Elokuiset 2022

Jossu95
Oi olipa kiva huomata, että tänne on ilmestynyt elokuiset 2022 viestiketju.
Monilla näköjään hyvin samantyylinen tilanne, kun meillä: esikoista ollaan yritetty tasan vuosi. 27.11. plussasin ekan kerran. Lapsi on erittäin odotettu. Tällä hetkellä pitäisi olla rv 6+2. Meillä on ensi viikolla 15.12. varattuna varhaisultra, silloin rv 7+0. Mulla on ollut niin lievät raskausoireet (lievästi arat tissit, palelu ja lämmönnousu), että haluan mennä varmistamaan, että kaikki on hyvin.
 
Moi kaikki, Onnea kaikille plussaille! Ihana lukea teidän kirjoituksia ja kiitos ryhmän luoneelle. Pakottava tarve lukea netistä vauvajuttuja😅 (raskausoire?)
Minä tein testin itsenäisyyspäivän illalla, tuli haalea viiva. Menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta keskiviikkona, mutta en malttanut odottaa siihen asti. Uuden testin tein tiistai aamuna ja silloin selkeämpi viiva. Kiva oli saada varmistus, sillä olen ns. ”tiennyt” jo useamman viikon. Tunsin ovulaation jälkeen noin 6 päivän päästä kipua alavatsassa ja sen jälkeen ollut päivittäin nippailua, kutinaa ja painetta siellä. Muita oireita on lämmönnousu, KYLMÄOLO, rinnat hieman aristaa, finnit ja heikko-olo jos ruokaväli jää pitkäksi. Ja sitten herään nykyisin todella aikaisin ihan pirteänä, olen hyödyntänyt tämän ajan lukemalla vauvajuttuja netistä. Kylmyys vaikuttaa kyllä mun arkeen kaikista eniten, kiva kuulla että muillakin sama oire. Toivon mun tulevalta mieheltä joululahjaksi sellaisen lämpöpeiton! Mutta onhan tämä ihan uskomatonta ja vaikea uskoa, että vauva tosiaan tulossa. Haluaisin köydä vielä verikokeessa testaamassa ja varmistamassa. Luin jostakin, että joku oli käynyt. Onko teistä joku käynyt?

Mies on onnellinen ja suhtautuu mukavan rauhoittavasti koko juttuun. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi. Neuvolaan en ole vielä ollut yhteydessä. Milloin se pitää tehdä? Nyt olisin laskemien mukaan 4+2. Onko muut tehneet jo hankintoja? Mua himottaisi ihan hirmuisesti kiertää kirppareita ja hipelöidä pikkuisia vaatteita ja tavaroita..
 
  • Rakkaus
Reactions: Aslaug ja krisma
Moi kaikki, Onnea kaikille plussaille! Ihana lukea teidän kirjoituksia ja kiitos ryhmän luoneelle. Pakottava tarve lukea netistä vauvajuttuja (raskausoire?)
Minä tein testin itsenäisyyspäivän illalla, tuli haalea viiva. Menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta keskiviikkona, mutta en malttanut odottaa siihen asti. Uuden testin tein tiistai aamuna ja silloin selkeämpi viiva. Kiva oli saada varmistus, sillä olen ns. ”tiennyt” jo useamman viikon. Tunsin ovulaation jälkeen noin 6 päivän päästä kipua alavatsassa ja sen jälkeen ollut päivittäin nippailua, kutinaa ja painetta siellä. Muita oireita on lämmönnousu, KYLMÄOLO, rinnat hieman aristaa, finnit ja heikko-olo jos ruokaväli jää pitkäksi. Ja sitten herään nykyisin todella aikaisin ihan pirteänä, olen hyödyntänyt tämän ajan lukemalla vauvajuttuja netistä. Kylmyys vaikuttaa kyllä mun arkeen kaikista eniten, kiva kuulla että muillakin sama oire. Toivon mun tulevalta mieheltä joululahjaksi sellaisen lämpöpeiton! Mutta onhan tämä ihan uskomatonta ja vaikea uskoa, että vauva tosiaan tulossa. Haluaisin köydä vielä verikokeessa testaamassa ja varmistamassa. Luin jostakin, että joku oli käynyt. Onko teistä joku käynyt?

Mies on onnellinen ja suhtautuu mukavan rauhoittavasti koko juttuun. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi. Neuvolaan en ole vielä ollut yhteydessä. Milloin se pitää tehdä? Nyt olisin laskemien mukaan 4+2. Onko muut tehneet jo hankintoja? Mua himottaisi ihan hirmuisesti kiertää kirppareita ja hipelöidä pikkuisia vaatteita ja tavaroita..
Itse yritin soittaa eilen plussauksen jälkeen neuvolaan, mutta en saanut sieltä ketään kiinni. Maanantaina uus yritys.
Maanantaina koitan myös soittaa terveyskeskukseen, että pääsisikö raskaushormoni mittaukseen.

