Eli siis tyhmä kysymys :D Liittyy Karppaukseen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja aloittelija karppaaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

aloittelija karppaaja

Vieras
Heips, eli kysymys on että kun karppaus sivuilla resepteissä on ihme jauhoja ja leseitä esim pizza pohjassa...
Mulla vähän vaikee rupee väsäämään 2eriä pizzapohjaa tälle perheelle, niin miks en vois tehdä niin että teen yhden pizzan perheelle ja raavin pelkät täytteet omalle lautaselle,ku täytteet saan kuiteski syödä esim.juustoa,kinkkua jne...

Ihmettelen vaan miks täytyy tehdä pizzapohja ihme leseillä jne!? Vai imeytyykö se pizzapohja jotenkin täytteeseen!? Miks ei voi karppi-sivuilla olla teksti vaan että tee perheelle normi pizza pohja ja raavi itse pelkät täytteet!? :P

Karppaus on terveellistä jos jätetään ruokavaliosta sokeri/peruna/vaalea leipä ym pois. Ja syödään niitä pehmeitä rasvoja. Kaikkea muuta kuin terveellistä on jättää pois täysjyvävilja/pehmeä rasva/hedelmät /marjat. Saati syödä juustoa ja kinkkua, sillä saa hyvin valtimot tukkoon. Kannattaa miettiä asiaa hiukan pidemmälle ja tehdä karppaus terveellisesti ei syömällä pitsan päältä juustot ka kinkut...

njaa no eikö se karppaus just tarkoita sitä että ei saa syödä ns. pahoja hiilareita!?Ja Siis saan valtimon tukkoon jos syön kerran viikossa kinkkua ja juustoa missä on proteiinia ja hyvää rasvaa!? Mitä te muut sitten laitatte leivän päälle!? pelkkää voita mikä ei sitten vissiin tuko valtimoa!? :D

Mäkin oon aloittelija vielä näissä karppaus-jutuissa, mutta miten olisi jos tekisit samalla uunin lämmityksellä, samoilla täytteillä vaikka täytetyn kesäkurpitsan tai paprikan. Eli samat kinkut + muut sisään ja juustoraaste pintaan. Ei kauheasti vaikeuta ruoanlaittoakaan.

Me miehen kanssa karpataan ja me tehdään pizzapohja kananmunasta. Yllättävän hyvää ja pysyy hyvin kasassa. Ohje löytyy karppaus sivustolta Nimellä pizzapohja jauhoton rapea.

Niin ja ennen karppausta kaapistamme löytyi vain täysjyvä vehnäjauhoja. Vaaleita jauhoja en ole käyttänyt moneen vuoteen kun en koskaan pullaa leivo.

Viimeksi muokattu:
mitä hyvää rasvaa on juustossa ja kinkussa? :D kovia eläinrasvoja? ja jos karppaa niin eihän silloin pitäisi olla ongelma leivänpäälliset? ;D vai onko se leipä sitten tehty niistä "ihme leseistä ja jauhoista"? karppaus taitaa olla jo last season? eikös toi gluteiiniton ruokavalio ole uusi karppaus?
oisko skarppaus mitään? täysjyvää, PEHMEITÄ rasvoja, paljon kasviksia ja kuituja, kypsää ja raakaa? :)

Minulla on paino tippunut 2,5 viikossa 4 kg. Syön aamulla munaa ja pekonia tai smoothien tai maitorahkaa ja mehukeittoa. Lounaaksi salaatin tai joinain päivinä päiviänä maitorahkaa. Kahvin/teen Kanssa pala 70%-86% suklaata. Päivälliseksi salaattia jonka kanssa kalaa kanaa tai lihaa Ja iltapalaksi suolaamattomia pähkinöitä tai igan vaan vettä. Proteiinit ja rasvat pitävät hyvin nälkää, olo on energinen ja turvotus on poissa ja tosiaan painoa tippunut 4 kg. :)

Niin ja kuituja saan ainakin pähkinöistä ja pavuista. Ja syön paljon mustikoita ja vadelmia joten kyllä ainakin minä syön marjoja.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä