Elokuiset 2010 joulukuussa

Voi ku saisin aikaseks minäki varata sen neuvolan. :headwall:
Ei vaan viitti oikein koulussa soitella ku kuulevia korvia joka paikka täynnä, varmaan
täytyy ottaa yks mammalomapäivä neuvolan varaamiseen :kieh:
Jotenki tuntuu ettei ensikertalaisena mitää osaa hoitaa oikein mutta oon kuullu
ettei se vauveli oo kellään kuitenkaa mahaan jääny :p

Musta tuntuu että mun käpytissit on jopa vähän kasvanu, on kipeet ja alamahaanki
sattuu välillä. Vähän väliä pitää myös tukkia nenä kaikenmaailman hajuilta ;o Kai siellä jotai siis on :)
Me ei aiota kertoa vielä pitkäänpitkään aikaan kellekkään vauvauutisia, ensin tietty
pitää varmistaa et kaikki on kunnossa ja muutenki ois kiva piilotella mahaa
nii pitkälle ku pystyy ja sit joku päivä oikein pompsauttaa se kaikkien näkösälle kaikessa
komeudessaan :kieh:

Epplu ja mykyrä
 
Nyt on ensimmäisessä neuvolassa käyty :) Oli kyllä mukava kokemus. Eli se th otti hb:n, rr:n, 2 putkea verta, pissanäytteen + pituus ja paino :D
Aikaa meni tasan tunti. Sain jo seuraavan ajan joka on lääkärille sekä ultra ajan. Menee tammikuun alkuun nuo :)
Niin se sai lasketuksi ajaksi 1.8, vaikka 28 kierron mukaan se on 2.8. Mulla kun on kierto 31pv niin la ois 5.8....sekavaa...mutta laitetaan tohon minun kohalle tuo neuvolasta saatu 1.8 (jonka saa kun laskee 27pv:n kierron mukaan :/ )


Nyt siis vain odotellaan :heart:

Selmiina ja pallero 6+4 tai 7+1 :D
 
Onpas tänne tullut taas paljon tekstiä, ei meinaa perässä pysyä.
Tervetuloa uusille!

Jonetta: Hui kamala, mitä olet joutunut kokemaan osaamattoman lääkärin takia. Onneksi kaikki on kunnossa :flower:

Onnea kaikille hyviä ultrauutisia saaneille ja ultraan menijöille! Itsellä vielä vähän yli viikko varhaisultraan.

Täällä on tullut uusina oireina muutamia repäisykipuja äkkinäisien liikkeiden yhteydessä ja hieman etovaa oloa, joka menee ohi yhtä nopeasti kuin tuleekin.

Sipsunen rv 6+0 :heart:
 
Jonetta Aivan loistavia uutisia. Ja et arvaa miten tuo oireettomuus kysymyksesi helpotti mun piinaa myös. Oon lähestulkoon eilis illan ja tän aamun itkeny et pikkusella ei oo kaikki hyvin, vaikka mitään konkreettista ei ole tapahtunutkaan. Jotenkin huojentavaa et oireettomallakin voi olla kaikki hyvin...
 
Heippa!

neitim laitatko listaan iäkseni 31v ja sairaala Kys, kiitos =) .

Onnea minunkin puolesta kaikille hyviä uutisia ultrassa saaneille ja tervetuloa uudet. Kiva, kun pino kasvaa!!

Huomasin äsken syödessäni, että masu ei täyty, ei sitten millään. Ja tuntuu, että voisin taas syödä. :ashamed: .
Huomenna kuopuksen neuvola käynnillä, ilmoittelen samalla tästä raskaudesta. Toivottavasti varattaisiin samalla alkuraskauden ultra.
Hassua ajatella, että viime jouluna olin viikoilla 38 ja nyt jouluna olen noin viikolla 8
:heart:
Nyt pitää mennä laittamaan evästä juniorille. Huutaa jo siihen malliin vieressä. :wave: :wave:
 
^^ selmiina, sama meikäläisellä, samat rutiinit ja moneen kysymykseen piti vastata. ja oli ihan mukava täti, juttuun tultiin.
mulle ei varattu nyt erikseen sit lääkäriä, koska menen sinne lapsettomuuspolille keskiviikkona ultraan. ja ultra-aika tulee sitten kai kotiin... en ainakaan saanut yhtään uutta aikaa mihinkään. jäi vähän hömelö olo. no, sama se - kun vaan vaavi pysyy kyydis.
nyt vaan odottelen sitten keskiviikon ultraa ja sitten odotellaan jo ensi vuotta. :) jeee.

dreamer78, joka sai tätiltä uuden la:n 2.8. heh eli tänään olis 7+0... no, mä pidän oman laskutapani keskiviikkoon asti eli nyt olis 6+6.
 
