~Elokuiset 2020~

Tänään tunsin ekaa kertaa vatsan päältä pienen tönäisyn! Mieli on kyllä ollut paljon rauhallisempi nyt kun liikkeet on alkaneet tuntua - ei niitä vielä paljoa ole, mutta päivittäin kuitenkin. Ylihuomenna toivottavasti rakenneultra, pelkään että hoitohenkilökunta sairastuu tai jotain ja sekin peruuntuu... Ens viikolla olisi neuvolan synnytysvalmennus (tai jokin sen tapainen, synnytysvideosta oli ainakin puhetta), mutta nyt ei oikein mistään menoista tiedä että mitä tässä vielä ehditään perumaan. Toivottavasti sitten vähän myöhemmin päästetään edes sinne synnytyssairaalaan tutustumiskäynnille.

20+5
 
Mä soitin tänään aamulla yksityiselle ja varasin sinne ajan ultraan. Se ei ole mikään rakenneultra, mutta ainakin saadaan miehen kanssa molemmat olla paikalla kun lapsen sukupuoli selviää. Pari päivää sen jälkeen menen sitten yksikseni vielä sinne rakenneultraan.

Tänään oli sitten vapaapäivä, kun ei me sinne reissuun päästy. Aamulla oikein masensi kun mietin, että tänään meidän piti olla lähdössä. Ajattelin sitten, että käyn piristykseksi avoimessa neuvolassa kuuntelemassa vauvan sydänääniä. No, arvatkaapa vaan oliko sekään auki. :rolleyes::D
 
Rakenneultrassa kaikki hyvin <3 poitsu esitteli nyyttejään ahkerasti xD muutenkin oli hyvä näkyvyys ihan kaikelle. Seuraava ultra toukokuun alussa, kuten myös pissa- ja verikokeet ja toinen sokerirasitus. Täällä onneks pitää sokerirasituksessa odottaa vaan yksi tunti sen litkun jälkeen. Kumpa ei sillonkaan kosahtais ku ei alkuraskaudessakaan!

Täällä eristys jatkuu. Toisaalta oli ihan kiva että pääsi tänään ulos ees tuon ultrakäynnin verran. Maskit laitettiin asiakkaille ja henkilökunnalla oli myös. Tästä eteenpäin ku mies käy kaupassa ni hänki käyttää maskia ja kumihanskoja. Kaikki keinot käyttöön ettei tartuta itseään tai muita
 
Ihania ultrakuulumisia täällä!

@Silmu75 Jännittävää tuntea liikkeet vatsan päältä. :) Toivottavasti pääset tutustumiskäynnille sairaalaan! HUSin alueella niitä ei kai toteuteta nykyään muutenkaan... Miten meni ultrassa?

@Metsäntähti Voi miten kivaa päästä ylimääräiseen ultraan!

Tänään oli lääkärineuvola ja sydänäänet kuunneltiin! Oli taas niin hyvä saada kuulla ne äänet. Terveyskeskuksen ovessa oli lappu, että kaikki terveyskeskuksen ryhmät on peruttu. Saa nyt nähdä, mitä perhevalmennusryhmille käy... Lääkäri ei osannut sanoa.

Tänään 19+1
 
Viimeksi muokattu:
@Silmu75 Paljon onnea pojasta!

Miten teillä muuten menee, joilla on lapset kotona nyt kun koulut on kiinni?

