~Elokuiset 2020~

Mitäs tänne kuuluu, onko ketään enää kuulolla? Maha alkaa tuntua jo tukalan isolta, vaikka sf oli siinä ainoassa mittauksessa alakäyrällä, ja painokin noussut tavallista vähemmän. Harjoitussupistuksia tulee paljon, välillä kestää niin kauan kunnes pääsen makuulle. Huomenna alkaa viikko 30, hurjaa! Lähdemme ensi viikolla mökille ja pysymme pääosin siellä varmaan heinäkuun puoliväliin. Jos jossain vaiheessa ottavat neuvolaan, niin tulen sitten käymään, mutta koska tilanteeni ei ole muuttunut mihinkään, en edes jaksa enää uskoa pääseväni muualle kuin suoraan synnyttämään.

Aikamoisia kipuja on välillä alavatsalla, ilmeisesti ihan normaaleja kuitenkin. Potkut ovat vahvistuneet valtavasti, hauskaa arvailla puskeeko navan läpi käsi vai jalka. Kuopus tykkää tunnustella ja odottaa kovasti saavansa vauvan syliin.
 
Täällä ollaan! :)

Meillä alkaa olemaan kaikki hankinnat tehtynä, nyt vain pitäisi malttaa odottaa elokuuhun asti. Lähestyvä synnytys on alkanut jännittää aika ajoin tosi paljonkin, mutta vieläkään en osaa pelätä sitä. Olen myös vihdoin uhrannut pari ajatusta sille, missä haluaisin synnyttää, ja ensisijainen valintani olisi ehkä kuitenkin Jorvi (tai kai se on oikeasti Espoon sairaala) vaikka asutaankin Helsingissä.

Vauvan liikkeet alkoi näkyä ulospäin ehkä puolitoista viikkoa sitten. Hassua kun juuri paria päivää aiemmin neuvolassa kyseltiin että onko liikkeet voimistuneet, enkä oikein osannut sanoa juuta enkä jaata, ja sitten samana viikonloppuna maha alkoi yhtäkkiä heilumaan holtittomasti. :D

Töitä olisi vielä viisi viikkoa ennen kesäloman ja äitiysvapaan alkua. Olisi kiva päästä jo lomalle (olen muuten viimeksi ollut kesälomalla varmaan seitsemän vuotta sitten), mutta koitan nyt ottaa ilon irti jäljellä olevista työpäivistä, kun aavistelen että jossain vaiheessa varmaan tulen sinne kuitenkin kaipaamaan vauva-arjen keskeltä. Normitilanteessa töitä olisi varmaan ihan kivakin tehdä, mutta korona on ainakin meillä vaikuttanut tosi paljon työolosuhteisiin ja -mukavuuteen niin että tuntuu että koko työyhteisö on ihan helisemässä.

Mutta kaikenkaikkiaan: hyvin menee. :) 27+4
 
Joo, täällä ollaan.

Edelleen pieni sf-mitta, niin siihen liittyen saatiin nyt Naikkarilta aika. En tiedä, mitä siellä tehdään, ehkä ultrataan? Käyntiaika on kuitenki omassa neuvolassa noin sijainniltaan...

Mä sain sairaslomaa selkäkipujen ja nukkumattomuuden takia, on kyl tullut tarpeeseen. Oon ihan muistamaton ja keskittymiskyky hakusessa.

Torstaina olis rauta-arvojen kontrolli. Saa nähdä, onko auttanut mitään 100mg per päivä... Olossa ei ainakaan oo kauheesti tuntunu positiivisesti.

Mä kans ajattelin synnyttää Jorvissa mieluusti. Kaks edellistäkin siellä syntyneet.

Kesälomaan puoltoista viikkoa enää ja siihen perään äitiysloma. Oon jo ihan lomavalmis. Ei kyllä mitään ideaa, millä viihdytän lapsia koko kesän...

lyrae 27+4
 
Täällä kun istun sokerirasituksessa niin ehdin kirjoitella. Kiva kun oon paastonnut ja ensin näytteenottaja oli myöhässä ja sitten kun vihdoin kutsui mut sisään niin ylläri että lähete puuttui! :mad:Siinäpä sai odotella sitten vielä lisää kun soitteli neuvolaan ja pyysi niitä, neuvolastakaan kun ei heti tietenkään vastattu.:rolleyes:

