Elloksesta...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Palautin yhden paketin kaksi viikkoa sitten ja maksoin tilin loppuvelan pois maanantaina. Kumpikaan ei näy tiedoissani. 20.12. sovittiin puhelimitse, että lopettavat tilini tämän kuun loppuun. Nyt siellä tiedoissa on, että seuraava maksun eräpäivä on marraskuussa 2011 ja seuraava tiliote tulee mulle VUODEN päästä! Onko tämä ihan perussettiä Ellokselta, että asioiden hoitaminen heidän puoleltaan venyy? Kauanko muilla on kestänyt, että nuo asiat on näkyny omissa tiedoissa?

Kaksi viestiä olen sinne jo laittanut vaan eivät vastaa...

On ihan mahdollista että sielläkin monet pitävät näin joulun aikaan vapaita. Eli itse ainakin odottelisin ihan rauhassa tuonne tammikuun puolelle ja sitten rupeaisin kyselemään perään jos ei homma näytä itsekseen hoituvan.

[QUOTE="aloittaja";22776117]Tästä se nainen ei sanonut mulle mitään kun kysy puhelimessa, että laitetaanko se tili loppumaan kuun loppuun :O[/QUOTE]

Tarkistin vielä ja kyllä se lukee noissa tiliehdoissa että on irtisanottava kirjallisesti

[QUOTE="heh";22776120]On ihan mahdollista että sielläkin monet pitävät näin joulun aikaan vapaita. Eli itse ainakin odottelisin ihan rauhassa tuonne tammikuun puolelle ja sitten rupeaisin kyselemään perään jos ei homma näytä itsekseen hoituvan.[/QUOTE]

Muutoin voisin odotellakin, mutta olen jo yhdet ns. turhat korot sinne maksanut, kun eivät suostuneet antamaan mulle laskun maksutietoja enkä haluaisi enää toista kertaa maksella niitä.

[QUOTE="aloittaja";22776154]Mistä tuon irtisanomisilmoituksen löytää tuolta?[/QUOTE]

Siihen ei taida olla valmista lomaketta tai ilmoitusta.Mulla on hämärä muistikuva että irtisanomisen voi tehdä ihan itse ns vapaamuotoisesti.Kunhan muistaa mainita kaikki tärkeät tiedot. Soita asiakaspalveluun ja varmista sieltä.

Eikai sieltä mitään korkoja tule maksettavaksi jo tili on tyhjä... Se korkohan lasketaan kuukausittaiselle saldolle (tosin joku penni voi tulla, jos tuo sun maksupäivä on ollut myöhemmin kuin edellinen virallinen eräpäivä, koska silloinhan sulla on ollut tilillä velkaa vielä tämän laskukauden aikana). Mä maksoin kans hiljan tilin tyhjäksi, mutta en kyllä siitä mitenkään stressannut, että kuinka näkyy omissa tiedoissa. Ellokselta tuli sitten kirje kotiin, että tilisi on maksettu tyhjäksi ja tervetuloa ostoksille uudelleen. Palautus taas tulee yleensä sähköpostiin tieto, että olemme vastaanottaneet palautuksena ja palauttaneet rahan tilillesi. Tähän voi mennä kolme viikkoa arkena, nyt pyhien aikoina ehkä viikon enemmän.

[QUOTE="Hopping";22776297]Eikai sieltä mitään korkoja tule maksettavaksi jo tili on tyhjä... Se korkohan lasketaan kuukausittaiselle saldolle (tosin joku penni voi tulla, jos tuo sun maksupäivä on ollut myöhemmin kuin edellinen virallinen eräpäivä, koska silloinhan sulla on ollut tilillä velkaa vielä tämän laskukauden aikana). Mä maksoin kans hiljan tilin tyhjäksi, mutta en kyllä siitä mitenkään stressannut, että kuinka näkyy omissa tiedoissa. Ellokselta tuli sitten kirje kotiin, että tilisi on maksettu tyhjäksi ja tervetuloa ostoksille uudelleen. Palautus taas tulee yleensä sähköpostiin tieto, että olemme vastaanottaneet palautuksena ja palauttaneet rahan tilillesi. Tähän voi mennä kolme viikkoa arkena, nyt pyhien aikoina ehkä viikon enemmän.[/QUOTE]

Noinhan sen kuuluisi mennäkin. Mutta tuo ensimmäinen korkojuttu opetti, ettei ehkä kannata luulla vaan pitää tietää ja olla varma. Puolen kuun paikkeilla tulee se korko ja viimeksi pyytelin maksutietoja ennen tuota päivää vaan eivät antaneet kuin vasta koron lisäämisen jälkeen. Oma moka kai tuo oli, että sinne edes tilin avasin, en ilmeisesti ajatellut riittävän pitkälle ja oletin, että asiakkaalla on mahdollisuus maksaa tili tyhjäksi vaikka heti niin halutessaan. Näin ei Elloksella kuitenkaan ollut, joten kiltisti maksoin myös nuo korot.

