyviä ja tänään keitetty peruna voilla oli herkkua, eilen aamulla tuli ensimmäinen oksennus kun join tyhjään vatsaan liian nopeasti.
 
Mulla oli eilen eka neuvola, ja ultra on 2.2. kun viikkoja on 13+0. Veriseulassakin kävin tänään.

Mietin vain, että jos alkio on pienempi sitten ultrassa kuin menkoista laskien nyt, niin onko tuo seula luotettava?

Lagerthalle onnea tuplista!
 
Mulla oli eilen eka neuvola, ja ultra on 2.2. kun viikkoja on 13+0. Veriseulassakin kävin tänään.

Mietin vain, että jos alkio on pienempi sitten ultrassa kuin menkoista laskien nyt, niin onko tuo seula luotettava?

Lagerthalle onnea tuplista!
Sanoisin että jos sieltä ei kaikkea saada varmistettua niin saa uuden ajan kuten Bambinen. 😊

Meillä oli myös ensimmäinen neuvola tällä viikolla. Pidin todella paljon meidän hoitajasta ja hänelle oli kyllä helppo puhua kaikesta. 👍 Itsellä oireet on vieläkin (8+2) vähäisiä tai ainakin sellaisia ettei liikaa vaikuta normielämään, mutta saapa nähdä missä vaiheessa tämä muuttuu. Pääosin on ihan luottavainen olo mutta toki oireiden vähyys saa ajatukset laukalle välillä.
 
Mua kiinnostais kans tää elokuiset 2022 keskustelu ja facebookryhmä sitten, kun olen kertonut kaikille läheisille raskaudesta. Mulla laskettuaika olis 2.8. Ensiviikolla on eka ultra ja siellä selviää sitten mahdollisesti kaiken muun lisäksi myös tarkempi laskettu aika. Oon 28-vuotias ensiodottaja, joka on kovasti vertaistukea vailla, koska kenelläkään lähipiirissä/kavereista ei ole vielä lapsia.
 
@Lagertha voi onnittelut, miten ihanaa ja jännittävää! Mullekin olisi kelvannut tuplat, kun ei tässä iässä ehdi montaa kertaa tekemään 😅

Mekin ollaan käyty yksityisellä varhaisultrassa hankkimassa mielenrauhaa, eka neuvolaultra julkisella vasta 13. viikolla. Mieluummin just vähän myöhemmin, niin näkee mahd. paljon lisää 😍
 
Minulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä. Siellä on tälle hetkellä vain muutama jäsen, joten mielellään lisää porukkaa sinne otetaan. Itse jotenkin siellä uskallan enemmän jutella, koska nämä keskustelut on ihan kaikkien luettavissa. Sitä pelkää, että joku osaa yhdistää asiat nimimerkin takaa.
Täällä kovasti mahaa turvottaa. Housut painaa ja töissä piti jo vaihtaa kokoa isompaan. Ällötys on jatkuvaa ja välillä ei aina keksi mitä tässä nyt söisi, kun kaikki haisee ällöttävälle. Maanantaina on vihdoin ultra. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.
Laitoin yv :)
 
Minulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä. Siellä on tälle hetkellä vain muutama jäsen, joten mielellään lisää porukkaa sinne otetaan. Itse jotenkin siellä uskallan enemmän jutella, koska nämä keskustelut on ihan kaikkien luettavissa. Sitä pelkää, että joku osaa yhdistää asiat nimimerkin takaa.
Täällä kovasti mahaa turvottaa. Housut painaa ja töissä piti jo vaihtaa kokoa isompaan. Ällötys on jatkuvaa ja välillä ei aina keksi mitä tässä nyt söisi, kun kaikki haisee ällöttävälle. Maanantaina on vihdoin ultra. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.