Sormet syyhyäis kans hirveästi mennä kiertämään kirppiksiä yms, mutta pakko malttaa mieli.
Pelko keskenmenosta ja tuulimunasta on suuri.
Yritän varata varhaisultraan ajan. :)
 
Niijoo. Saakohan neuvolan kautta myös sen raskaushormoni mittauksen? Tsemppiä sulle toiveikas1992! Itsellä samanlaisia huolia herännyt.. Täytyy varmaan minunkin maanantaina neuvolaan soittaa. Harmillista, kun soittoajat ovat niin suppeat..en haluaisi töissä soittaa..
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
Jossu95
Moi kaikki, Onnea kaikille plussaille! Ihana lukea teidän kirjoituksia ja kiitos ryhmän luoneelle. Pakottava tarve lukea netistä vauvajuttuja (raskausoire?)
Minä tein testin itsenäisyyspäivän illalla, tuli haalea viiva. Menkkojen olisi pitänyt alkaa vasta keskiviikkona, mutta en malttanut odottaa siihen asti. Uuden testin tein tiistai aamuna ja silloin selkeämpi viiva. Kiva oli saada varmistus, sillä olen ns. ”tiennyt” jo useamman viikon. Tunsin ovulaation jälkeen noin 6 päivän päästä kipua alavatsassa ja sen jälkeen ollut päivittäin nippailua, kutinaa ja painetta siellä. Muita oireita on lämmönnousu, KYLMÄOLO, rinnat hieman aristaa, finnit ja heikko-olo jos ruokaväli jää pitkäksi. Ja sitten herään nykyisin todella aikaisin ihan pirteänä, olen hyödyntänyt tämän ajan lukemalla vauvajuttuja netistä. Kylmyys vaikuttaa kyllä mun arkeen kaikista eniten, kiva kuulla että muillakin sama oire. Toivon mun tulevalta mieheltä joululahjaksi sellaisen lämpöpeiton! Mutta onhan tämä ihan uskomatonta ja vaikea uskoa, että vauva tosiaan tulossa. Haluaisin köydä vielä verikokeessa testaamassa ja varmistamassa. Luin jostakin, että joku oli käynyt. Onko teistä joku käynyt?

Mies on onnellinen ja suhtautuu mukavan rauhoittavasti koko juttuun. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi. Neuvolaan en ole vielä ollut yhteydessä. Milloin se pitää tehdä? Nyt olisin laskemien mukaan 4+2. Onko muut tehneet jo hankintoja? Mua himottaisi ihan hirmuisesti kiertää kirppareita ja hipelöidä pikkuisia vaatteita ja tavaroita..
Mä soitin neuvolaan heti plussasta seuraavana arkipäivänä. Meillä eka aika neuvolaan 30.11. Esikoinen ku tulossa niin aivan pihalla kaikesta. Halusin olla heti yhteydessä ja kysellä asioita. :D mitään hankintoja en ole uskaltanut tehdä. Taidan tehdä vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Jotenkin mielessä kummittelee pelko keskenmenosta. Toivottavasti kaikki menee hyvin <3
 
Ihanaa lukea muiden hyvin samankaltaisia jännityksiä, kun mitä itsellä pyörii mielessä ja onnea kaikille ❤ täällä ensimmäinen plussa ikinä 26.11. ja menkkojen mukaan nyt 5+3. Itsellä ikää 32v.
Tällä viikolla alkoi lievät pahoinvoinnit ja vaikka muitakin oireita on jo ollut, niin tuntuu aika helpolta 🤔 mikä on tietysti omiaan villitsemään kaikenmaailman kurjia ajatuksia ja pelkoja, vaikka järki sanoo ettei se mitään merkkaa 😅
Ensimmäisen neuvola-ajan soitin heti samana päivänä 😁 aika olisi 29.12. Varhaisulta on varattu 22.12., eli 7+0. Toivotaan että silloin saisi jo selville asioita ja saisi jotain mielenrauhaa. Olisi niin ihana jo päästä täysillä iloitsemaan ja fiilistelemään 😍
Mua kans kiinnostaisi sellainen salainen fb-ryhmä vähän myöhemmin! 😊
 
Viimeksi muokattu:
  • Rakkaus
Reactions: Aalaa
Mäkään en ole vielä ollut neuvolaan yhteydessä. Raskaus on niin vähäoireinen, jopa oireeton, että mietin josko varaisi neuvolan vasta ensi viikon varhaisultran jälkeen. Toki joulu tulossa, että ehkä se vaan kannattaisi maanantaina heti soitella, kun en tiedä kuinka neuvola on esim joulun välipäivinä auki.
Eilen alkoi seitsemäs raskausviikko, aivan älytöntä miten nopeasti aika menee, verrattuna esim esikoisen odotukseen jossa aika vaan mateli! :D
 
