Elokuiset 2022

Hei!
Ehkä sitä uskaltautuu kirjoittaa... Positiivinen testi taas tehty reilu 1,5 vuoden yrittämisen, yhden km ja yhden kemiallisen, jälkeen.
Tällä kertaa olo on aivan erilainen, kuin mitä oli aikaisemmin. Siis tikkuun tuli plussa jo dpo 10, eikä tarvinut valossa arvuutella, onko plussa vai ei. Tein digitestin toissapäivänä ja raskaana ollaan 1-2 vkoa, ja nyt aamulla oli testiviiva vahvempi, kuin kontrolliviiva - eli hcg ainakin nousee sen sijaan, että laskisi.

Facebook ryhmä ei itseänikään ehkä vielä innosta syystä tai toisesta. Tykkäsin kamalasti Whatsapp -ryhmästä silloin ensimmäisen km:n aikana. Olisiko täällä halukkaita sellaiselle?

Itsellä laskettuaika edellisistä menkoista olisi 18.8. ja tänään olisi rv 3+5. Tämän mukaan olisin positiivisen testin tehnyt rv 3+1. Onko se edes mahdollista? Ovulaatio tuli kyllä tikutettua ja sen mukaan tänään olisi rv 4+0 ja laskettuaika 16.8. Luulen, että tämä olisi ehkä se oikeellisempi.
 
  • Rakkaus
Reactions: Smone
Ensimmäistä odottava
Hei,
Täällä myös yksi esikoista odottava. Takana keskeytynyt km 2019, kemiallinen 2020 ja lapsettomuuspolin kautta ekasta letro kierrosta plussa tuli testiin 23.11. Nyt ois sitten laskujen mukaan viikkoja 6+0 ja la 3.8.2022. Oireina ollut väsymys, palelu, arat nännit ja alavatsakipuja. Eka neuvola olisi 21.12, jolloin myös kuulemma ultrataan jos näkisi sydämen sykkeen jo ❤
Hirveän innoissani en ole vielä ollut, koska yritystä takana lähes 3 vuotta, mutta päivä kerrallaan :)
 
Hei,
Täällä myös yksi esikoista odottava. Takana keskeytynyt km 2019, kemiallinen 2020 ja lapsettomuuspolin kautta ekasta letro kierrosta plussa tuli testiin 23.11. Nyt ois sitten laskujen mukaan viikkoja 6+0 ja la 3.8.2022. Oireina ollut väsymys, palelu, arat nännit ja alavatsakipuja. Eka neuvola olisi 21.12, jolloin myös kuulemma ultrataan jos näkisi sydämen sykkeen jo
Hirveän innoissani en ole vielä ollut, koska yritystä takana lähes 3 vuotta, mutta päivä kerrallaan
Itsellä myös oireena tällä hetkellä tissikipu, alavatsan repäisykipuja (epäilen kyllä suolen olevan kyseessä) ja palelu (mutta on ilma tietysti kylmempikin nyt).
Itsellä myös pelko ja olen googlaillut ties mitä, mikä voisi mennä pieleen. Ehkä uskalla kunnolla iloita vasta RV 14 jälkeen jostain syystä... En tiedä miksi se itselle tuntuu sellaiselta hyvältä etapilta. Siihen ei siis ole mitään järkevää syytä.
Toisaalta olen maailman onnellisin ja iloisin, koska miksi ei? Yritän myös ajatella, että ehtii sitä sitten surra ihan tarpeeksi, jos kaikki ei menekään hyvin, että miksi ei nyt ottaisi kaikkea iloa irti, kun kaikki vielä hyvin?

Mitä oireita muilla jo? ☺
 
vierailija
Täällä edelleen vain oireettomuutta. Palelua on kyllä vieläkin, tosin jo lievempänä ja tänä aamuna hampaita pestessä teki vähän huonoa. Kun sitten taas rintojen aristusta ei enää mielestäni ole. Edellinenkin raskaus oli kyllä helppo ja nyt harmittaa, kun en ole pitänyt kirjaa sen aikaisista oireista, että voisi vertailla.😅
Lisäksi vähän mietityttää kun esikoisesta aikanaan tuli viiva testiin punaisempana kuin kontrolliviiva, mutta tässä raskaudessa tullut kolmeen testiin selkeät viivat, muttei kuitenkaan yhtä punaista testiviivaa kuin itse kontrolliviiva. Digitesti näytti eilen (päivällä tehtynä) raskaana 2-3, vaikka omien laskujen mukaa olis pitäny olla jo 3+ kun menkoista laskettuna olis 5+4 nyt.
Millasia viivoja te ootte saaneet ja onko tolla viivan tummuudella oikeesti mitään merkitystä jos digi näyttää raskaana. 🧐 kauhee kun muutaman päivän vasta tiennyt olevansa raskaana ja nyt jo huolettaa. 😅
 