No täällä vast karanteenin viides päivä mut kyllähän tää on vähän erilaista ku normisti nu 6v on koulussa xD tehään miehen kaa kotona töitä ni tänään esim ku menin olkkariin ni bonus oli vähän askarrellu ja oli askarteluliimaa ja akryylimaalia pisin lattiaa -.- Hain isänsä siivoamaan sotkun xD Kyllähän täs vähän kaikilla on pinna kireällä aina välillä. Mut ei nyt mitään suurta draamaa. Eniten mua ärsyttää ku mies katoaa toimistoonsa ja jos mä teen olkkarissa duunia niin bonus roikkuu mussa kokoajan eikä anna keskittyä :/ siks menin makkariin tekee duunia tänään ja mikä olikaa lopputulos xD mut erikoistilanne niin vaatii kaikilta joustoa ja ymmärrystä. Toivon vaa ettei yli kuukautta kestäis tää karanteeni
 
Mä en kyllä varmaan pääse sinne ultraan ollenkaan, ei taida nuha loppua koskaan. Joka aamu ihan tukossa ja sellaista pientä viluttamista. Päivällä tukkoisuus vähäisempää, mutta saa niistää säännöllisesti kuitenkin. Maanantaina pitäisi olla ultra.

Musta on vaan kiva, kun on koko perhe kotona. Ollaan muutenkin totuttu yhdistämään työt ja lastenhoito, joten ei tämä sinänsä uutta ole muuten kuin siltä osin, että koskee koko päivän kaikkia lapsia. Yksi lapsistamme on sellainen ultrakapinallinen tulta ja tappuraa oleva pakkaus, kun taas kaikki muut perheessä melko rauhallisia luonteita. Voisi luulla vaihdokkaaksi, ellei yhdennäköisyys yhden sisaruksen kanssa olisi hämmästyttävän suuri. Eli hänen kanssaan on ollut aikamoinen määrä yhteenottoja, mutta toisaalta tuntuu, että tästä voi seurata jotain hyvääkin, kun hänkin alkaa ymmärtää olevansa vastuussa käytöksestään ja sen kautta muunkin perheen toimivuudesta. On siis jo ihan kouluikäinen.
 
No täällä vast karanteenin viides päivä mut kyllähän tää on vähän erilaista ku normisti nu 6v on koulussa xD tehään miehen kaa kotona töitä ni tänään esim ku menin olkkariin ni bonus oli vähän askarrellu ja oli askarteluliimaa ja akryylimaalia pisin lattiaa -.- Hain isänsä siivoamaan sotkun xD Kyllähän täs vähän kaikilla on pinna kireällä aina välillä. Mut ei nyt mitään suurta draamaa. Eniten mua ärsyttää ku mies katoaa toimistoonsa ja jos mä teen olkkarissa duunia niin bonus roikkuu mussa kokoajan eikä anna keskittyä :/ siks menin makkariin tekee duunia tänään ja mikä olikaa lopputulos xD mut erikoistilanne niin vaatii kaikilta joustoa ja ymmärrystä. Toivon vaa ettei yli kuukautta kestäis tää karanteeni
Toivotaan tosiaan, ettei pidempään kestä!
 
  • Tykkää
Reactions: SwanDeSol
@merin Peukut pystyyn, että sun flunssa helpottaisi pian ja pääsisit ultraan maanantaina!

Tunsin tänään liikkeitä ensimmäisen kerran mahan päältä. Vauva punki itsensä jotenkin tosi alas ja siitä häpyluun yläpuolelta tuntui selkeästi.

Tänään 19+2.
Oih ihanaaa! Tää on kyl niin ihanaa aikaa ku alkaa pahoinvointi olee taputeltu ja tuntuu liikkeitä jo päivittäin <3 Nytki siellä jotain riehutaan ku oon käymässä nukkuu ;D Tiiän kyllä et mitä isommaks lapsi kasvaa tuolla kohdussa niin sitä epämukavammaksi nuo liikkeetkin kai käy jossain kohtaa, mutta vielä toistaseksi saa vaan nauttia! Vaan kerran toi poika potkasi/löi mun virtsarakkoa niin et tuli heti sellanen olo että nyt tulee pissat housuun xD että vähällä tässä pääsee vielä.