Laitan yv. 😊
 
Voi senya, tsemppiä sinne päin!
Ja onnea lagerthalle tuplista. Harkitsen itse todella tosissaan nyt taas varhaisultraa. Olen niin epävarma viikoista ja oikeastaan monesta muustakin asiasta. Julkisella eli neuvolan kautta tarjotaan ultraa vasta viikolla 13. Ja jostain syystä minulla on sillä viikolla tiistaina ja torstaina ultra, en tiedä mikä lie sekaannus. Aikaa olen yrittänyt siirtää aikaisemmaksi, mutta aikoja ei ole tarjolla. Laitan miehen vielä maanantaina soittamaan ja selvittämään asiaa. Minä olen liian kiltti ja hysteerinen koko asian suhteen, unohdan puhelimessa kysyä kaikista asioista ja tuntuu etten saa kunnon vastauksia. Kaiken kukkuraksi: luin netistä, että yksityisellä asemalla kätilö tekee varhaisultraa viikolle 10 asti eli olisin siinä nyt myöhässä. Todella turhauttava tilanne. Helpotti kun pääsi tänne jurputtamaan😅
 
Voi senya, tsemppiä sinne päin!
Ja onnea lagerthalle tuplista. Harkitsen itse todella tosissaan nyt taas varhaisultraa. Olen niin epävarma viikoista ja oikeastaan monesta muustakin asiasta. Julkisella eli neuvolan kautta tarjotaan ultraa vasta viikolla 13. Ja jostain syystä minulla on sillä viikolla tiistaina ja torstaina ultra, en tiedä mikä lie sekaannus. Aikaa olen yrittänyt siirtää aikaisemmaksi, mutta aikoja ei ole tarjolla. Laitan miehen vielä maanantaina soittamaan ja selvittämään asiaa. Minä olen liian kiltti ja hysteerinen koko asian suhteen, unohdan puhelimessa kysyä kaikista asioista ja tuntuu etten saa kunnon vastauksia. Kaiken kukkuraksi: luin netistä, että yksityisellä asemalla kätilö tekee varhaisultraa viikolle 10 asti eli olisin siinä nyt myöhässä. Todella turhauttava tilanne. Helpotti kun pääsi tänne jurputtamaan
mä oon käsityksessä, että varhaisultraa tehtäisiin rv 12 asti. Selvitä ihmeessä asiaajonkin yksityisen kätilöklinikan kautta. Uskoisin, että onnistuu vielä. Ja jos ei alateitse tee niin tekeehän ne sit keskiraskauden ultrauksia yksityisellä ihan yhtälailla vatsalta. Toivottavasti saatte selvyyttä tilanteeseen. Toi epätietoisuus on aina pahinta. Mulla seuraava ultra 20.1. eikä malttais millään odottaa. Tuntuu, että päivät vaan matelee.
 
vierailija
Kirjoitin tuolla aiemmin että ihmettelin kun ultra on viikolla 13. Eilen sitten kävin yksityisellä ultrassa ja siis rv 10+0 ja sydänääniä ei kuulunut ja näyttäisi kehitys jäänyt viikolle 9. Aika huonolta vaikuttaa vaikka pyysivät palaamaan torstaina uudestaan.
 
Minulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä. Siellä on tälle hetkellä vain muutama jäsen, joten mielellään lisää porukkaa sinne otetaan. Itse jotenkin siellä uskallan enemmän jutella, koska nämä keskustelut on ihan kaikkien luettavissa. Sitä pelkää, että joku osaa yhdistää asiat nimimerkin takaa.
Täällä kovasti mahaa turvottaa. Housut painaa ja töissä piti jo vaihtaa kokoa isompaan. Ällötys on jatkuvaa ja välillä ei aina keksi mitä tässä nyt söisi, kun kaikki haisee ällöttävälle. Maanantaina on vihdoin ultra. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.
Hei, oon nyt muutaman viikon tässä odotellut ja nyt tuntuu, että uskaltaisin jo kans liittyä faceryhmään.. vieläkö mahtuu mukaan? :) Laittaisitko viestiä?
 
