Elokuiset 2010 joulukuussa

Mulla on ollut iltaa kohden pahenevaa huonoa oloa :p Paleltaa ihan turkasesti ja väsyttää,mutten vielä voi mennä nukkumaan...
Alkaa taas muistaa mitä tää raskaus tuo kaikkea mukavaa mukanaan :D
Hyvä vaan kun on oireita :heart:
 
Sartsa83
evi-ta EI OO TODELLISTA!!! Mulla on tällä hetkellä ihan samoja oireita. :LOL: Lisäks turvottaa ja alko just närästää. :D ... niimpä. Hyvä että on oireita. Ootan ihan innoissani et alkaisin oksenteleen. :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sinimarja:
moiks... mun ikä on kyl tossa mun tiedonannossa vaiks listalla onki kysymysmerkki. siis 29v :D
vielä muutaman päivän :D :D :D

heissan vaan neitikat, kerkesin roikkuu kuumeilupalstalla viime maaliskuusta asti :D :wave:
kunhan ei vaan joutus bumerangina takas, huolettaa kun viivat ei vahvistu. samjbnkcj!!! jos tuulimuna iskee toisen kerran perään.
jee, vaihdoin testimerkkiä johonkin marketin precheckiin kun kävin cittarissa tänään. paaaaljon vahvempi viiva tuli.helpotus! :heart:
rinnat on kipeet, selkää ja mahaa jomottaa väliin menkkamaisesti. nenän ja alapään limakalvot on rutikuivat. päänsärky palasi tänään taas kaveriksi. en viiti ees panadolia ottaa, sen kans kuiteski pärjää. vaan nyt nukkumaan, heräsin tänä aamuna poikkeuksellisesti aamu6 vaikka olen yleensä armoton unikeko :eek:
Ihanaa odotusta kaikille :heart:
Sinimarja ja Ipana 4+0 :heart:
 
Eli parikin positiivista testiä tehty, pakko kai uskoa jo. Toista siis nyt odottelen, esikoispoika 1v4kk ja oma ikä 21 v. Pk-seudulta, eli eiköhän sinne kätilöopiston haikaranpesään yritetä uudestaan=) LA 18.8

Runttipulla mä tulin nyt perässä, ja kappas lasketut ajat osu just samalle päivälle=)

Nyt vaan odotellaan=) Neuvolaan pitää vissiin soitella ennen joulua, niin saa ajan sitte alkuvuodelle =)
 
Tervetuloa taas uusille! :flower:

Itse olen ollut tämän päivää migreenin kourissa, eikä lääkkeitä voi tietenkään käyttää. Panadolista ei todella ole mitään hyötyä. Tuli sitten oksenneltua ihan kunnolla ja olo oli mitä hirvein... :x Nyt illasta oli sitten kipua alamahalla, ihan erilaista kuin aiemmin. Pelottaa vähän, että onko joku hätänä. Voi olla että kohtu vaan reagoi oksentamiseen...?
 
Sokruli: Pura vaan tuntojasi täällä niin paljon, kuin hyvältä tuntuu. Tukea löytyy varmasti näin virtuaalisesti... :)

Adama: Ihania uutisia olet ultrassa saanut... :heart: Vaikka itselläkin ihan alussa raskaus, niin jotenkin helpotti olo kummasti, kun sai tietää, että siellä ihan oikeasti joku asustaa ja alku näyttää lupaavalta. Vaikka ihan samat riskit on vieläkin että jotain sattuu, mutta sitähän ei kannata liikaa murehtia (yritän sitä itselleni tolkuttaa... :D )
 
Sartsa83
Edda Maha saattaa olla ärtyny joo.. mut mulla ainakin siis koko ajan kramppailee alavatta kuin menkat ois konsanaan päällä. Et sinällään ne mahakrampit ei oo vakavia, mutta jos ne jatkuu ja muutenki olo on kamala, nii ota ihmeessä neuvolaan yhteys. :heart: Ei kannata itteensä eikä pikkusta masussa kiusata kivuilla.
 
neitim Katos vaan, meitä onkin useempi :D Meillä on kolme aikaisempaa mennyt 5-10 pvä yli la:n eli oletan et tälläkin kertaa kärvistellään loppuaika..

Mul oli kans eilisiltana ihm eellisiä mahakramppeja.. Tuntui et maha olis täynnä sammakoita, kun niin möyri.

