~Elokuiset 2020~

Keskenhän tämä raskaus sitten meni. Perjantain itkin miehen lohdutellessa vieressä, vuoto ei vielä ollut kovin runsasta mutta kivut sitäkin kovemmat. Tänään vuoto runsastui ja sikiöpussi kaikkine riekaleineen tuli ulos. Eipä olisi uskonut että näin pahalta voi tuntua, mutta lapsen aika ei ilmeisesti ollut nyt. Tsemppiä kaikille odottaville ja toivottavasti teillä on parempi tuuri!

Oon niin pahoillani :'( Tsemppiä suruaikaan <3 Itse keskenmenon myös kokeneena voin sanoa että aika auttaa vaikka kliseiseltä kuulostaakin. Ehkä luonto hoiti tehtävänsä ja kaikki ei ollut kunnossa.
 
Np-ultrassa käyty ja vastasi 12+4, mutta LA ei muuttunut joten jatkan tällä samalla 12+2. Nub-teorian mukaan lääkäri veikkasi poikaa, mutta selviää 4 viikon päästä varmaan kun on uusi ultra :) Lääkäri siis huomasi että joku verisuoni mikä menee käsittääkseni istukkaan on hieman tiheän oloinen tms. Tästä syystä seurataan ultralla joka kuukausi, jos näyttää että veri ei kulje kunnolla sitä kautta, niin sitten vaan määrätään aspiriinia kerran päivässä otettavaksi. Eli ei mitään sen kummallisempaa.

Nyt ollaan kyllä vähän pulassa kun ei keksitä mitään hyviä pojan nimiä! :D Onneks voi pitää takaporttina Danielia jossei muuta keksi xD se toimii kaikilla kolmella kielellä ainakin. Muuten en sitä haluisi antaa ku on niin yleinen nimi täällä. Täällä Espanjassa on siis sellainen kulttuuri että nimi keksitään aikalailla heti ja sitä käytetään raskauden aikana, eikä salailla esim sukupuolta tai nimeä niinkuin Suomessa.

Huomenna on nyt sitten vielä julkisen puolen np-ultra. Miestä käy vähän sääliksi kun ei sen työpäivistä meinaa tulla mittään ku jatkuvasti ramppaa mun kanssa noissa lääkäreissä! :x
 
Minkälaisia tuloksia olette saaneet seulonnoista. S-Pappa sekä Hcg-B? Mitkä teillä oli viikot kun kävitte verikokeessa? Minulla on tässäkin raskaudessa arvot niitä luokkia että istukka ei toimi kunnolla ja SGA vauva tulossa tästäkin.
 
Minkälaisia tuloksia olette saaneet seulonnoista. S-Pappa sekä Hcg-B? Mitkä teillä oli viikot kun kävitte verikokeessa? Minulla on tässäkin raskaudessa arvot niitä luokkia että istukka ei toimi kunnolla ja SGA vauva tulossa tästäkin.
Hei ja tervetuloa! Mitä tarkoittaa SGA-vauva, en ole törmännyt termiin aiemmin? Kävin verikokeessa viime viikolla 10+4, mutta ultra on vasta viikon päästä 12+3, ja tulokset tulee kuulemma postissa (!!) jos ovat normaalit. Muuten soittavat. Eli joka tapauksessa vielä kestää, ennen kuin mitään tuloksia saan.
 
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
6.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
17.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
18.8 Jmilla
20.8 PinskuPinsku, 3.lapsi
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
24.8 lyrae, 3.lapsi, Jorvi
25.8 najohanna
26.8 Jonsku88, 2.lapsi, Tays
29.8, Venlala, 1.lapsi, Tyks
30.8 Jenspa91, 3.lapsi
30.8 Marenkinen, 1.lapsi

korventyttö
Habib
Nappis_
 
Tervetuloa uudet!

Minä kävin viime viikolla verikokeissa mut ei näkyny tulokset Kannassa. On kyllä merkinnät kaikista mut varmaan vasta laitetaan myöhemmin näkyviin ettei tee omia johtopäätöksiä tuloksista. Edellisen raskauden tulokset kuitenkin näkyi joten oletan että nytkin tulee myöhemmin :)
 
Tervetuloa joukkoon @Nappis_ ja @Marenkinen :love:

Mulla oli tänään nyt se julkisen puolen np-ultra ja tämäkin lääkäri selitti nub-teoriasta ja sanoi että kyllä pojalle näyttäisi aika pitkälti. No me alettiin nyt kutsumaan nappulaa sit Danieliksi kun se on ainoo poikanimi tähän mennessä mistä molemmat tykätään :LOL: Mutta 4 viikon päästä tosiaan selviää varmaksi sitten.