Elmiinaa
Moikka! Olipa kiva löytää ryhmä elokuisille! Minä plussasin tosi haalean viivan toissapäivänä ja tänään piirtyi selkeä plussa. Tilasin kyllä vielä varmuudeksi digin samalla kun tilasin vitamiineja. Viikot täytyy olla tosi aikaiset, en ollut merkannut edellisiä menkkoja, mutta muutaman päivän päästä olisin odotellut alkavaksi. Melkein jo viikon ollut aaltoilevaa etovaa oloa ja alavatsatuntemuksia. Meillä on esikoinen nyt puolitoistavuotias ja itse olen 37. En käynyt esikoisesta varhaisultrassa ja todennäköisesti yritän malttaa odottaa nt ultraan asti tästäkin 🙊
 
  • Rakkaus
Reactions: Aalaa
Moikka kaikille! Onpa kiva, että on tullut paljon uutta väkeä tänne. :)
Mä oon ite 35. Jos kaikki menee hyvin, meille olis tulossa neljäs ja viimeinen lapsi. Pelottaa todella paljon, voiko vielä onnistua. No, päivä kerrallaan eteenpäin. Onnea kaikille plussasta!❤ Ihana, että on tällainen ryhmä. Me ei olla vielä tässä vaiheessa kovin monelle kertomassa, mm. molempien vanhemmille kerrotaan vasta myöhemmin. Joulusta pitäisi jotenkin selvitä jäämättä kiinni. 😅
 
Täällä myös yksi juuri pussannut! Onnea kaikille tuhannesti ❤ Mulla ois vau:n laskurin mukaan laskettu elokuun loppupuolella, oisko ollut 22pvä. eli tosi alussa vielä ollaan.. Tämä oli YK10 josta sitten tärppäsi vihdoin 🥰 Sekavat fillikset, mutta ennenkaikkea onnelliset, tätä on niin odotettu ja toivottu. Esikoista siis odotellaan, minä olen 28v ja mies 30v. Lähes kaikkea on kokeiltu, vehnänalkioöljyt yms poppaskonstit ja ovista tikutettu alusta asti, tämä kierto oli nyt semmonen sitten, että ei testattu eikä tehty mitään kummempaa. Odotin menkkoja alkavaksi, ihan normi pms oireet oli joten en todellakaan odottanut positiivista raskaustestiä 😅 nyt ollu kolmena vai neljänä päivänä kovia menkkajomotuksia, etenki illalla ja yöllä sekä outoa unettomuutta, oikeestaan muuta ei vielä oo ollutkaan😅 Laskujen mukaan nyt ois kai viikkoja 4+1?
Oireita odotellessa sekä kaikki sormet ja varpaat ristiin, että kaikki menee hyvin 🥰 Kaikille onnea tälle ihanalle elämää mullistavalle matkalle! Ihanaa löytää samassa tilanteessa olevia ja ehdottomasti kiinnostais joku salainen fb ryhmä esimerkiksi, jos semmonen saatais pystyyn 😊
 
Onnea plussanneille! ❤

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan ja se on vasta loppiaisen jälkeen eli raskausviikolle 10+0. Jotenkin tuntuu myöhäiseltä ajankohdalta, mutta totesi sieltä, että kun ei ole ensimmäinen raskaus niin ihan hyvä ajankohta ja joulu vähän rajoittaa vapaana olevia aikoja.
Tällä viikolla varhaisultra niin pääsee katsomaan onko kaikki toistaiseksi niinkuin pitää. :)
 
Viimeksi muokattu:
Minä voin illalla selvitellä salaisen FB-ryhmän perustamista, ellei joku jo ole sitä vielä tehnyt.
Sain varhaisultran naistenpolille heti tammikuun alkuun. Silloin viikkoja 7+, jos oikein laskin. Kätilö käski elää mahdollisimman stressitöntä elämää sinne asti. Helpommin sanottu kuin tehty
Joo, oispa joku ihmelääke mikä vois vaan viiä sen stressin pois! 😂
 
Onnea plussanneille!

Varasin ensimmäisen neuvola-ajan ja se on vasta loppiaisen jälkeen eli raskausviikolle 10+0. Jotenkin tuntuu myöhäiseltä ajankohdalta, mutta totesi sieltä, että kun ei ole ensimmäinen raskaus niin ihan hyvä ajankohta ja joulu vähän rajoittaa vapaana olevia aikoja.
Tällä viikolla varhaisultra niin pääsee katsomaan onko kaikki toistaiseksi niinkuin pitää.
Hei Aalaa! Minullakin ensimmäinen neuvola vasta tammikuussa (tuntuu pitkälle) ja kuulema eivät siellä ultraa tai kuuntele sydänääniä yms. Tekisi mieli varata varhaisultra. Tsemppiä sille siihen! Kiva olisi kuulla sit sun kokemuksia siitä..
 
