~Elokuiset 2020~

Mulla alkaa olemaan jaksaminen aika lopussa.. väsymys painaa ja stressi koko tästä raskaudesta.. tai siitä että onko sitä. Turvottaa tosiaan ihan älyttömästi ja tunnen itseni todella rumaksi. Huomenna olisi yhdet juhlat ja niihin oli tarkoitus laittaa mun suurin ja väljin juhlapaita mutta sitä ei meinannut löytyä mistään! Samaan aikaan piti syödä mutta perunat olivatkin jääneet raa’aksi! Noh, siitä seurasi kunnon itkukohtaus :cry: Jotenkin tuntuu että mies ei ihan ymmärrä millaista on olla näissä hormoonien pyörteissä..
 
@Helema @MonaLisa33 itse tuon useamman kerran kokeneena voin kertoa että tiedän miltä tuntuu :cry: oon todella pahoillani ja toivon koko sydämestäni että olisi vain harmitonta vuotoa! mun pahin pelko myös tällä hetkellä. Siinä käy kyllä koko tunteiden kirjon läpi.
Mä en oo spontaania keskenmenoa ennen kokenut, ainoastaan tuulimunan, joka piti tosiaan lääkkeillä keskeyttää. En siis tiiä yhtään onko tää keskenmeno vai mikä. Veri tulee ihan kuin haavasta napsahtamalla. Siis silleen ihan kuin pulpahtaa. Ei kuten menkoissa tai tuossa lääkkeellisessä tyhjennyksessä valumalla. Hyvin outoa ja ahdistaa tälleen verikammoisena :sick: Heikko olo on, kun ajatteleekin koko hommaa.

@Calico Tsemppiä tosi paljon! Ajattele turvotus ja nuo oireet positiivisena. Sinulla ainakin on selviä merkkejä raskaudesta <3 Mieluummin olisin turvonnut kuin vuotaisin verta :unsure:
 
@Helema voisiko olla hematooma? Itsellä ei ole sitä koskaan ollut mutta kuulostaa tosi samanlaiselta. Kaikenlaiset vuodot on kyllä todella harmillisia jos ei tiedä mistä ne johtuu, vähän kuin löysässä hirressä roikkuis koko ajan. (n)
Sitä mä toivon mutta ei ainakaan eilisessä ultrassa mitään puhetta hematoomasta ollut. En tosin tiedä osasiko se sieltä etsiä sitä. Voi kai se joku suonikin katketa. Eniten pelottaa, että tuo vuoto vie sen sikiöpussin sieltä mukanaan :(
 
Mulla alkaa olemaan jaksaminen aika lopussa.. väsymys painaa ja stressi koko tästä raskaudesta.. tai siitä että onko sitä. Turvottaa tosiaan ihan älyttömästi ja tunnen itseni todella rumaksi. Huomenna olisi yhdet juhlat ja niihin oli tarkoitus laittaa mun suurin ja väljin juhlapaita mutta sitä ei meinannut löytyä mistään! Samaan aikaan piti syödä mutta perunat olivatkin jääneet raa’aksi! Noh, siitä seurasi kunnon itkukohtaus :cry: Jotenkin tuntuu että mies ei ihan ymmärrä millaista on olla näissä hormoonien pyörteissä..
I feel you! :unsure: Täälläkin ollut hirveää stressiä, ensin raskaudesta, sitten työasioista ja perheasioista. Vähän väliä sellainen ahdistus päällä, että jotain pahaa tapahtuu. Etenkin iltaisin nousee kova ahdistus. Noille ahdistuksille on kyllä hormonien lisäksi ihan todellisuuspohjaakin. Olen kärsinyt (työ)uupumuksesta ja ollut viim puoli vuotta 50% työtunneilla. Perheessäni on myös vuosien varrella ollut sairautta ja huolta roppakaupalla, ja sama meno jatkuu edelleen. Ja juuri kun sain tietää raskaudesta, työpaikallani ehdotettiin työajan lisäystä, johon suostuin. Nyt pohdin teinkö oikean ratkaisun, vaikka toisaalta olen ajatellut että se voisi olla hyväkin asia. Huh tätä vuoristorataa! :eek:Onneksi minulla on psykoterapia, jossa voin purkaa näitä ajatuksia, ja kyllä se luottamus elämän kantamisestakin välillä näyttäytyy :)

Tsemppihaleja kaikille! :love::love::love:
 
Olen nyt googlaillut ja googlaillut keskenmenoa enkä vieläkään saa selkoa, millaista vuodon pitäisi olla. Voiko vuoto alkaa ja loppua ja taas muutaman päivän päästä sama homma? Jotenkin itsellä on olo, että tuolla napsahtaa joku suoni poikki ja siksi vuotaa, koska ainakin siihen lääkkeelliseen keskeytykseen verrattuna tämä on ihan erilaista. Ei ole niitä supistelujakaan. Kauhean luottavainen en ole, että tää raskaus jatkuu loppuun asti mutta pakko oman mielenterveyden takia vähän tsempata ja ajatella edes jotain muuta mahdollisuutta tähän vuotoon kuin km.
 