Mies otti ultrakuvat mukaan töihin ja kertoo nyt vihdoin isälleen (joka on sen pomo) kun tosiaan sen isäkin jo varmaan vähän ärsyyntyy kun toinen kokoajan pois töistä meidän lääkärireissujen takia:cautious:. En oikeen pidä hänen isästä eikä mieskään ole sen kanssa tekemisissä muuten kuin töissä oikeastaan, niin ei oo ollu kiirettä kertoa :whistle: Sit vielä kun bonuslapsen äidille kertoo tällä viikolla niin VIHDOIN saadaan kertoa tulevalle isoveljelle :love: se niin repeää riemusta <3
 
  • Tykkää
Reactions: merin ja Marenkinen
@merin Minä oon sitä mallia äiti ihminen että en oikeastaan huolestu mistään. Minua vain ärsyttää oikeastaan se että raskaana olevia pidetään niin kuplassa että asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä. Ja tämä istukan toiminnan heikentyminen on luultavasti riesana jokaisessa tulevassakin raskaudessa jos niitä vielä tämän jälkeen on. Joten ihan sillä kysyn koska olen kiinnostunut aiheesta ja siitä mitkä asiat siihen vaikuttaa. Esim. Tyttö raskaudessa papp-a arvo voi olla samalla henkilöllä korkeampi kuin poika raskauden.
 
@merin Minä oon sitä mallia äiti ihminen että en oikeastaan huolestu mistään. Minua vain ärsyttää oikeastaan se että raskaana olevia pidetään niin kuplassa että asioista ei voida puhua niiden oikeilla nimillä. Ja tämä istukan toiminnan heikentyminen on luultavasti riesana jokaisessa tulevassakin raskaudessa jos niitä vielä tämän jälkeen on. Joten ihan sillä kysyn koska olen kiinnostunut aiheesta ja siitä mitkä asiat siihen vaikuttaa. Esim. Tyttö raskaudessa papp-a arvo voi olla samalla henkilöllä korkeampi kuin poika raskauden.
Hmm, mielenkiintoista. Täytyypä katsoa noita labroja, kun tulokset joskus tulevat! Ja kiva, että olet rauhallisin mielin siellä. Olisi mielenkiintoista kuulla, miten se näkyy, ettei asioista puhuta oikeilla nimillä? Senhän nyt ainakaan ei luulisi olevan kenenkään etu.
 
@merin No ainakin se siinä näkyy että esimerkiksi jos tulee raskaudessa ongelmia ja niistä kysyy niin ikinä ei saa oikein selvää vastausta, vaan kaikki myhäilee niin sanotusti takkiinsa. Ja sitten omakannasta saa lukea sen karun totuuden mitä ei viitsitty kasvotusten sanoa.
 
Elokuiset 2020

1.8 lillans
1.8 Sunshine90, 1.lapsi, HUS
1.8 Pörröviltti
1.8 SwanDeSol, 1.lapsi
3.8 rosemarie, 1.lapsi, SATKS
3.8 Ilonjaonnen, 1.lapsi, EKKS
5.8 Karpalo88
5.8 Helema, 2.lapsi
6.8 Bubblemama
6.8. Nadine88, 2.lapsi, SATKS
7.8 Taimis, 3.lapsi
8.8. merin, 4. lapsi, NKL
9.8 Emilia.
10.8 Kettupieni, 1.lapsi, OYS
10.8 Hedvig
10.8 Marilainen
10.8 deeä
11.8 Evananna, 4.lapsi, KYS
11.8 MonaLisa33
11.8. heidihm, 2. lapsi, SATKS
13.8 Varpu88, 5.lapsi
14.8 Appelsiiniomena, 2. lapsi, NKL
14.8 Kyfi, 4.lapsi, PKSSK
14.8 KeepGoing, 6.lapsi, Espoon sairaala
15.8 Aileen, 2.lapsi
16.8 Aavikkokettu, 1.lapsi, OYS
16.8 Uusintayritys
17.8 susu90, 2.lapsi, PHKS
17.8 Emiliee
17.8. Emerentia, 2. Lapsi, Tays
18.8 Jmilla
20.8 PinskuPinsku, 3.lapsi
21.8 P1kkuMyy, 2 lapsi, Tays
21.8 Hipshops, 2.lapsi, NKL
23.8 Aurorials, 2.lapsi
24.8 Aava1216, 2.lapsi
24.8 mursutin
24.8 lyrae, 3.lapsi, Jorvi
25.8 najohanna
29.8, Venlala, 1.lapsi, Tyks
30.8 Jenspa91, 3.lapsi
30.8 Marenkinen, 1.lapsi