Espanjassa oli tänään isänpäivä <3 ja mulla eilen synttärit, niin vähän tälläsia maailmanlopun juhlapäiviä tässä kotosalla vietetty :D
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
On tää niin naurettavaa. Olen yrittänyt tänään Omapolun kautta siirtää ultra-aikaa, koska se on maanantaina klo 8, enkä voi mitenkään taata, että nuha on ohi silloin. Omapolulle kirjautuessa tulee joka kerta sivu "Hups! Jotain meni vikaan!". No, sitten ajattelin soittaa. Sähköpostiin tulleessa ajanvarausvahvistuksessa ei ollut puhelinnumeroa. Sitten yritin etsiä HUS:n sivuilta tietoa, mutta ei sieltä millään löytynyt mitään. Kyllä löytyy tietoa ultraäänitutkimuksista ja synnytyksestä jne., mutta ei juuri sitä sivua, minkä @KeepGoing mulle aiemmin linkkasi (jossa oli se tieto, että tutkimuksiin pitää mennä yksin). Jos en olisi sitä linkkiä täällä saanut, en olisi tiennyt moisen sivun edes olevan olemassa.

No, siltä sivulta sitten kävi ilmi, että nyt onkin palvelu muuttunut Omapolusta Maisa-palveluksi, ja sitä kautta pääsee kirjautumana omiin varauksiin. Miksei tuollaista tietoa ole tullut neuvolasta tai sähköpostiin tai mihinkään? Mun sähköpostissakin oli linkki sinne Omapolkuun varausten mahdollista muuttamista varten. Mutta: eihän sieltä mitään voi enää muuttaa, kun kello oli kaiken tämän ansiosta jo yli 12. Nyt jonotan sitten sitä täällä puhelimessa... Ja numero siis löytyi vasta sieltä täältä linkatulta sivulta.
 
  • Surullinen
Reactions: KeepGoing
No niin, sain ajan peräti kahden viikon päähän. Silloin onkin sitten viikkoja jo 22+4 (ja varmaan uusi tauti päällä...) Eipä se nyt sinänsä niin nuukaa, keskeytys ei ole meille vaihtoehto kuitenkaan, mutta onhan tämä odottavan aika todella pitkä. :(
 
@merin Voih, kuulostaa kyllä niin rasittavalta sun taistelu tänään tuon yhteydensaannin kanssa! Julkisen systeemi on välillä "ota tai jätä" ja jos muottiin ei mahdu niin sitten se on "voi voi..." Taidan vähän kärjistää, mutta siltä se joskus tuntuu.
No, onneksi kuitenkin sait ajan siirrettyä, vaikka myöhäiseksi menikin!!
 
vierailija
Hei!

Mitä ajatuksia teissä herättää Korona ja kun olette raskaana? Itsellä rv 17 nyt menossa. Sairaslomalla iskias ja lannealueen kivun vuoksi. Tämän koronan takia ei kiinnostaisi enään mennä ollenkaan töihin. Ahdistava ajatus, kun kukaan ei tiedä miten tämä tauti voi vaikuttaa tässä vaiheessa raskautta. on vain olettamuksia ja luuloja.
 
Hei vierailija!

En minäkään enää alun shokin jälkeen ole erityisen huolissani. Mahdollisen sairauden iskiessä ajattelin toimia juuri kuten @MonaLisa33 yllä kertoi. Toivoisin kuitenkin, että pahin epidemiahuippu olisi ohi siihen mennessä kun lapsi syntyy.

Eilen illalla nukkumaan mennessäni olin tuntevinani lapsen liikkeitä mahan päältä. Tätä ennen en varsinaisesti ole tuntenut mitään, ja nytkin on vähän epävarma olo, että pyörikö siellä lapsi vai joku muu. :LOL:Tänään rv 18+3.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33
Hei!

