Elloksen alet ja palautusoikeus!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja FionaFauna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

FionaFauna

Aktiivinen jäsen
20.05.2008
1 992
2
36
Rupesin tässä miettimään, että ei taida olla kauhean laillista touhua..?

Varmaan moni teistäkin on saanut Ellokselle ja Josefssonille ale 50%- lappuja, joissa pienellä präntillä lukee, että saadaksesi alennuksen et saa palauttaa alennettua tuotetta.

EDIT. Niin ja siis unohdinpas sanoa, että vain yhden tuotteen saa tuolla alennuksella.

Siis miten tämä pitäisi ymmärtää? Postimyyntikaupoissa kun kuitenkin on aina 14 vuorokauden palautusoikeus, riippumatta palautuksen syystä.

Tarkoittanee siis sitä, että tuon alennuksen saa kun ostaa tietyllä summalla. Eli jos palautat osan vaatteista ja kys. summa ei täyty, niin et ole myöskään oikeutettu alennukseen. Muutenhan ihmiset saattaisivat saada kamansa ilmaiseksi.

oon mä ainakin palauttanu sopimattomia tuotteita. osa oli alennettuja ja osa normaalihintaisia.
silti sain jälkitoimituksena 50% alennuksella kengät vaikka saman tilauksen tuotteita,aikasemmin saapuneet,lähetin takasin.

Olen myös ihmetellyt sitä, en tosin ole edes huomannut lukea tuota pientä pränttiä... Mutta hommahan menee niin, että saat alennuksen es 40% kalleimmasta tuotteesta. OK, tilaat useamman tuotteen ja juuri tämä kallein ei olekkaan sopiva vaan palautat sen. Alennushan ei siirry seuraavaksi kalleimpaan vaan siinä meni sekin alennus. Eikä se "palaudu" eli jos seuraavan kerran tilaat jotain ei sinulla ole käyttämättä tätä 40% alennusta.

olen tätä harmitellut NIIIIIIN usein. Ei varmaan ihan laillista, ainahan joku tuote on kallein eli jos kalleimman palauttaa niin olisiko vaikeata laskulla alentaa jäljelle jääneistä tuotteista kalleinta?

Vähän erilainen kuluttajansuojalaki rajan takana. Tai sitten tarkoittaa sitä, että jos palautat osan tuotteista et (tietenkään) saa alennusta, joka perustuu loppusummaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Joy Division:
Tarkoittanee siis sitä, että tuon alennuksen saa kun ostaa tietyllä summalla. Eli jos palautat osan vaatteista ja kys. summa ei täyty, niin et ole myöskään oikeutettu alennukseen. Muutenhan ihmiset saattaisivat saada kamansa ilmaiseksi.

no tässä tilanteessa vissiin pitää mennä niin että jos tuotteita palauttaa niin pitämien tuotteiden hinta pitää olla se millä alennuksen saa. tai ehkä se alennus pienenee tms.
näin en ookkaan tilannu ikinä.

Alkuperäinen kirjoittaja Joy Division:

no juuri näin. mikähän kuluttajansuojalaki ton estää? ihan normaaleja kauppaehtoja.

ja se alennus muuten siirtyy seur. kalleimpaan tuotteeseen, jos kalleimmasta on saanut alen, ja sen palauttaa. mulla on ainakin aina siirtynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niinhän se on esim. kaupoissakin! Et voi ALE myynnistä ostettua vaatetta palauttaa, mitä ihmeellistä tuossa sitten on että Elloskin sitä käyttää?!?

Postimyyntiostoissa pätee vähän eri ehdot kuin tavallisissa kaupoissa.

Ja tässä kyse siis yhden tuotteen hinnan puolittamisesta. En tainnut tarpeeksi tarkasti kertoa aloitusviestissäni.

Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No niinhän se on esim. kaupoissakin! Et voi ALE myynnistä ostettua vaatetta palauttaa, mitä ihmeellistä tuossa sitten on että Elloskin sitä käyttää?!?

Postimyyntiostoissa pätee vähän eri ehdot kuin tavallisissa kaupoissa.

Ja tässä kyse siis yhden tuotteen hinnan puolittamisesta. En tainnut tarpeeksi tarkasti kertoa aloitusviestissäni.

no sitten se alennus siirtyy sellaiseen tuotteeseen, jonka pidät. ainakin pyytämällä.

Yhteistyössä