Jonetta onneksi kaikki oli hyvin! Minullakin aika oireeton raskaus meneillään, mutta kyllä vielä perjantaina ainakin pieni sydän ultrassa sykki :heart: Haluaisin kysyä, että paljonko sinun pienellä oli ultrassa pää-perämitta kun vastasi viikkoja 7+2? Meillä pituus oli 1,01 cm eli 11 mm käsittääkseni ja kuukautisten mukaan viikkoja oli jo 7+4, mutta oma arvio on, että tuolla hetkellä oli 7+0. Gynekologi vaan sanoi, että suunnilleen vastaa viikkoja, mutta itse olen tietoa etsiskellyt ja ihan ei tuo 1,01 cm vastaa viikkoja 7+4.

Niin ja tervetuloa kaikki uudet :wave: Kivaa kun porukka kasvaa.

Täällä taitaa moni muukin surra oireettomuutta. Tarrasukkia kaikille matkaan toivottelen tasapuolisesti.


adama ja ehkä 7+3 - 8+0
 
Pikaiset kuulumiset.
Varasin ekan neuvolan 30.12. Töissä olin ja kävelin samassa talossa olevan terkan luo. Taisipa siinä yksi työkaverikin vahingossa kuulla mistä on kyse, mutta nooh...ei sen niin väliä. Kohta tietää koko talo. :D
'
Olo on ihan ok. Väsyttää, mutta niin mua toisaalta aina väsyttää eli en nyt raskauden piikkiin laittas. :LOL:
 
Moi!
Copper..mäkin olin heinäkuisissa ja sain keskenmenon ja nyt raskaana 4+.. olin tänään ultrassa.. tietenkään ei näkynyt mitään muuta ku keltarauhanen joka pitää raskautta yll... otettiin hcg ja se oli 100 eli ok tähän viikkoon ja keskiviikkona uusi koe, pitäisi olla moninkertaistunut jos kyseessä normaali raskaus.. Lääkäri ei ollut varma että näkyykö km:n hcg vielä mutta pian se selviää.. mulla oli viikko sitte testi kyllä nega ja nyt on kyllä oireetkin aika vahvat... Kuinks sinulla etenee?
 
Onnea vielä vauvahaaveita :heart:

Mulla edellisessä odotuksessa oli ultrassa 7 viikkoinen sikiö 10cm. ja vastasi ihan viikkoja =)

Tää palelu on aika hurjaa,istun villasukat jalassa,pyjama päällä käärityneenä isoon huopaan ja sormet aivan kohmeessa näppiksellä ja sellainen värisyttävä olo....Hrrr :D

Onko kellään tullut jo painonmuutoksia?

Mulla kaikki housut tuntuu roikkuvan ja puntari näytti -1kg.
Mulla on kokoajan nälkä olo muttei oikeen mikään maistu,ruisleipä suolakurkuilla ja ruispuuro voisilmällä menee,mikään muu ei juurikaan :p

Mulla on varattuna kaksi varhaisultraa,toinen 23.12 rv 6+2 ja toinen 4.1 rv 8-9 ja en tiedä kumman pitäisin,maltanko odottaa tietoa,onko kohdussa elämää oikeassa paikassa,vuoden vaihteen jälkeiseen viikkoon?Kamalaa pohdintaa :headwall:
 






Elokuiset 2010 joulukuussa

Nimimerkki * Monesko tulossa * Ikä * Synnytyssairaala

26.7.10
adama * kolmonen * 30v * KOKS

27.7.10
Enkelinäiti * viides * 33v * EKKS

29.7.10
miinuliinu * kakkonen * ?? * ?
Huisi hippu * esikoinen * 19v * OYS

1.8.10
Mirde * esikoinen * 32v * ???
Jonetta * kakkonen * 20v * KPKS
Rebeska * esikoinen * 19v * TYKS
Selmiina * esikoinen * 19v * OYS