Mutta kyllä mua kismittää, jos tuo palautus on vasta tammikuun lopulla perillä ja saan siitä paketista maksella sitten korkoja tammikuussakin kun tiedoissani näkyy tuo maksu avoinna edelleenkin.

[QUOTE="aloittaja";22776132]Muutoin voisin odotellakin, mutta olen jo yhdet ns. turhat korot sinne maksanut, kun eivät suostuneet antamaan mulle laskun maksutietoja enkä haluaisi enää toista kertaa maksella niitä.[/QUOTE]

Mitä maksutietoja?
Saldoa vai viitenumeroa tms?

[QUOTE="aloittaja";22776427]Niin ne on. Siksi mä tarvinkin ne tiedot, kun ei aiempia laskuja vielä ollut.[/QUOTE]

Nyt en ihan ymmärrä. Olet maksanut kertaalleen yhdet turhat korot aiemmin ja nyt maksanut tilin loppuvelan niin onhan sulla silloin ne tiedossa.

[QUOTE="aloittaja";22776374]Mutta kyllä mua kismittää, jos tuo palautus on vasta tammikuun lopulla perillä ja saan siitä paketista maksella sitten korkoja tammikuussakin kun tiedoissani näkyy tuo maksu avoinna edelleenkin.[/QUOTE]

Joo, no noin se varmaan valitettavasti menee...enkä nyt tiedä onko Ellos toiminut periaatteessa mitenkään väärin edes. Koska eihän sun tili ole tyhjä kun se odottelee sitä palautusta. Paska juttuhan se on, ettei se sinne heti päivity, koska korot tosiaan juoksee... Joku hyvä kauppatapa on olemassa, että etämyynnissä palautetusta tuotteesta pitää olla rahat asiakkaan tilillä viimeistään kolmen viikon päästä palautuksesta. Ellos ilmeisesti noudattaa tätä sääntöä ns. pilkulleen (kuten moni muukin etämyyntifirma), koska liiketoimintaahan se on ja sillä tavoin saa ne korot kerättyä... Mutta toinen vaihtoehto on tietty, ettei sitä tiliä käytä vaan ostaa laskulle. Se ei kerrytä korkoa, mutta näin jälkikäteen sitä on tietty paha surra - turhaa besserwisseröintiä vaan... :/

Nyt en ihan ymmärrä. Olet maksanut kertaalleen yhdet turhat korot aiemmin ja nyt maksanut tilin loppuvelan niin onhan sulla silloin ne tiedossa.

Niin. Sain ne tiedot useamman ruinaamisen jälkeen sitten kun korot oli jo lisätty velkaan. Tarkennuksena: 20.11. minulle aukaistiin tili. 2.12. paketit (2kpl) saapuivat. 4., 6. ja 8.pv laitoin heille viestiä, jossa pyysin maksutietoja, eivät antaneet. 13.12. tuli korot velkaan. 14.12. laitoin jälleen viestiä asiasta, 16.12. palautin toisen paketeista ja 17.pv sain maksutiedot. Ja nyt maanantaina siis maksoin kaikki pois.

[QUOTE="Hopping";22776578]Joo, no noin se varmaan valitettavasti menee...enkä nyt tiedä onko Ellos toiminut periaatteessa mitenkään väärin edes. Koska eihän sun tili ole tyhjä kun se odottelee sitä palautusta. Paska juttuhan se on, ettei se sinne heti päivity, koska korot tosiaan juoksee... Joku hyvä kauppatapa on olemassa, että etämyynnissä palautetusta tuotteesta pitää olla rahat asiakkaan tilillä viimeistään kolmen viikon päästä palautuksesta. Ellos ilmeisesti noudattaa tätä sääntöä ns. pilkulleen (kuten moni muukin etämyyntifirma), koska liiketoimintaahan se on ja sillä tavoin saa ne korot kerättyä... Mutta toinen vaihtoehto on tietty, ettei sitä tiliä käytä vaan ostaa laskulle. Se ei kerrytä korkoa, mutta näin jälkikäteen sitä on tietty paha surra - turhaa besserwisseröintiä vaan... :/[/QUOTE]

Juuri tuon vuoksi nyt hoputan, jos saisivat ennen puolta kuuta sen kirjattua. Vaan kun eivät vastaa sieltä lainkaan.

Ja siis en ymmärrä, miksi ylipäätänsä aukaisin koko tilin. En ajatellut asiaa loppuun asti ja nyt saan maksaa siitä. Mutta siis jos joskus onnistun saamaan tuon tilin poistettua tuolta niin en varmasti tilaile mitään koskaan minnekään tilille vaan aina laskulle! Olen ollut aina mm. luottokortteja vastaan niin en tiedä mikä minuun nyt meni... Olisi pitänyt arvata, että tästä on vain haittaa :/ Ja kyllä, täysin oma moka kun tilin aukaisin.

Yhteistyössä