Mulla ei voinnissa mitään kummempaa, ainoastaan allergiaoireet vaivaa ja niihin ajattelin ensi viikolla pyytää reseptillä lääkkeet kun käyn neuvolassa. Oon kyllä nyt käyttänyt valmisteita joita ilman reseptiä saa ja mitä tiedän että on turvallista käyttää. (y)
Espoon sairaalaan mäkin haluan synnyttämään, viisi edellistä kaikki Jorvissa syntyneitä myös.
Aika kuluu mun mielestä tosi nopeesti, katsotaan kauanko olen vielä samaa mieltä:ROFLMAO:

KeepGoing 27+4
 
Diagnoosihan sieltä sokerirasituksesta napsahti. Paastoarvo koholla, johtuu varmasti siitä edellisen raskauden radista, uusii ilmeisen herkästi. Ruokavalio- ja liikunta-asiat on kunnossa ja mä noudatan nyt tota ohjeruokavaliota kyllä ihan 100%, en salli itselleni poikkeuksia koska mun mielestä näin on helpompaa. Ensi viikolla on tavallinen neuvola-aika sekä etävastaanotto diabeteshoitajalle. Viimeksi ainakin arvot ei kotimittauksissa ylittyneet kertaakaan ja vauva oli 3,2kg syntyessään eli ei mitään suurta huolta nytkään jos näin jatkan.

Jännä kun toiset saaneet lähetteitä sf-mitan takia ja mulla ei ole vielä kertaakaan sitä mitattu. No maanantaina varmaan sitten :unsure:

Tämä allergia on kyllä niin häiritsevä että siksi oon tänäänkin noussut jo kuudelta kun herään niihin oireisiin. Tarviin kyllä kunnon yjdistelmälääkkeet reseptillä, ei tästä tuu muuten mitään! :devil:

Nyt taidan lähteä koiran kanssa tekemään vähän pidemmän lenkin kun muut vielä nukkuvat.

Hyvää viikonloppua!

KeepGoing 28+0
 
@lyrae, mä olin esikoisesta pari kertaa ultrassa alhaisen sf-mitan takia. Mulle jäi sellainen mielikuva, että ne oli melkeinpä yhtä tyhjän kanssa, lähinnä arvailua, että no eiköhän täällä kaikki ihan normaalisti ole. Kun ei loppuvaiheessa vissiin ultrallakaan saa enää niin luotettavia mittoja, tai ei ainakaan vauvan painosta. Kolmas lapsi ultrattiin päivää ennen synnytystä ja arvioitiin sen perusteella 800 g pienemmäksi kuin oli!
 
Nythän mulla oli taas alhainen sf sen yhden kerran, kun se mitattiin, ja itse asiassa melkein toivoisin, että sama jatkuisi niin, että saisin lähetteen polille. (Tietysti sillä edellytyksellä, ettei vauvalla oikeasti olisi mitään vikaa / hätää.) Nimittäin mut katsotaan tämän tukkoisen nenän kanssa edelleen niin isoksi riskiksi terveydenhuollolle, että en saa ensi viikollakaan mennä neuvolaan. Tilanne ei siis ole muuttunut miksikään eikä varmasti tule muuttumaankaan. Ne maalis-huhtikuiset allergiaoireet loppuivat jo kauan sitten, nyt mulla on vaan tätä itselleni normaalitilaa, että jossain kohti päivää joutuu niistämään, ja raskausajan limakalvoturvotus tuntuu alapään lisäksi välillä naaman onteloissa.

Sanoin eilen neuvolan kanssa puhuessa, että enhän mä voi näillä ehdoilla tulla vauvankaan kanssa sitten neuvolaan, onko tämä nyt ihan loppuun asti mietitty. Kuulemma tulevat katsomaan vauvaa kotiin kahteen kuukauteen asti.

Ensi viikolla saan siis jonkun hoitajan kotikäynnille. Mutta neuvolalääkäristähän ei sitten tule mitään täl systeemillä. Tähän puhelinpalvelulla ei ollut mitään ratkaisua mietittynä. Siksi menisin mielelläni sinne polille käymään, saisi asiantuntevaa palvelua ja kunnon tarkastuksen. Polillehan on pakko ottaa jopa koronapotilaatkin...
 