Mitä ajatuksia teissä herättää Korona ja kun olette raskaana? Itsellä rv 17 nyt menossa. Sairaslomalla iskias ja lannealueen kivun vuoksi. Tämän koronan takia ei kiinnostaisi enään mennä ollenkaan töihin. Ahdistava ajatus, kun kukaan ei tiedä miten tämä tauti voi vaikuttaa tässä vaiheessa raskautta. on vain olettamuksia ja luuloja.
Mulla sama fiilis. Eli kun ei kukaan tiedä, miten se vaikuttaa tässä vaiheessa raskautta sikiöön, niin en kyllä todellakaan haluaisi sitä sairastaa. Eihän tällaista virusta ole kukaan koskaan raskausaikana vielä sairastanut, joten olemme hyvin epäkiitollisessa "tutkimusjoukossa". Meillä onneksi työpaikka on suljettu ja kaikki määrätty etätöihin.
 
Meillä mennyt takapakkia tuo kuopuksen omaan sänkyyn siirtyminen. Hyvän alun jälkeen jouduin ottamaan hänet taas viereen pari viikkoa sitten sattuneen sormiturman seurauksena, kun piti seurata lämpöä ym. ekat yöt. Nyt on sormi muuten hyvä, paitsi kynnen irtoamista odottelemme. Lapsi itse tosin välttelee sen käyttöä edelleen. Mutta.siis nyt hän ei millään haluaisi nukkua taas omassa sängyssä.

On muutenkin nyt ihan täysin mussa kiinni koko ajan. Nyt, kun tämän koronatilanteen takia ollaan oltu koko ajan kotona ilman muita hoitoratkaisuja puolitoista viikkoa, niin koko ajan on "äiti, äiti, äiti" - ei isäkään kelpaa, vaikka muuten isi ollut suosikki vauvasta asti (sanoi "isi" 10 kk iässä ja "äiti 1 v 10 kk iässä). Edelliset lapset olleet niin äitiorientoituneita, että tämä ollut raikasta vaihtelua. Vaan nytkö se äitivaihe iskee...

Aloin neuloa vauvalle paitaa, mutta tämä vaikuttaa epäilyttävän suurelta. Koko on 3 kk, mutta ympärykseltään (neule kun joustaa) menisi ihan kevyesti tuolle meidän kohta kolmivuotiaallekin. Olen mittaillut moneen otteeseen ja käynyt kaikki mallin mitat läpi ja vertaillut muihin malleihin, ja ihan niiden puitteissa on kyllä. Mutta en kuitenkaan ole vakuuttunut, kun muistaa, miten pieniä nuo pienet ovat. Nyt pitäisi joko purkaa ja pienentää tai jatkaa näillä mitoilla ja ottaa, mitä tulee.
 
Korona ei mitenkään kamalasti huolestuta, vaikka tietysti kaiken varalta jättäisin mielelläni sen sairastamisen väliin nyt raskausaikana. Vähän harmittaa kun on tunnollisesti suojautunut tavalliselta influenssalta rokotteella, ja sitten tulee tällainen yllätys mihin ei voinut mitenkään varautua. Olen myös kaupassa töissä, että ei auta kuin toivoa ettei kohdalle osu jotain naamalle pärskähtävää taudinkantajaa...

Huomenna rakenneultra vol.2 ja tietysti pitää vapaapäivänäkin herätä aikaisin kun aika on jo klo 8. Harjoitellaan univajetta vauvaa varten. :D

21+5
 
Täällä ollaan jo toista viikkoa karanteenissa. Aika sattuma kun ennen karanteenia oli ihan sikaupeita kelejä ja nyt iski sitten sateet :D Mutta ei nää täällä onneks kovin pitkiä aikoja kestä, että hellepäiviä ootellessa niin jaksaa kököttää himassa vähän paremmin. Onneksi meillä on monta terassia ja parveketta ja oma piha. Ilman ulkoilumahollisuutta olis tää kökkiminen paljon ikävempää. ´Toki koiria meillä on ja saa viiä kusilenkille, mutta ei saisi poistua 150m pitemmälle kotiovelta ja homma pitäisi hoitaa mahd nopeasti. Mutta toivottavasti auttaa tää tiukka karanteeni täällä rannikolla ja ei lähtisi liian nopeaan leviämään virus. Madridissahan ne on jo ihan pulassa ku se levis niin nopeaa :( Siellä ei riitä kaikille hoito ja osa vaan joutuu kuolemaan. Eikä ruumishuoneilla oo enää tilaa ni nyt ne otti jäähallin käyttöön ruumiiden säilömistä varten. Ja messuhallista on tehty kenttäsairaala... että näin. Pysykää ihmiset kotona.
 