2.8.10
Satsuki * kakkonen * 33v * Kättäri
amelie * ??? * ?? * ??
Edda * esikoinen * 24v * PKSSK

3.8.10
ansuli87 * esikoinen * 22v * Jorvi
Papunen84 * esikoinen * 25v * KPKS
viktooria * kakkonen * 29v * NKL/Kättäri
Martta78 * toinen * 31v * KYS
Dreamer78 * kolmonen * 31v * SATKS
DeFeis * kolmonen * ?? * Kättäri
Melita * kakkonen * 31v * TYKS

4.8.10
Annala * esikoinen * 25v * SAS
punakaneli * kolmonen * 30v * Jorvi
Sintyli * kolmonen * 32v * NKL

5.8.10
iippanen * kakkonen * 27v * PHKS

6.8.10
Noopu * esikoinen * 26v * ??
NeitiKat * kakkonen * 32v * Jorvi

7.8.10
neitim * viides * 30v * SATKS
n11na * esikoinen * 24v * SATKS

8.8.10
miumukka * kakkonen * 27v * K-HKS
epplu * esikoinen * 19v * ??
Neljännenkinkerran * nelonen * 26v * SATKS

9.8.10
wallay * kakkonen * 25v * SeKS
Niiti * kakkonen * 29v * K-SKS
Sipsunen * ?? * ?? * ??

10.8.10
Hepetius * kolmonen * 23v * PS
Sartsa83 * esikoinen * 26v * TAYS

11.8.10
nippanappa * kolmonen * 30v * KYS

13.8.10
Indah * nelonen * 32v * ??
evi-ta * ?? * 34v * TYKS

14.8.10
Katjuska-78 * nelonen * 31v * SAS

15.8.10
MiljaK * kakkonen * 22v * KAKS

16.8.10
mmiilia * kakkonen * 21v * VKS
Copper * kakkonen * 23v * OYS

17.8.10
Pirppis79 * kakkonen * 30v * OYS

18.8.10
jonna82 * kakkonen * 27v * PHKS
runttipulla * kakkonen * 31v * ?
peppiina77 * esikoinen * 32v * KSKS
jennik * kakkonen * 21v * Kättäri

19.8.10
Onnellinen x5 * viides * 36v * KHKS
Hendu79 * toinen * 30v * Kättäri
Siili H * esikoinen * 23 v * KHKS

21.8.10
salaisuuksienkammio * kolmas * 25v * SEKS
mennis * kakkonen * 26v * VAS/TAYS
Sinimarja * kakkonen * 29v * K-PKS
Sokruli * esikoinen* 22v * PHKS

22.8.10
Ihaa82 * esikoinen * ?? * ??

24.8.10
vauvahaaveita * kakkonen * 25v * OYS
korvapuusti * kolmonen * 26v * ??
erka * kolmonen * 36v * TAYS


LA ?
JOsMäOisinSä * kolmonen * 25v * Nais.KL
Kepsukka * kolmonen * 28v * Jorvi
sukulaku * kakkonen * 39v??
iippanen * kakkonen * ?? * ??
Millalilla * kolmonen * ?? * ??
sintti * kakkonen * ?? * ??




Km:n kokeneet ja enkelivauvan saaneet

Rhiannon (la 4.8.2010)






 
Sartsa83
hepetius :wave: täällä on ollu tosi kovia repäsykipuja mutta ne kuuluu alkuraskauteen. Äidille ja isälle suunnatussa odotuskirjassan kerrotaan miten alavatsaan kohdistuu toisilla ihmisillä, etenkin esikoista odottavilla repäsykipuja pitkällekin alkuraskautta. Eli ei hätiä! Mitä enemmän oireita, sen paremmin voi vauva! Niinhän sitä sanotaan. :)

vauvahaaveita :hug: :heart: JEIJJJJJ hyvältä näyttää!!!!