Alkaa kyllä kiinnostaa sellainenkin aspekti, että kuka kantaa vastuun, jos raskaudessa olisikin jotain pielessä, mikä olisi tullut ilmi ja ollut hoidettavissa normaalilla neuvolaseurannalla.

Positiivisella puolella mieheni ja veljenikin totesivat tässä, että ainakaan mä en voi saada koronaa terveydenhuollosta näillä ehdoilla, parempi vaan, kun tulevat kotiin käymään...

Me ollaan siis jo siirrytty mökille, ihanaa laittaa puutarhaa ja antaa lasten olla vapaasti ulkona. Ensi viikolla käydään sen verran kotona, että saan tuon "tarkastuksen" ja myös muutaman muun asian hoidettua.
 
@merin No tuo just, että jos olisikin jotain hätää, niin kuka sit vastaa siitä, kun ei oo seurattu? :( Tosi typerää.

@KeepGoing Tsemppiä radin kanssa! Mut jos sulla aiemmassa meni ihan ok, niin uskoisin, että menee nytkin. :)

Mä sain rautakokeiden tulokset. Varastorauta 14 eli alhaalla edelleen ja hb 114, tippunu pari pykälää aiemmasta verikokeesta. Nyt ens viikon alussa pitäis neuvolalääkärin ottaa jotain kantaa. Mä toivoisin, että pääsis siihen rautainfuusioon, oon niin väsyny kaikki päivät. Mut pelkään, että ne sanoo vaan, että syö 200mg per päivä ja katotaan sit. Ainut valmiste, mikä mulle sopii on nestemäinen Maltofer ja se tulee tolla annostuksella tosi kalliiksi.

Ton pienikokoisuuden kans oon kyllä miettiny, että oisko se ekan ultran lasketun ajan siirto ollu kumminki väärin. Mä kuitenkin oon aika satavarma, että ovis tapahtui ajallaan eikä 5pv aiemmin. Mun molemmat ultrat oli kuitenki ihan siinä takarajalla, missä vielä saa ultrattua ja kuulemma ekassa voi olla, että sikiö on suorempi kuin keskivaiheilla sitä aikaväliä. Ei kai sillä muuten väliä, mut nuorempi syntyi spontaanisti 42+1, ja jos tää menis samaan, niin käynnistettäis 5pv "ajoissa".

lyrae 28+2
 
@lyrae, millaisia sf-mittoja sulla on aiemmin ollut? Mun kokemuksen mukaan sf ja vauvan koko ei paljon korreloi. Kuten aiemmin kirjoitin, esikoisen sf oli eka alakäyrällä, sitten siirtyi sen alapuolelle ja lopulta lähti taittamaan, siis ei kasvanut ollenkaan tasaisesti. Silti sieltä syntyi terve 3,5-kiloinen reilu puolimetrinen lapsi. Seuraava lapsi meni tasaisesti ala- ja keskikäyrän välillä, mutta painoi silti selvästi esikoista vähemmän. Kolmas meni keskikäyrällä, oli vajaat neljä kiloa ja aiheutti mulle vatsalihaserkauman. Siksi yritän nyt syödä tosi maltillisesti, jospa erkauma ei pahenisi.
 
Heippa! Kiva käydä välillä lukemassa teidän kuulumisia täällä. Ja ihanaa että pääpiirteittäin teillä kaikilla mennyt kaikki hyvin mulla nyt menossa 28+0, sf-mitta ollut ylärajalla, mutta se kuulemma ihan normaalia. Sokerirasitukseen en "päässyt" tällä kertaa, toki jos oireita ilmaantuisi niin sitten asia erikseen.
Pikku jätkä tuntuu olevan välillä tooodella aktiivinen, millon tuntuu hapuilevan kylkiluita ja millon lonkkia mukavaa tietenkin, kun ilmottelee olemassa olostaan, mut jos jättäisi noi kylkiluiden runnomiset edes pois... Esikoinen tosiaan siis tulossa ja kaikki on uutta ja jännää. Kuullut paljon varotteluja harjoitus suosituksista, mutta tietääkseni niitä ei ole ainakaan vielä ollut?? Ainut mitä on ollut niin parin tunnin ajomatkan aikana oli alavatsalla keskellä kipua joka paheni jos liikuin siinä istuessa ja yritin löytää mukavampaa asentoa.. meni kuitenkin samana päivänä ohi niin en sitten kuitenkaan soittanut mihinkään ja nyt ollut taas kaikki kunnossa (y)
Lisäksi kovasti mietityttänyt maidon tulo rinnoista.. sitä ollut aika tasaiseen tahtiin ihan melkein sieltä viikoilta 6(?) asti. Nyt ollut selkeästi enemmän ja välillä aamulla huomannut ihan kunnon läntin lakanoissa ihan normaalia joo että maitoa tulee, mutta viittaisiko tää siihen että maitoa piisannee myös sitten vauvalle tarpeeksi jossei ylikin? Jotain muutakin piti kysyä tai hämmästellä, mutta eihän sitä tämän "raskausdementian" takia muista :ROFLMAO:
 