Täällä edelleen vain oireettomuutta. Palelua on kyllä vieläkin, tosin jo lievempänä ja tänä aamuna hampaita pestessä teki vähän huonoa. Kun sitten taas rintojen aristusta ei enää mielestäni ole. Edellinenkin raskaus oli kyllä helppo ja nyt harmittaa, kun en ole pitänyt kirjaa sen aikaisista oireista, että voisi vertailla.
Lisäksi vähän mietityttää kun esikoisesta aikanaan tuli viiva testiin punaisempana kuin kontrolliviiva, mutta tässä raskaudessa tullut kolmeen testiin selkeät viivat, muttei kuitenkaan yhtä punaista testiviivaa kuin itse kontrolliviiva. Digitesti näytti eilen (päivällä tehtynä) raskaana 2-3, vaikka omien laskujen mukaa olis pitäny olla jo 3+ kun menkoista laskettuna olis 5+4 nyt.
Millasia viivoja te ootte saaneet ja onko tolla viivan tummuudella oikeesti mitään merkitystä jos digi näyttää raskaana. kauhee kun muutaman päivän vasta tiennyt olevansa raskaana ja nyt jo huolettaa.
Mulla näytti 5+2 viikoilla digi 2-3 ja viivatestissä testiviiva yhtä vahva kuin kontrolli. 4+1 viikoilla viiva taas oli ihan sellainen et hyvä kun erotti ja digi näytti 1-2. 😄
 
AinoM
Täällä eilen plussattu🥰 Eka testi näytti haaleaa viivaa ja varmistin toisella, joka näytti 1-2 viikkoa. Kuitenki hirveä pelko, että meneekö kaikki hyvin.. Ollaan vuosi yritetty ja pieni olisi oikein tervetullut🥰

Oon -96 eli 25v ja olis eka vauva, mites muilla? 😊
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Hei!

Löytyykö vielä muita plussanneita? En ainakaan vielä huomannut, että olisi tehty omaa keskustelua elokuisille.

Ensimmäinen raskaus, 4+6. Laskettu aika laskurin mukaan 11.08.2022.
Eka haamu tuli jo kp26. Eilen sitten sain aivan selvän positiivisen ja vitsi, että tähän sisältyy niin paljon tunteita! Kaikki vatsatuntemukset pelottaa ja netissä kahlaaminen ja se, että eka neuvolakin on vasta 29.12. ei helpota asiaa.
Koitan olla stressaamatta, mut onhan tää nyt ihan hirveetä (ja ihanaa) :D
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Vierailija
Täällä myös juuri plussattu 😍 uskomaton fiilis vuoden yrittämisen jälkeen. Ei meinaa jotenkin uskoa todeksi ja koko ajan jännittää miten tämä etenee. Meillä siis oli rennompi kierto ja ajateltiin, että ennen ensimmäisiä lapsettomuuskäyntejä vaan rentoudutaan eikä mitata ovista yms. En tiedä sitten auttoiko tämä, mutta yllätys oli kun plussa nyt tulikin ❤ 4+4 viikot ja laskettu aika olis edellisten kuukautisten mukaan 13.8. Neuvola-aika vasta tammikuun 11. joten ajattelin käydä varhaisultrassa juuri ennen joulua 7 viikolla.
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Esikoista_odottava
Täällä kans viikonloppuna positiivinen testi tehty :)
Itselläni ei vielä kummempia oireita, jännittää vähän että missä vaiheessa niitä alkaa tulla, ja jos tulee niin minkälaisia. Kiva, että löytyi täältä tälläinen keskusteluketju. Koska tosiaan raskaus vasta alkanut niin vielä ei neuvolassa käyty. Omien laskujen mukaan LA elokuun alussa :) Onnea ja tsemppiä kaikille muille raskaana oleville!
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Täällä plussattu eilen ja clearblue näytti raskaana 2-3. Itse arvioisin kuukautisten ja oviksen perusteella 3+6 eli onko se nyt sitten raskausviikko 4. Oli vielä tehtävä samainen testi tänään että onko tää todellista😍 Hienoista äklötystä ollut pari päivää ilmoilla mutta odotan koska tää alkaa todenteolla koska esikoisesta yrjösin plussasta leikkaussaliin asti joka päivä runsaasti. Mulla on myös koko ajan kauhee nälkä, pissattaa ja on hiki. Naama kukkii että oikeen hehkeältä tuntuu. Esikoinen 3v 4kk eli jos kaikki menee hyvin niin heille tulis ikäeroa vähän yli neljä vuotta❤ Oon ite jo 34-vuotias.
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Tännehän on tullut porukkaa 😍

Mä oon itse 32v ja jaloissa pyörii kohta 7kk esikoinen, en aloittanut ehkäisyä laisinkaan synnytyksen jälkeen, kun ollaan aina haluttu pienellä iköerolla lapset. Mutta en ikinä olisi uskonut, että tämänkin raskaus lähtee ensimmäisestä kierrosta ❤ Mulla esikoisen raskaus oli ihan oireeton ja toivoisin tästä yhtä helppoa, mutta kyllä nyt on jo vähän etovaa oloa ollut maisemissa.