erka Mä soitin heti kun plussasin toisen kerran.. eli olinkohan sillon sitten tasan rv 5 tai 5+2 tai jotain. Ja kun kerroin neuvolaan että mulla on erikseen naistenpolilla varhaisultra 29. päivä tätä kuuta kun mut on hedelmöitetty inseminaatiohoidoilla kun ei luomuna tultu miehen kanssa raskaaksi niin haluavat varmistaa että on kaikki kunnossa masussa. Niin niin neuvolatäti sitten anto mulle ajan 8.1. ja sanoi että riippuu aina tapauksesta mutta nykyään yleensä eka neuvolakäyntin tapahtuu rv 8. Kun aiemmin se oli heti rv 6 alkaen. Tietenkin jos on epävarma ja haluaa varmistella tai jos on jotain epäilyttäviä oireita, voi pyytää päästä heti plussauksen jälkeen ekalle neuvolakäynnille, koska siellä vielä tehdään varmistustesti.

evi-ta Mulla varmaan johtuu noista hormoonihoidoista mitä oli, et oviksesta tähän saakka on kertyny painoo lisää taas 2kg... se on heitelly tässä siitä lähtien kun alotettiin hoidot. Mut nyt se on pysyny siinä mihin se on noussukin. Varmaan tulee sanomista neuvolassa. Tiiän sen jo. Mut minkäs tälle voit ja minkäs mahdoin kun hoidoista painoa tuli.
 
.. kyllä jotenkin tuntuu tuo km:n kokeneet ja enkelivauvan saaneet nyt tosi pahalta. :( jotenkin ei haluais kuitenkaan et se olis siä.. eli että se LUKIS noilla sanoilla. kun toivotaan nyt kuitenkin ettei kenenkään muun tartte sinne mennä.
voiskohan siihen laittaa jotain muuta otsikoksi? jotain vähemmän ahdistavaa. jotain että "muistoissa" tai jotain..
 
*merks*

Onnea kaikille ihania ultrauutisia saaneille!! :flower:
Täällä edelleen oireetonta. Ostin testin, mutta pelottaa tehdä se!

Ihaa, oli mulla joo ne suositukset et paljonko hiilareita päivässä mutta enhän mä niitä tähän hätään muista. Katselen löydänkö mitään lappusia...

Paino, on tippunu alemmaksi siitä kun aloin esikoista odottaa. Ei varmaan liity tämä painon putoaminen raskauteen(?) vaan saa niin kovasti tuon viipeltäjän perässä juosta eikä ehdi syömään niin onkos tuo ihme jos laihtuu :D

Ikäero tulee meillä olemaan 1,5v. Varmasti riittää talossa elämää sitten!


pelokas MiljaK miettii testi kädessään, kusastako vaiko eikö....
 
Heissan, MiljaK, tee vain testi niin pääset varmaankin tänne mukaan :)

Tuosta painosta, mä koitan vielä vähän tiputella painoa näinä ekoina viikkoina, on lievä ylipaino niin saa muutama kilo vielä lähteä. Aamu-iltapaino on kyllä ihan eriluokkaa, heittelee siis useamman kilon mulla. Mutta enivei, painan kuitenkin nyt 13 kg vähemmän kuin esikkoa alkaessani odottaa, niin ihan hyvä näinkin.


Mulla ei vielä mitään ihmeellisiä mielitekoja ole, tai tekee mieli kaikkea napostella muttei syödä mitään kunnollista. Niinkuin tekis mieli muttei sitten teekään. Tein äsken ison kattilallisen kasvissosekeittoa, niin tulee ainakin terveellistä ruokaa syötyä töissä sitten.

Jep, pyykit vielä kuivumaan ja sitten pötkölleen. Aamulla kello soi taas viideltä ja se on töihin lähdettävä.