Josuli
Tänään eka neuvola. Nyt on 9+0. Tuttu neuvolatäti kysyi heti kun menin et haluanko et katotaan ultralla. Totta kai halusin. Näkyi kuva ja kuului sydämen syke. Jess. Nyt voin alkaa uskoa et tulee toinen lapsi, vaikka ei sanota kelleen mitään ennen nt-ultraa.
 
Minulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä. Siellä on tälle hetkellä vain muutama jäsen, joten mielellään lisää porukkaa sinne otetaan. Itse jotenkin siellä uskallan enemmän jutella, koska nämä keskustelut on ihan kaikkien luettavissa. Sitä pelkää, että joku osaa yhdistää asiat nimimerkin takaa.
Täällä kovasti mahaa turvottaa. Housut painaa ja töissä piti jo vaihtaa kokoa isompaan. Ällötys on jatkuvaa ja välillä ei aina keksi mitä tässä nyt söisi, kun kaikki haisee ällöttävälle. Maanantaina on vihdoin ultra. Toivottavasti kaikki on niinkuin pitääkin.
Moi. Liittyisin mielelläni face ryhmään,mut siis miten?
Ja mietin että näkyykö facessa sit ihmisille että oon sellasessa ryhmässä. Kun ei olla läheskään kaikille edes kerrottu raskaudesta vielä. Kiva jos viitit vähän neuvoa tietämätöntä
 
Moi. Liittyisin mielelläni face ryhmään,mut siis miten?
Ja mietin että näkyykö facessa sit ihmisille että oon sellasessa ryhmässä. Kun ei olla läheskään kaikille edes kerrottu raskaudesta vielä. Kiva jos viitit vähän neuvoa tietämätöntä
Moi!

Ryhmä on yksityinen, eli ryhmän voi löytää vain ryhmän nykyiset tai entiset jäsenet. Näin ollen sinun kaverit ei näe, että kuulut ryhmään.
Laita minulle tämän palstan kautta yv, jossa kerrot nimen, jolla sinut löytyy fb:stä ja jos on paljon saman nimisiä, niin jotain erityispiirteitä esim profiilikuvasta.
 
  • Tykkää
Reactions: OdotettuElokuinen
Moi!

Ryhmä on yksityinen, eli ryhmän voi löytää vain ryhmän nykyiset tai entiset jäsenet. Näin ollen sinun kaverit ei näe, että kuulut ryhmään.
Laita minulle tämän palstan kautta yv, jossa kerrot nimen, jolla sinut löytyy fb:stä ja jos on paljon saman nimisiä, niin jotain erityispiirteitä esim profiilikuvasta.
Moikka! Onko facebookin lisäksi jotain toista ryhmää esim. täällä tai whatsappissa johon voisi liittyä? Mulla ei harmiksi oo enää facebookkia, enkä sitä haluaisi luoda enää uudelleen.

Onnea kaikille plussista! Mahtavaa että elokuisia on tulossa näin paljon
 
Sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä mutta tuntuu että elokuuhun on vielä ikuisuus! Ajatukset pyörii pelkästään vauvan ympärillä, toki pahoinvointi ja oksentelu on rajannut menot pois kokonaan, niin ei oikein muutakaan tekemistä ole.

Miten te ootte saanu ajan kulumaan? 😀
 
Sitä sanotaan että odottavan aika on pitkä mutta tuntuu että elokuuhun on vielä ikuisuus! Ajatukset pyörii pelkästään vauvan ympärillä, toki pahoinvointi ja oksentelu on rajannut menot pois kokonaan, niin ei oikein muutakaan tekemistä ole.

Miten te ootte saanu ajan kulumaan?
Esikoinen ja työt pitää päivät kiireisinä, musta taas tuntuu et mennyt tosi nopeaa aika nyt! Tai siis sen jälkeen kun pääsi käymään nt-ultrassa parisen viikkoa sitten. 😄
 
  • Tykkää
Reactions: CM2022

Yhteistyössä