[QUOTE="vieras";24079878]Päivystysluontoinen asia on äkillinen sairastuminen joka vaatii välitöntä hoitoa, mutta sulla on ns. "vanha vaiva" jonka kanssa pärjäät lääkkein, joten siksi se ei ole päivystysasia. Varaa aika omalle lääkärille tai mene yksityiselle, sillä tuo kyllä on lääkärin arvioitava, vaikka ei päivystyksessä.[/QUOTE]
Tämä on se ongelma! Juuri tämä, että omalääkärille ei pääse, vaan koko kunnan lääkäriajat ovat päivystysluontoisia kesän loppuun. KAIKKI ja KAIKILLE! Totta kai allergiani ovat vanhoja vaivoja, mutta ne eivät ole vaivanneet. Ja jos minä näiden lääkkeiden kanssa pärjäisin niin tuskin vinkuisin lääkärille. Astma ja allergiat eivät ole kunnossa jos joudun vetämään hengenahdistukseen lääkkeitä päivittäin ja olen jatkuvasti nokkosrokon peitossa, vaikka vedän tupla-annokset Heinixiä.
Kun mielessäni on se ihana ajatus, että julkinen terveydenhuolto on meitä asukkaita ja ihmisiä varten ja yksityinen on siinä rinnalla. Sen yksityisen ei pitäisi olla lisäämässä eriarvoisuutta niiden välillä joilla on varaa mennä ja joilla ei ole varaa mennä. Ja siihenhän tällä pyritään. Minusta julkisen terveydenhuollon olisi tarkoitus myös ennaltaehkäistä ja pitää yllä kuntalaisten kuntoa ja terveyttä. Ei taida mennä ihan niin, edes silloin kun ollaan "ei kesäajassa".
Vasta minä jouduin hoidattamaan lapseni asioita yksityisellä, koska kunnallinen ei ottanut mitään kantaa, ei tutkittanut kunnolla ja hoidattanut vaivaa jonka minä näin ja tytär koki. Miten kävi, no vaiva ja sairaus oli todellinen ja me saimme hoidon joka ehkäisi tulevia sairauksia sillä, että menin ja päätin tutkituttaa sen. Jumalauta!