Mun tartteis ens viikolla varmaan jo varata neuvola-aika.. Ja tuo varhaisultra kyl kuulostais ihanalta =)

 
Moi! Varovaisesti kurkkaan tänne puolelle. CB:n digi sanoi tänään että raskaana 1-2. En tuota tulosta vielä kuitenkaan täysillä usko kun pregstick näyttää vain hailukkaa punaista viivaa... Tai no joo ehkä oon raskaana mut kun aloin testailemaan niin aikaisin et nyt vasta dpo12 ja ylihuomenna olis menkkojen alkamisajankohta että silti jännittää et jos ne kuitenkin alkaa ja tää osoittautuis varhaiseksi keskenmenoksi tai jotain... No parin päivän päästä olen viisaampi.
 
Terve naiset =)

Mä tein viimeyönä kun tulin keikalta niin vielä apteekin oman testin, mikä oli jo kolmas parin vrk sisään :LOL: Ja kyllä ne viivat oli nyt tasavahvuisia,eli ehkä mun nyt sit on uskottava,eli 2,7 vuoden yritys on nyt kantanut hedelmää...

Lapsi on meille molemmille esikoinen ja LA näyttäis olevan 22.8

Ihaa + YP 4+0

Onnittelut Sartsa sulle tänne palstalle, meinasin just liityä tohon lapsettomuuspuolen Inseminaatio-ketjuun, mutta en ihan ehtiny,ku tosiaan tokasta tärppäs. Onnea :flower:
 
väsymyksestä: nukuin pe-la yönä 10h yöunet, lauantaina 1,5h iltäpäiväunet ja sitten vielä la-su yönä 12,5h yöunet! :eek: :ashamed: ja aamulla mies kysy että hyvinkö nukutti, niin kehtasin valittaa että oishan tuota vielä voinut nukkua :LOL: viikolla on joka aamu herätys klo 5:15, joten ehkä sitä kerää univelkaa viikonloppuihin... viikolla menenkin nukkumaan aina 9-10 aikaan joten 7-8h yöunet tuntuu aivan liian lyhyiltä...

tervetuloa uusille taas :flower: meitä alkaa olla aika paljon jo =)

aamukahvi maistuu edelleen (jota ihmettelen todella paljon!), hajuaisti on taas aivan liian herkkä (yööök!), närästää on alkanut nyt jo ym pientä. pitäis nauttia nyt ku vielä ei okseta (pientä etomista aamuisin), mutta jotenkin ei osaa nauttia vaan odottaa vaan sitä kamalaa oksentelua kun on sitä aijemmissakin raskauksissa ollut :$
töissä ihmettelin ääneen kettiön pahaa hajua (kunnes sitten muistin että hajuaistini on tällähetkellä x100 muihin ihmisiin verrattuna), mutta onneksi eräs työkaveri alkoi kanssa miettimään että haisiskohan viemäri :D selvisin siis siitä tilanteesta ja täytyy jatkossa koittaa olla tarkempi sanomisistaan :D :D

tämä jatkuva päänsärky käy hermoille :headwall: jouduin jättämään työpaikan pikkujoulutkin väliin kun en ois jaksanu keskittyä muuhun kun valittamiseen :ashamed:
 
Onnea erka :flower: ,digi testit ei hevillä valehtele =)

Ihaa2,hienoa että viivat vahvistuu :flower: Nyt vaan nautit ihanasta raskaudesta!

Amelie- ihanaa kun saat noin nukkua :flower:
Itsellä järjetön väsymys mutta kun on niin ja näin näiden mun nukkumisteni,päiväunia voin vaan haaveilla ja yöunetkin aina joku katkaisee :whistle:

Hajuaisti on kyllä aikamoinen täälläkin,jääkaapin "tuoksut"tekee pahaa :p
Eilinen kaalikeitto oli aika nastan tuoksuinen aamulla jääkaapin ovea avatessa :x

Mä laskeskelin tuota mun mahdollista la:ta.Kun oikeen kertaan viime menkkoja ja edellisiä kiertoja niin päädyn kuitenkin 13.8 päivään.
Muuttuu varmaan ultrassa mutta jos Neitim kuitenkin sen päivittäisi,niin mennään nyt niillä eväin :flower:


evi-ta rv 5+
 
Täällä tänään 6+0!

