elo2004

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja emmi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

emmi

Vieras
Laitanpa ketjua liikkeelle.

Onko tässä ikäkausivaiheessa jokin seesteinen vaihe, vai onko se sitä että kun vauva kasvaa ja kehittyy 1 vuoteen asti jotta rutina kuuluu ni nyt kun se kehitys vähän hidastuu ni tämä ketjuilukin vähän harvenee...itellä ainakin tuntuu että vaikka tietysti lapsi koko ajan kehittyy ja muuttuu mutta siitä ei ole koko ajan niin kauhean täpinöissään ja huolissaan yms. pääpiirteittäin vain niin että toteaa että oho, osaako se jo tuonkin.

Meillä on nyt kävelemäänoppiminen 5 vaille valmista, pari askelta ottaa mutta sitten yllättää rimakauhu, taidetaan olla viimeisiä meidän elolaisista kävelemään lähtijöistä. Kovin on tarkka tyttö, ei oo muksahdellu eikä loukannu itteään, joten haluaa olla kovin varma itsestään ennenkuin alottaa.

Hampaita putkahtelee lisää edelleen aika pienellä vaivalla. Siirettiin Elina nukkumaan 2vko sitten omaan huoneeseen ja sujui ongelmitta. Nyt on koko perhe saanu nukuttua kunnolla ja on autuaallinen olo kun itekkin herää puol7 ja huomaa että on nukkunu kokonaan. Elinahan on nukkunu hyvin yöt mutta alko olla aika herkkä heräilemään iskän herätyskelloon/äiskän vessakäyntiin/iskän päivystypuhelimeen jne...joten mulla alko kaiken ressin keskellä tulla ns. aamuyöstressi eli klo04 aloin heräillä ja odottaa että herääköhän se nyt jos käännän kylkeä/käyn vessassa tmv. IHan joutavaa murehtimista mutta lopuksi en meinannu enää illallakaan saada nukuttua. Pinnaa kiristi jne. No nyt on rauha talossa:)

Karsastusta ei löydetty ainakaan kovin vakavaa, silmälääkäri sai katsottua silmänpohjatkin ilman huutoa (siis lapsen). Ensi viikolla 1v3kk nla. laittakaahan kuulumisia?
Ootteko olleet perheinenne terveitä?
Pikkukakkosia tulossa?

Meillä neiti on käppäillyt kohta 2kk. Aika hurjaksi on meno mennyt, en ihan tällästä odottanut kun toivoin et se oppis kävelee :D
Hampaita on tietääkseni 12kpl ( en uskalla enää sorkkia suuta, muuten puree) eikä oo tullu uusia varmaan pariin kuukauteen.

Meillä on neuvola vasta kun ikää on puolitoista vuotta ! :O olis kyllä ihan kiva et olis aiemminkin..:/ ens viikolla meillä on edessä korvien putkitus. :( ihan kauheeta viedä pieni sinne nukutettavaks jne. saa nähä miten MINÄ kestän sen.

Puhumista ei juurikaan ole kuulunut, muutamia sanoja kuten anna,kato, ota, haloo, kukka, kakka jne. mutta ei paljon muuta.

HEI VAAN PITKÄSTÄ AIKAA! oho,jäi lukitus päälle.Minä oon monesti meinannut kysyä teiän kuulumisia,mutta kiire on muka verraton;)

Atte on kävellyt n.1,5kk.Sanat,ne vähäiset,on unohtuneet. Ei muuta kuin omaa kieltään vaan jorisee. Mutta ymmärtää tosi paljon asioita.

Aamulla kun poika avaa silmät,niin se osoittaa mun silmälaseja ja sanoo: ööö,öö.Sitten se tuo lasit minulle ja minun täytyy ne laittaa päähän. Ja poika on innoissaan kun on tään hoksannut.

Tänä aamuna oli ollut sähkökatkos ja kelloradio vilkkui.Sekös vasta hauskaa oli!

Kehitys ei tosiaankaan ole niin nopeaa kuin eka vuonna(pitäiskö sanoa nolla vuonna?). Sanoja odotellaan.

Pikkukakkonen on mielessä,kyllä.Kohta kai ruvetaan sitä puuhastelemaan:))

Terveinä ollaan nyt oltu.2 korvatulehdusta takana(:
Kirjoitellaan!

Yhteistyössä