Mä siirsin meidän varhaisultraa seuraavalle viikolle, eli 21.12. päästään katsomaan että onhan siellä kohdussa elämää!
 
Mitä ajatuksia teillä on että mille viikoille sitä varhaisultraa uskaltais varailla🤔 Esikoisesta käytiin muistaakseni 7+0 ja ultrassa arvioitiin kai heti silloin jo 7+4.. perhearte ilmoittaa sivuillansa että jo aiemminkin vois mennä mutta monissa paikoissa lukee toi 7+. En millään malttais odottaa tammikuulle mutta 7+0 mulla olis vasta 31.12🤔
 
vierailija
Täällä yksi joka ei voi millään uskoa olevansa raskaana. Plussa tuli 2.12 ja heti soitin naistenpolille jossa ollaan oltu lapsettomuus hoidoissa. Sain ultra ajan 20.12 ,millään ei meinaa malttaa odottaa ja päivät tuntuu matelevan. Toivon niin paljon kuulevani hyviä uutisia silloin. Esim. että kasvaa siellä missä pitääkin.
Pääsis jouluna kertomaan hyviä uutisia. Yks testi oli vielä olemassa,ni tein sen tänään ja kaksi viivaa sielläkin
 
  • Rakkaus
Reactions: pioni89 ja Smone
Esikoista_odottava
Minunkin edelleen hankala uskoa todeksi, että on todella raskaana :D Huomasitteko muuten, että tänään julkaistiin kelan äitiyspakkaus vuodelle 2022! Mitä mieltä ootte sisällöstä? Mä tykkäsin kovasti varsinkin haalarin ja makuupussin kuoseista <3
 
Täällä myös yksi plussannut 🙋‍♀️Ennestään löytyy 4,5-vuotias poika ja pian 3 vuotta täyttävä tyttö. Tämä pieni olisi siis meille kolmas ja hyvin toivottu. La olisi kuukautisten mukaan 11.8, mutta luulen että ovis oli tällä kertaa vähän myöhemmin kuin normaalisti. Täällä oireina lievää väsymystä, palelua ja rinnat arat. Pieniä etovuus-kohtauksia ajoittain on. Minua voisi kiinnostaa facebook-ryhmä, edellisten raskauksien kohdalla ryhmät olleet kivat. Esikoisen ryhmä edelleen hyvin aktiivinen vaikka lapset jo leikki-ikäiset. Kuinkas tähän elokuisten fb ryhmään pääsee? Onhan se salainen ryhmä?
 
Täällä myös yksi plussannut Ennestään löytyy 4,5-vuotias poika ja pian 3 vuotta täyttävä tyttö. Tämä pieni olisi siis meille kolmas ja hyvin toivottu. La olisi kuukautisten mukaan 11.8, mutta luulen että ovis oli tällä kertaa vähän myöhemmin kuin normaalisti. Täällä oireina lievää väsymystä, palelua ja rinnat arat. Pieniä etovuus-kohtauksia ajoittain on. Minua voisi kiinnostaa facebook-ryhmä, edellisten raskauksien kohdalla ryhmät olleet kivat. Esikoisen ryhmä edelleen hyvin aktiivinen vaikka lapset jo leikki-ikäiset. Kuinkas tähän elokuisten fb ryhmään pääsee? Onhan se salainen ryhmä?
Ei taida vielä olla luotu elokuisille salaista faceryhmää, mutta sellaiseen kans mieluummin itekin liittyisin kuin julkiseen. Esikoisesta samanlaisessa ollut ja ihanaa kun vieläkin aktiivista jutustelua siellä. 😊
 
Uskaltauduin kirjautumaan ihan tunnusten kera enkä vaan vierailijana kirjottele. :D

Ihanaa kun täällä on jo monta elokuista. Siihen fb ryhmään toki jossain kohtaan turvallisemmilla viikoilla voisi liittyä.

