Elloksella taas uusi keino rahastaa.

  • Viestiketjun aloittaja ei enää ikinä
  • Ensimmäinen viesti
ei enää ikinä
Älä jätä pakettia lunastamatta, Ellos lähettää sulle 20€:n laskun.
On tyhmää tilata ja sitten jättää lunastamatta mutta joskus tulee tilanne ettet voikaan lunastaa.
Laki on muuttunut huhtikuussa joka antaa yritykselle mahdollisuuden näin tehdä koska tuosta ei ole erikseen annettu mitään sääntöä MUTTA Ellos ei ilmoita mitään tästä siinä kohtaa kun tilaat vaan sun täytyy itse löytää sopimusehdoista kohta jossa kerrotaan asia. On vain ilmoitettu ne kustannukset jotka tulevat tilaamisesta.
Ei reilua mielestäni.

Lisäksi tuo summa vastaa postikuluja kuulemma. Anna mun nauraa. Rahastusta. Taas.
 
"..."
No älä tilaa turhaa paskaa jostain tusinafirmasta, jos ei ole rahaa maksaa. Itsekin laskuttaisin, jos joku ei hae pakettiaan. Töitä sen lähettämiseksi on jo tehty. Vai itsekseenkö ne romut kävelevät pakettiin ja postiisi?
 
mä...
Nehän säilyttää pakettia kaksi viikkoa postissa. Mikä voi olla sellainen syy, ettei tuona aikana kukaan (itse tai joku läheinen) voi käydä laittamassa sitä asiakaspalautuksena takaisin? Minusta ihan oikein veloittaa tuollaisesta hupiostamisesta. Vain silloin tilataan, kun se voidaan postista hakea.
 
vierass
Hyvä uudistus! Aiemmin turhat tilaukset (tilataan vaikka ei ole tarkoitusta ostaa) ovat aiheuttaneet firmalle ylimääräisiä kustannuksia, jotka loppujen lopuksi päätyvät ostavien asiakkaiden maksettavaksi. Paketin käsittelystä (keräily ym), lähettämisestä ja vastaanottamisesta tulee helposti kuluja 20 euron verran. Se ei välttämättä edes riitä.
 
Phöh
Pitäisi olla selkeästi tilausta tehdessä näkyvissä tuo, että 20e menee jos ei pakettia haeta. Mitähän kuluttajasuoja ajattelee asiasta?

Mutta, tuo 20e laskutus on hvä, jos pakettia ei vaivauduta hakemaan. yrityksellä menee kuluja+ lhetyskulut varmasti tuon 20e edestä vähintään tuolloin turhaan.
Voihan ihmiselämässä sattua ja jäädä paketti hakematta/ nakittamatta joku muu hakemaan, mutta moni varmasti piittaamattomuuttaan jättää hakematta.

Itsellä ärsyttää, jos ei ole selkeästi näkyvillä esim. tuollainen asia. Ihan periaatteesta, kun ei sitä muuten vlttämättä tiedä. Jos lukisi selkeästi tilausta tehdessä, niin homma olis tosi ok, vaikka olis korkeampikin tuo kulu kuin 20e.
 
"moi"
En ole koskaan käsittänyt mikä on tämän jutun takia, tilataanko paketteja paljonkin, eikä sitten lunasteta?.
No ymmärrän, ehkä niitä tapauksia, joissa paketti maksetaan postissa. Että joku tilailee yli varojen, eikä sitten olekkaan varaa hakea.
Mutta, jos paketti on laskulla, niin jätetäänkö näitäkin paljon hakematta?. Miksi ihmeessä?.
Kyllä kahdessa viikossa jonkun saa sen paketin postista hakemaan. Ja sitten palauttaa tuotteet, jos jostakin käsittämättömästä syystä on ne "turhaan" tilannut.
Sinäänsä siis kannatan tuollaista maksua noissa tapauksissa, jossa paketti jätetään vain postiin. Kyllähän se edestakaisin paketin pallotteleminen/pakkaaminen maksaa.
Toki siitä pitäisi myös selkeästi ilmoittaa.
 
vierass
Alkuperäinen kirjoittaja viisikymppinen isoäiti;30462091:
Ihan hyvä homma. Ei postikaan varmaan tykkää kun noutamattomat paketit lojuu siellä turhaan hyllyjä täyttämässä. Nehän joutuu säilyttämään niitä pari viikkoo
Posti yrittää nopeuttaa tuota kiertoa pakettiautomaateilla, niissä makuutetaan enintään viikko.

