Ella ja Veeti suosituimmat nimet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Miiuska
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Miiuska

Vieras

Ella ja Veeti oli viime vuonna suosituimmat nimet. Molemmat on kyllä aika ihania, vai mitä mieltä ootte?

http://www.kotiliesi.fi/arki/arkisto/2008/4/22/ella-ja-veeti.aspx

Mein kummipoika on Veeti ja mun mielestä se on ihan kiva, neutraali nimi. Ja oikeastaan ihan samaa mieltä Ella-nimestäkin. Ihan jees molemmat. Itse en vaan kyllä noita ihan suosituimpia antaisi, enkä kyllä mitään liian erikoisiakaan.

No, eivät ole mun listallani... Mulla kyllä toimii myös tuo suosittuus pienenä karkottimena: en haluaisi kovin muodikasta nimeä antaa. Nimimerkki kuumeinen pohdinta pikkuveljen nimestä käynnissä. =)

Musta Ella ja Veeti ovat kauniita nimiä kumpikin, mutta juuri tuon yleisyyden takia en ikipäivänä edes harkitsisi niitä omalle lapselleni. Mun lapset on uniikkeja, niille ei mitään tusinanimiä anneta!

Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Minusta Veeti on aina ollut yksi kamalimmista pojan nimistä, mitä tiedän enkä ymmärrä sen suosiota. Ella on ihan kiva, neutraali nimi.

Tällai munkin mielestä.

Toinen ihan hirveä nimi näistä nykyajan suosikkinimistä on Venla. Aivan kamala. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Pompelmo:
Minusta Veeti on aina ollut yksi kamalimmista pojan nimistä, mitä tiedän enkä ymmärrä sen suosiota. Ella on ihan kiva, neutraali nimi.

Meillä on Veeti, sai nimensä aikaan ennen sen massasuosiota. Mä olisin halunnu hänen nimekseen Niilo, mutta ex ei suostunu.

Tuota listaa kun lukee Ellaa ja Veetiä pidemmälle - ihanaa, että suomalaiskansalliset nimet on suosiossa - nicopetterijessica-hienosteluhässäkät eivät ainakaan vielä oo vieneet voittoa omakantaisista nimistä, noin niin kuin enemmälti.

Mie pidän molemmista todella paljon =) En ymmärrä mistä ihmiset ovat repäisseet sen, että suosituin on synonyymi yleiselle :o Monesti huomaa täällä lauseita tyyliin: "En ikinä antais Ellaa mun lapsen nimeksi, kun se on niin yleinen vaan meidän tytöstä tuli Anna :heart: " tai "En ikinä antais Veetiä lapseni nimeksi kun niitä on niiiiiiin paljon vaan pojastani tuli Juhani :heart: "... Ja kumpikohan kummassakin lauseessa on enempi annettu? :D En usko, että nykypäivänä mikään nimi on samanlainen tusinanimi mitä esim. 80-luvulla annetut Tiina ja Pekka.