@merin En muista aiempia, mut ei oo aiemmin seurattu kyllä. Käytiin lääkärin vastaanotolla ja ultras. Oli kuulemma hitusen alakäyrällä, mut ihan ok painoarvio, oleskelee vaan tosi alhaalla, niinku epäilinki. Varmuudeks vielä parin viikon päästä uusintaultra.

Neuvolan terkkari on ilmeisesti nyt pidempään pois jostain syystä ja joudun vissiin eri terkkareille jatkuvasti. Vähän ärsyttää, kun joutuu uudestaan aina selittämään samat asiat...

Rauta-arvojen suhteen ei vissiin tartte odottaa pääsevänsä rautainfuusioon. Hb on liian hyvä, vaikka oireita on runsaasti. No, nyt sentään pääsin kesälomille, mikä vähän helpottaa, kun ei tartte työasioista stressata.

@Piinok Harjoitussuppareiden pitäis olla semmosia kivuttomia mahan kovettumisia ennemminkin. Kivuliaatkaan ei oo satunnaisina vaarallisia, jos menee levolla ohi nopsaa eikä tuu vuotoja. Ilmeisesti nestehukka voi provosoida supistelua, eli varsinki nyt kun säät lämpenee, pitää olla tarkkana, ettei pääse kuivumaan liiaksi.

Aina voi soittaa neuvolaan tai synnärille, jos jokin mietityttää. :)

Maidontulosta en osaa sanoa, itellä on aina maito noussut vasta synnytyksen jälkeen. Mut ainakin se meinaa, että maitoa tulee. :)

lyrae 29+3
 
Moikka,

Mitäs tänne? Hienoa, @lyrae, että ultrassa kaikki hyvin. Mä pääsin sittenkin oikeaan neuvolaan ekaa kertaa sitten helmikuun, kun oma terkka soitti, että voit nyt kyllä tulla, sanoivatpa keskitetyssä palvelussa mitä hyvänsä. Sf oli nyt ala-ja keskikäyrän välillä, ei tarvitse seurantaa siis. Muutenkin kaikki vaikutti olevam normaalisti, jopa hemoglobiini 114 (alkuraskaudessa 116). Mulla siis on ainakin toiminut hyvin tuo, että otan kaksi Obsidania joka toinen aamu.

Maidontulosta ollut juttua täällä. Mulla on tullut vähän maitoa muistaakseni joka kerta synnytyksen lähestyessä. Nyt ei ole vielä näkynyt, sitä odotellessa...

Ihanaa, että nuo tukihenkilörajoitukset on taas poistettu!

merin 32+3
 
  • Rakkaus
Reactions: Hedvig
@merin Ihan mahtavaa, että päästivät nyt vihdoin sut neuvolaan! Ihan ihme touhua ollut kyllä... Mä en ollut vielä ees huomannut, että tukihenkilörajoituksia ois poistettu. Mut mahtavaa, jos on!

Mulla on tullut tosi reippaasti painoa (kohta 20kg) ja oon ruvennut stressaamaan siitä... Lähtöpainoakin kyllä oli 5kg enemmän kuin aiemmissa, vaikka normaalipainosta lähdin) ja paino tippui alun pahoinvoinnissa vaan 2kg, aiemmin 5kg. Voishan noita syömisiä järkeistää kovastikin, mutta kun väsyttää niin pirusti ton raudan takia, niin koko ajan on nälkä. :cautious: Tietty nyt turvotuskin kyllä tuo oman lisänsä painoon. Mut ainakaan vauva ei oo liian iso. :ROFLMAO:

lyrae 29+6
 
Heippa piiiiitkästä aikaa!