Eli nyt siis menossa omien laskujen mukaan 5+6 ja varhaisultra varattu 7+0. Pohdin myös koska olisi hyvä aika käydä, mutta tuolla minne menen luki että voi varata viikosta seitsemän alkaen. En sitten tiennyt tarkoittaako se 6+ viikkoja vai 7+, joten varasin tasan seitsemään. 😅 Halutaan käydä ennen joulua katsomassa, että joku on kyydissä ja oikeassa paikassa, sillä jouluna on lähiperheelle aivan pakko kertoa, muuten kyllä arvaavat mikäli en esim suurinta jouluherkkua juustoja aijo syödä.

Oireita edelleen vain kylmyys, ajoittain palelen ihan hampaat kalisten… lisäksi mikäli ruokailuväli venyy pitkäksi tulee hieman huonoa oloa. Hampaiden pesu saa yökkimään, vaikkei pahoinvointia olekaan. Vatsaa myös turvottaa jo ja farkut puristaa. Edellisessä raskaudessa en voinut viikon 11 jälkeen piilotella kun tuli vatsa selkeästi esiin.

Te kenellä entuudestaan lapsia, milloin kerrotte vauvasta heille? Meillä ainakin se tilanne, että sen jälkeen raskaus ei voi enää olla salaisuus, mutta toisaalta haluan että lapset kuulee sen meiltä vanhemmilta, eikä esim mummolta jolle joudutaan jouluna kertoa. Jännittää aikaisilla viikoilla kertoa lapsille, ovat kuitenkin sen verran pieniä että kuinka selittää jos jotain käykin...Joulu sekoittaa kyllä pahasti! :D
 
Uskaltauduin kirjautumaan ihan tunnusten kera enkä vaan vierailijana kirjottele.

Ihanaa kun täällä on jo monta elokuista. Siihen fb ryhmään toki jossain kohtaan turvallisemmilla viikoilla voisi liittyä.

Eli nyt siis menossa omien laskujen mukaan 5+6 ja varhaisultra varattu 7+0. Pohdin myös koska olisi hyvä aika käydä, mutta tuolla minne menen luki että voi varata viikosta seitsemän alkaen. En sitten tiennyt tarkoittaako se 6+ viikkoja vai 7+, joten varasin tasan seitsemään. Halutaan käydä ennen joulua katsomassa, että joku on kyydissä ja oikeassa paikassa, sillä jouluna on lähiperheelle aivan pakko kertoa, muuten kyllä arvaavat mikäli en esim suurinta jouluherkkua juustoja aijo syödä.

Oireita edelleen vain kylmyys, ajoittain palelen ihan hampaat kalisten… lisäksi mikäli ruokailuväli venyy pitkäksi tulee hieman huonoa oloa. Hampaiden pesu saa yökkimään, vaikkei pahoinvointia olekaan. Vatsaa myös turvottaa jo ja farkut puristaa. Edellisessä raskaudessa en voinut viikon 11 jälkeen piilotella kun tuli vatsa selkeästi esiin.

Te kenellä entuudestaan lapsia, milloin kerrotte vauvasta heille? Meillä ainakin se tilanne, että sen jälkeen raskaus ei voi enää olla salaisuus, mutta toisaalta haluan että lapset kuulee sen meiltä vanhemmilta, eikä esim mummolta jolle joudutaan jouluna kertoa. Jännittää aikaisilla viikoilla kertoa lapsille, ovat kuitenkin sen verran pieniä että kuinka selittää jos jotain käykin...Joulu sekoittaa kyllä pahasti!
Mä haluaisin kertoa meidän 3vlle varhain koska haluaisin lähteä rakentamaan sisarussuhdetta jo varhain raskauden aikana. Meidän tyttö kyselee jo kovasti koska hänestä tulee isosisko kun läheiset saaneet paljon vauvoja lähiaikoina. Tiedän ettei 3v pysty vielä ihan käsittämään asioita siinä määrin mitä aikuinen mutta jos meille kävisikin jotain ikävää käännettä tämän raskauden suhteen niin suremme sitä yhdessä koko perhe enkä koe että minun pitäisi peitellä surullisia tunteita omalta lapseltani. Hän oppii että on iloisia ja surullisia tunteita ja kaikista selvitään ja niitä voidaan yhdessä käsitellä. Ikätasoisesti tietysti. Odotetaan varhaisultra ja sit varmaan kerrotaan jos kaikki hyvin :)
 
Huh, eilen tein illalla testin, kun rintoja alkoi kovasti pakottamaan. Kaksi viivaa ilmestyi testiin nopeasti. Nyt alkaa piinaviikot, sillä minulla on rankka keskenmenotausta. Olen onnellinen uudesta raskaudesta, mutta edelliset pettymykset vahvasti muistissa. Taidan maanantaina soittaa naisten polille varhaisultraa varten.
 
  • Tykkää
Reactions: Smone

Yhteistyössä