Oireettomuus edelleen hermostuttaa hieman... Tosin mulla on välillä huono olo iskenyt iltapäivällä ja monena iltana juuri nukkumaan mennessä. Väsyttää kauheasti, mutta jotenkin myllää mahassa niin ettei saa unta. Oksettanut varsinaisesti ei ole vielä kertaakaan eikä hajut ole tehneet pahaa.

Äitini sanoi että varmasti siellä on nyt tyttö tulossa kun ei ole oireita. Hänellä itsellään oli samoin juuri niin että veljeäni odottaessa oksensi ja minua odottaessa ei ollut mitään. Ja mä kärsin todella pahasta oksentelusta poikaani odottaessa.

Toivotaan nyt että asia on näin ja kaikki hyvin... Mitenkäs teillä joilla jo useampi odotus takana, onko syytä huoleen jos ei oireita? Olen nyt pariinkin kertaan yrittänyt kysellä mutta kukaan ei tunnu huomaavan mun kirjoituksia.. :ashamed:
 
Miumukka,mulla takana sekä oireellisia että oireettomia raskauksia :whistle:
Oireet,vahvimmat ylipäätään olleet siinä viikoilla 7-12,ei ihan alusta!
Koskaan en kuitenkaan ole edes oksentanut ;)
Mut sitten on ollut oireetonta myös, ihan normaalia elämää,vasta vatsan kasvu ja liikkeet kertoi odotuksesta!

Kyllä sulla sielä kaikki on hyvin,luota vaan siihen :hug:
 
Tervetuloo uusille ja paljon onnea <3

Mulla tää huono olo vaan jatkuu, ruoka etoo jne. Ihan odotan huomista työpäivää miten juoksen oksentamas koko ajan. Olen siis ravintola alalla töissä. En kyl haluis työkavereille kertoo vielä, mutta eiköhän mun salaisuus niille paljastu. :D Tuli taas uusi oire lisää, toi metallin maku suussä, yök. :/

t. Sokruli ja kirppu rv. 4+1 <3
 
Alkuperäinen kirjoittaja evi-ta:
Miumukka,mulla takana sekä oireellisia että oireettomia raskauksia :whistle:
Oireet,vahvimmat ylipäätään olleet siinä viikoilla 7-12,ei ihan alusta!
Koskaan en kuitenkaan ole edes oksentanut ;)
Mut sitten on ollut oireetonta myös, ihan normaalia elämää,vasta vatsan kasvu ja liikkeet kertoi odotuksesta!

Kyllä sulla sielä kaikki on hyvin,luota vaan siihen :hug:
Ihana kuulla! Tiedän kyllä että yleensä ne pahoinvointi oireet alkaa vasta vähän myöhemmin, mutta edellisessä alkoi jo 4+ viikolla. Täytyis nyt vaan olla iloinen ettei joudu yhtä pahoin kärvistelemään kun ekassa raskaudessa.

Noh, sitä neuvolaa ja ultraa odotellessa.....
 
Onpas tänne tullut paljon uusia, tervetuoloa!

Mulla on ollu aika etova olo ja vatsan toiminta jotenkin sekaisin. Lisäksi mieliala on aika häilyväinen. Voi olla, että väsymys ja alakulo johtuu myös tästä tosi pimeästä ja pitkäntuntuisesta syksystä. Odottelen jo innokkaana kevätaurinkoa!

Lisäksi minua välillä mietityttää/huolestuttaa miten kahden lapsen kanssa pärjää. Esikoinen on ens elokuussa vajaa 2,5v. Jotenkin mikään ei huolestuttanut silloin kun oli vauvakuume ja tätä vauvaa alettiin "tekemään", mutta nyt kun oikeasti on raskaana niin rupesin miettimään kaikkia mahdollisia haasteita, yövalvomisia jne. No, kaipa niitä on hyvä pohdiskellakin, kunhan ei liikaa etukäteen stressaa.

Olen edelleen tehnyt vaan yhden raskaustestin... Tein sen heti samana päivänä ku menkat ois pitäny alkaa, ja viiva oli ihan selvä. Kaipa siellä kyydissä jotain on. Rinnat ei oo yhtään arat niinku viimeks, mut se ei oikeestaan ihmetytä. Ne on sellasen löysät rukkaset edellisen imetyksen jäljiltä, ettei ne varmaan siitä heti uudelleen tokene maidontuottajiksi. :LOL:

Tosi mukava, että täällä on myös paljon odottajia, joilla on jo lapsia ennestään, niin on sitten vertaistukea.