@Helema Oon tosi pahoillani sun tilanteesta! Toivon että se ei pitkity enempää, vaan vuoto vain loppuisi, eikä enää palaisi ja raskaus sujuisi hyvin loppuun!!!

Mulla edellinen ja tätä ennen ainoa raskaus on vuoden takaa. Raskaus ei ehtinyt jatkua kuin päivän plussauksesta, kun vuoto jo alkoi kipujen kanssa. Vuodon loputtua testi näytti edelleen plussaa ja vuoto alkoi parin päivän päästä uudestaan. Välillä raskaushormonin taso nousi ja sitten taas laski (tein digitestejä). Testi oli negatiivinen vasta 2 kk kuluttua vuotojen alkamisesta! Kävin välissä ultrassa, eikä mitään näkynyt. Tilanne oli tosi kuluttava.

Nyt toivon, että jos tämä on mennäkseen kesken, niin se tapahtuisi äkkiä eikä hiljalleen kituuttamalla.
 
@Appelsiiniomena Ei ole tullut hyytymiä. Enemmän sellaista vanhaa, hyytynyttä verta ja ihan kirkasta verta. Mitään kovia kipuja ei ole, eilen oli vähän sellaista paineen tunnetta/menkkamaista jomottelua ehkä noin tunnin ajan. Vuoto siis loppui ehkä vartissa ja sen jälkeen tullut vain sitä vanhaa verta.

@MonaLisa33 Tosiaankin jos tää on menossa kesken, niin menisi edes kunnolla ja kerralla. Tuossa lääkkeellisessä vuoto kesti vissiin 4 vai 5 viikkoa :(
 
Heippa kaikki, täältä varovainen liittyminen mukaan elokuisiin! Muutaman testin oon nyt tehnyt ja aina selkeempää positiivista näyttänyt.. Nyt siis menossa jotain ~4+4, vähän riippuu mistä laskurista/sovelluksesta kattoo. Laskettu olis sitte joskus 11-12.8. paikkeilla.
Esikoistytär täytti viikko sitte vuoden ja tämä raskaus nyt tuli vähän kuitenki yllättäen, vaikka kaippa tuo nyt tietää pitää kun ilman ehkäsyä päätettiin mennä
Ennen esikoista oli yks km ja se tietysti pelottaa nyt tässäkin, mutta jotenki silti ehkä tuntuu olo rennommalta, kun tiedän etten voi ite siihen asiaan vaikuttaa kuitenkaan..

Täällä kun muutamilla oli vuotoja ollut, niin mulla km oli kyllä ihan ku menkat (hyytymiä jne), mutta kivut potenssiin sata. Konttausasennossa vaan itkin ku pahin hetki oli, vuoto alko yövuorossa puolilta öin ja pahin hetki oli seuraavana päivänä puoliltapäivin.. Toivottavasti teillä siis ois kuitenki joku muu vuoto kyseessä ❤
 
Viimeksi muokattu:
Heippa hei, täällä myös yksi elokuinen! Mulla on tänään kp 37 ja tein testin jonka testiviiva oli tummempi kuin kontrolliviiva! Mun edelliset kuukautiset alkoi jo 36 ja silloin ehdin myös tehdä pari testiä (normaalikierto 27-33pvä) ja ne näytti negaa. Edelliset kuukautiset oli kuitenkin todella niukat ja kesti kolme päivää, verta tuli kyllä siteeseen mutta todella vähän. Ei siis normaalien kuukautisten tapaan. Laitoin kaiken vain mun ylipainon piikkiin ja ajattelin että se laittaa kropan sekaisin. Nyt tulikin plussa niin mietin vain että mahtoiko ne olla kuukautiset vai jotain muuta vuotoa. Sekin että viime kuukauden aikana meillä on ollut seksiä yhden kerran! Ja sekin aika alkukuusta.
Me ollaan siis menty "varmoilla päivillä" eli muuta ehkäisyä ei ole ollut ja lapsia ei ollut tarkoitus lisää enää tehdä. Miehelle en edes kertonut vielä ja pelottaa mikä reaktio sieltä tulee kun hän ei lapsia halua enempää Meillä siis on lapset 4v ja 2v tällä hetkellä.
 
Ja mies on siis menossa steriin.

Pakko lohdutella kaikkia oireettomia että ei se välttämättä mitään tarkoita mulla on kaksi hyvin oirertonta raskautta takana. Alkuraskaudessa ei ollut mitään oireita, eikä kyllä oikeastaan myöhemminkään. Ainut mikä on ollut niin sellaiset repäisykivut on ollut aika alussa ja niitä mulla on ollut nytkin. Esim kun sängyssä kääntää kylkeä muka "vauhdilla" niin alavatsassa repäisee aika kipeästikin. Se on ilmeisesti jotain kun kohdun kiinnikkeet venyy. Pahoinvointia ei ole ollut kummastakaan eikä muutenkaan mitään oloja tai tuntemuksia
 

Yhteistyössä