Tuollaiselle hupiostelijalle kyllä kuuluukin saada maksu tuollaisesta toiminnasta. En ymmärrä, miksi pitää ostella, jos siihen ei ole varaa. Toiset saa sitten kalliimpia hintoja maksella, kun ei se myyjällekään ole ilmaista, joten ylimääräiset kulut siirretään kaikkiin hintoihin.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
sopimusehdot
Mitä ihmeen vinkumista täällä on "Pitäisi olla selkeästi tilausta tehdessä näkyvissä tuo, että 20e menee jos ei pakettia haeta"
LUKEKAA ne SOPIMUSEHDOT ennen tilaamista jonka se seillä kyllä huutaa joten ETHÄN VAAN RAKSI RUUTUA LUKEMATTA EHTOJA?
Valitettavasti tällainen laki on nyt tullut mutta mietitäämpä miksi on tullut ;)
Olisikohan liikaa näitä tilaan sitä ja tätä ja ei asiaa edes mietitä kun tilaus on laitettu vetämään ja todetaankin 2h päästä ettei taida ollakkaan sitten rahaa kun tilaus saapuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei enää ikinä;30462023:
Älä jätä pakettia lunastamatta, Ellos lähettää sulle 20€:n laskun.
On tyhmää tilata ja sitten jättää lunastamatta mutta joskus tulee tilanne ettet voikaan lunastaa.
Laki on muuttunut huhtikuussa joka antaa yritykselle mahdollisuuden näin tehdä koska tuosta ei ole erikseen annettu mitään sääntöä MUTTA Ellos ei ilmoita mitään tästä siinä kohtaa kun tilaat vaan sun täytyy itse löytää sopimusehdoista kohta jossa kerrotaan asia. On vain ilmoitettu ne kustannukset jotka tulevat tilaamisesta.
Ei reilua mielestäni.

Lisäksi tuo summa vastaa postikuluja kuulemma. Anna mun nauraa. Rahastusta. Taas.
Jännä. Mulla ei ole koskaan käynyt niin, ettenkö olisi voinut lunastaa tilaamaani pakettia.
Pitäisköhän sun vaikka miettiä ennenkuin tilailet mitään? Tai sitten käyt kaupasta ostamassa, kun tuo lunastaminen ei onnistu.

Mun mielestä jokseenkin lapsellista syyttää Ellosta siitä, että sä olet täysin holtiton.
 
Mershey
ASIAKASPALVELU
Tavallisimpia kysymyksiä
Noutamattomat paketit?
Vastaus:
Perimme niistä toimituksista, joita ei ole peruutettu puhelimitse, kirjeitse eikä sähköpostilla eikä noudettu, 19,90 euroa, joka vastaa toimituskulujen ja muiden kulujen todellisia kustannuksia.


************
Selkeästi ilmoitettu sivuilla joten ei napinan varaa. Eri asia jos ei millään muotoa ilmoitettaisi niin voisi kyseenalaista.
Shit happens
 
vieraskin.
Ellos on upea paikka. Joka kuukausi tilailen, kun saan paketit postikuluitta ollessani premium -asiakas ja nytkin sitten sain 122 euron tavarat 72 eurolla, kun 120 euron tilauksesta napsaistiin 50 euroa hinnasta pois. Kaikkea blingblingia joulupippaloihin, lapsille t-paitoja, paremmat housut joululuhliin ja yhdet jouluvalot. Tykkään.
 
Asian vierestä:

Mulla jäi kerran 10v sitten paketti lunastamatta.
En vieläkään voi tehdä tilausta netissä.

Soitin Ellokselle ja kysyin miksi näin. Vastaus kuului että
eivät lähetä yhtään tilausta, ennen kuin olen tehnyt asiakaspalvelussa puhelimitse
yhden tilausen.:O

Vaikuttaa oudolta,
pitäkäät tunkkinsa!
 
Jännä. Mulla ei ole koskaan käynyt niin, ettenkö olisi voinut lunastaa tilaamaani pakettia.
Pitäisköhän sun vaikka miettiä ennenkuin tilailet mitään? Tai sitten käyt kaupasta ostamassa, kun tuo lunastaminen ei onnistu.

Mun mielestä jokseenkin lapsellista syyttää Ellosta siitä, että sä olet täysin holtiton.
No johan nyt on!:D

Vahinkoja sattuu, ihmisiähän tässä ollaan?