Oliko teillä muuten jotain hyviä vinkkejä, miten tätä pahoinvointia vois lieventää?

Mukavaa sunnuntaita ja odotusta!

Viktooria
 
Miumukka, samaa oireettomuutta minäkin hermoilen koska esikoista odottaessa oireet alkoivat heti mutta nyt ei juuri mitään. Silloin oksensin jatkuvasti ja kaikki ällötti, rinnat oli kipeenä jne.
Toivotaan, että tämä nyt olisi vain sitä oireetonta raskautta. Ei sekään oksentaminen mitään ihanaa kyllä ollut.
Tekisi mieli vielä testata, mutta täällä pienellä paikkakunnalla ei viitsisi "joka päivä" olla testin ostossa kun aina sattuu joku tuttu johonkin. Jää vielä kiinni :D

Onko täällä muita raskausdiabeetikkoja? Minulla puhkesi diabetes viime raskaudessa, vaikken mitään "kriteerejä" täytä, alle 25v, alipainoinen eikä suvussa ole diabetesta.
Valmiiksi jo sekin stressaa, varmasti puhkeaa tässäkin raskaudessa. Viimeksi selvisin ruokavaliohoidolla eli insuliinia ei tarvinnut pistää, mutta oli sekin melkoista laskeskella niitä hiilareita ja joka ikinen gramma ruokaa jonka suuhun laittoi. Intohimoisena karkinsyöjänä joulun aika oli kamalaa.

MiljaK ja pieni salaisuus 5+0...?
 
Täälä on ollu puhetta oireettomuudesta,samaa siis täälä.Pientä tissikipua jos oikeen hinkkaa,ja muutamia kovia pistoja alavattalla, mutta siinäpä ne. Pitää toivoo et kaikki ok ja ku nyt alkaa tulla päiviä ja toivottavasti viikkoja lisää niin niitökin tulis,edes jotain =)

MiljaK
Mähän oon nyt ollu sillä vähähiilihydraattisella 6vko janyt sit tosiaan tärppäs, uskon vakaasti et sillä on ollu vaikutusta, mut ei tosiaan ei mulla oo diabetesta, mut kuulemma jatkan Glucophagen syömistä vielä toistaiseksi. Oliko sulla jotai suosituksia hiilihydraattimääristä silloin viime raskaudessa? Mä vaan mietin et kuinkahan mä voin tätä jatkaa....

Ootteko miettiny et moniko meinaa kertoa jouluna? Me meinataan tuleville isovanhemmille kertoa,miehen puolelle kyseessä olis ensimmäinen. Pelottaa ku silloin on vasta 5+4.

Ihaa + YP 4+0
 
Mä en kerro mun porukoille jouluna. En viitsi niiden joulua pilata. Mun iskä suuttuu heti ku kuulee, tiedän sen, äitipuoli ottaa vähän rennommin uutiset, mut silti pelottaa kertoa. Pikkusisko lupas auttaa mua, ottaa vauvaa hoitoon ja jopa tulla synnytykseen mukaan. <3 mut muuten mulla noita tukijoukkoja ei oikeen ole. Voin sanoo et pelottaa ihan kunnolla. Mut eiköhän tästäkin selvitä.

 
Jos MäOisinSä
SokruliSaako udella miksi et uskalla kertoa ? Itse kun aloin odottaa esikoista porukoiden reaktio oli heti "et sä mitään lasta voi tehdä" olin tuolloin 19v. No sitten kun raskaus eteni alkoi he sulaa ja onnellisia olivat puolestani. Toisesta kun kerroin reaktio oli "hulluko sä olet,ei teillä riitä rahat kahteen" noooo.. aika taas kulu ja ovat ihan onnessaan kumastakin lapsesta. Nyt tiedän jo että mutsi "tappaa" mut kun kuulee että kolmonen tulossa.Just yks päivä se paasas kun serkku tytöllä on kolme lasta ja ihmetteli ja päivitteli miten niillä riittää rahat ja on ihan hullua hankkia kolme lasta jne... Eli Jännittää kertoa,taidan tällä kertaa odottaa sinne NP-ultraan ja vasta sitten kerron.
Te joilla enemmänkin lapsia,oletteko huomannut sellaista oman äidin kaipuuta odotus aikoina ? Mulla iskee aina joku hirvee vimma olla koko ajan lähellä omaa äitiä.En tiedä mistä se johtuu.
 

Yhteistyössä