  • Surullinen
Reactions: lyrae ja KeepGoing
Me hankittiin nyt sitten vaunut. Ehkä vähän pidempään ois voinut odottaa tätä hankintaa, mutta en enää malttanut! :D Halvat ja käytetyt löytyi itorin kautta. Ajattelin, että niillä pärjää alun, kunnes selviää, tarvitseeko vaunuilta jotain tiettyä, mitä nämä ei tarjoa. Illalla sitten pesemään vaunun kankaita. :)

Tänään 20+1.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: merin
Koronatilanne huolestuttaa vaihtelevasti. Oma astma ei oo ihan täysin hoitotasapainossa, mut suurinpiirtein. Oon etätöissä, niin ei silleen kauheasti tartte käydä altistumassa.

Mulla on toi maha kasvanut jo melkoisesti, joten ulkoiluhousut ei oo mahtunu enää aikoihin. No, ostin sit henkselit ja ne toimii ihan loistavasti! Oon niin tyytyväinen! :D Mahatuubi viel housunkauluksen päälle ni ei näy aukinainen sepalus. :D

Närästää joinain päivinä jatkuvasti, joinain vaan illalla ja koko ajan väsyttää. Voi johtua myös etäkoulun ja -eskarin pyörityksestä omien töiden lisäks + siivoilut ja ruoanlaitto. Iltaisin nukahdan sohvalle useammin kuin en. Ei o energistä keskiraskautta siis näkyny täällä. Ja hartiat ja niska on jumissa. Tein eilen Elixian ilmasen raskausjoogatunnin, mut ehkä jumitti vaan lisää. Pitäis vaan yrittää liikkua enempi ylipäätään, mut ku ei meinaa jaksaa.

lyrae 18+5
 
Koronatilanne huolestuttaa vaihtelevasti. Oma astma ei oo ihan täysin hoitotasapainossa, mut suurinpiirtein. Oon etätöissä, niin ei silleen kauheasti tartte käydä altistumassa.

Mulla on toi maha kasvanut jo melkoisesti, joten ulkoiluhousut ei oo mahtunu enää aikoihin. No, ostin sit henkselit ja ne toimii ihan loistavasti! Oon niin tyytyväinen! Mahatuubi viel housunkauluksen päälle ni ei näy aukinainen sepalus.

Närästää joinain päivinä jatkuvasti, joinain vaan illalla ja koko ajan väsyttää. Voi johtua myös etäkoulun ja -eskarin pyörityksestä omien töiden lisäks + siivoilut ja ruoanlaitto. Iltaisin nukahdan sohvalle useammin kuin en. Ei o energistä keskiraskautta siis näkyny täällä. Ja hartiat ja niska on jumissa. Tein eilen Elixian ilmasen raskausjoogatunnin, mut ehkä jumitti vaan lisää. Pitäis vaan yrittää liikkua enempi ylipäätään, mut ku ei meinaa jaksaa.

lyrae 18+5

Mikäs tommonen raskausjoogatunti on? Tai mist sen näkisi? :) Aika paljon sulls kyl puuhaa ja tekemistä on, en moittisi siitä ettei enää riitä energiaa liikkumiseen. Täytyyhän sitä levätäkin ja etenki raskaana ollessa. Mulle on auttanu ku kuminauhan kaa saan käsiä ja olkapäitä pyöriteltyä ja vähän jumpattua, ni alkaa veri kiertää ja helpottaa vähän niskajumit.
 
  • Tykkää
Reactions: MonaLisa33

Yhteistyössä