Kylläpä aikaa on taas vierähtänyt edellisestä kirjoituksestani. Olen nyt jäänyt kesälomalle ja jatkan siitä suoraan äitiyslomalle. Nyt on siis enemmän aikaa ja jaksamista myös kirjoitella tänne :)

Täällä voidaan vallan hyvin. Poika kasvaa ja mykertelee tuolla masussa - hän viihtyy siellä poikittain! Fyysisesti vointi on ollut hyvä, eikä suurempia kolotuksia tai muita vaivoja ole vielä onneksi ollut. Psyykkinen puolikin on jo paljon parempi, vaikka mielialavaihteluita jonkin verran onkin. Nehän toki taitavat kuulua asiaan muutenkin.. En pystynyt käymään sokerirasituksessa, joten minut laitettiin mittaamaan verensokruja 4krt/pv parin viikon ajaksi. Se on muuten sujunut hyvin, ja arvot ovat olleen hyviä, mutta söhellän jotenkin sen näytteenoton kanssa niin, että liuskoja saattaa mennä monta pilalle ennen kuin näytteenotto onnistuu :O

Uusi kotimme alkaa olla hyvällä mallilla ja vauvallekin jo melkein kaikki tarvittava hankittu. Ystävät ja sukulaiset ovat tosi ihanasti tarjonneet vanhoja lastentarvikkeitaan meille joko ilmaiseksi tai tosi halvalla. Vielä pitäisi pestä ja huoltaa kamppeet, jotta ovat sitten käyttövalmiita.

Viime viikolla kävin eräänlaisella synnytysvalmennuskurssilla. Siellä opeteltiin liikkumaan ja rentoutumaan mm. tanssimalla ja jumppapallon avulla. Lantiopohjanlihasharjoituksiakin tehtiin tietysti :D

Lämpimiä terveisiä kaikille, jotka täällä linjoilla vielä on! <3

-Hedvig ja pojanpallero 31+3
 
  • Tykkää
Reactions: Metsäntähti
Heippa kaikille, jotka vielä ovat kuulolla! Täällä on viikkoja nyt 33+1 ja ikävät alavatsakivut jatkuvat edelleen. Yleensä ovat jommassa kummassa nivustaipeessa, välillä koko alavatsalla ja välillä vähän nivusesta ylöspäin kohdun reunamalla. Viime viikolla kävin kuopuksen neuvolassa ja kysäisin samalla näistä terkalta. Hän arveli, että voisi olla ihan liitoskipuja. En tiedä, ei ole aiemmissa raskauksissa tällaista ollut, ainakaan näin usein. Onko kellään muulla samanlaista?

Muuten menee hyvin, mökillä sen verran projektia, että koko raskaus unohtuu välillä. Vähän jo alkaa jännittää, milloin tämä syntyy, kaksi edellistä syntyneet jo rv 38.

Miten te muut saatte nukuttua? Itse herään tosi usein klo 3 vessaan tai joskus muutenkin, ja sen jälkeen menee valvoessa kuuteen, jolloin saatan vielä hetkeksi torkahtaa. Edellisissä raskauksissa en ole joutunut myöskään käymään öisin vessassa, ikäköhän tämän kaiken tekee... Kaikenlaista olen kokeillut ruoan ja juoman suhteen, mutta vauva tuntuu olevan niin alhaalla, että rakossa ei vaan riitä tila. Toisaalta hän painaa kyllä mahalaukkuakin niin, että ei jaksa kovin paljon syödäkään. Kilot tuntuukin pysyneen tässä raskaudessa erityisen hyvin kurissa.
 
@merin Täällä 33+5 eikä varmaan ihan samanlaista kipua ole, mutta aika lailla sattuu välillä tuonne nivusen tienoille tai ihan häpyluun yläpuolelle. Kestää aina vain hetken, niin olen päätellyt että vauva siellä möyrii jotenkin pahassa kohdassa. Alavatsassa on jonkun verran supistuksen oloisia tuntemuksia, mutta välillä vähän kipeämpääkin enkä oikein ota selvää onko sekin vauvan liikkeistä johtuvaa.