korventyttö
Habib
Nappis_
Poistin itseni pois listalta kun siirryin tuonne Syyskuisiin
 
Siis voiko olla mahdollista että 5 viikon oksettavan olon jälkeen on nyt kaksi päivää ollut suhteellisen normaali olo. :) ihanaa jos pahoinvointi alkaa nyt helpottaa. Tänään 10+5 ja sydänäänet löytyy dopplerilla joka kerta heti. Tänään kyllä liikkui sen verran paljon että kun löytyi niin heti vaihtoi paikkaa. :D ensi viikolla nt-ultra. :love:
 
  • Tykkää
Reactions: lyrae ja merin
Siis voiko olla mahdollista että 5 viikon oksettavan olon jälkeen on nyt kaksi päivää ollut suhteellisen normaali olo. :) ihanaa jos pahoinvointi alkaa nyt helpottaa. Tänään 10+5 ja sydänäänet löytyy dopplerilla joka kerta heti. Tänään kyllä liikkui sen verran paljon että kun löytyi niin heti vaihtoi paikkaa. :D ensi viikolla nt-ultra. :love:
Ihanaa, miksikäs ei voisi olla, kun keho sopeutuu hormoneihin. Mulla 11+4, ja 11-viikon alusta ollut vähemmän pahoinvointia. Ei kokonaan poissa, mutta olo on kuitenkin miellyttävämpi. Ultra ensi tiistaina, mutta haluan uskoa, että tuolla joku on... Ja jes, rinnat alkaneet vihdoin kasvaa tällä viikolla. (y)
 
Onko teillä tullut mitään ”tyttö- tai poikaoloa”?

Mulla tää raskaus on vähän erilainen kuin ensimmäinen (silloin odotin poikaa), niin oon nyt alkanut tulla vahvasti tyttöolo. Toki siis oireista ei välttämättä voi päätellä sukupuolta ja kaikki raskaudet on erilaisia. Tässä raskaudessa sain plussan jo reippaasti ennen menkkojen alkamiskohtaa kun esikoisessa sain plussan ruutuun vasta lähempänä kp 40. Esikoisessa myös karvan kasvu oli kamalaa ja siitä tiesin odottavani poikaa. Nyt menee melkein viikko sheivaamatta. Ekassa raskaudessa himoitsin lihaa ja tässä taas kaikki liha etoo. Tai ylipäätään lämmin ruoka etoo. Esikoisessa naama oli täynnä näppyjä ja tukka lähti päästä ja nyt ei mitään. Ja ekassa raskaudessa maha kasvoi todella nopeasti ja nyt tuntuu, että iltaturvotusta lukuun ottamatta mahaa ei ole ollenkaan. Mielialakin vaihtelee nyt paljon enemmän kuin ekassa.

Saa siis nähdä kumpi tulee :LOL: Ehkä pientä toiveajattelua tytöstä vaikka toki jo näin pojan äitinä olisi helppo saada toinen poika. Olisi kaikki valmiina jo.
 
@Nappis_ @Marenkinen Tervetuloa mukaan ja onnea raskauteen! :love:

Koitin jo eilen tulla kommentoimaan, mutta en jostain syystä päässyt kirjautumaan. Välillä tää foorumi tuntuu tökkivän kännykän kanssa.

Mulla meni totaalisesti hermo tähän jatkuvaan ruskeaan vuotoon, josta olen kertonut, ja kävin PerheArtella ultrassa. Siellä hän polski hyvävointisen oloisena! Ensi viikolla on sitten se niskaturvotus ultra ja riskiviikot ohi. Ei enää montaa päivää ja suurin jännitys ohi!