Ensimmäistä odottava
Tänään pärähti käyntiin rv 8 (7+0) ja kahtena aamuna ollu aika huono olo, ei tosin oksentaa ole tarvinnut 🤢 oireina edelleen rintojen arkuus, välillä alamahakipuja, kauhea turvotus, vatsa kovalla ja tosiaan nyt viimeisimpänä tämä huono vointisuus..
Tasan viikon päästä olisi ensimmäinen neuvola. Meillä ensimmäisellä neuvola kerralla ultrataan myös, koska neuvolassa on ultra 😍 eli siellä pitäisi sitten näkyä jo sydämen syke jos kaikki on hyvin.

Minä en uskalla vielä liittyä myöskään fb-ryhmään, koska takana on kuitenki yksi keskeytynyt km, yksi kemiallinen ja ovulaatioinduktio, joten taidan odotella sinne rv 12 ennen kuin liityn ryhmään. Mutta olisi kiva jos tämä palsta pysyisi myös suhteellisen aktiivisena, kun ei oikein ole ketään kenen kanssa jakaa näitä fiiliksiä paitsi tietenkin mieheni, mutta eihän se samanlailla ymmärrä asiaa :)
 
Tänään pärähti käyntiin rv 8 (7+0) ja kahtena aamuna ollu aika huono olo, ei tosin oksentaa ole tarvinnut oireina edelleen rintojen arkuus, välillä alamahakipuja, kauhea turvotus, vatsa kovalla ja tosiaan nyt viimeisimpänä tämä huono vointisuus..
Tasan viikon päästä olisi ensimmäinen neuvola. Meillä ensimmäisellä neuvola kerralla ultrataan myös, koska neuvolassa on ultra eli siellä pitäisi sitten näkyä jo sydämen syke jos kaikki on hyvin.

Minä en uskalla vielä liittyä myöskään fb-ryhmään, koska takana on kuitenki yksi keskeytynyt km, yksi kemiallinen ja ovulaatioinduktio, joten taidan odotella sinne rv 12 ennen kuin liityn ryhmään. Mutta olisi kiva jos tämä palsta pysyisi myös suhteellisen aktiivisena, kun ei oikein ole ketään kenen kanssa jakaa näitä fiiliksiä paitsi tietenkin mieheni, mutta eihän se samanlailla ymmärrä asiaa
Mulla vielä kaksi viikkoa neuvolaan, jännittää hirveästi! Meillä kans onneksi neuvolassa on ultra, toivottavasti näkyy syke sitten. 🥰 Vähän mietityttää tää oireettomuus, kun ainoat selkeät oireet on palelu ja väsymys. 😅
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveikas1992
@Smone kaksipiippuinen juttu, kiva ettei ole oireita mutta kiva että on jotain mistä ”tuntee” että kehossa tapahtuu! Mulla aika oireeton olo, pirun väsynyt ja raukee vaan. Kierron lopussa tuli PMS-oireita muistuttavaa lievää jomotusta, mutta ilman vitutusta. Ihan selkeästi eri tila siis, raskaushormonit työssään <3
 
Mulla alkanut tunteet ja mieliala heittelehtimään, uusin oire.

Hei onko jotakin hyviä lukuvinkkejä ja/tai kirja suosituksia? Äitiyteen, raskauteen, raskauden aikaisiin muutoksiin, vauvan hoitoon, sikiön kehitykseen, vauvan kehitykseen yms.. Kiitos jo etukäteen!
 
vierailija
Mulla alkanut tunteet ja mieliala heittelehtimään, uusin oire.

Hei onko jotakin hyviä lukuvinkkejä ja/tai kirja suosituksia? Äitiyteen, raskauteen, raskauden aikaisiin muutoksiin, vauvan hoitoon, sikiön kehitykseen, vauvan kehitykseen yms.. Kiitos jo etukäteen!
Ainakin kannattaa lukea Laura Anderssonin Voit nukkua. Siinä on hauskasti mutta asiantuntevasti kerrottu vauvan unikehityksestä. Suosittelen lukemaan jo etukäteen jos odottaa esikoista ja vauvan uni on ihan vieras aihe. Ite luin tätä esikoisen ollessa pieni ja lisäsi tosi paljon ymmärrystä ja toisaalta auttoi löytämään omat tavat nukuttaa ja skippaamaan unimetodit jotka ei meidän lapselle sopinut mut tuntui et tosi monelle sopi.

Ja mitä satunnainen vierailija tekee täällä ketjussa? No piinailee kun viikonloppuna voi vasta testata onko elokuinen tulossa ja haluisin jo tietää, etenkin kun olo sanoo vahvasti että on.
 
  • Rakkaus
Reactions: Aalaa

Yhteistyössä