Jäin jo viikko sitten pois töistä eikä kyllä mitään oikein meinaa jaksaa, varsinkaan nyt kuumalla ilmalla. Iltaa kohden olo muuttuu vain tukalammaksi, vatsa tuntuu siedettävältä vain makuuasennossa mutta kun ei jaksaisi koko päivää maata! Onneksi aamuisin on kevyempi olo ja käydäänkin koirien kanssa pidemmällä lenkillä silloin ennen pahimpia helteitä. Suunniteltu sektio on kuulemma joko etisen istukan tai ehkä raskausdiabeteksen takiakin ehkä jo rv37, joten ei tässä kauaa enää tarvitse jaksaa. :)
 
@merin Voisiko kivut aiheutua sitten siitä, jos on tosi alhaalla? Ei kyllä oo mulla ihan samanlaisia ollut missään raskaudessa. Ikä kyllä mullakin tuntuu vaikuttavan, kun tällä kertaa on paljon enemmän kaikenlaista kremppaa.

@Silmu75 Sulla ei sit kyllä enää mee kauaa. :) Mulla on auttanu kuumalla varsinki jalkojen turvotukseen ja pakotukseen kylmäpakkaus, jonka kiedon pyyhkeeseen. Toimii yllättävän kivasti! Tänään istuin jalat ämpärillisessä viileää vettä. :D

Mä sitten sain virtsatietulehduksen kaiken kivan lisäksi... Antibiootin kanssa ei saa syödä maitotuotteita, eikä rautalääkkeen, jota ei kannata ottaa samaan aikaan antibiootin kanssa kumminkaan. Menee syömiset ihan minuuttipeliksi kohta. Ja rauta ummettaa ihan huolella. Se on voinut altistaa tolle vti:llekin. Ja ilmeisesti vti:n aiheuttaja on streptokokki B, jonka takia ehkä sit saan synnytyksessä antibioottitipan. Näin googlen perusteella, toki en ole yndenkään lääkärin kanssa tästä päässyt juttelemaan.

Mä nukun kyllä tosi huonosti. Herään nykyään liian aikaisin siihen, että yläselkä on ihan jumissa. En keksi mikä asennonkorjaus siihen nyt sitten auttais. Jumpata en oo jaksanut aikoihin, hyvä kun pakolliset ruoanlaitot ja semmoset.

lyrae 30+4
 
@lyrae, tsemppiä, ei kuulosta kivalta! Miten pitkän kuurin sait? Mulla oli kolmosen synnytyksessä streptokokki, ja se ei ollut kivaa. Olisin halunnut suihkuun, koska edellisen synnytyksen avautumisvaihe meni nopeasti suihkussa jumppapallon päällä istuskellessa, ja kivut pysyivät siedettävinä. Mutta streptokokin takia suihkuun ei saanut mennä vielä tutkimushuoneessa, jossa jouduin odottelemaan saliin pääsyä pitkään, koska vasta synnytyssalissa laitettava antibioottitippa olisi suihkunkestävä. Kun pääsin synnytyssaliin, sain tipan, mutta olinkin jo ihan auki ja pääsin saman tien ponnistamaan. Oli kyllä kivulias avautumisvaihe, kun ei sinne suihkuun edes päässyt. Ja tippa ehti vaikuttaa vain puolisen tuntia ennen kuin vauva oli syntynyt eli siitä ei katsottu olleen mitään hyötyä vauvan varjelemisessa vaan häntä piti tarkkailla pari vuorokautta syntymän jälkeen mahdollisten tulehduksen merkkien varalta.

Sitten vielä sain itse kotiutumisen jälkeen hurjaa nokkosrokon ja pitkäkestoisen ripulin, jotka eivät voineet johtua mistään muusta kuin siitä antibiootista. Niitä kesti kolmisen viikkoa.

Toivon siis hartaasti, ettei olisi streptokokkia tällä kerralla - toivottavasti ei sullakaan! Mulle on sanottu, että sen aktiivisuus voi vaihdella ihan päivästä toiseen ja siksi se testataankin juuri synnytyksen alkaessa.
 
@merin Jostain luin, että jos on ollut streptokokin aiheuttama virtsatietulehdus, niin saa joka tapauksessa sen antibioottitipan. No, sen näkee sit. Ekan kohdalla tykkäsin ammeesta, tokan kohdalla vesi tuntui pahalta. Tiedä sit, miten tällä kertaa. Mut toi kyllä kuulostaa tosi kurjalta, jos joudutaan rajoittamaan keinoja kivunlievitykseen.