Öitä ja jaksamisia kaikille "vaivalloisille" =)

 
vauvahaaveita ollaan oltu yhtäaikaa Oysissa tammikuussa! Jouduin raskausmyrkytyksen takia 7.1. sinne ja mulle tehtiin kiireellinen sektio 16.1. Saa nähdä ollaanko sinä, minä ja copper elokuussa yhtäaikaa punnertamassa =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja viktooria:
Lisäksi minua välillä mietityttää/huolestuttaa miten kahden lapsen kanssa pärjää. Esikoinen on ens elokuussa vajaa 2,5v. Jotenkin mikään ei huolestuttanut silloin kun oli vauvakuume ja tätä vauvaa alettiin "tekemään", mutta nyt kun oikeasti on raskaana niin rupesin miettimään kaikkia mahdollisia haasteita, yövalvomisia jne. No, kaipa niitä on hyvä pohdiskellakin, kunhan ei liikaa etukäteen stressaa.
Meillehän tulee sitten lapsille melko samaa ikäeroa, mulla kuopus on 05/08 eli elokuussa 2v3kk. Tosin meillä on esikoinen nyt 5v mutta sitä ei enää "lasketa" kun on niin omatoiminen ja tajuaa jo, että vauvan tarpeet menee usein edelle..
Kyllä me pärjätään noilla ikäeroilla, onhan monella paljon pienempiäkin eroja. Mutta tosiaan kiva että löytyy muitakin, joilla sisaruksia, vertaistukea varmasti tarvitaan.

Äidinkaipuusta joku kyseli. Vähän samaa täällä, tekee mieli soitella muuten vaan. Ajateltiin kertoa joko jouluna (jos jään kiinni viinittömyyden takia) tai sitten 1.ultran jälkeen (28.12)

Sokrulille tsemppiä! Kerro ihmeessä, uskon että vanhempasi tottuvat ajatukseen ja ovat tukenasi. Äläkä pelästy sammakoita, mummini tokaisi äidilleni tämän odottaessa minua, että äitini on ihan hullu ja hänen pitäisi tehdä abortti. Ei oikeen ajatellut, mitä sanoi. No, lopputulos oli, että niin minä kuin sisaruksenikin (meitä on kaikkiaan 4) ollaan äitini vanhemmille tosi tärkeitä.. Rohkaisen myös kertomaan lapsen isälle. Oman mieheni isä ei vieläkään tiedä mieheni olemassaolosta, asioita on vaikea korjata jälkikäteen. Tämä tiedottomuus vaikuttaa kuitenkin kovin monen ihmisen elämään.

Minttupallero: meillä on kaikilla lupa tunteisiin, eikä niitä tarvitse hävetä. tunnustan kuitenkin, että esikoista yritettäessä, tuntui pahalta kuulla vahingoista, varsinkin jos lasta ei edes haluttu. Kuitenkin raskausaika muuttaa monesti äitiä ja lastaan oppiikin odottamaan, toivomaan ja rakastamaan, vaikka alkutilanne olisi kovinkin epäsuotuisa. Ja ihan yhtä arvokas äitinä on silti. Hienoa että pääsit jo nyt terveydenhoitajan juttusille, neuvolassakin kannattaa avoimesti puhua masennuksesta. Käytätkö jotain lääkitystä?

Jonetalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. Mahtoi helpottaa!
Satsukikin oli ultraan ennättänyt, onnitteluja myös sinne! Ihana kuulla hyviä uutisia! Omaa ultraa odotellessa, aika ei tunnu menevän millään eteenpäin..

Omaa oloa, mulla on ollu poikia odottaessa issias-oireita, esikoisesta vasta ihan loppuajasta mutta kuopuksen kanssa jouduin sairaslomalle vajaa kuukautta ennen äippäloman alkua. Eikös se penteleen vaiva oireillu viikonloppuna. Alko pelottamaan, jotta tuo meinaa uusiutua taasen ja jos oireet alkaa jo nyt niin mitä se onkaan, kun vauva alkaa vatsassa painamaan ihan oikeasti?! :headwall: Muutoin on olo ollut melkoisen hyvä, väsymystä ja lievää huonovointisuutta lukuunottamatta. Tosin maitoa oli pakko lypsää eilen toisesta rinnasta edes pikkasen pois, oli niin pakkautunut ja kivulias. Kummastelen vaan, jjotta miten se nyt enää maito pakkaantuu, tuo takiainen kun on ollut viimeksi rinnalla reippaasti yli viikko sitten..

Nyt nukkumaan, niin saa edes reilut 7h unta..
Kepsukka ja masukki viikoilla ??
 

Yhteistyössä