Mulle kävi niin että luulin paketin saapuvan ennen matkaa, mutta toisin kävi.
Olisin tietty voinut kirjoittaa valtakirjan että joku sen hakee, mutta pirskatti kun sekin unohtui. Eihän nyt kaikkea voi aina muistaa.:O

Mun mielestä ihan kohtuullista että firma perii turhaan lähetetyistä paketeista rahaa, siitähän aiheutuu kuluja heille.
 
Ei, vaan Elloksella uusi keino estää täysin turhia kuluja, jotka johtuvat vain ja ainoastaan ihmisten välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä.

Mikä on se tilanne, kun pakettia ei MILLÄÄN pysty lunastamaan?

Jos et pysty lunastamaan pakettia itse, sen voi kyllä lunastaa puolestasi myös joku muu. Saattaa olla, että se vaatii valtakirjan, mutta sen tekeminen ei ole järin haastavaa. Mikäli olet sairaalassa ja makaat koomassa, ei valtakirjan rustaaminen tokikaan onnistu. Tällöin varmaan riittää, että sen kirjoittaa puolestasi joku sellainen, joka asioitasi hoitaa, kun et ole täydessä iskussa. Ja toisaalta, veikkaan, että se 20€ lasku on aika pieni huolen ja murheen aihe tuossa kohtaa...

Hyvä, että Ellos "rahastaa" turhat postukulut juuri siltä henkilöltä, joka ne on aiheuttanutkin. Paljon paskempi tilanne oli ennen, sillä ne turhat postikulut jäi kaikkien asiakkaiden maksettavaksi. Sekö sitten oli reilua?
 
Ei, vaan Elloksella uusi keino estää täysin turhia kuluja, jotka johtuvat vain ja ainoastaan ihmisten välinpitämättömyydestä ja itsekkyydestä.

Mikä on se tilanne, kun pakettia ei MILLÄÄN pysty lunastamaan?

Jos et pysty lunastamaan pakettia itse, sen voi kyllä lunastaa puolestasi myös joku muu. Saattaa olla, että se vaatii valtakirjan, mutta sen tekeminen ei ole järin haastavaa. Mikäli olet sairaalassa ja makaat koomassa, ei valtakirjan rustaaminen tokikaan onnistu. Tällöin varmaan riittää, että sen kirjoittaa puolestasi joku sellainen, joka asioitasi hoitaa, kun et ole täydessä iskussa. Ja toisaalta, veikkaan, että se 20€ lasku on aika pieni huolen ja murheen aihe tuossa kohtaa...

Hyvä, että Ellos "rahastaa" turhat postukulut juuri siltä henkilöltä, joka ne on aiheuttanutkin. Paljon paskempi tilanne oli ennen, sillä ne turhat postikulut jäi kaikkien asiakkaiden maksettavaksi. Sekö sitten oli reilua?
Jos makaa koomassa (todistetusti), niin vaikea kuvitella että Ellos peris sitä parikymppistä.
 
  • Tykkää
Reactions: chef
mitä tarkoittaa paketin lunastaminen?

emmää ainaskaan lunasta mitään, senkun näppäilen avauskoodin automaagiin ja koppaan paketin kouraan
No tiäkkö ku ennenvanhaan paketit haettiin ite postista, se sama käytäntö on edelleen voimissaan.:rolleyes:

En oo muuten pakettiautomaattia koskaan käyttäny. Sitäkö sää tarkotit?
 
Mitä ihmeen vinkumista täällä on "Pitäisi olla selkeästi tilausta tehdessä näkyvissä tuo, että 20e menee jos ei pakettia haeta"
LUKEKAA ne SOPIMUSEHDOT ennen tilaamista jonka se seillä kyllä huutaa joten ETHÄN VAAN RAKSI RUUTUA LUKEMATTA EHTOJA?
Valitettavasti tällainen laki on nyt tullut mutta mietitäämpä miksi on tullut ;)
Olisikohan liikaa näitä tilaan sitä ja tätä ja ei asiaa edes mietitä kun tilaus on laitettu vetämään ja todetaankin 2h päästä ettei taida ollakkaan sitten rahaa kun tilaus saapuu.
niin, kyllä sen on tilaajat ihan itse aiheuttaneet, että kauppa on alkanut tällaisen lisän laittamaan
 

Yhteistyössä