@Nappis_ Mulle oli tullut jo tullut osa verikokeen tuloksista. S-Pappa oli korkea, vähän yli 2000 ja se toinen, s-hcgbv, myös korkea n. 145.

Eipä noista voi mitään päätellä.
 
Me ei olla kummastakaan tiedetty odotusaikana virallisesti, mut niin selkee olo oli, että tiesin sekä tytön että pojan kohdalla. Nyt ei oo vielä ollut selkeää oloa kumpaankaan suuntaan, mut viimeksiki tais olla vasta ekan ultran jälkeen. Tää paha olo peittää kaiken muun alleen, että ei juurikaan tule havainnoineeksi muita oireita. Ai vitsit, että toivoisin niin kovasti, että mullakin alkais tossa reilu viikon jälkeen helpottamaan! Tänään 9+1 ja tuntuu, että aika vaan matelee. Alkuraskauden ultrassa ei käyty enkä doppleria omista, joten en tiiä ees, onko tuolla ketään. Yksi tuulimunaraskaus on tässä välissä ollut, mutta siinä mulla ei ollut normaaleja oireita ja arvasinkin suht alussa, että ei ollut normaalitilanne. Tosin se raskaus ei varsinaisesti ollut toivottu, mutta ei oltais pahalla silloin kolmatta katottu, jos oliskin tärpännyt. Mentiin tuolloin varmoilla päivillä, ajatuksella, että tulee sit, jos on tullakseen.

Oonhan mä kaikkia kauhukuvia miettiny, että jos olenki kärsiny turhaan nää kaikki kohta 5 viikkoa (herranjestas, niinkö vähän muka, tuntuu kahdelta kuukaudelta), jos siellä ei oliskaan alkiota ollenkaan. Mut ehkä mä nyt oottelen sinne nt-ultraan, kun ei ylimääräistä rahaa oikein ole.
 
Ihana kuulla, että joillakin alkaa pahoinvointi lievittää! Täälläkin on ollut pari parempaa päivää. Täytyy toivoa, että sama kehitys jatkuu. Eikö se näillä viikoilla saatakin jo vähän helpottaa? Tänään on 11+0.

@Helema Mulla on jostain syystä poika-olo, vaikka ei olekaan mitään, mihin verrata. :love:

Mä en ole pahoinvoinnin keskellä halunnut enää ahtautua kireimpiin housuihini, vaan koittanut maksimoida mukavuuden. Tuli jo selailua äitiysvaatteita netistä ja mietin, että ehkä jotkin "joustofarkut", siis sellaiset joissa on vyötäröllä sivuissa joustokangasta, vois olla kätevät tässä kohtaa. Sellaiset tuubihousut tuntuu vielä vähän turhilta (ja ne näyttää siltä, että ne valuu??). Onko teillä kokemusta äityisvaatteista? Mitkä merkit olis hyviä ja laadukkaita ts. käyttökelpoisia ja istuvia?
 
@lyrae täällä samoja ajatuksia (n) yhdelle kaverille avauduin asiasta ja kerroin että pelottaa kun "ei niin hirveesti oireita oo ollut" (vaikka tarkemmin ajatellen koko ajan pyörryttää ja etoo jne.. rinnatkin melkein tuplasti isommat) no siihen kaveri kuitenkin vastas kylmästi, että tuskin siellä sitten mitään on.. melkein tuli itku, en tiiä oliko se häneltä jotain kateutta vai mitä, mut ei kyllä itellä tulis mieleenkään tollasta sanoa :unsure:

Onks teillä jotain vinkkejä miten rentoudutte kaikkien pelkojen ja pahojen ajatusten keskellä? :)
Entä mitä liikuntaa harrastatte raskauden aikana?

@MonaLisa33 vähänkäytetty.fi sivuilta katsoin äitiysvaatteita :)
 
@MonaLisa33 Ei noista arvoista koska ei voi tietää oletko käynyt verikokeissa vk 10 vai 13, esimerkkinä neiti x on raskausviikolla 10 hän käy seerumiseulonnassa papp-a arvo on 739 joka luokitellaan normaaliksi niille viikoille. Neiti y käy seulonta verikokeessa samalla viikolla ja hänen papp-a arvonsa on 2200 joka viittaisi pidemmällä olevaan raskauteen tai siihen että mahassa on enemmän kuin 1 vauva.
 

Yhteistyössä