Olettaisin, että kuuri on 5pv. Sitä ei lue missään, mut tossa purkissa on 10tbl ja 2 per päivä annostus. :D

Huh, nää helteet ei tunnu hyvältä mahan kanssa. Sentään nykyisessä kämpässä saa tuuletettua. Jos ois vaan joku mökki minne lähteä, ni olis aiks huippua. Ja varmaan sekä väsymys että helteet että syömiset/ummetukset/lääkitykset alkaa nyt rassata jaksamista, kun koko ajan on tosi kärttynen fiilis.

Koitin eilen jumppailka yläselkää ja onnistuin vaan reväyttämään jotain kohdunkannattimia molemmilta puolin. Siihen kipuun sit heräsin aamulla klo 6. Mitä vaan tekee, niin ei näemmä vaan voi voittaa. :poop:

lyrae 30+5
 
Ah ja voih, @lyrae, sehän on kurjaa, jos tuollainen automaatio on streptokokin suhteen. Mullakin oli se käsitys, että "kerran kantaja aina kantaja" -ajatus pätisi synnyttäjiin. Mutta kun harmittelin asiaa ekalla neuvolakäynnillä, terkka kävi kysymässä neuvolalääkäriltä, miten on. Sen lääkärin mukaan tilanne katsotaan joka kerta uudestaan eikä tippa siis ole mikään automaatio. Mutta voi tietysti olla, että virtsatietulehdus on eri asia, kun ne vissiin uusivatkin herkästi... Mene ja tiedä.
 
Moikka kaikille! Kävin tänään radin takia painokontrollissa ja hupsista keikkaa siellä huomattiin että kohdunkaula on lähtenyt kypsymään, kävin viikko sitten neuvola lääkärillä valittelemassa supistuksista ja vastaanotto oli lähinnä "kuvittelet kaiken, ei sinua supista". Joten nyt haluaisin kysyä miten teillä toisen odottajilla tai asiasta muuten tietävillä on mennyt loppuraskaus jos on paikat alkaneet kypsyä ennen aikojaan, muualta kun lueskelee niin joko on mennyt rajusti yli lasketun tai sitten tulleet ihan todella nopeasti kun kypsyminen on huomattu.

Nappis&tytöntyllerö rv 33+3 la 2.8
 
Moikka kaikille! Kävin tänään radin takia painokontrollissa ja hupsista keikkaa siellä huomattiin että kohdunkaula on lähtenyt kypsymään, kävin viikko sitten neuvola lääkärillä valittelemassa supistuksista ja vastaanotto oli lähinnä "kuvittelet kaiken, ei sinua supista". Joten nyt haluaisin kysyä miten teillä toisen odottajilla tai asiasta muuten tietävillä on mennyt loppuraskaus jos on paikat alkaneet kypsyä ennen aikojaan, muualta kun lueskelee niin joko on mennyt rajusti yli lasketun tai sitten tulleet ihan todella nopeasti kun kypsyminen on huomattu.

Nappis&tytöntyllerö rv 33+3 la 2.8
Mulla oli ekassa raskaudessa tuota. Silloinen neuvolalääkäri oli sitä mieltä, että hyvä vaan, että asiat etenee, valmistelee synnytystä... Tokasta en muista mitään tuon suhteen, kolmannesta kävin tarkastuksessa päivää ennen synnytystä ja olin kuulemma jo vähän auki. Mulle sanottiin, että toisilla se voi tarkoittaa, että synnytys on ihan nurkan takana, toisilla voi mennä noin vielä "pitkään". Että ota noista nyt sitten selvää...!
 
Moikka kaikki! Täällä oon käynyt lueksimassa kuulumisia mutta mukamas en oo ehtinyt mitään kirjoitella.
Eipä mulla mitään erikoista omassa olossa ole, ruokavalio toimii hyvin ja kaikki kotimittaustulokset olleet ok. Liikuntaa tulee harrastettua vähintäänkin lenkkeilyn muodossa joka päivä (tai iltaisin on nyt lenkkeilty kun päivisin liian kuuma). Kahvakuulaa ja salitreeniä satunnaisesti pari kertaa viikossa, nyt vaan tuntuu toi napatyrä vaivaavan taas sen verran että varovainen saa olla. Tukivyö käytössä selkäkipujen ehkäisyyn.

Ihanaa juhannusta kaikille! ❤

KeepGoing 30+5
 
  • Rakkaus
Reactions: lyrae ja Hedvig

Yhteistyössä